Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    zj, ik dacht inderdaad al dat je een augustusmama was.
    Onze kindjes zijn ook 2 weken te vroeg maar ben zo blij dat mijn twins tot het end zijn blijven zitten (met 38 wkn zijn ze gehaald en dat was de max)

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wahaha:D dat is niet het eerst dat ik dat hoor:D om precies te zijn, 2.04 maar het valt extra op omdat ik zelf niet zo lang ben;) dr zijn ook nog zat mensen die ons nakijken bij het winkelen;)

fijne vakantie!

@Ros, welkom terug!

@ga weer opruimen etc, wim is met mn broertje boodschappen doen. Is ok de eerste keer dat ik dat meemaak, dat broertjelief boodschappen wil doen:D hij blijft 1,5week vakantie houden hier, maar heb mn twijfels of het voor ons is...denk eerder voor josefine:D

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    goeiemiddag! zeker rustig hier, kan ik het vanaf nu weer bij gaan houden :) lukt niet helemaal met teruglezen, beebje is beetje onrustig vandaag (heeft iig véél aandacht nodig), opzich wel vrolijk verder. Hopelijk heb ik geen al te spannende dingen gemist deze week.

weer lekker aan de gang gegaan met hapjes maken; sperziebonen met aardappel en wortel met aardappel, kunnen we weer een paar dagen vooruit :) overigens vond ze de potjes op vakantie prima smaken en was blij dat ik ze had, echt handig.. gelukkig lustte ze ook weer vers

mijn man gaat na het weekend een paar dagen weg voor zijn werk, opzich doe ik qua verzorging al veruit het meeste maar toch lijkt het me beetje vermoeiend om alleen met beebje te zijn..
    gaan samen 1 nachtje bij mijn ouders logeren :D slaap niet zo graag alleen, haha. benieuwd hoe dat zal gaan (op 1 kamer)

jullie nog leuke weekendplannen?
    ik vanaaf een vriendinnenavond zodra beebje er na de avondvoeding in ligt, lekker etentje en wijntje voor mama :)

4. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Sorry dames,

Ik ben al een week niet geweest! :)

Even een vraagje, hoe geven jullie brood??? Ik ben aan het proberen met stukjes in haar wang te doen, ze smikkelt er lekker op maar slikken kan niet, het blijft plakken elke x en dan kotst ze alles uit (braakreflex denk ik) Ik geef steeds wat water of diksap tussendoor.. maar dat werkt ook niet.
    Zelfde met fruitcompote....

Als ik lees wat jullie kindjes allemaal al eten... :(

Hier nog steeds, de grote favoriet.. de fles. En fruit/groente.. uit potjes want vers gaat niet... Lizzy kan gewoon niet goed slikken.

5. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    hey hey!

@Zj; wat een lekker ventje!
    @Pandora; wat een stom mens, zou dr zo boos om kunnen worden
    @Ros; wat fijn dat het goed gegaan is.
    @verkouden; hij is weer verkouden hangerig, was aan het spele met hem is op me buik in slaap gevallen...

@tel dood; vriendlief heeft zijn android laten vallen (3de x) gelukkig verzekert en jah hoor krijg ik weer een halfgare foon terug (3de x) ik woest opgebeld, komen ze morgen met wel een android :)

@hapjes; slikken ging hier gelijk goed met fruit en groente. Alleen met brood en een koekje was het wennen maar dat gaat nu super goed, je ziet hem nu ook 'smakken'. Gewoon blijven oefenen, ze leren het vanzelf, kost alleen wat tijd...

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @siren, ik geef een korst in de hand en doe stukjes in dr mond, maar ze heeft er vanaf het begin geen moeite mee gehad

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Siren
    brood geef ik nog niet, ze schijnen idd wel een kokhalsreflex te hebben als het te groot is om door te slikken, vind het wel eng klinken (maar ik maak me al snel zorgen hoor :p)
    heeft ze er last van als ze het weer uitspuugt? lijkt me niet zo prettig voor haar.. zeker als verse hapjes door de structuur ook nog niet lukken, misschien is ze er nog niet aan toe, en kan je het heel langzaam opbouwen en de structuur steeds iéts groffer maken?

8. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja het is zeer vervelend. Vanmiddag was het ook krijsen en de melk ( van de fles ervoor) kwam langs haar mondje en neusje eruit... echt super zielig!

Ze kokhalst zelfs soms ook bij olvarit potjes voor vanaf 4 maanden, die structuur is toch superglad. Vooral bij groente.. vind ze ook nog steeds niet lekker, kan het ook mee te maken hebben. (denk ik dan)

Ze vond het brood best lekker, ze smikkelde hihi... maarja dan dat slikken.. dat heeft ze nog niet door hoor.

Heb mijn moeder gebeld en die dacht dat het een idee was om het te soppen in melk..

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier ook geen moeite met eten is echt een vuilnisbak gaat alles wat eetbaar is.
    Pureer ook niet meer hij krijgt grof geprakt.
    Brood gaat stukje aan een vork en pakt hij zelf de vork en eet het brood er beheerst van af

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Vindt Lizzy het niet makkelijker/prettiger om juist wat groffer eten naar binnen te werken? Of haar zelf een stuk geven? Als het hier te vloeibaar is gaat Evi blazen ;) Als het wat grof geprakt is eet ze het veel beter, en zelf eten is helemaal het einde :D Vanmiddag wel even brullen, maar volgens mij vond ze het toen gewoon te warm...

11. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik weet het niet of dat wat zal zijn.. rapley?? Bedoel je.. Ze heeft ook nog geen tanden, dus stukjes bijten zal hem ook nog niet worden...

12. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Ik neem ons muppie ook niet mee naar de beurs, niet echt praktisch, gewoon lekker een dagje shoppen met een vriendin!

@Siren ik zou ook eens wat grover proberen. Ik ga deze week eens brood proberen.

13. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Anders zal ik haar zo eens een korstje in haar handje geven, misschien dat ze zelf wat gaat sabbelen,kauwen

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Siren dat hoeft ook niet, ze gaan sabbelen op de zachtere groente en fruit. Mare maakt af en toe een kauw beweging.

15. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ik ga vrijdagavond met mijn moeder naar de beurs! Heb er zin in!

16. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Siren, als ze brood niet wegkrijgt geef je het toch even niet? Ze hebben het nog niet nodig. Ik zou het voor je kleine zo gemakkelijk mogelijk maken. Ze hoeven nog niets te eten als ze voldoende melk binnen krijgen.

Hier hebben ze vandaag 1/3 banaan op ieder. Morgen ga ik weer peer proberen.

Hier krijgen ze niet gepureerd maar grofgeprakt of in stukjes ala Rapley

17. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ze heeft net een fruit,zuivel granen hapje op.. ging er goed in! Perzik

18. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @siren; tis gewoon even uit proberen hoe en wat...
    -heb hier eerst korst gegeven ipv brood zelf...Elke keer ging het een stukje beter zeg maar...Eerst kwamen de stukken nog uit zn mond als ie er klaar mee was en nu 'smakt' en kauwt ie en slikt het door...
    -Toen pas begonnen met brood met iets erop...

-Groente; sommige groente vond ie gwn vies en kokhalste en gaf ervan over, dag 2 ging het beter. Dan weer een paar dagen wat ie lekker vond en daarna weer iets wat ie minder vond en dat ging daarna dan goed. Is ook wennen voor zo'n kleintje.

19. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

HIer helemaal klaar voor de carnavals zondag. Zit al gezellig in mijn bijenpak. Brr wat kriebelen die pruik. Iedereen een fijne (carnavals) zondag!!

20. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie en andere carnavalvierders we willen wel foto's he.

Maar een fijne dag, zal wel rustig blijveb dan hier.
    Wij gaan vanmiddag ook naar de optocht kijken, het zonnetje schijnt hier volop hopelijk bij jullie ook

Deel Deze Pagina