Weet iemand dit? Ik heb aardappelpuree gemaakt met melk van beebje. Hoe lang kun je dit in de vriezer bewaren?
Tooske hier hetzelfde altijd even in de cellulitusbilletjes knijpen hihi. Ik moet maandag naar cb, ze was laatst 7350 gram. schat nu 7,7 , 7,8 zoiets. ook een flinke dame maar ze is wel lang dus dan scheelt het wat. en och vind het wel leuk. mijn oma zei zondag wel. Ze heeft wel vette benen. Typisch mijn oma, niet dat ze zegt stevige beentjes, nee vette benen. haha, maar goed met 95 vergeef ik haar . Maienditje sow Jeremy is dan wel echt bij de pinken zelf met de lepel eten ! Nou ga zo slapen , morgen zelf naar de kapper. En Femm gaat mee . Verven en knippen.Ben benieuwd dus hoe ze het doet daar . Dat vroeg ik me dus ook al af. Ik heb vandaag tussen de bedrijven door ook hapjes gemaakt , maar zonder melk dat wou ik erdoorheen doen als ik het weer warm maakte. Ik had pastinaak met aardappel , brocolli met bloemkool , en brocolli met aardappel en bloemkool met aardappel gemaakt. Courgette had ik geen tijd meer voor. Had mezelf geaboneerd op kinderen kreeg ik de avent stomer bij , Thanks voor de tip volgens mij was jij dat Natas of niet. Wat een handig ding zo klaar allemaal.
hihi was mijn tip Maaaarrrrrr sorry dames, ben even zo druk met werk dat ik helemaal niet meer langs geweest ben afgelopen week. Hoop snel weer meer te typen!
ik lees morgen ff alles bij...vandaag had ik geen tijd....was jarig morgen vroeg moeten we naar de butsmutsen man in het ziekenhuis
Tooske ik gebruik lanettecreme maar smeer het niet meer iedere dag, alleen als zijn huidje weer droog is. Slapen hier de nacht is wel gelukkig standaard van 19.30/20 00 tot 8.00/8.3/. En overdag ook standaard om half elf na ze fruit en enkele keer trekt hij dat niet en gaat er negen uur in. Maar in de middag sliep hij eerst van 2tot5 en is hij nu heel veel wakker en doet kleine slaapjes. Hier de laatste fles uur eerder om zeven uur gaat goed ben nu ook de rijstebloem aan het weglaten. Had een filmpje gemaakt van het avondeten gisteren maar krijg het niet op fb zp, straks nog proberen
Leeuwtje ik wilde de aventstoomer ook kopen op de 9 maandenbeurs want ik lees dat nooit en daar is hij nu 79euro maar twijfel of ik hem wel gebruik. Merk nu toch dat hij echt al heel vaak gewoon de pot mee eet. En met de lepel die pakt hij snel zelf en hij weet dat hij in zijn mond moet maar tuurlijk vliegt er wel eens wat naast maar me muren zijn wit en hij zelf is af te poetsen. Als ik het weer wil doen laat hij zijn driftige, eigen wil kant zien
Pandora, succes meid! Tooske, Ja, best wel een ijsbaan in de tuin Gras is bikkelhard, haha! De border staat tot de rand toe gevuld met ijs en het pad naar de schuur ook. Gelukkig heeft het zout wel aardig zijn werk gedaan en zijn er stukken die niet zo glad zijn. Vriend had gisteravond nog geprobeerd om het ijs er wat af te bikken, maar dat had geen zin. Het was ook -14 hier toen de lekkage begon, was ook geen vegen tegen haha! Hier ook weinig ritme meer hoor, zal de leeftijd zijn. Gister heeft ze 's ochtends 2 uur en 's middags 3,5 uur geslapen Vorige week was dat nog hooguit drie kwartier. Maar goed, als ze moe is gaat ze naar bed en als ze niet meer moe is gaat ze er weer uit Ben daar ook niet zo moeilijk in. Wel vervelend inderdaad als ze 's ochtends weer vroeger komt. Al is vroeg hier tegenwoordig 6 uur, een paar weken geleden kwam ze nog om 5.15 Grappig filmpje van Jeremy Evi doet dat ook inderdaad, maar die gaat dan op de lepel zuigen. Of ze stopt de lepel in haar mond en haalt dan met de andere hand het eten ervanaf om het uit haar handje op te gaan eten
Bleeegh ben ziek, maagpijn, misselijk, rommelende darmen pff Pandora sterkte vandaag! In de vriezer kan je het meeste twee maanden bewaren maar sommige dingen zoals bietjes en venkel mag je niet invriezen. Boek opperdepop is toch wel handig en veel recepten per leeftijd Fijne dag allemaal, ik draai me nog ff om...
josjo beterschap !! Pandora succes vandaag !!! Buddytje oh was jij dat bedankt hihi. Maienditje staat het filmpje op FB ? Maar hoe bedoel je met jullie meeeten , ook al zout enz. Als ik bonen ofzo maak eet zij ook mee . maar pas kruiden als het van haar eruit is.
hier ook weer hapjesdag vandaag; mama heeft de halve ochtend staan "braaien"! Zit wel eens met een schuin oog naar de Babycook of de Aventstomer te kijken, maar man, die dingen zijn f***ing duur, zeg... Nu heb ik al heel lang een magnetronschaal van Tupperware, waar ik altijd broccoli en bloemkool in stoom, dus dacht: "Dat moet ook met appels, worteltjes etc. kunnen!" Nou, net geprobeerd allemaal, en gaat prima hoor, kan ik lekker veel in 1 keer in doen! Bak volladen met groente of fruit, 6 minuutjes op 600 watt, nog effe hakken/pureren en klaar! Heb nu op voorraad courgette, broccoli, appel en wortel, staat zo leuk, hihi, heb zin om de hele vriezer vol te laden!. Broccoli was niks hier, maar zat er aan te denken om dat misschien de volgende keer een beetje aan te maken met of melk, of iets uit een potje wat Hidde wel lust. Gisteravond weer tandjesdrama, maar na de laatste fles ging het wel redelijk en was Hidde rustig; heb toen alleen na de fles nog wat druppeltjes chamodent gegeven en we zijn verder de nacht doorgekomen zonder Dentinox of zetpil!
