Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    merum? *pakt google maps* NEEE! dit heb ik neit gelezen!:D

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dank je!

ja das echt heel gevaarlijk! vooral die rekken met korting buiten trekken heel erg "effe kijken of er wat tussen hangt" en voor je het weet sta je binnen;)

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    justme...ik ken dat gevoel van werken....ik ben vandaag om 13.30 van huis gegaan en morgen pas om 10.15 thuis.....ik heb ook het gevoel dat ik zoveel mis :x op sommige dagen ziet de oppas hem meer dan ik :x want dan heb ik 'm alleen 's-morgens ff gezien en slaapt hij als ik om 22.30 thuis ben
    niet leuk :x
    het is dat ik geen thuisblijfmama kan zijn, en toch echt mee moet werken voor de centjes..anders wist ik het wel ;)

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    is idd snel ja:) al vind ik dat ze het nog best rustig aan doet (daniel stond met deze leeftijd) maar gezien het gemiddelde gaat ze snel ja.

hij krijgt een keuken van ons. Hoeft hij tenminste niet meer op mijn kookplaat, vind ik beetje erg gevaarlijk;) van Lydia een afdruiprekje met servies en bestek, van mijn ouders winkelwagen + zak fruit en van mijn broers/zusjes die thuis wonen een pan met eten en shovel van duplo. Van mn getrouwde zus klei en een bal met licht erin. En van wim zn zus een boek over voertuigen met geluid, die zat bij de post vandaag dus ook nog maar ff ingepakt:) voor bij mij thuis moest ik ook zelf kopen, krijg bedrag morgen terug, deed mijn oma ook altijd, werkt wel fijn vind ik en zus belde om te vragen of hij dat al kreeg en dat ze nog niet zeker weet of ze kan, vandaar dat ik al zoveel weet:D Van wim thuis NIKS! en dat vind ik niet leuk. Dat ze niet komen, oke, tis 1u45 rijden maar we zijn vandaag daar geweest ivm kraamvisite, dat wisten en dan hebben ze nog niks:( al was het maar een autootje bij het leger des heils vandaan, dat maakt niet uit, maar helemaal niks vind ik niet leuk/raar

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lijkt mij ook niks, zoveel moeten werken:(

6. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    het is.maar 24 uur...maar er zijn diensten dat ik aan een stuk een middag/avond/nacht en ook de ochtend van huis ben

het voordeel daarvan is wel dat ik veek uur ineens maak....en ben ook wel eens 6 dagen aan een vrij....maar toch....vandaag heb ik 'm maar 3 uur wakker gezien :x

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    das niet leuk! maar wel fijn dat je soms ook 6dagen achter elkaar vrij bent, maar dat weegt toch niet tegen elkaar op denk ik?

8. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Tja ik werk ook erg veel. 5 dagen en zie haar alleen in de ochtend een uurtje en leg ik haar op bed en in de avond een uurtje dan geef ik haar de fles en leg ik haar ook op bed. En uiteraard het hele weekend!!!! Dan geniet ik er wel extra van!
    Geluk is wel dat manlief thuis is en ze dus niet bij de oppas zit, dus maakt het wel makkelijker.

Mijn oom heeft open tbc en mijn vader heeft vandaag ook te horen gekregen dat hij tbc heeft.... Maandag weten we of het open tbc is of niet. Kans ik groot dan het gesloten tbc is en dus niet besmettelijk, maar kan ook zijn dat het dus wel besmettelijk is.... Afwachten, mees is ook vaak bij mijn ouders geweest en ik en man ook..... Maar de kans is ook klein dat wij het hebben, maak me niet druk hoor..... Maar hou never know....
    Morgen zouden er vrienden van ons komen met een kindje van 1, hoewel wij zelf denken dat we niets hebben, maar dat niet voor 100% zeker is, hebben we de keuze aan hen gelaten en ze komen nu dus niet :( jammer hoor maar begrijpelijk.... Als ze geen kind hadden, hadden ze zeker gekomen, maar ja je hebt ook de verantwoording voor die kleine dus tja ik zou ook niet gaan als ik hen was, hoe klein de kans ook is :( afwachten dus

Leuke cadeaus gup, zal vast blij zijn! Jammer dat de kant an Wim niets had, inderdaad al was het van de kringloop.... T gaat om het gebaar.....

9. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Pandora, wel erg lekker dat je dan ook 6 dagen vrij bent, maa is wel extra lastig, lijkt me.
    Dan ben je hele aal in u e ritme met de kleine, moet je ineens weer gaan werken... Dat maak je gemis wel groter denk ik!

10. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    gup hier de link naar de site van die winkel wat zj zei het winkelke kindermode

tenminste ik denk dat het deze is. dat is zo'n klein plaatsje daar kunnen niet veel winkels zijn :D

dan krijgt je kereltje wl veel kado;s:) maar dat moet ook goed verwennen. idd jammer dat wim zijn kant niks doet. :( gaat om het gebaar idd.

Suzanne dan hoop ik dat het geen open tbc is. ! en dat jullie ookniks hebben.

Werk ik werk ook rond de 32 uur. voor Femm nog meer. maar heb 1 koopavond weggedaan.
    Bij Jens toen werkte ik ook fulltime maar ik moest toen ook echt want ik woonde alleen toen. vond ik heftig hoor. mijn kleine man is het eerste jaar heel veel bij mijn ouders geweest.
    Nu wou ik ook wel een dag extra minder werken. maar dat gaat niet dan weet ik niet waar ik de klanten moet plaatsten. Dus snap jullie wel. er zijn ook dagen dat ik mijn kids maar 2/3 uurtjes zie. en dat is niet leuk. dus idd extra genieten in het weekend. had ik maar een geldboompje !

11. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #2611 Pandora, 10 feb 2012
    Laatst bewerkt: 10 feb 2012
    tja ik hou me er steeds aan vast dat wanneer ik de zorg uit zou gaan...of ergens zou gaan werken waar je gewoon van 8.00-17.00 werkt...hij elke dag naar een kdv of oma zou moeten en ik hem veel minder zie
    ik zie dit bij onze overburen ( kindje is 2 weken jonger dan M. ) zij brengen 's-morgens om 8.00 de kleine naar het kdv en zijn om 18.00 thuis...even spelen, flesje en de kleine gaat naar bed om meteen als hij wakker is, weer weggebracht te worden....dat lijkt me persoonlijk niks....dan zie je hem elke dag maar hooguit 4 uur wakker
    dus wat dat betreft zijn mijn diensten dus wel een voordeel....we hebben nu in principe maar 2x 4 uur oppas p/w nodig...want wanneer ik ga werken is mijn vriend om 17.00 thuis en ik heb er om de week een weekend werken bij en hebben we dus ook geen oppas/kdv nodig

maar lang zijn de diensten wel als ik van 16.00 tot de volgende ochtend 11.00 van huis ben.....
    ik kan er na mijn verlof ook gewoon moeilijk aan wennen....voor de zw.schap draaide ik gemiddeld 3 van die lange diensten in de week...maar ik ben met ziektewet erbij 7 maanden thuis geweest...en het is toch wel erg fijn om gewoon elke avond naast je vriend in bed te kunnen kruipen...helemaal nu er ook een klein ukje thuis is.......maar goed...het heeft zeker ook zn voordelen dus ik bijt maar door

maar zou het niet meer hoeven, dan blijf ik liever thuis bij mn menneke....nooit gedacht dat ik zo zou worden :)

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    lori: geef niet dat je niet actief kan meelezen en reageren, toch leuk om af en toe te horen hoe het met jou en de kleine gaat.
    en mocht je vragen hebben weet je dat je altijd terecht kan.

gup: gefeliciteerd met daniel maak er een leuke dag van.
    hier is jeremy vandaag een half jaar.

geloof: als er hier mensen van het geloof weer aan de deur aanbellen zeg ik altijd ik respecteer ieder zijn geloof maar geloof zelf niks.
    mocht ik interesse krijgen weet ik het zelf wel te vinden.
    mijn man en ik hebben van huis uit niks meegekregen dus ja.
    een periode in mijn pubertijd had ik een zeer gelovig vriendinnetje en kwam daar veel thuis toen wilde ik wel weten wat het allemaal inhield.
    2x mee geweest naar een e.o-jongerendag.
    ik geloof wel dat er opzich meer is.
    jeremy krijgt dus niks mee maar zijn keuze voor later is vrij.
    bij mij op de opvang zit natuurlijk ook van alles jehova,marokaans,chirstenen enz.

