Kinderstoel staat De man die hem bracht heeft me zowaar uit bed gebeld haha. Nationaliteit: ik ben Belgische, mijn man is Engels (ik woon in UK) Voor een volgend kindje (als het ons gegeven is natuurlijk) hoop ik toch op eentje met een gebruiksaanwijzing. Ochtendflessen gaan hier goed of gewoon slecht. Dus ik ben eens gaan bijhouden wanneer hij de flessen kreeg. Alle flessen die hij voor 10 uur gekregen heeft gingen dus gewoon slecht. Vanaf nu geen fles meer voor 10 uur dan. Hij vraagt er 's morgens ook nooit om, ligt gewoon lekker in zijn bedje te spelen soms al vanaf half 9. Dan gaf ik hem een fles aangezien hij toch wakker was maar blijkbaar heeft hij er dan nog geen behoefte aan. Nu weer even wat was wegwerken, hoewel die niet wegloopt zal het toch moeten gebeuren
@maienditje; jeetje wat een gedoe!! maar een huis voor 117.000 is (soort van goedkoop) hoe groot is het dan. Hier heb je dr een flat voor ... @Kapot; sta ik banaan te pureren, met me staafmixer...draait ie gek, dus ik ding eraf, andere staafmixer erop, gaat t niet...Is ie ineens kapot...lkkr is dat.... @ID-kaart; is nu rond de 30 euro voor een kind onder de 14...Dus goedkoop aanschaffen kan niet meer.... @vakanties; las ergens dat er iemand in Kenia was geweest. Daar ben ik ook geweest (toen nog met school) was ik erg van onder de indruk. Ben ook in Sri Lanka geweest, ook een onwijs mooi land, cultuur en bos, strand... Wil ooit wel weer een keer teruggaan, ook om mijn 'echte' moeder haar kleinkind te laten zien. En ik wil nog een x naar de Antillen, de andere roots van zoonlief... @Vanaf hoe oud mogen ze dan broodkorstjes?
geen idee, let er nooit zo erg op. Daniel kreeg ze zo rond de3,5/4maanden maar dat was gewoon een vuilnisbak die alles at en er nooit last van kreeg
Volgens het schema dat ik heb vanaf 6 maanden. Maar dat hele schema gaat uit van 6 maanden, voor die tijd krijgen deze kindjes geen bijvoeding...
Jeetje, ben toch wel even bezig geweest met het bijlezen . Ik ben vandaag flink aan het opruimen, de kerstboel weer helemaal opgeruimd en nu de zolder nog..... Hier een foto van ons meisje. Mijn man is van Turkse origine en ik Nederlands. Wij zijn 17 jaar samen (klinkt erger dan het is ) en sinds 2 jaar getrouwd. Aylin is ons eerste kindje.
gup voor de speldjes . maienditje hier toen hetzelfde gehad. eerst mocht het niet van de gemeente. ergens anders 2,5 jaar gehuurd en veel geld gekost. toen kwam er opeens een pcwinkeltje hier op de straat. ook weer bestemmingsplan moeten wijzigen. heb ik dus moeten doen. veel geld gekost, terwijl dat bedrijf er al zat en het niet heeft hoeven doen. kapsalon valt onder winkel zeggen ze en waaar val een pc winkel dan onder vraag ik me af. maar daar hadden ze geen antwoord op. is maar net wie je voor je hebt. al met al heeft het 6 maanden geduurd eer ik het rond had. maar nu zit ik hier al 5 jaar heerlijk ! Lynn fijn dat je meisje wel vrolijk is. en ja als de koorts weg is en ze voor de rest vrolijk is zou ik haar brengen. je kan haar altijd gaan halen. nationaliteit allebei nl. ofwel limburgers whaha .
