Ik zou het wel accepteren, afscheid nemen van iemand kan je maar 1 keer. Maar zou het wel zsm willen weten en niet op maandag nog ofzo, dan is er bijna niet meer iets anders te regelen...
Nou, de pap vanochtend was geen succes. Haha, ze trok zulke vieze koppies! Dat deed ze eerst met groente ook, maar toen ging haar mondje nog wel weer open. Nu niet, ze moest er gewoon van kokken. Dus toch maar fles gegeven. Straks wat fruit en dan vanmiddag maar eens een boterham proberen. @Huishouden, ik heb het liefst een spik en span huis en kan heel slecht tegen rommel. Voor mij ook een soort therapie geloof ik Als ik me depri voel dan MOET ik opruimen. Dus ik ben tegenwoordig nogal wat aan het opruimen Ligt ook aan mijn manier van denken, ik heb er altijd moeite mee om te zien wat goed is. Ik zie altijd punten die beter of mooier kunnen. Gelukkig kan ik van Evi alle "zooi" wel hebben. Maar als ze 's avonds op bed ligt wordt wel alles opgeruimd. Anders heb ik geen fijne avond. @Gister, Weet niet meer wie het zei, maar het was inderdaad een opluchting toen ik eenmaal bij haar graf geweest was. Het maakte wel meer in me los dan ik had gedacht, tranen vloeiden weer rijkelijk.. En al die bloemen en kaartjes op haar graf, zo fijn dat er nog zoveel aan haar gedacht wordt. Voor vandaag geen plannen. Vriend is nog steeds ziek, vannacht weer geen oog dicht gedaan. Dus vanmiddag maar een power nap denk ik. En dan vanavond misschien nog een stukje lopen. Heb weer een ontsteking aan de nagelriem van een teen, dus is nog even afwachten of het wil..
@gup goed dat je je verhaal hebt gepost.. echt schrikken zeg, lijkt me een heel gek idee.. hopelijk kan je het een plekje geven @huishouden hebben sinds halverwege de zwangerschap een huishoudelijke hulp: heerlijk! wij zijn echt slecht in schoonmaken, hebben er een hekel aan maar lijkt wel of ik het ook gewoon niet kán is wel een beetje een luxe natuurlijk maar wel heerlijk, om de week maakt zij het hele huis supergoed schoon en tussendoor haal ik dan ook een paar keer de stofzuiger erdoorheen gisteravond op visite geweest bij mijn schoonouders, beebje wilde NIET slapen terwijl ze doodmoe was, heb echt het idee dat ze dan merkt dat ze in een andere (onbekende) omgeving is, duurde ruim een uur voor ze sliep, met heel veel huilen, in slaap vallen, zo zachtjes mogelijk neerleggen maar dan toch weer huilen zodra ze ligt (en dan ook echt krijsen) thuis gelukkig wel weer in slaap gekomen en tot 7.30uur geslapen straks even wandelen en vanavond naar mijn ouders, hopelijk gaat het daar beter @verse hapjes ik kook nu om de dag voor 2 dagen, voorheen maakte ik meer om in te vriezen, maar hebben jullie ook dat na het ontdooien de textuur zo brokjes-achtig is? vind het er veel minder appetijtelijk uitzien, nu kook ik voor 2x en dan krijgt ze 1 keer gelijk en de volgende dag uit de koelkast overigens is vers maken ook wel een stuk duurder dan potjes merk ik, als je er maar voor 2 dagen uithaalt, nu ze grotere porties eet.. tja. over een tijdje gaat ze gewoon lekker mee eten wat de pot schaft, prak/pureer ik gewoon ingrediënten van onze eigen maaltijd fijne zondag allemaal!