fles: mijn man had eergisteren de fles gemaakt, maar na 10 keer uitleggen weet hij het nog niet geloof ik.
    180 cc en 6 scheppen voeding wat doet hij, hij stopt er 12 schepjes in. zal zwaar op de maag gelegen hebben.

fruit: ik pureer 1,5 stuk fruit per keer is een aventbakje vol van 220 cc.
    met warme hap krijgt hij ook 250 ml/gram.
    weeg dit niet altijd meer af hij krijgt gewoon een geprakt bordje vol.

inslapen: ik denk ook dat het dromen zijn want uit het niets een krijs, speen erin en slaapt gelijk verder.
    gisteren maar 2 keer en sliep vanaf 9 uur al lekker door.

werken: kan me voorstellen als je veel werkt dat je het idee hebt veel te missen.
    je moet maar denken straks gaan ze minder slapen overdag maar dan nog ze ontwikkelen zich nu zo hard in korte tijd.
    ik ben in een luxe positie dat ik 5 dagen werk maar ook gewoon mijn kind bij me heb.

bumpie: tijdje al niet gezien hier, alles goed of ben je druk.

carnaval: zijn de vierders onder ons er klaar voor, mij man werkt voor een imtech, hoofdkantoor zit in breda en die willen die zuiplappen niet hebben na de carnaval dus ik dan verplicht vrij.
    dus van donderdag 16 febr, t/m 27 febr. lekker vrij.

gaan dan 23 febr. naar de 9 maandenbeurs. en dan 2 nachten hotel er achter aan.

cb bezoek: hij was idd goed gegroeid al zie je in de groeilijn bij hun goed terug dat hij tijdje stil heeft gestaan in de periode dat hij zijn flessen niet dronk.
    maar ik vind de ontwikkeling belangrijker dan het gewicht.
    zijn ze bij jullie ook nu echt over op het digitale dossier.
    hier sinds februari dus assistent zet alles in de computer en dan ziet de arts dat en ook die vult niks meer in op papier maar in de computer.
    hier door zijn de bezoeken wel veranderd.
    die van 7,5 en 9 maanden is samen gepakt in 1 bezoek met 8,5 maand.
    zelf vind ik dit niet echt het gaat toch prima en anders kan je altijd bellen.

brood: ik geef deze week al een hele boterham met boter en dan daarna zijn 1 uur fles, gaat dan eigenlijk er ook nog in.
    van cb vonden ze dit prima alleen liever nog geen beleg.

zei ook dat ik sap gaf tussendoor en dat was goed maar ze zag liever thee of water en als ik het absoluut maar niet uit de fles of tuitbeker gaf.
    maar dat doe ik niet.

op het laatst zetten ik heb zittend op mijn schoot en toen kwam de opmerking oh wil je dat absoluut nog niet doen, mensen zetten hun kinderen al te vaak neer maar dat kan nog niet veel te zwaar gewicht leunt er dan op de heupjes.

nou zo vaak zit hij hier niet met zijn hapjes nu in de bumbo max 10 min. maar verder niet want hij ligt zelf liever zodat hij meer kan bewegen.

maar verder waren er weinig opmerkingen en dingen die hij daar in de wachtruimte deed liet hij niet aan de arts zien maar ja ik weet dat hij het kan dus prima toch.

linn: zoals gup ook altijd zegt ik deed gewoon net als ik nu met de boterham doe de warme hap voor de fles van 4 uur en die fles viel er dan vanzelf af als de warme hap er goed in gaat.
    dan ben je van de 4de fles af en inmiddels red hij het tot half 6 om met ons tegelijk mee te kunnen eten.

justme: je moeder heeft gelijjk nu zie je dingen en straks rond zijn verjaardag weet je niks.
    op Advance - Onderhoudmelding kan je ook wat moois aanleggen wij met de geboorte gedaan.
    mensen kunnen met inlogcodes kijken wat je graag wilt hebben, waar te koop en hoe duur, ze kunnen het weghalen als ze dat gaan kopen zodat je niks dubbel krijgt.

