Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Goedemiddag dames!

Paar daagjes heel druk gehad met werk en de twins dus even niet hier geweets.
    Heb ook niet teruggelezen :)

Zaterdag is het zo ver, de twins gaan voor het eerst vaste voeding eten! Heb peren en mango's in huis en brocolli en worteltjes. Ben bijzonder benieuwd!

verder weinig nieuws, vrijdag zijn ze 6 mnd, maandag mogen we naar het CB voor een check up

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ik gaf de hapjes wel op flestijden maar die van mij dronk toch al geen melk dus dan maar volledige hapjes.
    De hoeveelheid hier ook nooit opgebouwd kreeg gelijk 200ml en dat ging met smaak op.
    Qua vast voedsel al hele goede eter.

Ik moest van cb vanaf vier maanden al groente geven dus hij had na twee weken aardapoel erbij en nu ook al even vlees kan daar niks meer in uitbreiden.

Heb een boek van voedingscentrum daar staat ook gewoon zo snel mogelijk mee laten eten, maar ieder zijn ding natuurlijk.

Denk als je kindje nog voldoening heeft aan de melk zou ik dat ook aanhouden.

Maar naast die 300cc die hij op een dag maar dronk was het fijn dat er een hoop vast voedsel in gaat.

Sinds gisteren krijgt hij om drie uur sap en een soepstengel nu hij niet meer slaapt dan

3. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Jij ging toch rapley methode geven sjullie.
    Hier wel eens stik peer in zijn hand gegeven dat gaat wel goed.
    Warme hap prak ik, pureer ook nis meer tot smooth

4. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Linn die creme je bedoelt zeker iets van cetamatogol, is wat zwaarder al lanette
    Wel op vasaline basis, jeremy had die eerst maar toen werd het alleen maar erger

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja zoiets was het ja :D

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ff ego....ben moe en ff geen zin om bij te lezen

we zijn net terug uit het ziekenhuis
    als eerste een afspraak bij de kinderfysio daar voor een nieuwe meting van het hoofdje
    met de meting van onze kinderfysio konden ze niks omdat deze verkeerd om neergelgd was en dus verkeerd berekend....ze heeft ons dus niet alleen de verkeerde waarde doorgegeven...maar ook verkeerd berekend :x
    meting in het ziekenhuis kwam uit op ODDI 111.3 en CPI 98.6
    ( even voor vergelijking ODDI moet tussen 100-104 zijn en CPI moet 90 zijn )
    conclussie........ZEKER EEN HELMPJE
    waren we ook al vanuit gegaan...dus viel niet tegen ;)

daarna door naar de kinderarts....en meteen door naar de helmenmaker waar het helmpje al is aangemeten
    heb ik foto'tjes van zet ik straks ff op facebook ;)
    over 4 weken is het helmpje klaar en moeten we terug komen...die afspraak duurt 2 uur, helmpje passen en eventueel aanpassen, dan na een week terug

over 3 maanden weer naar het ziekenhuis voor een tussentijdse meting

manneke ligt nu dood op in bed.....en ik plof op de bank met een kop koffie

7. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    #2467 JustMe86, 8 feb 2012
    Laatst bewerkt: 8 feb 2012
    Hey meiden,

@Pandora Succes Vandaag!

@Hapjes geven in een lunchroom oid; oh dat doe ik gewoon hoor, net als de fles geven. Heb dat altijd al gedaan, als ik weg ga, plan er ieder geval niet omheen...en zo'n kliederboel wordt het niet...soms geef het gewoon zonder slab...gelijk mondje schoonmaken na elke hap:p

@CB; vandaag geweest.
    Lengte: 71 cm - boven gemiddeld
    Gewicht: 7645gr - iets onder gemiddeld
    Verder alles goed, ze vond hem dr goed uitzien en hij deed goed mee.
    -Tandjes, ze voelden bobbeltjes, maar zal voorlopig nog niet doorkomen.
    -Voeding; vanwege de discussies die wij hier soms hebben vroeg ik het; gaf aan dat we op standaard 2 zitten zei de arts. Oh, daar mogen ze 4-5x per dag 180cc van hebben. Hoeveel geven jullie nu? Wij zitten nu op de 4x 180 cc. (Of 2x 180 en 2x150).
    -Zijn longetjes piepten nog iets, dus gaf aan dat we een inhalator hadden.
    -Zei ook dat ik hem geen bv had gegeven; zegt ze meid daar hoef je je niet schuldig over te voelen, want als ie later astma krijgt, de kans met bv verkleint het alleen, het neemt het niet weg. (=is de eerste die dat zegt, dat je je niet schuldig hoeft te voelen!!!) En het is voor het eerst een leuke arts!

@Hapjes; ventje is wel al beter, dan eerst maar nog niet 100% fit. Zat vandaag bij me mams een boterham te eten om 10 uur met smeerkaas, ventje zat bij mij die wilde ook wel. Nou dat werd toch een smeerboel...maar wel leuk hem zo bezig te zien...