Justme hier een redelijk huis komt uit de verhuur dus qua ketel,meterkast,schilderwerk ook goed bijgehouden. Het is een rijtjeshuis, woonkamer 27m2 , keuken 7m2, hal,wc,tuin,badkamer met 2de toilet, 3slaapkamers van 16,12,7m2 en een vaste trap na de zolder. Dus moet de kans niet laten lopen. Volgende week een gesprek met de wethouder die het in behandeling heeft. Maar ze kunnen moeilijk doen om niks, snap wel dat ze het moeten bekijken maar heb het met de buren erover gehad en hebben geen bezwaar, das denk ik belangrijkste. Hier ook alleen maar gerelaxd en gup ga uit frustratie jou nadoen en frietpan aamzetten Wil zo graag het huis dan krijg ik mijn eigem huis weer terug
Bv afbouwen: je bouwt per week (of langer) 1 voeding af. Krijgt je kindje nu bijv nog vijf voedingen, dan duurt het minimaal vijf weken. Sommigen doen het sneller maar als je veel melk hebt, dan is de kans op borst ontsteking groot als je het sneller doet. Dan begin je met 1 voeding, meestal die van 22.00 (of rond die tijd) of juist die van 19.00 uur, als je het minste melk vd dag hebt. Stel je stopt met die van 22.00 uur, dan geef je dat tijdstip dus andere voeding (anders heeft ukkie zo'n hooooonger haha ) en na n week bouw je de volgende voeding af: 2 er voor of 2 er na. Bijvoorbeeld 22.00 is afgebouwd, dan geef je 19.00 nog wel, maar 15.00 bouw je af. Na 1 week bouw je de voeding ertussen af, in dit voorbeeld die van 19.00 uur. Heb ergens gelezen dat zolang je de nachten nog voedt (denk dat de late voeding daar onder valt), je ook weer terug kan opbouwen. Stond denk ik als enige info over afbouwen in mijn boek over borstvoeding geven Succes met afbouwen, als je er eenmaal mee bezig bent dan krijg je er zelf handigheid in was mijn ervaring... Oh en toen ik bijna afgebouwd was voelde ik me echt n beetje verdrietig
Maienditje; kan me best voorstellen dat dat niet zomaar gaat, de omwonenden hebben ook inspraak lijkt me? Ik zou in elk geval niet zomaar staan te juichen als mijn buuf een kdv begint..? Hoop voor jou natuurlijk wel dat t gaat lukken en ook in die ruimte, dus succes! En verder haha heb alles gelezen maar alweer vergeten, sorry! Net trouwens 2 kilo appels geschild, gekookt en gepureerd, wat n werk voor die paar porties zeg... Vond dat ik zelf ook wel n bakje verdiend had dus 1 bakje gemaakt met wat suiker en kaneel yummie!
Net even temperatuur gemeten, was 37,0. Lijkt goed te gaan dus! Heb dr nu in de schommelstoel, ze vermaakt zich prima. Elke keer als ik in zo'n piep beestje knijp begint ze te lachen Schatje! Wat is Aylin een mooi meisje zeg! Prachtig, die ogen! Maienditje, klinkt als een goede ruimte inderdaad! En dan alleen als KDV toch? Of wil je er ook gaan wonen? Is het dichtbij je huis? Josjo, herken het wel, dat rare gevoel na het stoppen met bv geven. En bij mij lukte het maar 2 weken! Voelde me zo schuldig, net alsof ik haar tekort deed... Maar goed, t wilde gewoon niet. Welk appartement/hotel heb je gezeten in Mallorca? We zijn nog op zoek. Wel iets gevonden waar goede beoordelingen op zijn van mensen met kleine kinderen, maar blijft een gokje natuurlijk... Haha Elisje, zat die gebruiksaanwijzing er bij jou ook niet bij? Heb de eerste weken wel eens gedacht dat ie per ongeluk met de placenta was verdwenen Gaat nu gelukkig wel goed. Voel me een beetje schuldig over die oorontsteking. Weet wel dat ik er niets aan kan doen, maar toch... Wie weet hoe lang ze er al last van heeft! Die stoere meid van ons geeft geen kik. Enkel dat ze niet wil slapen overdag en dat is een teken volgens de ha. Nou, dat doet ze dus al ruim een week niet Arm ding...
Bedankt voor je tips, Josjo! Ik voel me nu ook al een beetje verdrietig als eraan denk, maar het brengt ook weer wat voordelen met zich mee. Enne..niet schuldig voelen, hoor. Je hebt gedaan voor je kindje was/is!
