Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Brood hier ook een hele met korsten.

Voor vakantie heb ik een vast lijstje
    Kleren
    Zwemspullen
    Luiers
    Billendoekjes
    Pyama
    Slaapzak
    Speen
    Knuffel
    Muziekdoosje
    Potjes fruit/groente
    Koekjes
    Sap
    Beker/fles
    Voeding
    Handdoek
    Verzorgingsproducten

En vast nog veel meer.

Zelf afgelopen weekend ervaren dat ik meer mee moet nemen.
    Heb ik de caravan standaard alles liggen, dubbel aangeschaft maar scheelt hoop gesleep.
    Nu was hij over op speen l van de difrax fles dus setje gekocht voor daar is het gat 4 keer groter dan de l-speen thuis dus heel de zaterdag en zondag geen fles op want ging hem te snel en moest hij het niet.
    Gelukkig is jeremy gen melkfreak en eet goed vast voedsel.

Net mijn man ook weer een blunder gemaakt die leert het nooit met de flessen ik moet het altijd voor kauwen.

Erste fles zelf had hij 180cc en 12scheppen nutrilon gedaan.
    Nu zat ik in bad met jeremy en vroeg of hij de fles wilde maken en dan geven als ik hem afgedroogd had.
    Toen de fles leeg was vond ik de restjes er zo raar uitzien ik vragen wat hij er ingedaan heeft.
    Nou 180cc met 6 schepjes pap,slimmerik.
    Gelukkig slaapt jeremy ook zonder fles want heel voedzaam was het vast niet

2. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames sorry deze week even weinig vanuit mij, verkapte toetsweek (minstens 200 toetsen) en nog mijn gewone lessen en over week alle cijfers inleveren, pfff en liep niet eens achter.

3. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dames sorry deze week even weinig vanuit mij, verkapte toetsweek (minstens 200 toetsen) en nog mijn gewone lessen en over week alle cijfers inleveren, pfff en liep niet eens achter.

4. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    En om de schade in te halen post je dus maar twee keer? :p Haha, nee grapje hoor! Succes met de drukte!

5. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    alles gelezen maar ben ko hier. zo'n drukke dag gehad iedereen wil de haren op zijn paasbest hebben.

Sammie dikke knuf meis had de fo'to's gezien op fb.

Pandora fijn dat het goed ging bij de kapper.

nou welterusten ....

6. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nijn gaat gelukkig weer beter, heeft injectie met pijnstilling gehad, verder niets te vinden van gas, verstopping of wat dan ook. Moest binnen paar uur na injectie weer gaan eten en dat is gelukt; ik heb haar omgekocht met peterselie; werkt eigenlijk bijna altijd, had het alleen vanmorgen niet in huis...

Hidde vandaag weer erg last van zijn tandje 4 wat door moet breken, wat kan een baby soms strontvervelend zijn, haha...:$:D Kwam nergens aan toe, hij lag te kloten met de fles (slaat hem telkens weg om hem vervolgens net zo hard weer terug naar zijn mondje te trekken, dan slaat hij er weer heel hard op, duwt hem weer weg, en trekt hem weer terug enz...), rommelde met zijn eten en ik weet dat hij last heeft van zijn tandjes, maar er zat ook een stukje aanstelleritus bij (kennen jullie vast allemaal wel; de hele tent bij mekaar gillen als een speenvarken, en als mama langs je staat een big smile:D). Laatste fles net ging gelukkig weer soepel, raketje erin voor de nacht en eens kijken waar het schip strandt...

Had manneke trouwens vandaag 2 cm. brood (2 cm breed en dan over de breedte van een snee, snap you?) gegeven en dat ging dan weer wel goed; daar gaat ie echt van zitten smikkelen met bijgeluidjes, hihi.

