Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Lees toch even snel een beetje terug :D

Oh, Pandora! Niet jokken he?! Haha...

Sammie, je woont vlakbij joh! Nouja, niet heel vlakbij :D Wij wonen in Hoogeveen.

Wat nationaliteiten betreft, ik ben Nederlands. M'n vriend is half Joegoslavisch. Helaas lijkt Evi meer van mij te erven. Ben rossig en heb een uber-blank huidje :)

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    @Linn veel beterschap voor je meisje

En de stoel is babyweavers als ik me niet vergis... Ik heb gewoon op de website zitten kijken waar ik de meeste van de babyspullen gekocht heb. Er zit jammer genoeg niet echt iets in de buurt hier waar ik gezellig kan gaan kijken :(
    Natuurlijk mag er een beetje een prijs aanzitten als je bedenkt dat het wel een paar jaar mee moet en zekere kwaliteit moet hebben maar ze kunnen ook overdrijven in die dingen.

Online aankopen is niet altijd zo makkelijk maar tot hiertoe altijd wel goed gelukt.

3. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ahh gosie Lin, beterschap! Weet hoe pijn een oorontsteking kan doen... :(
    Hoogeveen is wel redelijk dichtbij ;)
    Doen we vaak boodschappen bij de Netto.

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    Linn....beterschap voor je kleine meid!

Hier alleen wat verhoging van de prikjes....verder geen gejengel en gekrijs net als de vorige keer

Zo....de kleine ligt weer in bed...ik kruip ook nog ff lekker terug:D.....straks late dienst :(
    waarom zijn 6 vrije dagen altijd sneller voorbij dan 3 werkdagen :(

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

goeiemorgen,

wat veel om bij te lezen :D Maar wel leuk. Moet zo ff naar fysio. En dan ga ik vandaag zoveel mogelijk meelezen. Ben vrij namelijk. En moet nog ff aan de strijk mirthe heeft een hele zak vol kleertjes van haar nichtje gekregen en allemaal merk kleding zoals vingino, bfc enz. enz. En wel tot maat 92 dus altijd handig en super leuk spul.

Gisteravond een buggy op mp gekocht voor 25 euro van chicco liteway.

6. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen!

Zo er is flink gekletst gister :)

@Sammie: wat een snelle knul heb jij zeg :D Wat driftbuien betreft.......Suzannah is geboren met een standaard high modus en is heel erg "peace man" hahahaha. Die heeft niet eens een schrik reflex;)

@Linn: Ohh wat vervelend! Suzannah loopt nu al sinds nov te kwakkelen en van de week is het doorgebroken. Ze had geen koorts dus kreeg ze geen AB.
    Hopelijk slaat het snel aan.

@Tooske: heel veel sterkte vandaag meis! Zal zeker niet mee vallen :(
    Leuke foto's trouwens

@Nationaliteit: Echte hollandse man met rossig haar en blanke huid. Ik zelf ben 1/2 pinda 1/2 hollander met de leuke bijkomstigheid dat ik nooit verbrand :D

@Elisje: dat is balen zeg dat je geen leuke winkel in de buurt hebt. Ik moet ook met de auto en die heb ik niet altijd voor de deur staan.

Helaas moet ik nu aan mn werk :( Kom later wel weer ff kletsen :D

7. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    goedemorgen dames,

lynn: is evi goed de nacht doorgekomen, hopelijk krijg je de ab er nu wel in en knapt ze snel op.
    toch goed dat je even langs de ha bent gegaan.

hier loopt de kleine al 2 nachten beetje te rommelen vanaf vier uur kan ik er om de uur heen.
    nu ben ik vandaag vrij dus om zes uur bij mij gepakt en sliep hij tot half 9.
    denk dat het komt door de vakantie in de caravan daar sliep hij ook super goed maar ja wij zaten altijd naast hem toen hij sliep natuurlijk.
    had geen andere mogelijkheid maar lijkt wel of hij weer wat moet wennen.

