Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    maienditje....het tandje is nog niet door ;)

2. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @leeuwtje leuk dat jullie het leuk hebben gehad maar jammer dat ze zo slecht sliep! Femm is gewoon een huismusje wellicht :) ik ken het wel, of er zat iets anders dwars

@bumpie oeh, bevallen met 28 weken... gelukkig gaat het naar omstandigheden goed, maar dat is flink schrikken zeg!

@dikke poep oh dat onderwerp heb ik gemist denk ik, wat was ermee? mijn beebje heeft ook erg dikke poep, lijken wel bonkjes klei (maar zal er maar geen figuurtjes mee kleien), weet niet of ze daar last van heeft..?

@Pandora ach arme M, beterschap! ik zou persoonlijk denk ik even afwachten want een verkoudheid (oid) is zielig maar wel 'normaal', tenzij hij hoge koorts krijgt of het lang aanhoudt..
    maar sluit me erbij aan dat je altijd moet bellen als je twijfelt of je er niet fijn bij voelt!

@guppekop haha wat cute dat staartje! vindt ze het zelf ook wat?

beebje is hier al dagenlang onrustig in de avond, wordt ineens nog 2x wakker en drinkt dat beetje water of melk (bij mij).. denk dat ze toch méér nodig heeft tussen de voedingen door, ze kreeg al fruit 's ochtends en 's middags warme hap (groente, aardappel, vlees) en heb haar vandaag voor het eerst een broodkorst gegeven.. dat vond ze wel wat, ging er na wat geknoei zo in! dus denk dat een beetje brood er ook bij gaat komen..
    misschien een groeispurt?

verder is beebje vrolijk en tevreden, en mama ook :) en ze is alweer bijna 7 maanden, poeh hee..

fijne avond allemaal!

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Klus, was hier met Jessi precies hetzelfde, werd zelfs in de nacht wakker omdat dr poep in de weg zat. Nu met de lactulose gaat het goed, niet megadun, maar gewoon mooi van structuur, de eerste luier in de ochtend blijft een keutel, maar wil haar om die ene broek niet de dosis lactulose gaan opvoeren. Ik geef bewust regelmatig pruim en bewust GEEN banaan. Verder vind ik het heel lastig om te bepalen dat ze reageert met haar eczeem op voedsel.... Dat eczeem gaat sowieso op en neer....

Maienditje, snap wat je bedoeld.... Mijn moeder gaat ook vaak wandelen met Jessi als ze hier aan oppassen is op dinsdag, maar die denkt er gelukkig net zo over als ik. Liefst gewoon in eigen bedje slapen, ook al slaapt Jessi wel in de wandelwagen als ze ECHT moe is. Dus die gaat echt tussen de slaapjes door wandelen en dan is ze wel eens half uur of uur later thuis, maar dan kan ze dan lekker in haar bedje alsnog haar slaapje doen. Als dat een beetje vroeger of later is vind ik echt geen probleem.

Jessi dr ritme is sowieso de laatste 2 maanden ver te zoeken. Gisteravond lag ze voor haar powernap om half 6 in bed en we hebben haar om kwart over 8 wakker gemaakt, terwijl ze meestal maar een uurtje doet ;) Is ze trouwens even niet te genieten als we haar wakker maken, is dat bij andere beebjes ook? Als ze uit zichzelf wakker wordt is ze meestal onwijs vrolijk en melig :p

Pandora, ik twijfelde ook zo toen Jessi het benauwd had. We zijn toen die zondag naar de hap gereden en die arts zei dat ze gewoon een flinke keelverkoudheid had en dat hij haar longetjes maar heel lichtjes hoorde. De dag erna op maandag zat het me nog steeds niet lekker en vriendlief zegt als jij je er niet lekker bij voelt gewoon naar de ha gaan. En dat heb ik toen gedaan, bleek dat ze vernauwde luchtwegen had (bronchitis) en ze kreeg dus een puffertje. Maar ook al was het wel gewoon allemaal goed geweest, ik heb wel geleerd als je het zelf niet vertrouwd, dat je gewoon moet gaan. Wat Maienditje ook aangeeft, stel dat er wel echt iets is, dan sla je jezelf voor je kop. Beter te veel dan te weinig .

4. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leeuwtje wat ontzettend balen dat Femm de vakantie niet zo'n goed idee vond.... Wel lekker dat ze thuis gewoon meteen weer in haar ritme zit!

Gup, Jessi is jaloers op de palmboom van Lydia :D

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb nog niet gebeld hoor :D
    normaal ben ik ook niet zo van het snel bellen hoor...maar hij krijste vanmiddag zoooo hard dat t niet normaal was steeds bij neerleggen, dat ik dacht misschien pijn aan de oortjes....maar nu ist allemaal goed ;) ligt lekker tegen mn borst baby tv te kijken :D
    gaan zo samen in bad...dan geef ik m nog een zetpil en zet een ui op zn kamer;)

wat ik wel heb gedaan......ben vanmiddag toch zn oude voeding gaan halen
    het gehuil en niks willen is vlak na de overstap van extra care naar standaard voeding begonnen. duurt nu al weken en ik begin nu ook te twijdelen of het wel een sprongetje is. dit duurt me te lang namelijk.....

6. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ja ros mss was het iets anders , maar ze is nu weer happy baby. de huismus. hihi.
    Blijft toch lastig he ben blij als ze kan praten .

pandora mss is het dan toch de voeding idd. Ik stap niet over op standaard. durf het niet. zit ik dadelijk met een kind wat weer krampjes heeft.

Gup hier is Femm ook jaloers en de mama van haar al helemaal. wat leuk zo'n staartje . de kapper wil dat ook doen bij dochterlief. Zie hier zowiezo zo veel beebs met veel haar. Erg irri als je dan als kapster een minibowlingbal hebt haha. Al moet ik zeggen dat het nu erg hard begint te groeien. En Jens had het hetzelfde en die heeft nu wel een goed bosje haar. gelukkig.
    Hoop alleen dat ze niet papa's genen heeft op dat gebied.
    maienditje , als jij dat niet wil dan is het toch oke. ze kan toch ook wel heus een ander tijdstip komen of niet?
    Denk wel dat buitenlucht ook goed is. Ik ben blij als het goed weer is als ik vrij heb lekker aande wandel. Denk dat alles om zich heen bekijken en een andere wereld als binnen ook al spelen voor kinderen is.

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    bij M kan ik heeeeeeel veel van die staartjes maken....die heeft me toch een bos haar ( en hij krijgt krullen :) )
    maar helaas word zn kapsel deze week gekortwiekt.....moet ivm zn helmpje :x
    nog een paar dagen genieten van zn mooie haartjes en zn koppie zonder helm....over 7 dagen gaan we zn helm halen ;)

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Even vluchtig wat bijgelezen...

Bumpie wat heftig van die collega. Kreeg toevallig vandaag van een forumlid waar ik veel mee schreef vandaag bericht dat ze met 27,5 weken bevallen is, schrok me dood! Maar alles gaat goed gelukkig, zoontje moet wel drie maanden in het ziekenhuis blijven en er is kans op complicaties natuurlijk, maar vooralsnog gaat het super met hem. Heftig hoor, 750 gram bij de geboorte... Daar krijg je inderdaad rillingen van.
    Maarre..ik snap dat je het in dit geval geen enkel probleem vind om voor haar te werken, en vind het super voor je dat je je alweer wat beter voelt... Maar wel goed om jezelf denken he?

Pandora...Tja ;) Lastig hoor... Kan je ook geen advies geven, je moet op je eigen gevoel vertrouwen. Ik heb van t weekend de HAP gebeld omdat Evi twee keer haar oortje vast had gepakt. Bleek dus oorontsteking. Ze moet veel pijn hebben, maar geeft geen kik.

Het gaat met Evi weer ietsje beter lijkt het. Vannacht heb ik geen oog dicht gedaan omdat ze steeds zo benauwd moest hoesten, en vanochtend kreeg ze ook geen lucht. Dus nog even een check up gehad bij onze eigen huisarts. Neusspray moet het slijm wat oplossen zodat ze niet zo benauwd is, maar gelukkig geen slijm in haar longen. Afwachten dus, hopen dat de kuur aanslaat.

9. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden,

@Lin; beterschap met Evi
    @Bumpie; sterkte voor je collega, hopen dat alles goedkomt met haarzelf en de kleine

@Eten; hier vers en potjes...zeker in het begin potjes om te wennen.
    -Avondeten steeds vaker vers, vandaag heeft meneer, tartaar met aardappels en sperziebonen op (gepureerd) hij vond het weer super lekker. Toetje: Yogurt met Roosvicee...
    -Verder is ie gek op brood, met een beetje boter en klein laagje smeerkaas...Verder grist ie zo je eten van je bord. Vorige week had ie de boterham pindakaas van oma te pakken...

@Niet te genieten; hier de afgelopen 3 weken ook niet super gegaan...Hij was erg aan het kwakkelen, met ziek zijn. En nu gister voor het eerst weer wat beter...Hij was weer vrolijk in bad...en vandaag ook weinig gehuild en lekker spelen...

@Hij gaat weer meer brabbelen en heeft hele verhalen en een hele sterke eigen wil. Meneer wil niet meer half liggen nee hij wil zitten, of tegen je aan staan...Op de buik gaat ook nog...

@Speelgoed; heb hier een grote mand met speelgoed, en hij speelt op foam puzzelstukken (als je ze in elkaar legt heb je een speelkleed) maar hij draait nu om zijn as met zijn handen en 'sleept' de rest mee (zet af en toe af) en dan is ie ineens bij de salontafel of het tv meubel...En hij kruipt ook naar de speelgoed mand en gooit al het speelgoed eruit...ahahha...
    -Ben blij dat hij zo opgeknapt is...

