Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Dames sorry !!!!!1
    Maar harstikke lief dat jullie aan ons gedacht hebben.

Maar het was erg druk vandaag op de zaak en ik heb eigenlijk nu pas tijd voor te schrijven. Had een mega grote bestelling met omruil enz. en dat moest weggewerkt worden.

Maar met Femm is gelukkig alles goed. ze was steeds geirriteerd als we haar wakker maakte . en vandaag is ze ook gewoon naar kdv gegaan. en daar was het ook goed gegaan. :).
    Ze kruipt lekker rond. Alleen zit ze wel de hele tijd weer aan haar oortje. dus ben benieuwd. Toen ik gisteren met Jens bij de ha was heeft hij nog gekekenen het was nog een beetje rood dus ben benieuwd of het weer opkomt.

zo ga even de rest bijlezen.

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gup, hoe gaat het met de kids, Wim en jou?

Oh, das echt schrikken Leeuwtje! Gelukkig is alles goed met Femm. Ik loop ook vaak heel even naar kast, of heel even het hoekje om in de badkamer om washandje nat te maken.... Ik ga het ook NIET meer doen!

Vanmorgen lekker met beebje gewandeld, kleine boodschapjes gedaan. En toevallig was er bij de Jumbo een gratis fotoshoot voor kinderen! Dus Jessi is natuurlijk op de foto gegaan, ben benieuwd hoe ze zijn geworden, kan ze begin april ophalen.

Vanmiddag lag beebje om 1 uur op bed en werd pas om half 5 wakker :$ Meestal slaapt ze tegenwoordig in de middag hooguit 2 uurtjes, dus dit was errug lang. Dus mams heeft in de loungeset gelegen in de tuin en het nieuwe boekje van Heleen van Royen uitgelezen. Lekker in bikini, want we hebben tuin op het zuiden en helemaal windvrij, dus was echt heerlijk warm! Toen Jessi wakker was heeft ze na haar groentehapje ook nog heerlijk in de tuin gespeeld.

Morgen weer ah werk, ons popje mag lekker naar opa en oma.

Pandora, gaat het nog steeds goed met het helpmje?

3. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    dus dames niet meer laten liggen want het is zo gebeurd in 4 secondjes hier .

grof eten ging best goed. vandaag op kdv had ze een potje maar binnenkort gaat ze daar toch ook op 8 maanden over en dat is een stuk grover.

boterham maak ik nog best klein. maar volgens mij op kdv doen ze dat ook groter.

zitten nog niet vanuit kruippostie, probeert ze wel maar dan rolt ze vaak door zeg maar.

Ros superleuk poppetje :) die wil ik ook hebben , wij hebben er hier een van Haba gekregen bij de geboorte , zit nog in verpakking en afentoe zet ik haar erbij op de grond nou dan zit ze erop te slaan en ah oeh eh he. echt zovan kom eruit. :D hoop echt dat het een poppenmeisje word en jullie weten dat ze de poppenwagen al op de zolder heeft staan :D die mag over 4,5 maand opengemaakt worden hahah.

Buggy hier allang. wel die van de wandelwagen. maar die kan helemaal plat en half ze zit nu eigenlijk altijd half. net had ik haar echt mar dat vind ze goed zolang eriets te loeren is .zoniet dan is het zo weer terug.Had vorige week de nuna pepp binnengekregn dat vind ze ook leuk heeft ze gistermiddag ingezeten . die heeft ook 3 standen . lekker hip ding en rijd super.

Had ook soort van schoentjes voor haar gekocht voor met het doopfeest. zilver van shoesme. erg leuk. maar wel flexibele zool met antislip nopjes . ;)

Tooske heerlijk lekker buiten hé. maarre bikini hier eerst weer een nieuwe kopen. past niet meer mijn kont blijft BIG . haha. en mijn heupen. en natuurlijk mijn los vel op de buik. ondanks buikspieroefeningen. :x Femm heeft me uit shape gebracht. bij Jens was het allemaal weer zo strak. Denk dat ik beter een tankini kan aanschaffen. hihi.
    Ben benieuwd naar de foto's van Jessi !
    Vl had dat laatst bij de ah maar nee die doet dat dan niet. (hij doet de boodschappen hier ) geen tijd voor. zegt hij dan.

Gup arme lydia. kan wel eventjes duren ja dat virusje heb ik gehoord.

Ik ben zelf nu ook strontverkouden. vl had de griep van de week. Jens blaft als een hond Femmbegint nu ook hier ook ziekenboeg dus. mijn god hoop dat de week snel voorbij gaat.