het boek oei ik groei had ik met kerst gevraagd maar niet gekregen dus ga toch nog eens in de winkel het aanschaffen.

afkomst: hier ook een hollands welvaren ik van het zeeuwse platteland en mijn man komt uit het gooi.(baarn)

lig nu lekker in bedje, was weer veel bij te lezen en wat een mooie foto's weer.
    jeremy ligt naast me zal zo wel in slaap vallen en dan gaan we er zo uit als hij fruit moet om half elf.

tooske: gelukkig valt het voor je nichtje zelf nog wel mee en ziet ze er nog lol van in om daar maar te liggen( weet even niet hoe ik het moet verwoorden) jullie zullen het zwaarder hebben als familie en natuurlijk haar ouders.

nou ik ga ff tv kijken, fijne dag vandaag.
    moet nog bedenken wat ik voor nuttigs zal gaan doen

8. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Lynn oh je arme meissie , hoop dat ze snel opknapt en je de Ab erin krijgt. OOrpijn vind ik na tandpijn het ergste onderhand wat je zo kan hebben. erg vervelend die steekjes. en voor zo'n kleintje helemaal. beterschap !

9. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden!

Jeetje wat is er veel geschreven...was gister ook bijtijds gaan pitten...heerlijk :)...

@Lynn; hoe is het met je kleine meid! Vervelend hoor een oorontsteking.

@afkomst; ik ben geadopteerd en komt uit Sri Lanka, vriendlief is Antilliaans. En de beeb is wat je krijgt als je mixt:p

@Groente/Fruit; ik doe ook potjes zelf maken, alleen stop het dan terug in een Olvarit-potje en vries het in:)...

@de rest; ben vergeten wat ik nog wilde reageren en zeggen. Oops...

@Vandaag; beeb is chaggo, en red de 4 uurtjes niet tussen zijn eten...En hij wil niet alleen zijn...maar als is ff alleen is, is hij het al vergeten. En ligt ie ff in de box, heeft ie al zijn speelgoed om zich heen gelegd.

Vandaag maar een fruithapje maken, van appel,banaan, en liga. Zo maar even naar buiten, even kleine boodschapjes doen, en mss wordt meneer dan blij...

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ik lees nu weer bij vanaf waar ik gister gebleven was, visite kwam ineens opdraven...

@josjo: kan goed hoor dat ze heel tijd wilde staan! Deed daniel ook, maar die ging dus ook al zelfstandig staan bij 5,5 maand. Dag baby!

@hapjes: ga nu paar dagen broccoli proberen.

@pandora, lijkt me ook niet leuk om te horen nee. Ben benieuwd wanneer dat daniel te weten komt dat hij 2maanden eerder dan de bedoeling was in mn buik zat...

@testen: pas ook gedaan op aanraden van de ha na het plaatsen van spiraal: na 3maanden ong even een testje voor het geval dat hij toch niet goed is geplaatst (geen tijd gehad voor controle echo)

@siren, lieve foto!

@wagwnbak, past nog, al vind ze de buggy leuker maar daar wil ik haar nog niet teveel in omdat ze nog niet goed blijft zitten. En als er nog sneeuw komt is wagenbak ook warmer

@autostoel: bij daniel met 8maanden gaan gebruiken vanwegev enorme strijd met de mc. Maar hij ging al wel net 4 maanden zelstandig zitten, dat scheelt (in mijn ogen) ook.

@kleertjes: c&a vind ik ook klein vallen, daar is ze telkenz het erets uit

@sloppy, ook al zo'n vlugge eerste!

@voeten pakken: hier ook. Gelukkig zijn maillootjes lastig uit te trekken:D

@justme: misschien een broodkorst geven? was daniel verzot op (en nog).

