@Leeuwtje ohhhw wat een schrik! je bent daardoor geen slechte mama hoor, zoiets kan echt in een flits van een seconde gebeuren! gelukkig huilde ze gelijk goed, hopelijk heeft ze er verder geen last van @Pandora grappig zoveel bekijks van de kindjes ze vonden hem vast een stoere bink met zijn helmpje! net een receptje uit een boekje geprobeerd, kidneybonen met appel en gehakt.. ze was nog niet laaiend enthousiast maar ja, heb gelijk voor een paar dagen dus misschien vindt ze het morgen al iets lekkerder ze kan zich echt al goed naar voren bewegen trouwens, soort voorloper van kruipen! als ze een speeltje wil pakken bijv. zet ze zich met haar beentjes af en komt zo wel 30 cm naar voren beebje is vandaag zo vroeg met alles, pff.. alle voedingen lopen best wel voor.. heb niet persé een schema maar volgens mij is ze al zo'n beetje toe aan de laatste voeding, is wel erg vroeg! nog even proberen te rekken fijne avond dames!
dankjewel dames. ben nu een beetje bekomen hier. Femm is nu wel gewoon zichzelf. en lijkt nergens last van te hebben. gelukkig. nu nog een taai nachtje tegenmoet.maar denk dat ze niet veel heeft meegekregen ervan. Ze heeft ook gewoon gegeten . Ros dan zou het inderdaad niet meer lang duren als ze zich zo al vooruit beweegt. Lydia gelukkig ook al wat beter , buiten haar diarreeluier. Hoe is het met Daniël ? Hier was het avondeteen brocolli aardappel en braadworst. alleen had ik wel het vel eraf gedaan en in de stomer. ze vond het heerlijk. heb nog niet zo vaak vlees erdoor gedaan. had het ook best grof gelaten.
@Leeuwtje gelukkig heeft Femm nergens last van! en vindt ze die groffe structuur lekker? ik pureer tot nu toe alles echt fijn (in keukenmachine/blender), als er soms wat stukjes zitten vindt madam dat helemaal niks.. maar denk dat ik binnenkort ook langzaamaan ga wennen aan iets groffere texturen kleine meid ligt er sinds 19u weer in.. alleen net weer wakker wat ze de laatste weken vaak heeft, even verschoond en een paar slokjes water gegeven en er weer ingelegd en nu slaapt ze weer, hopelijk -door morgenochtend weer vroeg uit de veren voor het babyzwemmen fijne nacht(rust) allemaal!
Ja, dat was precies wat ik ook dacht, Gup. Eens een shopaholic... Inderdaad, Ros, wat een schattig popje! Waar heb je die gekocht?
Leeuwtje de nacht door gekomen. Logisch dat je ff van slag bent je denkt altijd mij gebeurd het.niet maar het komt bij de beste mensen voor. Hier eet hij al heel grof, eten jullie kindjes dan ook brood want dat kan je toch niet pureren. Ik heb hier kindje op de opvang 9 maanden en eet geen brood en weet niet wat ze er mee moet, krijgt alles nog gepureerd met lepel dus ja dat is alleen slikken. Grof eten is toch kauwen en slikken. Ik prak hier alles net als ik zelf doe en snij vlees er in stukjes door. Fruit in het handje stukjes. Maar hij is vanaf het begin er erg behendig in geen stikgevaren gehad. Ros veel zwemplezier. Hier weer een dagje werken maar het is deze week erg rustig heerlijk en dan het mooie weer erbij kan niet beter
Leeuwtje, het kan inderdaad de beste overkomen.Wel schrikken hoor gelukkig heeft ze niks!Hoe is de nacht gegaan? Je bent trouwens de tweede waarvan ik het gister las.Ook toevallig 1 van de pagina..Zo leer je maar weer dat het niet te vertrouwen is om je kleine alleen op een hoogt (commode/bed/bank) want in een fractie van niet opletten is t gebeurd.