Die stagaire van mij kan ik echt de nek omdraaien. die kan nog geen deur afwassen. je moet echt alles zo gedetailleerd uitleggen. :x. en dan het ergste het emmertje met water kan ze nog niet leegmaken. . ze heeft er gewoon serieus 1 uur over gedaan om de bestelling na te kijken. gewoon aankruisen of alles erin zit. nou dat doe ik in 10 min. dus dan kan ik alles zelf doen buiten werktijd. terwijl zij er maar wat staat. grrr. de jeugd van tegenwoordig.
    En ze hoeft echt niet alleen maar te poetsen , maar as ze niks heeft kan ze toch ook wel werk zoeken, maar mevrouw zit meer in de spiegel te kijken naar zichzelf of haar haar goedzit. achter mijn klant die ik aan het knippen ben. :$ vind ze heel normaal zei ze vorige week. hebben jullie dat ook met tagaires ? ik hoor het eigenlijk heel veel dat ze zo dioen. of ze iets aan de handen hebben.

sorr moest effe gal spugen. dus klus heb ik de schade ingehaald. fb was ik ook niet te vinden vandaag. en daar kan ik geen gal spugen ik heb haar op fb en hyves. :) hihi.

nogmaals sorry dames dat ik me niet even heb laten blikken vanddag met nieuws over mijn mupke. maar alles ok hier. met Femmie leuk josjo dt jij dat zegt wij noemen haar zelf ook de hele tijd zo.

4. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Fijn dat met Femm alles oke is!

Ik kom wel bij jou in de zaak emmertjes leegmaken en bestellingen nakijken:D neem ik wel Hidde mee, haha...

5. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Nee hoor leeuwtje, hier een topstagiair, een jongen welteverstaan ( heb in mijn vak niet zo'n goede ervaring met mannelijke stagiairs), maar deze is een toppertje hoor. Volgende week beoordeling en hij krijgt n negen (want ik geloof niet in een tien :D)

Maarre, kan je haar niet even pittig toespreken? En als het niet verbetert: je kan ook een onvoldoende geven voor de stage hè, beseft ze dat ook? Of er vroegtijdig mee stoppen als het echt niet gaat....? Sterkte, heb ook weleens van die draken gehad en aaaaargh;)

Hihi Femmie klinkt lief :)

6. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Leeuwtje mijn ervaring met stagiaires heb ik ooit al gedeeld he, ben er een jaar geleden echt mee gestopt.
    Meiden van nu willen helemaal niet meer en zien de stage als een verplichting.
    Ik wil ze best het vak leren maar dan moet er ook enthausiasme en initiatief vanuit hun komen.
    Het moet niet zijn dat ik iedere ochtend weer moet bellen waar blijf je, dag dan he je aan mij de verkeerde.
    Ik had ook meer werk dan handigheid aan ze.

Heel af en toe zit er 1 tussen die wel echt zelf wilt.

Laatste werkdag hier, altijd fruitdag ga straks 27 stukken fruit pureren zodat voor alle kindjes volgende week de fruithapjes weer klaar staan, wel een takkeklus dat schillen.

Weinig te melden verder jeremy slaapt mog lag vanacht al twee uur flink te hoesten dus op den duur er even uit gehaald dan doorbreek ik het om hem even wakker te maken en leg ik hem gelijk weer terug.

Hier zit nog niemand op twee flessen toch, ik ga toch twijfelen omdat ik het steeds zonde vind dat ik een complete fles weggooi.
    Laat hem nu staan in koelkast en gebruik hem dan de volgende ochtend, boeiend dat het eigenlijk niet mag.

Hij krijgt hier half zes warm eten en daarna toetje zijn we zo op het gemak zes uur klaar.
    Normaal is het dan om zeven uur nog een fles maar die wilt hij niet,hij slaapt wel van zeven tot half.negen dus ik maak er geen probleem van.

Trouwens als ik ooit al een potje geef neem ik.juist al 12 maanden omdat die grover zijn en meer inzit

7. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier lekker aan het genieten van het mooie weer. Nu elke dag rond 6 uur wakker en madam wil dan echt niet meer slapen.

Ga vandaag weer eens brood proberen.

@Buggy mijn schoonmoeder heeft een buggy waar ze wel eens in gaat, gaat prima. Ik wil er ook 1 voor op de fiets mee te nemen straks.

8. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Fles ik geef 's morgens melkpap peer, tussen de middag een fles en voor de nacht een fles en vaak laat ze wel wat staan. Maar echt 2 flessen lijkt mij nog wat weinig denk dat ze dan de nacht helemal niet meer trekt.

9. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Jajaja dames en heren, vandaag op deze prachtige vierde lentedag in 2012, 8 maanden en vijf dagen na de bevalling vieren wij dat moi weer terug is op haar pre-zwangerschapsgewicht!! :D:D whoehoehoe

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @jeuj josjo! dat redt ik nog niet, dan moet ik eerst weer aankomen maar dat was ik eignelijk niet van plan;)

@stagaires, geen ervaring mee maar klinkt vermoeiend

@eten: meest vers en geprakt, brood in stukjes en korst in de hand. Maareuh 12maanden potjes... : http://www.zwangerschapspagina.nl/voeding/342175-zomaar-gedachte.html :D

@hier: wim is weer iets beterder, voel mezelf nog slap (ging bijna van mn stokkie vanochtend:$) lydia nog erg pieperig maar heeft wel weer beetje brood op, en blanke vla dus nu maa rhopen dat het erin blijft

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    12 maanden potjes, hoe zit dat dan met kruiden die daarin gebruikt worden? Dat mogen ze nu toch nog niet?

Gup beterschap nog steeds daar..!

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    josjo, zie mn link:D

13. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zitten hier nog gewoon op 4 flessen, mede omdat de introductie van bijvoeding hier wat anders verloopt ivm KMA. Ik wil binnenkort wel proberen of we over kunnen naar 3 flessen, maar dan moet hij eerst wat beter en regelmatiger eten en moet zijn lijstje wat uitgebreid zijn :p.

@Stukjes; ergens snap ik ons manneke niet, want groente of fruit met stukjes nog erin, daar begint ie gelijk vieze bekken te trekken, haha. Terwijl zijn rijstwafeltje toch ook stukjes geeft, en dat eet ie zonder morren op, duh...

14. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @josjo wat goed

@gup fijn dat het weer iets beter gaat in jullie ziekenboeg

@lori hoe is het nu met je zoontje

@leeuwtje fijn dat het weer goed gaat met fem. En Femmie klinkt echt heel schattig

@tooske ben benieuwd naar de foto's. Ik wilde eerst ook gaan maar ga toch maar niet worden dit weekend al foto's gemaakt

@buggy wij hebben de quinny zapp xtra erg tevreden over Kan alleen niet mee op de fiets dus ga nog een hele goedkope kopen om mee te nemen op de fiets

@stagiares ja sommige kunnen er wat van. Die vinden het een verplichting maar vinden er niks aan en gaan dan echt de kantjes ervan aflopen erg vervelend.

@Ros Mirre dronk de laatste tijd ook erg weinig de laatste voeding dus die hebben we in overleg met het cb er af gehaald. Ze krijgt nu nog een ochtendvoeding na haar boterham krijgt ze een voeding en dan om 8 uur nog een avondvoeding en dan naar bed.

@linn hoe is het nu met Evi hopelijk hebben jullie toch nog wel een beetje kunnen genieten van de vakantie

@potjes Mirre wil die dus echt niet eten ze spuugt dat alles uit en gister schudde ze bij elke hapje nee en trok ze me toch een gezicht. Normaal krijgt ze altijd vers maar wilde eens een potje proberen voor als we een keer weg gaan maar dat is dus geen succes

Mirre heeft net een klein stukje "gekropen" ze gebruikt haar handjes nog niet echt maar komt wel vooruit

Vandaag alweer 7 maanden wat gaat de tijd toch snel. Zo even tassen inpakken en dan vanmiddag richting de kempervennen voor een weekend met mijn schoonfamilie. Oma is gister 85 geworden en gaan met zijn allen weekend weg. Hebben wel echt mooi weer.

Fijne dag allemaal

15. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wondertje, veel plezier! en idd superweer voor zoiets!

16. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Veek plezier Wondertje! De kleine knapt hier gelukkig weer wat op! :)

17. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Stagaires: hier ook negatieve ervaringen mee. Zullen vast goede tussen zitten, maar hier waren ze stuk voor stuk lui.

Hier gaat brood ook niet van harte, ze moet er te veel moeite voor doen denk ik.... Een kwart boterham gaat er maximaal in maar dan gaat het mondje niet meer open :D Nu paar dagen niet gegeven, probeer morgen nog wel een keertje. Voor de rest eet ze super! Ik geen vers en vries voor anderhalve week vooruit in, een keer effe wat werk, maar daarna superhandig! Had nu voor het eerst taggliatelle met tomaat, paprika, komkommer en wortel gemaakt, nou, ze vrat het lepeltje ermee op zowat hehe. En fruit vind ze helemaal heerlijk. Papfles gisteravond weer eens geprobeerd, maar wederom vertikt ze het die te drinken. Zodra ze merkt dat het geen melk is begint ze te mekkeren en moet ze m niet, tsss. Ik denk ipv brood eens een papfles, maar dat werkt hier dus niet. Wil volgende keer met invriezen ook iets meer stukjes laten. Al is het vers gepureerd sowieso een minder gladde massa dan uit potje.