verkouden: hier is jeremy klein beetje verkouden , heeft er geen last van maar reutelt goed.
    gisteren was mij man ook druk aan het opruimen en stond de voordeur steeds open , denkt toch wat op de tocht gelegen.

bij de lidl zag ik skipakjes liggen voor 7,50, vind het eigenlijk lelijke ondingen maar ja het is wel warm dus toch nog maar eentje meegenomen voor nu.
    want het ook de voetenzak niet in de mc en dan kruipt steeds zijn broekje op.

suzanne: stel het is gesloten tbc moeten jullie dan ook die prikjes halen nu en een maand later of worden je dan niet getest.
    hier had een ouder het 2 jaar geleden rond de kerst en toen moest de hele familie bij de ggd een injectie halen om te kijken of ze reactie er op hadden.
    snap het van die vrienden wel maar wel jammer, je had een gezellig dag in het vooruitzicht.

naast mij heeft er 1 net de fles op en zit nu heerlijk te poepen, dus ga hem maar verschonen en aankleden.

fijne dag iedereen en fijn weekend ik ga zo naar mij moeder want mijn schoonvader komt hier straks schilderen en dat meurt doe ik zijn longetjes maar nog niet aan.

vanavond feestje van mijn nicht die word 30 moeten verkleed dus we gaan beetje uit de hippie tijd, vier ik toch nog een soort carnaval.

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Sjulie (nog) gefeli met de halfjaardagen :)

@Maienditje fijn dat Jeremy nu weer goed gegroeid is!

@fruit/groente hoeveelheid beetje op inschatting, volgens CB arts mag dat beide zo'n 200ml zijn (zelfde hoeveelheid als 6+ potje)
    gisteren had man het fruithapje bereid, was nogal heel veel :p dan merk ik gelijk dat ze 's middags weer veel minder eet..
    maar ik kijk ook gewoon naar beebje, als ze haar mondje wijd openspert wil ze verder eten en als madam niet meer blieft dan houdt ze ook gewoon haar mondje weer dicht

@Suzanne oei bah wat vervelend die al-dan-niet-open-tbc in de familie, hopelijk iig niet besmettelijk!

@slofjes leuk dat ze binnenzijn!

ik ga straks ook nog even bij de winkels kijken voor slofjes, heb 1 paar slofjes van Baby Dutch (leer, lichtroze) maar die zijn nog best wel groot voor haar.. en het is toch best koud met alleen sokjes soms.. waar ik woon is alleen niet zo'n bruisend winkelcentrum dus benieuwd of ik iets kan vinden ;)

verder al een beetje dingetjes voorbereiden voor komende week, maandag vertrekken we voor een midweek naar Duitsland, alvast e.e.a. inslaan en wassen, inpakken, etc. haha voelt haast alsof we een soort wereldreis gaan maken :p maar gewoon even spannend zo de eerste keer met beebje weg

fijne dag & fijn weekend allemaal!!

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    maienditje....ik ben er klaar voor! mijn vriend gaat zo naar de carnavalswagen ( bouwen ) wij zijn fanatieke vierders...is er bij beide met de paplepel ingegoten, en dat doen we bij M. ook :D

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    @Pandora, ik zou voor het jeansdesign gaan, kun je makkelijker overal mee combineren. Ik hoop dat M. er snel aan kan wennen!

@dopen/geloof: hier geloofsvrije opvoeding. We zijn allebei officieel RK maar doen er compleet niks mee.. vandaar deze keuze. Gaan haar straks ook naar een openbare school brengen.

@schema, hier nog steeds 4 flessen waarvan 1 met rijstebloem
    1x fruit en 1x groente. Soms wat diksap of een babykoekje tussendoor.

@tandjes, hier ook nog steeds niks noppes!

@sprongetje.. ??? Weet niet wat dat is.... Lizzy heeft nooit zo van die stemmingswisselingen. Is misschien ook niet helemaal normaal haha

16. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    We zijn allebei echte Brabanders, maar geen carnaval :p Nee, geven we beiden helemaal niks om. :D

17. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Net ff lekker geshopt bij de outlet van beebielove, laatst natuurlijk al de mexx leeggekocht, oei als ik dat met elke maat doe ... ;) maar god wat n leuke spulletjes weer gescoord :D wondertje, jij achteraan in de rij, zat er nog wel wat tussen?