Femm was trouwens een model kind vandaag bij mijn collega, zo rustig . de hele tijd kletsen. andere klanten vroegen hoe ik haar zo rustighield whaha, ze is vandaag wel echt van het kletsen. papa dada bleh bleh pfrrr. zo schatttig .
@hapjes: waarom doen jullie dat dan tussen een voeding en niet als het flestijd is zodat flesje er gelijk achteraan kan? erwtjes, welke pak je dan? pot of vriezer? oja, zie hier ook courgette enzo voorbijkomen, eten jullie dat zelf ook? @klus: als ik hier kachels uitzet op de slaapkamers krijg ik het overdag ook niet meer warm. Met kachel aan zakt het ook nar 16graden (slapen dan wel met de deuren open omdat het anders te benauwd word) @leeuwtje, moest je zin 2x lezen, dacht dat je femm ging laten verven en knippen @pandora, nog gefeliciteerd! @wat was ik vanoachtend blij dat we personeel heben! had me dan toch een hoofdpijn en nu kon ik heelrijk blijven liggen!
ja courgette eet ik zelf ook vaker hoor maar dan geroebakt en andere groenten ertussen gup ze heeft een klein plukje geverfd whaha
oke, eet het zelf nl nnooit dus ga het lydia ook niet geven. Vind het belangrijker dat ze leert eten wat wij eten waarom heb je geen rode hanekam gedaan?
Gup hier eet ik ook nooit courgette dus jeremy ook nog niet gegeve. Meeeten bedoel dat hij het ten eerste nu volhoud tot onze etenstijd, half zes. Dus wat wij koken krijgt hij een variant van mee, kook altijd al zoutloos bak alleen zijn vlees apart zonder krijgen. Vanavond eten wij een wereldgerecht gehakt, paprika,ui,sperzibonen met pasta dus krijgt hij sperzibonen,pasta en gehakt. Gewoon aan tafel wat prakken en klaar. Fijn dat femm haar mama niet voor schut heeft gezet. Gup beterschap. Hier jeremy weer zijn boterham op en dan zo zijn fles die drinkt hij wel minder logisch. Nu ligt hij op het kleed ook gekke geluiden te maken. Klus vervelend dat hidde zo last had van doorkomende tanden. Hier zag ik opeens wat niks van de aanloop gemerkt, als ze allemaal zo gaan
@Tooske heb ook aardappelpuree met melk gemaakt en paar porties ingevroren, maar weet ook niet hoe lang dat goed blijft. Eigenlijk houd ik alles sowieso max. een week in de vriezer voor ik het weer gebruik, vind het ook raar als het er zo lang in ligt maar dénk dat een paar weekjes wel zou moeten kunnen @Maienditje leuk dat het brood goed ging! @brood wie geeft er nog meer brood? kennis van mij geeft haar - even oude- beebje ook al brood, bij het CB werd tegen mij alleen getipt om de warme maaltijd wat uit te breiden (doe nu aardappel bij de groente en binnenkort beetje vlees), ze hadden het wel over broodkorstje om op te kauwen/sabbelen maar echt brood geven is voor mij nieuw..? @hapjes doe ik tussen 2 voedingen om te voorkomen dat ze daarna minder melk drinkt, de melk blijft ook belangrijk toch.. meestal zit ze wel eventjes vol en is ze een beetje slaperig na het hapje en dan zou ze slechter drinken maar als jouw kindje dan gewoon nog prima drinkt kun je het ook wel combineren natuurlijk,. want het lastige nu is idd dat er zo weinig tijd overblijft tussen de voedingen om op pad te gaan beebje heeft al een tijd last van, volgens de kinderarts, een soort droogte-eczeem, heel droog, gevoelig huidje. Ze zei als het blijft dat ik dan langs de huisarts kan met haar maar geen idee wat die anders zou voorschrijven? ik smeer al met lanette vaseline (doe het nu wel iets vaker, kijken of dat helpt) en niet te vaak in bad, en in bad met licht vettende olie etc. wel zielig want soms krabt ze er ook een beetje aan, jeukt toch wel denk ik ah ik word weer 'geroepen', tijd voor de warme hap!
Hier ook hapjes tussendoor om die reden. Ze groeit nog op melk, dus wil niet dat ze dat gaat minderen omdat de hapjes zo lekker zijn Wordt op en duur vanzelf wel meer en dan kan een fles vervallen... Brood wordt volgens mij pas aangeraden bij 7 maanden. Evi heeft vandaag haar eerste broodkorstje gehad. Vond ze super lekker Spugen ging vandaag gelukkig beter. Of het nou aan het water lag in combi met haar reflux of aan de banaan, geen idee. Uitproberen maar denk ik... Evi heeft ook een super droge huid. Had hier een topic geopend voor tips. Hoor veel goede ervaringen met zemelen. Dus morgen maar eens zemelen shoppen En een creme met een moeilijke naam haha! Mag het wel op gaan schrijven Ik moet naar boven, schreeuwt er één moord in brand!