Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier roluiken dus voor de nacht is het pikken donker, overdag slaapt hij altijd in een lichte kamer, geen rolgordijn,roluik of wat dan ook dicht.

Hier word hij vaak eerst 7uur wakker, geen altijd 1 keer de speen en kijk wat hij doet en dat is vaak inslaap,vallen tot acht uur.

Nou er komt weinig van,mij plannen vandaag me zwangere vriendin belde dus nog niks gedaan.
    Nu even op de bank tv kijken en zo naar mijn zusje voor mijn haar.
    Jeremy er net ingelegd voor tweede slaapje.

Gup, lydia heeft echt plezier in het staan, ze straalt echt zo boevig gezicht uit van ik kan het toch al lekker

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

oh nee he

mirthe heeft ook al een hele rare temperatuur schommeling van 38.5 weer naar 37.0 en zo gaat het de hele tijd:( dus net huisarts gebeld. En mag om 14.40 ff langskomen. Ben zo bang dat zij ook keelontsteking ofzo krijgt. :(

Met mij gaat het sinds 12 uur een stuk beter. Me hals wordt opeens minder dik en ik kan weer een beetje beter drinken. Hehe antibiotica helpt. :D

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @rommelige nachten: ja hè dat heb ik ook, ben de laatste maanden zo verwend met een perfect doorslapend babietje dat ik na één of een paar rommelige nachten gelijk supermoe ben!

zo ook vandaag.. beebje was wakker om 3 uur.. probleem is, ze wordt altijd wel een paar keer per nacht wakker, kletst dan wat en slaapt weer (hebben we geen last van) maar nu duwt ze zich steeds omhoog in haar bedje.. om 3 uur lag ze heel oncomfortabel met haar hoofdje scheef tegen het hoofdeinde van haar bed en daarom begon ze te roepen, ze kan dan zelf niet terug.. beetje water laten drinken en weer in bed gelegd, alleen daarna was ze om 6 uur wakker kort nachtje zo

@Pandora wat rot dat er zo gekeken wordt voor jouw gevoel, zou ik ook naar vinden! maar wat FIJN dat hij zelf helemaal geen erg heeft in het helmpje.. en dat is het belangrijkste!

@gup leuke foto!

@sporten wat jammer nu, mijn man was gister zo laat thuis dat ik het niet meer haalde om te gaan sporten.. moest ik helaas thuis blijven met een wijntje en Wie is de Mol, heel naar ;)

@jasje heb nu zomerjasje maat 74 voor haar, is nog wel te groot maar dat is opzich niet erg..
    heb laatst al in de uitverkoop een superleuk herfst-/winterjasje in maat 86 gekocht, haha, maar wel spooky want moet toch beetje gokken zo ver vooruit welke maat ze zou moeten hebben

@zieke kindjes ahgossie echt zo zielig, heel veel beterschap voor de ukkies!
    &bumpie jijzelf ook veel beterschap!

@kriebels.. kriebeldekriebel.. ;) scheelt dat ik toch nog geen cyclus heb nu, heb niet eens de mogelijkheid om er nu al toe te geven.. wel grappig vanuit de natuur, is een natuurlijke manier van geboortespreiding; zolang je één kind zoogt kan je nog niet een nieuwe verwekken (met borstvoeding dan dus)

spannend, goede vriendin is nu 36 weken zwanger en heeft over 3 weken geplande keizersnee.. maar bloeddruk en wat andere waarden zijn al tijdje verhoogd, wordt in de gaten gehouden en moet evt eerder al.. ben echt benieuwd, herinner me dan weer zo goed hoe spannend ik dat afgelopen zomer vond

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ros, jij pechvogel... Zwaar k#$@% dat je niet kon sporten, haha:D:D

Kriebels heb ik geen last van, heb geloof ik al eerder gemeld dat 1 jungske genoeg is voor ons. En als ik dan zo'n brakke nacht achter de rug heb, ben ik heel blij dat papa en ik er hetzelfde over denken:p

Manneke slaapt nu nog (ja, duh... overdag wel:$), en mama heeft wat groentes te pruttelen staan op de plaat. Effe vaatwasser uitlaaien, hapje maken, Hidde wakker, hapje erin, daarna fleske, papa de hort op, Hidde naar bed, mama op de bank;)

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

zo net terug van de huisarts en ze kan niets vinden misschien toch tanden. dus ga maar eens chamodent geven.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ja ik had dus nog helemaal niet gemerkt dat ze in bed wilde gaan staan en dan vind je dr zo in bed terwijl je denkt dat ze slaapt:D
    Nadeel nu is wel dat ze niks wil, alleen staan! en boos worden joh als het niet lukt!

7. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    #3567 Suzanne1, 9 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
    Leuke foto gup! Vlotte tante!

Hier gelukkig geen oorontsteking, maar zijn echt haar tandjes, heb wat diksap ingevroren en geef haar af en toe kleine hapjes ijs, vindt ze heerlijk en die kou verdooft een beetje tegen de pijn!
    Wel zielig hoor!

8. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @Gup; jeetje wat een vlotte dame is dat. En dan van het staan herken ik wel. Alleen mijn ventje heeft het met zitten en vooruit komen. Al gaat ie nu als een speer...

@Simply dry: Gaan hier prima ook 's nachts...Ben weer terug bij kruidvat, sluit nu wat beter om zijn beentjes en hij heeft geen dunne ontlasting meer.

@Karen: Af en toe ook dat probleem met de huggies. Ben blij als me zwitsaldoekjes op zijn, heb er hartstikke veel nodig, voor een schone kont:p...Terwijl met huggies is max. 3....

@GTST: even serieus, ze laat die kleine alleen thuis, in de box:S, en ineens hij 'kruipt'. Vergeet ze hem nou of deed ze het nou bewust...ik loop nog niet eens naar eind v.d. straat voor me vuilniszak...

@Nu de voicekids aan het kijken, ben benieuwd.

@Ben behoorlijk moe de laatste dagen, werd gister ineens om 0.00 wakker in de stoel. Vriendlief heeft me blijkbaar laten liggen:p ipv wakker te maken.

@Kwam ik thuis om half 6, stond alles voor me klaar :) Plus me huis opgeruimd :) En kon gelijk aan tafel...Daarna kwam beeb thuis. Die viel om 19:15 als een blok in slaap, en ik kon ook wel slapen. Vriendlief is nu voetballen, zit te twijfelen of ik me bed in kruip of even hier blijf zitten.

9. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @maienditje; is inderdaad dat blauwe pakje. Op me FB staat ook een foto waar ie het aan heeft.
    Vind zelf felle kleuren leuk staan bij hem. Wit, Turqoise, Rood. En van die echte jongens dingen.

@Welke schoenmaat hebben jullie kleintjes. Hier is 17 alweer bijna te klein...Ik ga binnenkort even nieuwe kopen, Replay heeft altijd wel leuke en ik ga Nike's of/en Adidas kijken...

@Voice Kids; dat jochie ziet er wel 'vrouwelijk uit' :S...Tis dat ie het zei dat ie een boy was.

10. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    O was dat een jongen? Ik dacht het al, maar leek wel of Angela het ook niet meer zeker wist, zij steeds kind en vermeed hij of zij ;)

Rikki deed het perongelijk denk ik, had haar vriendin aan de telefoon en voelde weer als vanouds denk ik en moest toen snel dat dossier ophalen..... ( ach ja, er moet ook wel wat gebeuren anders is het ook zo saai haha )
    Ik laat alleen wel eens de hond uit als ze op bed ligt ( niet als ze in de box ligt uiteraard) maar zelfs dan ga ik geen 300 meter ver en heb de babyfoon bij me ;)

11. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @the voice, ja, zielig toch voor dat jochie? Dacht bij de audities echt dat t een meisje was :)

@Ros, vervelend hoor van dat sporten, hoop dat je het overleefd hebt :p

@Pandora, dat is dus écht vervelend :( Kan me voorstellen dat je in tranen thuis kwam. *Knuffel* M'n zus had het ook met haar meissie. Die heeft een ooievaarsbeet in het gezicht en dus steeds mensen die gingen staren maar niks zeiden. Of (zonodig nog irritanter) gingen ze m'n zusje erop wijzen "ze heeft een ooievaarsbeet!" Ja duh! Nu de kleine beugels kreeg durfde m'n zus helemaal geen foto's op haar facebook te plaatsen, bang dat mensen alleen maar over die beugels gingen zeuren.

@Jasjes, ik heb nu een winterjasje in maat 68. Past prima, maar heb hem eigenlijk nooit aan. Als we weggaan gaat ze in de reiswieg in een slaapzakje met een vestje aan. Of in de voetenzak in de maxicosi met een vest aan. Zo'n winterjasje is dan veel te dik. Hebben jullie daar geen last van?
    Zomerjasje komt nog wel, kan die maten zo lastig schatten...

@Bumpie, En? Wat zei de huisarts?

@Schoenen, Die gebruik ik niet, alleen sokjes.