@tooske, graag gedaan hoor! dat gaat het hier over een poosje ook weer worden, zitje is zoooo breed. Maar dan kunnen ze daar ewl heel lang goed in:D

@id-kaart: goed dat ik het lees! moet er voor lydia ook nog steeds 1halen want die is telkens illegaal in duitsland:D

@maienditje: lekkere driftkopje!

@sammie: herken het niet

@suzanne: ik wou dat ik zo'n man had:( die van mij maakt er alleen maar een puinhoop van in de kast:(

@kinderstoel: van de week maar halen, wil er 2 die aardig plat kan want met het eten moet ik het niet wagen om dr op bed of in de box te laten....

@lilaa:hihi, grappig zo die foto's!

@nationaliteit: hier gewoon 2 kaaskoppen:D

@tooske: wat een schatje!

@linn, aah zielig! wat heb je er tegen gehad dan? daniel is er juist razend op:D raar kind

@ga lydia op bed leggen en als ze slaapt maar eens douchen. Zit nog steeds in pyama:D

11. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Gup heb je gevonden ??

12. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Ik vind hem ook leuk:p
    Programma heet fotoshop:D

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Heb het er vanochtend in gekregen! Met het spuitje in het mondhoekje gespoten terwijl ze de fles dronk. Ze heeft amoxicyline gekregen, zit zo'n enorm sterke en zoete smaak aan. Moet drie keer per dag. Dat wordt wat!

Vannacht heeft ze goed geslapen. Lag er pas om 1 uur in en kwam vanochtend gelukkig niet om half zes, maar om half negen. Nu slaapt ze weer vanaf half 10. De koorts leek weg vanochtend, heb niet gemeten, maar ze gloeide niet.

Maienditje, wat vervelend dat hij zo slecht slaapt. Hoop dat dat gauw weer beter wordt!
    Heb oei-ik-groei boek vind ik geniaal! Herken er zo verschrikkelijk veel in. Kan de klok er haast gelijk op zetten :D

Just me, Succes met je chagerijntje vandaag ;)

Pandora, Fijn dat M niet al te veel last van de prikjes heeft gehad. En sterkte met werken!

Nog vraagje, zou ik Evi morgen naar de opvang kunnen doen? Ik vind t zo zielig. Als ze ligt heeft ze pijn. Tenzij ze slaapt natuurlijk, maar dat doet ze daar amper. Dus ze moeten de hele dag met dr rond gaan lopen. Denk niet dat dat haalbaar is, ze is tenslotte niet het enige kindje daar he ;) En de ab? Geven ze dat daar dan gewoon?
    Zit er over te denken om maar thuis te blijven. Wat zouden jullie doen?

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    linn ik run een eigen kinderdagverblijf dus al jij een ouder bij mi was zou ik het volgende zeggen.

alle medicijnen die op doktersrecept zijn worden na toestemming van de ouder gegeven op de opvang.
    hier laat ik de ouders een formulier daarvoor invullen en ondertekenen.

dan zeg ik altijd tegen de ouder: natuurlijk is een kind liever in zijn vertrouwde thuis omgeving en thuis kan er veel meer aandacht gegeven worden.
    Maar als het kind vrolijk is, lekker speelt en goed eet mag het van mij komen tenzij de ouder wel bereikbaar is en in het geval dat het niet gaat direct kan komen.
    Dus dat ligt aan je werk, weet ook niet hoe makkelijk je je bij je werk kan ziek melden.
    sommige ouders nemen makkelijk werk naar huis en vinden het dan voor hun eigen gevoel toch prettiger dat het kindje thuis is.

dus ik weet niet hoelang ze al naar de opvang gaat als ze er vertrouwd is en eigenlijk altijd hetzelfde doet al thuis zal het wel gaan maar je geeft al aan dat ze daar minder slaapt dan thuis.
    dus ze zal dan door de pijn en moeiheid toch huileriger zijn.