Had vorig jaar tijdens de ZW al vrij vlot een autostoel op de kop getikt (nieuw, maar een mooie aanbieding), die heeft al die tijd in de doos in de berging gestaan. Gisteren voor de dag gehaald en ik vind het 10 keer niks; bekleding sluit niet mooi aan, op zich zat Hidde er wel keurig in, maar de stoel is knoepertje hard. Heb het idee dat als je daarmee een aanrijding krijgt, hij in 10.000 stukken scheurt. Wilde manlief hem weer in de doos doen, zien we ineens ook nog dat de onderkant gewoon kapot is, zat ergens een scheur in. Tja, die rekening ligt ergens, maar waar.... en ben bang dat ze daar niets meer mee doen, of in het uiterste geval me zo'n zelfde nieuwe stoel sturen, en dat wil ik dan ook weer niet. Baalbaal dus, maar ga in elk geval wel op zoek naar een andere. Je ziet bij Sammie het nut nu wel van een goede, degelijke stoel, he dames?!

@sammie; had de link op FB met foto's ook voorbij zien komen, zag er wel heftig uit ja, zeker als je dan zo'n ambu-broeder achter in de auto zag... Kan alleen maar hopen dat jullie in elk geval op alle fronten goed geholpen en begeleid worden, want tis natuurlijk niet niks!!! Keep us informed!

@@koezjie koezen; In November deden we tijdens een weekendje weg boodschappen bij de AH in Borger of daar ergens. Hidde zat toen een beetje te pruttelen in de wagen (fiepje was eruit gevallen)dat ik wist van: "Die miemelt efkes wat, maar als ik daar maar geen aandacht aan besteed, is dat zo voorbij". Loopt er zo'n vrouw langs en die kijkt me aan zo van "Zou je dat kind niet eens gauw gaan troosten?!" Maar ik stond op mijn dooie gemakje boodschappen in te laden. "Nou, dan doe ik het wel!" zei ze, en ze douwt hem zo de fiep in de mond!!!!:$:$:$ Ik was op dat moment te flabbergasted om ook maar iets uit te brengen.

zo, en nu gaat mama naar bedje, hopelijk sweet dreams....

7. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    klus hier doet hij het heel soms wat jij beschrijft over de fles maar ik laat dat geklooi niet gebeuren ben gekke gerrie niet, leg hem weg in de box en tiem minuten later biedt ik hem weer aan en weet hij dat hij gewoon moet drinken.

Om aandacht vragen gelukkig nog nooit gedaan,zou hij ook maar niet moeten proberen.
    Door te huilen zeg maar dan en als je komt gelijk lachen.

Ennu hidde gaat nu dan wel rap met zijn tanden, jeremy gewoon twee voortanden thats it.

Balen van die stoel ik had voor de zaak ook eerst via een site iets van kadokus ofzo stoelen gekocht, onbekend merk.
    Maar bandjes verstelde je slecht je kon hem niet echt strak vast maken in dr auto en idd keihard.
    Later dus gewoon maxicosi gekocht qua merk denk dat je op een autostoel idd niet moet bezuinigen

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    #4408 Pandora, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
    sjeeeee wat ben jij streng ;)

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    a sorry ik zie hier wat de toekomst brengt en veel gedrag van kids op de opvang liggen echt in de basis thuis.
    En hij word er niet slechter van en leert ervan want hij doet het eigenlijk nooit meer.
    Consequent word vaak gezien als streng maar duidelijke grenzen hebben ze nodig om zich te ontwikkelen dat biedt een veilig gevoel

10. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Sammie brrrr wat een schrik, krijg al de koude rillingen als ik je verhaal lees.. gelukkig is je mannetje in orde, maar ik wens jou heel veel beterschap!!
    heb zelf ook eens zoiets meegemaakt, je schrikt je kapot wat een enorme knal zoiets kan geven, maar zeker zo met je kleintje achterin... bah!

@Pandora vervelend ja die drukte rondom je kindje, wat is dat toch met oudere mensen (dames) en baby's...

@zj sterkte met de drukte

hier was beebje er vroeg bij, 6.20uur wakker, is nu ook redelijk vroeg met alle hapjes en slaapjes, al bijna toe aan fruit (na de ochtendvoeding half boterhammetje op en even geslapen)

heb vanmorgen toen ze sliep snel boodschappen gedaan, mijn man was nog thuis, dan hoef ik niet straks door de regen te lopen met beebje
    wordt een knus dagje binnen denk ik :)

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Maar iedereen natuurlijk zijm eigen opvoedmethode natuurlijk niks is goed of fout.
    Je doet het op je eigen manier en instinct en ziet zelf waar je kind bij gebaat is en behoefte aan heeft.

