kindjes zijn maandag weer goedgekeurd op het CB. Rhein is 6260gr en 63 cm (in 3 wkn 2,5cm gegroeid en 400 gr aangekomen) Bracha 6900gr en 69 cm (in 3 wkn 2,0cm gegroeid en 280 gr aangekomen) slanke baby's hihi
Misschien een stomme vraag, hoor. Maar geven jullie aan de baby's die al zes maanden en ouder zijn zo'n heel potje met groenten of fruit? (200 ml). Jaja...binnenkort ga ik ook proberen eens wat zelf te maken, hihi.
Lori, nee hier niet zijn pas met 6 mnd begonnen. hier eten ze paar hapjes/stukjes. op voedingscentrum.nl staan goede stukken. ze hoeven pas vanaf 7 mnd van alles
Onze kleine krijgt nu elke avond zo'n potje met groente of fruit vanaf 4 mnd en dat gaat schoon op. Die potjes vanaf 6 mnd zijn meteen stuk groter, dus vandaar mijn vraag.
ze groeien er vanzelf in. het zal niet direct schoon op gaan maar het maagje went aan steeds meer voedsel.
Ongeveer als volgt: 06:30 BV 10:30 BV 14:30 BV 17:30 FV (ben de BV nu aan het afbouwen, elke wk voeding minder vanaf nu) 19:00 Groenten of fruithapje 20:00 BV
Bedankt voor de leuke reactie op de foto Karen Hier eet beebje 3 eetlepels fruit (zal ongeveer 80-100 gram zijn) en 90-120 gram groente met een klein flesje als toetje. Ik geef sinds kort ook soms wat vlees erdoorheen, maar een beetje en in andere bakjes doe ik dan weer wat aardappel en in anderen alleen groenten. Beetje variatie. Hier ook opgebouwd, eerst paar lepeltjes en nu dus op 90-120 gram. Even ter vergelijking, potje vanaf 4 maanden is 125 ml. Sjulie, fijn dat de twins weer goedgekeurd zijn!
Haha, had me voorbereid op heel veel bijlezen, maar viel reuze mee! Hier geven we gewoon zoveel ze wil. Meestal komt dat neer op een half stuk fruit en ook ongeveer die hoeveelheid groente. Ligt er ook wel aan wat, wat ze echt lekker vind daar eet ze meer van.
dat is je vergeven ik heb soms geen tijd.met 1 beeb...laat staan jij met 2 ff afkloppen.....vandaag was M. redelijk zn vrolijke zelf weer hoop dat we het hebben gehad...ik heb het iig wel gehad met zn sprongetje lori....ik heb gisteren voor het eerst een 6 mnd potje gegeven....had de helft gedaan....maar het smaakte naar meer.
hier hebben de kindjes ook wel last van sprongetje hoor! B wil niet meteen gaan slapen savonds en is zelfs een keer wakker geweest vorige week om 0300! Verder valt het gelukkig wel mee 'afkloppen' zojuist hebben ze courgette geproefd omdat wij dat ook aan het eten waren. morgen ga ik ze worteltjes geven tussen de middag. Ben benieuwd! hebben jullie lang hetzelfde voedingsmiddel gegeven of snel gaan wisselen?
in het begin alles 2 dagen.....nu maar 1 dag vannacht was m. wel weer om 4.00 wakker, maar ben allang blij dat zn humeur vandaag goed was
Pandora wat fijn! Fingers crossed! Hier drie dagen hetzelfde gegeven en dan pas wat anders. Niet om de smaak te leren kennen, eigenlijk eet ze alles , maar om goed na te kunnen gaan of ze reageert op bepaald voedsel. Nu heeft ze van zowel groente als fruit een stuk of 4 verschillende gehad en ben ik er niet meer zo voorzichtig mee. Ze heeft nog nergens een reactie op gehad (behalve spugen van banaan in het begin) dus geven nu gewoon wat we zelf ook eten.
zo, eerste x papfles nu, ze vind het super! nou alleen hopen dat ze nu ook weer doorslaapt... heb trouwens nog leuke foto straks!