@Kriebels, hier ook! Maar wordt m voorlopig niet :) Als ik ongi ben zijn de bekkenklachten weer volop aanwezig en weet ik dus weer dat het nog niet kan. Ben benieuwd of het ooit weer beter wordt.
    Pandora, hoe is het met jouw klachten? Heb je er nog veel last van?

@Evi, Vandaag gelukkig een stuk beter te pas! Vriend had vandaag papa-dag en zei dat ze lekker had gespeeld en gelachen. Jeej :D Opluchting is groot! Was gister bang dat ze uit zou gaan drogen. Dronk bijna niets meer en had mega diarree luiers. Fingers crossed dus!

Vraagje: Lees hier over hele vlugge kindjes die al staan en kruipen enzo. Evi was ook best snel met rollen en staat al tijden heel stevig (wel vasthouden natuurlijk :D) Maar heb nu het gevoel dat ze vanaf januari helemaal niet verder ontwikkelt. Natuurlijk heeft ze oorontstekingen gehad en was ze super verkouden. Nu met die waterpokken en de klachten daardoor wil het ook niet echt. Moet ik me daar zorgen om gaan maken of zal het straks dan weer wat sneller gaan? Ze zit bijvoorbeeld nog steeds niet stevig (valt steeds om) en ze doet ook helemaal geen pogingen meer om terug te rollen ofzo...

12. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @schoenen heb gister van die flexibele schoentjes gekocht maat 17

@zomerjasje hier maat 80 gekocht scheelde nauwelijks iets met maat 74 en nu kunnen we er misschien heel de zomer mee doen.

@voice kids hier nu ook aan het kijken.

@kriebels hier zijn er zeker wel kriebels voor een 2e. En ondanks dat ik nog steeds bv geef heb ik toch alweer gewoon een cyclus een maand of 3

@gup jeej wat is lydia snel en wat een leuke foto

Hier gister naar het cb geweest. Was weer goed gegroeid alleen Mirre haar hoofdje is te klein. Moet ik voor terugkomen. Mochten nu ook brood gaan geven en er mocht een bv af. gister meteen met nieuwe schema begonnen en ze heeft prima geslapen vannacht hopelijk blijft dat zo

13. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    leuke foto gup van Lydia wauw die gaat snel he !!!

dankjewel maienditje voor de uitleg over de pampers.

Bumpie hoe is het nu met Mirthe ?

lynn gelukkig is Evi aan de betere hand.

Ik heb net 2 blaasjes / puistjes ontdekt in Femm haar gezichtje. hoop dus dat het puistjes zijn.

Vanmiddag in de pauze even brokken gaan halen voor de hond. toen nog nar dewinkel in dat dorp . ligt daar een kinderkledingwinkel naast kom daar nooit dus wist dat niet. even naar binnen gelopen. wilde wat voor Jens kopen maar de collectie voor jongens hadden ze nog niet alles binnen , maar voor kleine meisjes wel. jullie snappen hem dus al. Femm is weer wat kleertjes rijker. verwend nest hihi. nu alleen jens nog.

Dus dat gebeurde in gtst ik zag alleen het laatste namelijk het gezichtje van Bram.

Morgenavond komen de kids van mijn broer even oppassen.
    zondag moet ik naar Haarlem naar een kappersshow. altijd leuk maar zo ver weg dat vind ik altijd jammer.
    Maandag bhv cursus. dus druk weeekend .
    Ik mis mijn liefjes nu al. bah ben een echt ehuismus geworden. Maar dit weekend is erg druk. morgen ook nog gewoon werken en maandagavond ook. op naar volgend weekend alweer.

Vriendin van mij haar dochters hadden nu ook de waterpokken. De jongste is 10 weken jonger dan Femm. die is vorige week gedoopt. onder de watrepokken, dus Femm mag ze van mij nu krijgen.

jasje ben ik nog voor aan het kijken had wel een leuke van mexx gezien maar zo duur. maar mams betaald , maar wacht nog even mss is hij dadelijk al afgeprijsd.

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Schoenen, heb ik niet maar wel leren slofjes voor als we naar buiten gaan, maat xs, zoollengte is 10 cm.

15. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Hier precies hetzelfde hoor Linn! Ze kan al lang stevig staan ( met vasthouden) zitten kan ze wel met hulp, maar zeker niet stevig! Een tijde niet veel gerold en sinds deze week gaat ze ineens snel en kan ze steeds beter zitten en rollen, maar heeft ook een tijdje stil gestaan, tja en ziek zijn zal de boel ook niet versnellen... Alles op z'n tijd ;)

16. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    hey suzanne jouw meesje is vandaag 7 maanden , gefeliciteerd !!

17. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Lynn Femm heeft ook een tijdje stil gestaan. staan doet ze ook allang en stevig met vasthouden. Zitten kan ze nu 10 min ongeveer zonder hulp. wel niet uit haar zelf gaan zitten al probeert ze dat nu wel te doen maar de link naar hoe precies is er nog niet. Maar ze heeft een tijd ook niet gerold en dat is nu terug. net zoals ze soms een week heel veel brabbelt en de andere week niet. Geen zorgen om maken. komt goed en idd ziek zijn zal niet meehelpen.

Wij moetsen net wel lachen onder tvk.
    Ze deden dat liedje pokerface. en bij ppppppppuh pokerface, begon Femm ook ppppppapapapa. whaha. zo leuk. Ik geef haar over een paar jaar op. ben ik ook zo'n mams wat daar staat te springen en uit haar dak gaat.

18. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Hallo! Ik heb jullie gemist hoor! Gewoon 2 en nog wat weken niet geweest, geen laptop en internet is echt slecht op mijn foon!
    Heb snel wat bijgelezen... 50 pag, niet te doen! :)

Onze update:
    @Eten, Lizzy blijft kokhalzen, we zijn met haar naar de HA geweest maar haar keeltje en tongetje zien er goed uit. Gewoon een kwestie van wennen. Happen van de lepel gaat al beter. Groente lust ze alles, als ik het maar vers voor haar maak. Aardappelen gaan er ook al bij.

@Autostoel, we hebben alvast al eentje gekocht voor vanaf 9mnd. Een maxi cosi priori. Waren bij Babydump €99,- Gelijk halen dachten wij. :)

@tandjes, 0,0 hier.. begin het gevoel te krijgen dat ze laat is.

@kdv... we gaan ons contract opzeggen. Heb met mijn moeder en schoonmoeder iets kunnen regelen. Lizzy is elke x helemaal uit haar ritme en zo gestresst... tot spugen toe zelfs... Maar nog heel even wachten.. zit ook nog met opzegtermijn van 2mnd. En mijn moeder had een tegenvallende uitslag bij de HA. Eerst dat even afwachten, hoe het met haar verder gaat.

19. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    #3579 Sjulie, 9 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 9 mrt 2012
    hi dames!!

Zo even snel bijgelezen. Nog steeds veel zieke kindjes. Rhein hoest nog steeds als een zeehond snachts. Maar hij heeft er weinig last van.

Zomerjasje: Weet nog niet of ik die ga kopen. Vind wat leuke vestjes minstens zo leuk. Winterjassen dragen ze nu 68, van Burberry en McGregor. racha heeft een witte jas met bontkraag en Rhein zo'n soort amarican footbal model?
    Echt hele ruige jasjes hihi. Als ze ze aan hebben zijn er altijd mensen die erom vragen :)
    Bracha past goed en die van Rhein valt heel groot.

fietsen: wij hebben een Babboe bakfiets gekocht. Hopelijk wordt het in april lekker weer, dan kunnen ze er fijn in zitten. Bracha kan wel zelfstandig zitten, Rhein niet. Maar in een bakfiets zitten ze in peuterschaaltjes dus hoeven ze niet zelfstandig te kunnen zitten.

eten: Dames een vraagje, hoe gaat het eten bij jullie? Bracha eet in principe alles, maar Rhein wil echt geen fruit. Enkel warm eten/groente.

Wat zeggen jullie? Gewoon fruit aan blijven bieden, of sochtends ook groente aanbieden?

het schema is nu zo

........ Rhein .................... Bracha
    0700
    180+6..................... 180+6
    1030 paar hapjes fruit........ fruithap
    1045 180+6 ..................... 90+3
    1330 180+6...................... 1080+6
    1630 groentehap............... groentehap
    1645 90+3........................ 90+3
    1900 180+6...................... 180+6

20. Sjulie

Sjulie Fanatiek lid

17 jun 2010
    1.998
    0
    0
    lerares biologie
    tussen eindhoven en tilburg
    Siren, wat vervelend dat Lizzy zo gestresst raakt van het kdv. Dat moet ook vervelend zijn voor jou!

Autostoel: willen jullie al zo vroeg je kindje overzetten? Ik wil de tweeling zo lang mogelijk achterstevoren blijven vervoeren! heel veel veiliger. Pas wanneer ze of boven de 13 kg komen of met het hoofdje over de rand heen komen gaan ze over. Daarvoor lekker in de maxicosi.

Deel Deze Pagina