Sprongetje, hoort daar ook bij om drie uur snachts wakker worden en de hele buurt bij elkaar kraaien, kletsen alsof ze in n volle kroeg staat en afsluiten met n vette poepluier? Whahaha ik ben moeoeoe

18. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ maienditje: ik lees nog wel mee hoor;) Deze week veel gewerkt en druk met carnaval. En ben zelf nogal moe en licht in me hoofd. Maandag maar weer ff naar huisarts. Hoef pas vrijdag weer te werken van half 8 tot 1 uur. Lekker zoveel vrij. Kan ik ff aan mezelf denken. Mirthe gaat maandag ochtend ook ff naar mijn werk. Kan ik ook ff doen wat ik zelf wil.

@ toetjes: Welke toetjes krijgen jullie kids? Mirthe krijgt nu yoghurt met roosvicee erdoor. Vindt ze heerlijk. En bij mijn ouders krijgt ze beetje vanille vla. Iemand nog leuke maar vooral lekkere ideetjes?

straks verjaardag van de buurvrouw. Zo geen zin in.

Wij zitten nu op 2 slaapjes overdag. van 10 tot 12 en van 2 tot 4 en dan tussen 7 en 8 uur weer naar bed tot 8 uur half 9. En dan nog is moeders moe:(

ik ga me zo lekker douchen en dan lekker zp of boekje lezen:D

19. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahahaha, hoort er vast ook bij ja!

Maienditje, hier ook een avond wel 4 keer wakker geweest, terwijl ze normaal gezien als een roosje slaapt! Hoort echt bij de sprong volgens mij.

Ik wist van te voren niet wat te verwachten, ben met mijn parttime baan gestopt en doe nu administratie van bedrijf van vriend. Ga 2 dagen naar de zaak, ene dag komt mijn moeder hierheen en andere dag breng ik haar naar mijn schoonouders. Ik had gedacht dat ik misschien wel meer zou willen werken, maar ik vind het heerlijk om met ons popje thuis te zijn! Wat zijn we toch weekdieren geworden na de geboortes van onze dotjes ;)

Hier nog geen toetjes, ja na haar groentes krijgt ze nog een beetje fles (90 cc + 2 schepjes), is restant van de 4 uur fles. Vindt ze nog steeds heerlijk om lekker aan de fles te tutteren, dus denk dat ik die nog maar even blijf geven zo. Maienditje, jouw cb zei dat je drinken niet in fles of tuitbeker mag geven, hoe dan wel???? In gewoon bekertje krijg je er niet veel in toch?

Gistermiddag kreeg madam groente en net van te voren zet ze het toch op een krijssen :$ Dus ik geef haar eerste hapje, nee hoor, helemaal over de rooie. Op een gegeven moment had ze zoiets van, oh ja, ik was ah krijsen omdat ik honger heb, dit is eten, nu kan ik dus weer rustig zijn :( en toen ging ze ineens smakelijk zitten eten! Echt niet gewend van haar, eerdere sprongen niet zo gemerkt als deze, schijnt dan ook een flinke sprong te zijn die helaas wel een aantal weken kan duren ja....

Suzanne, geef trouwens sinds een paar dagen beetje lactuloze in eerste fles, werkt prima! Het was even een beetje finetunen hoeveel, eerste dag liep ze zowat leeg :D Maar nu krijgt ze echt maar heel klein beetje en heeft ze mooie substantie in haar luiers :) Thnx voor de tip :p

Zo naar zussie toe, die viert verjaardag met haar vriendinnen en kids, dus wel gezellig. Heb een caramel/banaantaart gemaakt, mjam!!!! En mams komt een enorme pan erwtensoep brengen, the best!

20. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jaaa, hier nog een carnavalkonijn! Vriendlief geeft er niks om, dus gaan elk jaar (met de niet-zwangeren :p) met vriendinnencluppie. Vrijdagavond en zondag overdag en avond ga ik. Vriendlief is lekker hele weekend met ons popje thuis en mams gaat de bloemetjes eens buiten zetten :D

Deel Deze Pagina