lastige kwestie waar je vooral je gevoel bij moet spelen.
    een kdv mag je weren bij hoge koorts en als het welbevinden van een kind er onder leidt dus ze niet doet wat ze normaal doet.
    er lopen vaak ook nog 11 tot 15 andere kinderen rond die aandacht nodig hebben.

en dan ff gelijk ego:

ik ben bezig met de aanschaf van een woning voor mijn kinderdagverlbijf.
    doe het nu in een aanbouw aan mijn eigen woning maar wil al zoveel jaar groter en proffesioneel inrichten en wie weet met de toekomst personeel in dienst.
    maar medewerking van de gemeente moet je het niet van hebben.
    het bestemmingplan moet gewijzigd worden van wonen naar werken, en deze procedure loopt een jaar.
    en voor die tijd kunnen ze niet zeggen of ze een kans zien.
    maar ja het huis kopen en er straks niks mee kunnen heb ik een probleem.
    en een jaar wachten nou dan staat de woning echt niet meer te koop.
    komt uit de verhuur dus goed onderhouden en mag weg voor de spotprijs van 117.00 euro, maandag gekeken en het is een geweldige ruimte.

ga dus nu maar een aanvraag schrijven en naar de gemeente brengen vandaag.

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @leeuwtje, wat bedoel je?

@linn, oke, dat had daniel ook maar die was ook al stuk ouder toen hij het kreeg;)
    als ze echt nog pijn heeft (en koorts?) zou ik dr denk thuis houden als dat mogelijk is.

@zo, net heerlijk uitgebreid in bad geweest, wim en daniel zijn weg, lydia slaapt dus ben het bad in gedoken ipv gaan strijken.

16. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo, wat wordt er hier lekker veel gekletst!

@Nationaliteit Mijn man en ik zijn beiden Nederlands

@kinderstoel Voor zoonlief staat er al een TrippTrapp klaar in de schuur. Nu nog even wachten totdat hij erin kan zitten, haha.

@Josjo Ja, ik ben wel benieuwd hoe jij de bv precies hebt afgebouwd :).

Hier ook een kindje dat niet graag alleen is. Ik hoef maar even bij de box weg te lopen en is het mis ;).

@groenten/fruit Beeb heeft gisteravond voor het eerst een potje worteltjes gehad en at dit met smaak op! Heerlijk gevoel, vooral na de bloemkool die hij zo vreselijk smerig vond! ;)

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ nationaliteit: Wij zijn alle 2 nederlands

@ fruit/groente: Ze eet eigenlijk alles al. Ik kook wel vers en af en toe een potje.

@ lin: hopelijk gaat het snel beter met je meisje.

Nou ga zo ff stukje wandelen ff brief posten;)

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Thnx maienditje voor je heldere uitleg! Ik kijk het vandaag even aan denk ik. Ze is, net als gister, supervrolijk. Ze wil alleen niet lang liggen (in box of op het speelkleed ofzo) want dat doet pijn. De koorts is weg en ab gaat er dus in. Als ze vanavond niet weer koorts krijgt dan ga ik morgen wel werken. Als er iets is ben ik of mijn vriend binnen 5 minuten op de opvang en 5 minuten later zijn we dan ook thuis.

Wat rot dat die gemeente zo tegenwerkt zeg! Hoor het wel vaker inderdaad, dat die vergunningen echt eeuwen op zich laten wachten. Snap dat niet, waarom moeten ze daar zo lang over nadenken??
    Hoop dat het je allemaal gaat lukken!

Haha, guppekop, bad of strijken...;)....denk dat ik het ook wel wist!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    linn, ja en nu staat de frietpan aan met 2 kroketjes, maar daarna ga ik ècht strijken *als lydia slaapt*:D

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jaaaa dat was ik en wij zaten ook in cala d'or, superleuk gebied, allemaal kleine baaitjes met mini standjes en dus niet het massale. Mallorca is super met kindjes :D

Deel Deze Pagina