@ linn fijn dat je je opgelucht voelt! @ zelf maken, hier geven we alleen potjes als ze vlees krijgt ( aangezien we zelf vegetarisch zijn ) Zo trouwens, ik heb een fruit rasp van mijn schoonmoeder gekregen, super handig, hoef ik appels en peren niet meerbeerst te koken. Is een soort bootje met plastic puntjes en daar schaaf je zo je appel etc. Op en binnen no time heb je gepureerde appel zonder stukjes
@suzanne klinkt handig die rasp, is dat heel anders dan een gewone rasp? raspt hij het fijner ofzo? ik raspte ook wel eens een appel of peer oid gaat prima, al doe ik het nu nog vaak in de blender beebje komt steeds moeilijk in slaap vandaag, zijn steeds wel even zoet met haar rustig in bedje krijgen.. maar nu slaapt ze iig, straks als ze wakker wordt warme hap en dan op visite bij mijn ouders ik heb net een trip down memory lane gemaakt, even het oude augustusbuikjes topic doorgezapt, echt leuk om terug te lezen mijn gezwets over mijn te kleine buikje (is later wel weer goedgekomen), Lilaa's sterke vermoeden dat ze een meisje zou krijgen en van alles en nog wat
Zo we zijn weer thuis van de camping. caravan weer op stalling. Jeremy ligt nog ff te slapen voor het avondeten. Heb bijgelezen maar veel vergeten dus ff kort reageren. Schema: fles om 8.00 en 19.00 uur 180/6 om 1 uur bij de boterham een fles. fruit om 10 uur en groente 17.00 uur. flessen gaan nooit leeg algemeen bekend hier haha. Bumpie omdat ik het kdv alleen draai is het bij een overlijden ook dat ik vrij ben alle ouders snappen dit en tonen begrip en hebben altijd nog wel een opa en oma. maar ik ga dan alleen naar crematies van 1ste lijns. En het maandag pas laten weten is denk ikwel laat. Eten uit vriezer; toen jeremy nog niet mee at kookde ik op zondag voor heel de week, stopte het in porties in de vriezer maar pureerde pas na ontdooing dus zag er goed uit. ik moet zeggen dat ik ook vaak potjes hak pakte, rodekool, wortelen, bruine bonen enkel opwarmen in de magnetronen klaar. maar hier eet hij mee dus dit is verleden tijd. Hier de moederfiets sparta amazone maar al 6 jaar oud, vorige jaar ook evtvoor iets nieuws gekeken maar kreeg er maar 150 voor terug en hij is nogprima
net met mijn meisje naar de hap geweest. Ze heeft zo'n spuitluiers al meer als een week. Maar arts zag geen verontrustende dingen. moest zorgen dat ze bleef drinken. Ze dacht aan het rotavirus ??? Me nog even verdiepen daarin. Oortjes waren ook nog niet goed. arm ding
Leeuwtje, zit ook te denken om de hap weer te bellen. Vorige week zondag ook geweest, toen dubbele oorontsteking en fikse verkoudheid. Nu leek het beter, maar vandaag wil ze haar flessen niet, ze weigert ze gewoon. Net heeft ze echt alles wat ze vandaag binnen heeft gekregen er in een grote golf uit gespuugd, alles zat er onder. Ze heeft 38,6 graden en is heel huilerig (huilt nooit!) Vandaag elke luier een poepluier, haar billen zijn er helemaal rood van. Hoesten begint nu ook ineens weer meer te worden... Weet niet zo goed wat ik moet doen??? Wil ook niet zo'n mama zijn die elke zondag bij de hap zit Wat zouden jullie doen?
Net HAP maar even gebeld. Ze vinden het daar toch ook wel heel erg raar dat ze koorts heeft op de dag nadat ze een week antibiotica heeft gehad. Ze ging overleg plegen met de arts en ik wordt over een uurtje terug gebeld. Pff...wou maar dat er einde kwam aan die ellende! Leeuwtje, er ligt me iets van bij dat het rotavirus maar een paar dagen duurt... Hoop dat je meissie gauw opknapt hoor, niks vervelenders dan dat ze ziek zijn Drinkt ze wel goed? En krijgt ze niets voor de oortjes? Dokter zei vorige week dat ze dat doorgaans niet doen vanaf 6 maanden, omdat oorontsteking vanzelf over kan gaan. Maar omdat Evi net 6 maanden geweest was wilde hij haar wel voor de zekerheid een kuurtje geven.
gewoon bellen zeiden ze tegen mij. beter een x teveel als te weinig. Ze drinkt vandaag wel redelijk. maar geen fruit en boterham gedaan omdat dat ook weer beter is voor de stoelgang. net wel groenten. Maar tussendoor drinkt ze niet veel. maar de arts keek naar uitdrogingsverschijnselen en die had ze dus niet. klopt zei de arts ook paar dagen en dan kan het wel weer opnieuw beginnen. Ze heeft net weer gepoept nr 8 dus al vandaag. vraag me af waar het vandaan komt. De ha wilde me geen ab geven omdat ze dus al aan de diarree was. dat wekt schijnbaar nog meer. op. maar wel gek idd dat Evi er nu weer last van heeft na de ab. Ik vind het echt niet gek dat je belt hoor. Oorontsteking is helse pijn. En omdat ze nu verkouden is heeft ze meer druk op de gehoorgang. staat allemaal met elkaar in verbinding. en spugen in golven is niet normaal , en koorts. hoop dat je even kunt gaan. vind zowiezo dat zebaby's eigenlijk altijd even moeten laten checken. Maar hier deden ze heel leuk hoor. beter even bellen mama. Terwijl ik 3 jaar geleden eens gebeld heb voor Jens had hij al 2 dagen koorts en hij werd steeds zieker. Nee mevrouw als hij geen 3 dagen koorts heeft kan hij niet langs komen. Volgende morgen naar de ha. dubbele oorontsteking en gelijk AB. hij was toen 8 maanden. uiteindelijk bleef ik contstant met die oortjes van hem sukkelen nu met buisjes gaat het goed. Hoop nu alleen dat Femm niet ook zo gaat beginnen. Dan is het wel duidelijk een familiekwaal met dank aan mama. Moet wel zeggen dat sinds Jens alleen maar sojamelk krijgt hij ook geen last meer heeft .