Hier scheelt het dat jeremy ma t/m vr een hele dag tussen vijf andere kinderen zit hij is gewemd sinds dst hij twee weken oud is dat je wel eens moet wachten tot er tijd is voor hem

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mogguh!

@autostoel: nog niet echt naar gekeken nu. Bij daniel premaman gekocht, ben ik wel erg tevreden over, die kan ok heel plat. Moet je ook achterstevoren als mc kunnen gebruiken, maar dat heb ik nooit gedaan bij daniel

@brood: hier een hele boterham, krijgt ze in 3 repen en peuzelt ze lekker zelf op. Met stukjes knoeit ze veel harder. En in de kinderstoel ook, in de box eet ze nog het netst (tijdens het varen, geen plek voor stoel in de hut)

@consequent, merk dat bij daniel wel ja:D als ik zo'n dag heb van pfff laat maar, word hij alleen maar vervelender/grensoverschrijdender terwijl als hij weet: dan moet ik op bed zitten speelt hij gewoon lief. Maar ga denk zn stoeltje maar in de kamer zetten op zluke momenten. Ze zeggen dat slaapkamer geen strafplek moet worden he.

13. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    snap ik :p zat maar wat te dollen....ik ben namelijk ook best "streng"

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    maienditje: het klinkt vooral zo streng dat je zegt: dat moet ie ook maar niet proberen. Consequent zijn is zeker belangrijk, maar het zijn ook nog babietjes die nog niet kunnen vertellen waarom ze de fles niet willen, huilen o.i.d. Als een baby huilt en het is over als hij je ziet, kan dat op deze leeftijd ook verlatingsangst zijn. Ze denken dan dat je er niet bent omdat ze je niet meer zien. Althans, dat lees je overal. Ik herken dat hier wel.. maar je hebt gelijkt hoor, iedereen doet het anders en er bestaat natuurlijk wel zoiets als goed of fout maar streng of consequent zijn is niet perse fout natuurlijk, het kan wel in sommige situaties maar ja dat is dan weer het moeilijke van opvoeden denk ik...

Wat n prutweer idd! Ros, fijn dat je al gauw boodschappen hebt kunnen doen :)

klus: fijn dat nijn weer opgeknapt is hihi

Hoe is het verder met de zieken?

Vannacht een heeeeeeerlijke nacht gehad! Ben om half tien gaan slapen en ze is gewoon niet wakker geweest vannacht, joepie! We zijn begonnen met pap smorgens, vindt ze heerlijk trouwens dus nu op 2 flessen (nr drie of nr 1 dus eigenlijk is pap). Denk dat een goede bodem om de dag mee te beginnen misschien kan helpen. En we gaan voortaan om 7 uur opstaan en dan krijgt ze dus pap. Nou ja, als ze slaapt tot half 8 of 8 uur maak ik haar niet wakker hoor :p. Hoop dat dat effect gaat hebben. (had dus toch nog niet alles geprobeerd haha). En nu op naar doorslaapnacht nr 11 (ofzo haha).

15. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik heb dat gisteren op een gegeven moment ook gewoon gedaan, hoor; gaat ie zitten klieren met die fles; hup, fles aan de kant, klaar. Gaat ie heel erg zitten klieren, met fles of eten, alles aan de kant, leg ik 'm in de box en zeg: "Oké, geen zin? Dan gaat mama even iets anders doen." :D Zat me straks overigens wel te bedenken dat Hidde zijn kuren misschien ook wel met de boontjes te maken konden hebben, is soms zo lastig in te schatten hier. Maar vandaag voor de zekerheid maar een "veilige" dag inbouwen met wortel en mango; daarvan weten we in elk geval zeker dat het goed gaat.