Lynn niet schuldig voelen. Ik heb heel veel last van oorpijn gehad als kind en mijn zoontje nu ook . mijn moeder had het in het begin ook niet in de gaten.als baby was ik ook erg stil als ik weer eens een ontsteking had.toen ik ouder was ging altijd in een hoekje zitten volgens mijn moeder. En zo stil mogelijk. schijnbaar doet het meer pijn met bewegen en idd als je ligt komt de druk erop. Mijn zoontje deed dit ook. Dus eer je het in de gaten hebt. Normaal zou je idd denken als ze pijn hebben huilen ze en schreeuwen ze . helaas gaat dit dus niet altijd op.. Hoop dat mijn kleine meid het nooit krijgt. zo zielig.
@Linn84 En jij je ook niet schuldig voelen over die oorontsteking! Dat kon je toch niet weten? Knuffel haar maar lekker veel, een goede mama ben je zeker wel!
@Linn ahgossie, beterschap voor de kleine dame! @Tooske hele lieve foto, lekker toch zulke bolle armpjes en beentjes, iedereen vindt mijn beeb ook een dikkerdje terwijl ze eigenlijk onder het gemiddelde zit, heeft gewoon lekker bolle wangetjes en worsten-armpjes @guppekop goed idee, een relaxed bad nemen, misschien volg ik zo je voorbeeld.. ben de laatste tijd sowieso badverslaafd, zodra ik de kans krijg.. echt even een momentje voor jezelf, dat ga je zo als mama wel waarderen en mmm kroketjes.. zou ik ook wel lusten! maar hebben geen frituurpan (en geen kroketjes), dus dat schiet niet op. @nationaliteiten grappig hoor om te lezen.. mijn beebje is dus half Russisch en ze heeft ook echt een oost-Europees koppie vind ik, lijkt tot nu toe alleen maar op mijn man en schoonfamilie @merry mooie foto van een mooie meid! en 17 jaar samen, zozo! ik ben 7,5 jaar samen met mijn man, waarvan 3,5 jaar getrouwd @groente-/fruithapjes ik ben elke keer bang dat er te grote stukjes in blijven zitten, ik prak en pureer me een ongeluk.. net het ontdooide wortelhapje verpest omdat ik die nog een keer door een roerzeef wilde doen, werkte niet helemaal.. toen maar een appeltje geraspt eigenlijk denk ik niet dat een kindje er zo snel in kan stikken, anders zouden ze toch wel veel meer waarschuwen voor het zelf maken van de hapjes? maar ja, ik blijf toch über-voorzichtig nu ligt beebje lekker te slapen en ga ik ff relaxen, al dan niet met een warm bad fijne avond iedereen!
(-̮̮̃̃۶ GEBOREN !! 03-07-2011 ZJ84 Timme 2612 gr 49 cm 34w5d 16-07-2011 - mamapatricia - lizzy - 2230 gr - 43 cm - 34w4d 18-07-2011 - Josjo - Annelynn - 2910 gr & 45 cm- 36w1d 21-07-2011 - Justme86 - jongen - 2940gr - 37w2d 01-08-2011 - Ros84 - meisje - 2888 gr - 47 cm - 39w5d 02-08-2011 - bumpie - Mirthe -4200 gr. - 50 cm - 40w5d 02-08-2011 - Siren84 - Lizzy - 3140 gr - 48 cm- 37w0d 04-08-2011 - Sloppyslayer - Suzannah Joann -2975gr - 50cm - 38w0d 05-08-2011 - Leeuwtje8108 - Femm - 3665 gr - 51 cm 40w6d 05-08-2011 - Tooske - Jessi - 3215 gr. - ? cm. - 39w5d 05-08-2011 - audrey1934 - jongen - 3900 gr. - 52 cm - 41w 09-08-2011 - Linn84 - Evi -3285 gr. - 49 cm - 39w3d 09-08-2011 - Suzanne1 - Mees - 3535 gr - 51 cm 41w0d 11-08-2011 - Maienditje - Jeremy - 3830 gr. - 52 cm - 41w1d 16-08-2011 - EdN - David - 2840 gr. - 47 cm - 38w5d 17-08-2011 - LiLaa - Kaan - 3000 gr - 50 cm - 38w3d 19-08-2011 - Sammie88 - Kyan Leroy - 4465 gr. - 53 cm - 20-08-2011 - Merry78 - Aylin - 3580 gram - 50 cm - 41 w 20-08-2011 - Lori - jongen - 3725 gr. - 41w6d 21-08-2011 - Guppekop - Lydia Elizabeth - 3800gr. - 52 cm 21-08-2011 - Natas79 - Mare Josefina - 3175 gr. - 48,5 cm 22-08-2011 - Bloempie 1983 - Lana-3962 gr. - 54 cm 23-08-2011 - wondertje1985 - Mirre - 3590 gr - 49 cm -40w3dg 23-08-2011 - Elisje - Tristan - 2875 gr - +/-47cm - 39w4d 28-08-2011 - Pandora - Jongen - 3665 gr. - 50 cm - 41w1d De mama's ZJ84 - 27 jaar - 1e kindje mamapatricia - 26 jaar - 3e kindje Josjo - 34 jaar - 1e kindje Justme86 - 25 jaar - 1e kindje Ros84 - 27 jaar - 1e kindje bumpie Siren84 - 27 jaar - 1e kindje Leeuwtje8108 - 30 jaar - 2e kindje Tooske audreu1934 - 2e kindje Linn84 - 27 jaar - 1e kindje Suzanne1 Maienditje - 25 jaar - 1e kindje EdN LiLaa - 23 Jaar - 1e kindje Sammie88 Merry78 - 33 jaar - 1e kindje Lori - 31 jaar - 1e kindje Guppekop - 21 jaar - 2e kindje - schipper Natas79 - 32 jaar - 1e kindje - verpleegkundige Bloempie 1983 wondertje1985 - 26 jaar- 1e kindje- Werkt in de Efteling Elisje Pandora - 31 jaar - 1e kindje -gehandicaptenzorg Sloppyslayer 37 jaar - 2e kindje - eigenbaas en thuisblijf moeder
staat iedereen erop nu? anders graag even info aan me pb'en en nu ga ik weer aan het werk ( guppekop.....lijstjes maken en zp'en dat doen wij dus hier ) ik had je nog beloofd te vertellen wat wij hier zoal doen....maar gisteren alleen meegelezen via telefoon
heel slecht, gister friet gegeten (wel met witlofsalade), eergister netjes boerenkool (wel bij mams thuis) zondag soep +brood kroket/frikandel, zaterdag friet. En nu....is wim kebab halen... en ik ben alsnog weer een kilo kwijt. snap er niks van
josjo: er zit wel verschil ik kdv's je moet niet aan iets heel groots denken wat je opeens als buurman krijgt. ik run het alleen en heb max. 6 kinderen. zoveel zou je buurvrouw ook kunnen fokken alleen zitten ze dan niet allemaal tussen de 0 en 4 jaar. ik vind ook dat het juist om de mening gaat van de naaste buren, dat is in mijn ogen het belangrijkste. Ik doe nu hetzelfde werk met dezelfde omvang alleen dan vanuit mijn woning, vorig jaar een stuk voor aangebouwd. dit huis staat 2 huizen verder te koop dus voor de omwoners zijn er er al mee bekend. de buurt kent mij en ik hun, ben al om de tafel geweest met de buren en die zijn juist blij. wij hadden met zijn alle veel overlast van de vorige huurders en waren blij dat ze weg ging. dus ze zeggen nu weten we tenminste wat er komt en jij zal geen overlast veroorzaken. in het weekend en de avond is het huis leeg. daarom snap ik ook niet dat de gemeente vooral niet kijkt naar wat de omwonende er van vinden. maar merk dat ik er teveel mee bezig ben laat het maar los en zie wel of het wat word. verheug me er nu al zo op dat het anders een domper word. vrijdag de 13de een gesprek erover met de gemeente of ze de vergunning willen geven. zo wij gaan even op pad zl vanavond weer een hoop bij te lezen hebben