Geven jullie elke dag vlees? Ik bijna altijd wel, maar doe maar een heel klein beetje vlees in de potjes. Volgende keer ook maar weer eens paar meer zonder maken. Is niet perse nodig nl.

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier altijd vlees erbij.

Gup heb je vraag in het andere topic gelezen, ik ben ook overtuigd dat de leeftijdsbepaling op potjes enkel te maken heeft met de grofheid van het voedsel een natuurlijk tussen 4 en 6 maanden zit ook wel verschil wat ze mogen maar nu vreet hij hier alles dus heb altijd twee potjes staan voor noodgevallen.

Zieke kindjes nog beterschap.

Het is hier weer heerlijk weer, hoop echt dat het nu steeds zo blijft.

Ik blijf leuk vinden om het verschil te blijven lezen tussen de mindjes, ik zie het in mijn opvang ook wel natuurlijk.
    Maar kindjes zitten nog op vier voedingen andere eten alles al mee.
    En die van mij hoort ook bij de categorie vreetzak en heeft meestal nog maar twee flessen, biedt derde aan om zeven uur maar wilt hij niet.

En heb hier kindje 1 week jonger dan jeremy en zit nog op 5 flessen, voeding nr 1 en heeft nog nooit bijvoeding gehad vind moeder niet nodig.
    Snap het niet toch fijn als ze mee kunnen eten

19. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske zo da's zeker een lang middagslaapje, lekker!

@Leeuwtje tja ik zou ook geïrriteerd zijn als ik elk uur wakker gemaakt werd ;) maar gelukkig is alles in orde met de kleine dame!

@Josjo jeeej gefeli!

@voedingen ik wacht even ons CB bezoek a.s. maandag af, denk ook dat we naar 3 voedingen gaan neigen..
    brood geef ik nu 1 boterham zonder korstjes (die zijn een beetje hard, van de bakker) met margarine.. gaat er met gemak in, zou denk ik wel iets meer op kunnen maar 1 boterham lijkt mij nog wel even genoeg..?

zit nu in de zonnige achtertuin met de laptop, beebje onder de parasol op een groot speelkleed; what a life!
    wel irri want ze rolt er aan alle kanten af, moet haar steeds terug in het midden leggen anders ligt ze straks tussen de plantjes :p

ik hou van de lente!

kreeg net een pakje uit de VS binnen, paar pyjama'tjes besteld van het merk Hatley, superschattig zijn die!! is alleen in NL moeilijk te vinden (klein assortiment) en duurder Hatley Store ze verzenden niet buiten de VS maar hebben een doorstuuradres gebruikt..
    ach en beebje heeft geen idee dat ze superexclusieve pyjama'tjes draagt ;)

fijne dag dames, hopelijk kan iedereen een beetje genieten van het mooie weer!

20. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Dag dames!

We zijn terug van een toch heerlijk weekje vakantie. Al liep het allemaal wat anders dan we gehoopt hadden, een huisarts in een andere woonplaats dan onze eigen is toch óók een onderbreking van het normale leven ;)

Sinds gister hebben we onze Evi weer terug. En ongekend hoe snel het dan gaat met die ontwikkeling. Ze rolt nu ineens ook van buik weer op de rug en kan zelf rechtop zitten. Gister toch nog heel eventjes naar het zwembad geweest. Tien minuutjes ofzo in het water, in de swimmtrainer. Wat een ideaal ding zeg! Haar hoofdje is totaal niet nat geworden, geniaal! En lekker dat ze het vond :D

Leeuwtje, wat zal je geschrokken zijn meid! Fijn dat alles goed is met Femm. Ongeluk zit in een klein hoekje he? We weten het allemaal en toch overkomt ons allemaal wel eens iets "doms". Hoe is het nu met haar oortjes? Grijpt ze er nog naar of is het goed gegaan? Is de diagnose bij jullie ook vaak "onrustig" als het niet ontstoken is?

Gup, hoe is t met de kids? En met jezelf? Raar advies van die arts hoor... Sterkte!

Hier nu even pizza eten, goede afsluiter dacht ik zo :D

Deel Deze Pagina