Net maar weer eventjes wat afdrukken besteld (KV had aanbieding 100 voor 5,-) want ze blijven allemaal zeuren om foto's, haha. Kan ik misschien binnenkort ook weer eens een paar pagina's vullen in Hidde's scrap-album; ben ik heel fanatiek in begonnen, zo gaat dat bij mij... en dan blijft het vervolgens liggen :)... Zo heb ik ook nog ergens een soort van dagboekje liggen, vanaf de positieve test... ook maar eens bijwerken, haha...

Jullie al nagedacht voor 1e verjaardagscadeautje? Wij hebben het zelfs al gereserveerd staan, hihi... Maar dat was ook deels omdat niet alle onderdelen even consequent leverbaar zijn, dus nu sparen ze alles op voor ons en tegen de tijd dat Hidde jarig is, is onze bestelling compleet.

Even nog een oproepje tussendoor; zijn er nog meer dames geinteresseerd in kaartjes voor het Zooparc Overloon? Prijzen zijn normaal voor kids € 14,50 en voor volwassenen € 17,00. Wij kunnen nu echter kaartjes voor € 7,50 p.st. bestellen! De kaartjes zijn onbeperkt geldig!!! We kunnen in principe tot half Mei onbeperkt bestellen, maar bestel het liefst zo veel mogelijk in 1 keer, en wil dat na de Paasdagen gaan doen.

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    idd.ze.schreef het een beetje ongelukkig
    verder deel ik je mening wel josjo....soms komt zo'n gedrag ook voort uit het feit dat ze nog niet kunnen praten....en dan doel ik met name op de fles weg meppen...m. doet dit ook wel eens en vaak is er.dan iets

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    1e kadotje wordt een houten speelgoedkist waar het geboorte kaartje op geschilderd is :) speelgoed heeft ie voorlopig genoeg
    en ik weiger zoveel speelgoed in huis te krijgen dat ze van gekkigheid niet weten waar ze.mee.moeten.spelen

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Vanochtend naar de huisarts geweest. Evi had anderhalve week geleden een loopoor en dat moesten we vandaag laten zien. Maar ondertussen heeft ze al 4 keer weer een loopoortje gehad :(
    Nu druppeltjes gekregen en we moeten over twee weken weer komen om het te laten zien. Als het dan niet volledig rustig is gaan we door naar een kno arts. Die moet dan maar bepalen of het erg genoeg is voor buisjes (tja, het woord is gevallen) Bah, blijven bezig met die oortjes van dr. Vind het zo zielig! Rechteroortje was nog nat (kwam maandag, gister én vannacht weer rommel uit) en linkeroortje was weer "onrustig" maar wel dicht. Dus ;)
    Gelukkig is t meissie wel goed vrolijk!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    1ste verjaardag: nog niet aan gedacht, kijk tegen die tijd wel waar ze aan toe is

linn, balen zeg van dr oortje(s)! :( hier is daniel gelukkig al een paar weken klachtenvrij, hoop dat het zo blijft, anders wil ik ook doorverwijzing

20. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier word eerste verjaardagscadeau iets nuttigs want speelgoed en spullen genoeg in huis wegens de opvang.
    Hij mag wel iets voor zichzelf maar wie weet kijkt hij daar dan toch niet naar om.

Ja het stond misschien raar typ altijd op telefoon dus kan niet duidelijk maken met leestekens en smileys ben al blij dat de boel zo niet vastloopt.
    En ik kan wat hebben.

Daarom zei ik ook alleen jij weet hoe je kind is, hier meppen naar de fles was gewoon op de duur leuk spelletje, zelf vast houden, weggooien, janken dat je hem wilt, ik geven en weer weggooien en weer janken ja dagg.

Verlatingsangst kan nu zijn maar ik praat veel zodat hij me niet ziet maar wel hoort.
    Vertel hem altijd wat ik ga doen als ik hem weg leg.
    Maar jeremy is geen aandachtvrager en huilt nooit.
    Als hij gaat mopperen heeft hij gepoept standaard gegeven.

Josjo fijn een doorslaapnacht, knapt een mens van op en hopelijk heeft ze het nu door.

Vanmiddag weer babyzwemmen, hier trouwens mooi weer hoor.

Oh elf uur flessentime bij de baby's hier

Deel Deze Pagina