Schema;
    7:00 - fles pap 180+6 (fijne granen)
    9:30 - fruit (klein potje, zelf gemaakt)
    11:00 - fles 150+5
    13:00 - broodkorst met thee / berenkoekje
    15:00 - fles 150+5
    17:00/30 - groente (klein potje)
    19:00 - fles pap 180+6 of griesmeelpap 165+5 (is melkpap alleen water toevoegen)

8. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @ Pandora; jeetje wat een drukke dag. Maar wat goed dat jullie al uit waren gegaan van een helmpje. Zeker ook na de meting, is geen randje helmpje maar een helmpje! En wat stom van de fysio dat ie verkeerd heeft gemeten.

Jullie gaan drukke tijden tegemoet! Wat voor helmpje krijgt ie? Zo'n dikkere of dunnere? Succes, en zie straks je foto's op facebook.

9. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    foto's staan op facebook ;)

"helaas" wordt het een helmpje van livit....dus het wat dikkere model
    de helmpjes van proreva zijn veeeeeeel mooier ( in hoeverre ze mooi zijn :p )

maar voor proreva zou ik alleen al aan totale reistijd meer dan 2,5 uur kwijt zijn

nu zijn we in veghel geweest, maar de helmcontroles kunnen straks in Den Bosch en dat is 10 minuten rijden ;) ideaal, want komen er drukplekken en de helm moet tussendoor aangepast worden, dan zijn we zo ff op en neer ;) en het kan zo maar zijn dat dit de eerste weken wel regelmatig nodig is

bij de kinderarts trouwens nog ff gewogen.......hij weegt nu 7996 gram :D flinke vent :D

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Pandora lekker suf van die fysio om verkeerd te meten, krijgt je helmpje nog een kleur? Ik zou ook voor het gemak gaan hoor, als je lang moet rijden steeds is ook niet alles.

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    moest wel ff slikken toen de helmen maakster vertelde day zn mooie lange haren gekortwiekt moeten worden :$

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    we hebben een jeans printje gekozen....alleen slaat daarover de twijfel nu een beetje toe en zit ik te dubben of ik ga bellen dat ik toch effen blauw wil

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Pandora, heftig dagje :)
    Fijn dat het wel een definitieve ja was, en helemaal super dat je in den bosch op controle kan toch?! Konden ze aan de aan de hand van die waarden ook iets zeggen over de duur van het helmpje? Of werkt dat niet zo?

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    hij moet.hem in principe tot zijn 1e verjaardag ( dubbel feest dan :D )
    maar het kan zijn dat je al af mag gaan bouwen als hij 10 maanden is
    maar laten we uit gaan van dragen tot de eerste verjaardag...kan het niet tegenvallen ;)

het streven is om de waarde op 107 te krijgen.....liefst op 104
    maar als hij op 107 komt zijn we al blij en alles wat er verder voor afname is, is helemaal mooi meegenomen ;)

de helmenmaakster vertelde overigens dat de vergoeding voor redressiehelmen haast zeker uit het ziekenfonds gaat volgend jaar ;) wedden dat ze dan ook weer zij ligging gaan adviseren ;)

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Pandora dat was een lange dag, ga zo chevken op fb.

Justme of je bv geeft of niet maakt idd niet uit ik zat met een twee weken oud kindje bij de dokter, conclusie eczeem met astma mijn rwactie was ook zie je dat bv niet alles tegen houdt.
    Maar moet zeggen hem nog nooit gemerkt dat hij er last van had

16. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    zo alles bij gelezen maar ben zo moe dat ik nu even ga slapen.
    reageer straks wel even.

17. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @maienditje; ik was gewoon verbaasd dat zei ze: maakt niet uit dat je geen bv hebt gegeven! Ik had altijd het gevoel dat niemand mij snapte waarom ik geen bv wilde geven, en het leek haast wel verdedigen...

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @ros, lydia krijgt ook brood, gewoon kaal in dr handje en doe zelf af en toe stukje in dr mond, vind ze heerlijk!

@pandora, slordig dat het verkeerd was gemeten! En nog maar even flink foto's van zn haren maken! Raar, dat ze die helmen ook uit het ziekenfonds gaan gooien. Dan moeten kindjes ineens weer op zij of buik gaan slapen

@justme, fijn dat je nu een leuke arts had!

19. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Heerlijk! Daar hou ik van! Wordt af en toe echt gek van die pro bv goeroe's , mijn vervangende vk zei toen je moet eelt op je tepels kweken, effe volhouden hoor. Ja doei, heb dat ook tegen mijn eigen vk gezegd en nu valt ze niet meer voor haar in, had al meer klachten gehad. We weten allemaal dat bv goed is maar niet ten koste van alles.

20. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Leuk! Maar snap dat je twijfelt, het blijft lastig, denk dat je altijd wel een keer hebt dat het niet matcht.

Deel Deze Pagina