Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Heb medelijden met jullie en sterkte merk hier echt niks.

Bij cb vanochtend woog hij 7140gr en was 66cm, was goed gegroeid nu.

Verder paar zeur dingen maar luister ik niet naar.
    Heb weekend hang lekker op de bank , jeremy slaapt lekker

2. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    zo zo inderdaad flink gegroeid :)

Ik merk hier ook weinig van een sprongetje.... gelukkig

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    trouwens, las laatst dat iemand spinazie had gegeven?
    Las dit op een website..
    (ps die website is wel pro fruithapjes/groentehapjes vanaf 4 mnd, dus niet echt een zeikwebsite)....

Nitraatrijke of gasvormende groenten

Deze groenten liever pas na het eerste levensjaar van je kindje geven. Nitraat wordt in het lichaam omgezet in nitriet. Nitriet wordt nauwelijks uitgescheiden via de ontlasting of urine waardoor het in het lichaam blijft. Dit nitriet kan mogelijk in de bloedbaan terecht komen waardoor er problemen kunnen ontstaan met de zuurstoftransport (ademhaling). Vooral bij baby's kan dit problemen veroorzaken.
    Nitraatrijke groenten zijn: andijvie, rode bieten, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.
    Gasvormende groenten zoals ui, prei en koolsoorten worden ook nog even afgeraden onder het eerste jaar. Je kind kan dit nog moeilijk verteren en daarom kunnen deze groenten darmkrampjes veroorzaken.

4. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ik had spinazie gegeven hebt bij cb boekje gehad van voedingscentrum.staat bijna dat verhaal in.
    Maar er staat erbij mag vanaf zes maanden maar niet vaker dan twee keer per week

5. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    wij vieren vandaag onze halve verjaardag :)

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Samen zijn ze 1 jaar! Gefeliciteerd!

Oooo, dan zal de spinazie wel geen kwaad kunnen (wilde het namelijk ook gaan geven ;)

7. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    hihi samen idd al 1 :)

ben al aan het denken wat ik moet gaan vragen voor hun eerste verjaardag hihi

8. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Suzanne zal kijken of het lukt om die pagina inte scannen van het weekend

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Gefeliciteerd sjulli met je kids, hier morgenklein feestje heb bij hema mini tompouce met foto besteld voor s middags bij de koffie

10. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @sjulie gefeliciteerd

Kom straks even verder lezen ben net klaar met werken zo even eten

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Zo lekker op tijd naar huis gegaan vandaag :)!
    Heb m'n eten er al in zitten ( lasagne) Mmmmmm

Ik moet aankomende week naar het cb, zal ook gelijk zo'n voedingboekje meenemen.
    Hoeveel fruit geven jullie de kindjes? Mees kan nu al 200ml op en van de groente eet ze nu 125 ml.

Ga morgen denk ik 125 ml fruit doen met een stukje brood met margarine, dat kan toch nu?

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dank voor jullie felicitaties :D

Hier ook spinazie gegeven vorig weekend. Vond ze heerlijk! Inderdaad niet te vaak geven. Ik volg de introductielijst van borstvoeding.com, die is erg voorzichtig (ook ivm allergieën enzo). Daar staat ie wel op vanaf 6 maanden, maar inderdaad niet meer dan 2 keer per week.

Over dat groentehapje he... Hier schiet het er de laatste dagen gewoon bij in. Evi heeft zo'n raar slaapritme dat ik echt niet weet wanneer we haar groente moeten geven :( Hebben jullie tips?
    Dit is nu haar ritme ongeveer:

7:00 Fles
    8:30 tot 10:00 Slapen
    10:30 Fruit (ong een half stuk)
    11:30 Fles
    12:30 Broodkorstje
    13:00 tot 15:00 Slapen
    16:00 Fles
    17:30 tot 19:30 Slapen
    20:00 Fles met rijstebloem

We proberen om rond 17:00 iets te geven, maar meestal is ze na de fles van 16 uur moe en houdt ze dan door de reflux niets binnen. Vanavond leek het eerst goed te gaan, maar heb haar toch nog drie keer een schone trui aan moeten trekken na 17 uur, dus heb de groente maar weer laten zitten :(

13. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden,

@pandora; leuk hoor die jeans print
    @dopen; zelf gedoopt, communie gedaan redelijk gelovig vroeg opgevoed, nu zelf geloof wel, maar niet naar de kerk...
    @ kabouterklus; leuke foto!!!!!!!!
    @halfjaardagen; gefeliciteerD!
    @poep; hahaha wordt er schijtziek van hehe :D....laatste dagen hele hele volle luiersss....
    @maienditje; fijn dat het goed was bij het CB
    @eten; een ramp

@verjaardagskado's; me ma kwam met het idee, als je iets ziet schrijf het alvast op:p of maak een lijstje op lijstje.nl...;)
    @heb ballonnen gekocht, die waarvan je hondje kan vouwen :p voor zijn b-day, kon het niet laten...