Leeuwtje dat is inderdaad schrikken zeg! Ik zou ook gehuild hebben, deed dat al toen ze door mijn toedoen omviel toen ik haar staand haar rokje wilde aantrekken, stom natuurlijk en toen viel ze hard met haar hoofd tegen de muur... Hoe is de nacht gegaan? En goede les voor ons; ik pak zo vaak iets uit haar kast en dat is twee meter verder. Mijn man zegt altijd dat ik dat niet moet doen maar na jouw verhaal ga ik dat dan ook maar echt niet meer doen... Hopelijk is alles ok met haar... Hier ook lekker door de kamer aan het tijgeren, soms komt die kont al omhoog dus ben benieuwd wanneer ze het kruipen ontdekt... Gaan hier al kindjes zelf zitten vanuit ligpositie? (gup jij mag niet meedoen lydia rent inmiddels al het hele schip door haha) Ros, en doorgeslapen? Je zei al dat het wat aan het veranderen wad met de bv hè...? Lastig altijd om weer tot n nieuw schema te komen, ook al heb je niet echt n schema vd klok.. Bij ons duurde dar met bv en nu nog altijd ongeveer n week, daarna is het helemaal over naar nieuw schema..
josjo, niet uit ligpositie, vanuit kruiphouding leeuwtje, hoe is het nu? lydia: nog jankerig dus ben weer weg
@brood Hier heeft hij nog geen brood gehad, gaan daar komend weekend mee beginnen. Ben benieuwd wat hij ervan vindt. @ziek De kleine hier ook nog niet 100%. Werd nog erg verkouden wakker en piepklein beetje verhoging nog. Toch even met de gastouder gebeld en hij is daar nu wel. Afgesproken dat ze meteen belt als hij niet lekker is. Toch wel spannend nu hoor...Voel me ook beetje slechte moeder nu... @kruipen Hier nog niet en ook nog geen kruipbewegingen te zien, haha. Zelfs rollen gaat moeizaam de laatste tijd. @buggy Heb de vraag ook al bij Baby&Dreumes neergezet, maar gebruiken jullie al een buggy? Wij hebben eentje gekregen, maar die kan alleen rechtop en niet in ligstand. We willen de buggy komende mnd gebruiken voor korte afstandjes als we weekendje weg zijn (dus huisje - zwembad ofzo ). Onze beeb kan alleen nog niet heel goed lang rechtop zitten, ook in de kinderstoel nog niet.
Lori een slechte moeder ben je dan niet als je bij iedere snotneus of lichte gerhoging je kind nirt naar de opvang brengt kan je beter stoppen met werken. Natuurlijk is het wel aangeeft wanneer je wilt dat ze bellen en je hem ophaalt. Buggy gebruik hier de zapp die schuin en liggend kan, of in mijn opvang de koelstra simba tweelingbuggy maar hier ook nooit rechte positie. Al zit hij al heel lang netjes in de.tripptrapp zet ik hem nog niet rechtop in de buggy
lori, ik gebruik de buggy wel, kan bijna helemaal plat. Maar lydia kan natuurlijk al wel zelf zitten. Over lydia gesproken, dacht vanochtend dat het beter ging, maar nu is ze weer een lappenpop. Drinken wil ze wel gelukkig en net heeft ze blanke vla op, dat ging er wel goed in. Stukjes wil ze nu niet dus probeer het met andere dingen op te vangen nu. Dr melk wil ze ook niet echt, maar limonade wel. Is wel veel suikers, maar dat heb ik nu liever dan dat ze niet drinkt. Daniel is weer beter, heeft ook weer eetlust. Maar nu is wim ziek en ik voel me ook niet fit maar ik denk/hoop dat mn diarree door mn ongi komt en dat het morgen gewoon weer over is aangezien ik morgen wel weer veel zal moeten sturen
@Karen dat popje is van Lilluputiens, is een Belgisch merk geloof ik! je kan het bij verschillende babywinkels en online kopen @Josjo na het water drinken later op de avond heeft ze weer doorgeslapen.. ze drinkt nu vaak best wel kort bij de laatste voeding en wordt dan later op de avond nog een keer wakker... maar ja, verschonen, paar slokjes water, weer in bedje en dan slaapt ze doorgaans door, dus ach, dat is te doen @buggy hebben we nog niet, de wandelwagen lijkt mij veel comfortabeler en is vooralsnog ook goed mee te nemen bij uitstapjes.. al kan je een buggy met de fiets evt ook makkelijk meenemen.. misschien pas als er een 2e kindje zou komen @guppekop ach wat een ziekenboeg bij jullie! (op de boot ) beterschap voor iedereen! hier een fijne dag gehad, beebje vond het zwemmen weer geweldig, brood lekker buiten op in de kinderstoel, lang gewandeld & gewinkeld en ook nog op het speelkleed gespeeld buiten.. ze was alleen op de grond gerold en was wat aarde op gekomen dus daar gezellig samen onder de douche geweest nu ligt ze er weer in, doe ik een thee met mijn man en ga ik daarna ECHT weer sporten! fijne avond dames!