Leeuwtje en linn beterschap voor jullie meisjes. Gelukkig hier een ventje met megaweerstand net als zijn mama, gelijk afkloppen natuurlijk maar hij is nog nooit ziek geweest of koorts gehad, somz verkouden maar merkte je niet aan hem. Zo zit nu lekker in het bubbelbad, zo jeremy zijn fles werd kwart voor zeven pas wakker voor zijn avondeten dux de fles maar wat later
Wat vervelend die zieke kindjes Mocht je toch fruit willen geven, dan misschien banaan ( stopt een beetje als ze aan de diaree zijn ), en wit brood ipv bruin. Hier is manlief ziek! Vette griep te pakken! Mees heeft hij gelukkig nog niet aangestoken.... Hoop ook niet dat dat gebeurd Beterschap aan alle babes!!!
Assistente van de HAP heeft net terug gebeld. Tenzij ik zelf graag wil hoef ik niet persé langs te komen. Moet wel heel erg op m'n hoede zijn voor uitdroging en blijven proberen de fles te laten drinken. Morgen maar naar onze eigen huisarts. Evi heeft net een flesje gedronken, de tweede vandaag. Nu maar hopen dat ie erin blijft. Ze had net ook al de zevende poepluier voor vandaag, en toen die net verschoond was plaste ze net voor de schone luier kwam nog even de romper en alles eronder. Kon er ook nog wel bij! Hele gele urine, meestal ook niet zo'n goed teken... Afijn, ze slaapt nu. Maar even goed in de gaten houden en morgen een doktersbezoekje..
@Leeuwtje; Cortina heeft ook mooie mamafietsen, en opzich een leuke prijsklasse. Als je nl. bij de halfords een (goedkopere) mamafiets haalt, moet je zoveel accessoires erbij halen dat je hetzelfde kwijt bent. Cortina heeft heeft een verstevigd frame, stuurpen en verlengde bagagedrager, en fietst lekker. @KabouterKlus; hier ook comfort boven mode, naar werk altijd wel netjes, maar zodra ik thuiskom of blijf, me thuisbroek en truitje, oorbellen en horloge af, ben ik er weer klaar voor @Gup; dikke knuffel. @Linn; Beterschap met de kleine. @Mamafiets; hier via het fietsenplan binnenkort. @Linn84; schema hier: met 3 flessen 7:00 uur fles 180cc met pap (als ie nog honger heeft) broodkorst 10:00; fruit 11:45-12:30; fles 180cc; en halve boterham 15:00; thee of water (soms limonade) met een koekje 17:00: fles 180cc 18:00 avondeten (aardappels, groente, vlees) en een toetje en water We willen de melk een beetje gelijktijdig met eten, en tussendoor water/thee. Nu krijgt ie de flessen vaak voor het eten, zodat hij rustig aan tafel zit met eten, en hij eet vaak alles op. Mocht hij voor wij gaan slapen wakker worden en niet slapen dan krijgt ie nog wel een fles. - Heb het trouwens een tijd andersom geprobeerd eerst avond eten en dan fles...maar dat werkt dus niet...dan vliegt het eten door het huis...haha @schema; het veranderd soms nog wel hoor. Zeker als ze met de tandjes zitten/ ziek zijn, dan doe ik zeker ook niet moeilijk als ie een bepaald iets niet wil of meer flessen wil. @Boodschappen; stond ik gister bij de AH een potje eten uit te zoeken, dus ik pak een potje...zet ie het op een bleren, die zag eten voorbij komen...Zelfde trouwens als ik met een lege fles sta, die ik bijv. inpak omdat we weg gaan...
Hmmm.... Als het heel geel is is het vaak wat geconcentreerd toch? Zou wat extra water/ diksap geven als ze dat wel wil...... Hopelijk knapt ze snel op!
Hier ook nog nooit een ziek kindje gehad, haar tandjes zijn onder met 4 maanden al helemaal doorgekomen en nu zijn ze boven ook door gelukkig geen last van, ze kwijlt alleen wat meer! Poets ook haar tandjes ( met zo'n vingertop tandenborstel, heel handig en ze vind het nog leuk ook )
Ja dat is het punt dus, dat wil ze niet. Vanochtend hebben we er een paar mini slokjes slappe thee in gekregen, maar dat was meer geluk dan wijsheid We zien t wel. Ze slaapt nu. Vannacht de wekker een paar keer zetten om te checken hoe het gaat en ondertussen wasjes draaien van alles wat is onder gespuugd en geplast vandaag Leeuwtje, hoop ook dat Femm niet Jens achterna gaat met haar oortjes... Zo naar! Wel fijn voor hem dat het nu beter gaat met de buisjes. Hoe lang heeft hij die al? En vanaf wanneer mag dat eigenlijk? Ze hebben vorige week gezegd dat als Evi nog een keer oorontsteking krijgt ze evt wel doorgestuurd kan worden naar de kno, maar weet niet zo goed wat ik dan moet verwachten...
hallo allemaal, ben een paar dagen ziek geweest en er is zoooo veel geschreven dat ik niet alles terug ga lezen..maar ik ben er weer! Linn is Evi nog steeds ziek? Zou me ook zorgen maken hoor... en uitdrogen kan de ha ook zien aan de huid he, dus dan zou ik denken, beter een keer teveel heen gaan dan te weinig.....?