Nou ik denk echt dat de kleine in het sprongetje zit, normaal niet zoveel last van. Voor het eerst toen ik hem bij me moeder liet en hem gedag zij dat ie zich aan me vastklampte...

-Naast dat ie in een sprongetje zit, is ie druk bezig met leren kruipen, daarnaast draait ie steeds vlotter ook om zijn as...

Ben nu op een punt dat ik het vrij heftig vind ineens om 32 uur te werken, en heb het idee soms veel van de kleine te missen. Tis dat ik voor de centjes werk, (vriendlief werkt oproep en das nu echt kut!!!)

14. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Justme herken dat gevoel van werken, hik hier nu ook erg tegen aan. Werk full-time en volg nog een hbo studie en man werkt onregelmatig. Had het niet verwacht, maar valt mij erg zwaar...

Dopen hier ook, ergens in april of maart. Wil graag iets meegeven en moet later idd zelf maar bepalen wat hij er mee gaat doen

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ga morgen laptop opstarten lig in bed the voice kids tekijken.
    Had van alles getypt op detelefoon slaat hij weer eens vast, en weg alles grrr.

Ik zou zeggen weltrusten, en er niet zoals gisteren op los kletsen

Wel snel 1 vraag weet niwet of het bij de sprong hoort want merk weiig maar delaatste twee dagen slaapt hij raar in.
    Zeven uur fles en naar bed, maar om de drie kwartier begint hij vanuit niets keihard te huilen, net of hij droomt.
    Speen er in en hij slaapt verder zo gaat het tot half twaalf en dan slaapt hij wel tot 8uur

16. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    sjulie gefeliciteerd met je moppies !

klus ik stuur je pb.

maienditje dan zit hij nu toch goed qua gewicht of niet ? goedgegroeid.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hoihoi
    hele drukke dag gehad, en nog niet klaar. Daniel is morgen jarig dus huis moet nog schoon, wil nog taart bakken (1bakken, 1 of 2kopen), er hangt nog was in de kamer dus die moet ik wel doen:(
    Afijn, komt wel goed. Lydia's IDkaart is nu iig aangevraagd, josefine is weer thuis, kraambezoek geweest, wim heb zn vriend weer ff gezien, alle kadootjes zijn nu in huis en ingepakt.
    Zo leuk! lydia ging vanmiddag heel de tijd op handen en voeten ipv handen en knieën! en ze kwam met kruipen nu echt telkens stukje vooruit ipv op dr snufferd vallen:) en ze maakt de beweging die daniel maakte een week voor hij zelf ging zitten daardoor;)

heb wel bijgelezen maar niet veel puf in reageren!
    owja leeuwtje, ik ben gister weer in dat winkeltje geweest, STOM!:D zocht alleen een blauw bolerootje voor lydia, en die heb ik ook wel, maar ook knipjes en slofsokken voor daan. Moet daar echt niet te vaak komen:)

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guppekop in merum bij het winkeltje nu 70% korting, haha heb al de halve winkel leeggekocht oeps

19. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Gup alvast een een hele fijne verjaardag voor Daniël . gefeliciteerd !!!

Hihi dat heb ik toch gezegd niet te vaak heengaan. ik ben laatst doorgereden.

Zj in Merum ???

klus ik heb je maar via fb gepbt want kon geen foto doorsturen schijnbaar . ik kon het iig niet vinden hoe het moest.

20. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Nu al op handen en voeten! Dat is snel :)
    Wat heb je gekocht voor Daniël? Hoop dat hij een leuke verjaardag heeft! Succes met het bakken van de taart!

Nou maienditje, hier dus ook geen last van een sprongetje, maar het inslapen gaat hier ook wat moeizamer! Denk inderdaad dat ze nu dromen hebben, want hier ook ineens huilen... Gelukkig valt ze snel weer in slaap :)

Deel Deze Pagina