@Leeuwtje; tis toch wel allemaal goed??? Iedereen vraagt zich af hoe de nacht bij jullie is gegaan, en al wie er schrijft hier, geen Leeuwtje... @Brood: Toevallig Hidde gisteren een korstje (onderkantje) gegeven van een snee brood; dat ging op zich wel aardig. Hij weet wel wat hij er mee moet, en kauwt er ook zo gezellig op, maar op een gegeven moment zat ie zooooooo lang te kauwen, ik dacht "er klopt iets niet". Toen bleek er dus een stukje brood tegen zijn gehemelte te plakken, hihi... Nou ja, liever dat dan dat het in een verkeerd keelgat schiet, toch? Hij krijgt ook wel eens zo'n baby-rijstwafeltje, daar kan ie ook goed mee overweg, maar op een gegeven moment worden die dingen ook zacht van het gesabbel en vallen ze uit elkaar en heeft ie daar geen grip meer op. Dan voer ik hem het soms in stukjes. @Buggy; hebben we nu 2 exemplaren hier. Ik wilde altijd heel graag een Quinny Zapp, die is er ook gekomen, met fietsdrager en tas en al, maar voor nu is die nog wat te steil vind ik, voor Hidde in elk geval wel. Die zit nog wat wiebelig, dus heb voor de vakantie in Mei nog eentje aangeschaft die platter kan. Niet zo'n hele dure, dus heb liever dat die kwijt of kapot raakt als de Quinny. Gisteren toevallig proefrondje gelopen in die vakantiebuggy en ging hardstikke goed.
Pfew! Gelukkig maar.... Echt een vrouwentrekje denk ik he, zorgen maken, mannen zijn daar nuchterder in
Klus: hier check ik voor het volgende stukje brood er in gaat altijd ff het gehemelte, anders zit daar zo een halve boterham in hihi (ok bij wijze van dan) Fijn dat het goed is met femmie Gup agossie die Lydia, ons ondernemendste kleine mupke een lappenpopje... Zielig! (kom op ukkies, nu kunnen we haar inhalen haha) Ros tja is ook te doen ja, zo klinkt het. Hier bijna dagelijks vanaf vier uur/half vijf er een paar keer heen en ook dat is te overleven alles went hè, al is het wel fijn denk ik dat doorslapen (denk nu in totaal zes keer Aaargh) eigenlijk slaapt ze best goed, gaat zonder huilen altijd meteen slapen en overdag ook en best lang tegenwoordig maar net dat laatste stukkie nacht wil nog niet echt... Iemand tips?
zo heel de dag weer genoten van het heerlijke weer. leeuwtje fijn dat de nacht goed gegaan is met femm als kon je uit haar reactie al opmaken dat het achteraf gezien allemaal meegevallen is. ik ga mijn bedje opzoeken, tot morgen