@Praten; leer hem nu woordjes, door heel veel hetzelfde te zeggen:p, zijn naam (afkorting dan), mama en papa....eten:p...
    -Verder lees ik ook vaak voor, soms slaapt ie al als ik wil lezen:p

@Spullen; heb nog spullen voor de baby gekregen van de buurman, badstandaard en flessenwarmer, heb ik nu dubbel, geef ze gelijk aan me mams, want die moest ik nog halen voor haar :)...

@Auto; me vriend heeft een jeep gehaald voor de kleine, het is een jeep, met een elektrische motor waar die zelf in kan rijden:p...Met gaspendaal en rem....maar dat duurt nog wel ff voor dat ie erin kan...

10. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ voeding, ik heb met nutrilon gebeld en volgens hun kon ik beter omneo 2 geven zolang het probleem met de dikke ontlasting niet is opgelost. De overstap ging trouwens in 1 keer en zonder problemen.

@ haar, Aylin heeft heel veel haar en dat is ook het eerste wat mensen zeggen als ze haar zien. Aan de zijkant en achterkant begon het wat kaal te worden maar aan de zijkant groeit al heel wat nieuw haar!

11. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    Zo alles weer bijgelezen. Druk weekend gehad zusje van manlief heeft hier heel het weekend geslapen was erg gezellig.

@linn beterschap voor Evi hopelijk is ze snel weer op geknapt

@bumpie sterkte voor je collega

@foto's zag weer hele mooie foto's voorbij komen

@haar Mirre heeft nog niet zoveel haar. Aan de zij en achterkant is het nog echt heel kort bovenop haar hoofdje heeft ze wel redelijk wat haar.

@eten. Mirre krijgt meestal vers. maar als ik weg moet neem ik meestal een potje mee

@leeuwtje fijn dat jullie zo'n leuke vakantie hebben gehad. Jammer dat femm het wat minder vond

Nog even een foto van ons meisje

12. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ach, Josjo, die hang je later toch gewoon weer om het grote bed heen als ze een peutertje of kleutertje is. Ik heb er eentje in het fuchsiaroze en die komt in haar nieuwe kamertje om haar bedje...

Lekker romantisch toch? :)

13. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Wauw, dat klinkt positief. Hopelijk blijft alles inderdaad goed gaan. Ik duim alvast!!!

En wat een prachtige naam ;) (bij ons was het of Fleur of Anne-Fleur)!

14. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @foto's: Wat een prachtige foto's allemaal, zeg... en vooral, wat een mooie kindjes :D

@eten: Hier meestal vers, maar als ik weg ga, gebruik ik echt wel een potje, schijnt ook wel beter te zijn, omdat de vitamientjes verloren gaan als je vers eten meeneemt. Anne-Fleur lust alles even graag en heeft nergens last van... zalig!

Vandaag echter heb ik haar, omdat ze doodmoe was, om 18u in bed gelegd. Ze had nog geen fruit gehad, maar was echt te moe om nog te eten. Ik dacht dat ze een uurtje erna wel wakker zou worden voor dat fruithapje en dan rond 21u voor een flesje, maar ze slaapt nog steeds :$ Ze heeft niet eens haar pyjamaatje aan en heeft vandaag maar 2 flesjes en groentehap gehad... soms maak ik me zorgen dat ze te weinig eet en ze heeft al geen reserve met haar 7 kg.

@Haartjes: Hier ook nog een kaal meisje ;)

15. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Oh nee vanalles getypt klikt hij het weerweg.
    dan even alleenzoals beloofd op fb de site voor de stokke playtray

Www4smallones.nl

16. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Goedemorgen

Hier vond ik mupje vanmorgen op haar buik in bed met haar slaapzak aan nog wel, ik dacht al wat is ze vroeg wakker.

17. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Karen is ze nog wakker geworden? Als het een keer gebeurd zou ik mij niet te druk maken, als ze zo moe is zal ze ook niet veel eten.

18. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Lekker hoor mama

19. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Lekker een dagje vrij. :D Wel bijgelezen maar weet niet zoveel meer;) Beetje druk in mijn koppie.

Wat zouden jullie doen kwa werken?

2 dagen= 18 a 19 uur
    of
    2.5 dag = 23 a 24 uur

Zoals het er nu naar uit ziet krijg ik 2 dagen ik wou eerst 2,5 dag. Iedereen zegt doen die 2 dagen heb je lekker 3 dagen met mirthe is voor jou veel rustiger. Het houdt in dat mirthe dan 1 dag naar oma gaat en 1 dag mee. Scheeld ook weer 75 euro in opvang kosten. Anders ging ze 2 hele dagen mee en nu dan maar 1. Ben het financieel al aan het uitrekenen. Volgens mij scheeld het dan een keer 100 euro in de maand als ik 24 uur ga werken.

Wat zouden jullie doen? Ik twijfel zo....

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meid, als ik jou was, gezien je situatie nog niet zo heel lang geleden hield ik het lekker bij twee dagen...

Deel Deze Pagina