Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Haha, schiet zo wel op dat meelezen, met al die hoogstaande conversaties over o.a. de mogelijke woonplaats van Olleke:D Die denkt hier lekker anoniem mee te kunnen komen kletsen:p, erm meiske.

Mja... trekt toch wel Brabo's aan, hè? Gezellig!!! Het leven is goed hier hoor! Ik had overigens ook al wel op Heesch gegokt, maar er niet op geGoogled. Topo-kennis is eveneens nul komma nul, maar heb contact met nog een Aug.mama uit die hoek. Dus was het eerste wat me te binnen schoot:D.

Aan tussendoortjes krijgt onze man af en toe een rijstwafeltje of zo'n wortelchipje van Organix. Koekjes moeten we helaas even voorbij laten gaan wegens KMA, maar dat vind ik op zich niet zo erg. Zo lang hij verder maar goed eet en drinkt.

Vanmorgen CB-keuring gehad, niks bijzonders. Kregen we het op een gegeven moment over zijn tandjes en over poetsen, of we dat al deden. Ik zei "Nee", daar wilden we deze week mee beginnen. Kreeg Hidde nog zo'n hele blije eerste tandenborsteltje mee en een minitube elmex, hihi, wel schattig. Was wel weer een klotetijdstip op CB, hele dag beetje in het 100 gelopen met als resultaat Hidde om 17:00 veel te moe voor zijn groentehap, om 17:15 naar bed gebracht, daarna 2 keer wakker, huilend. Dus om 19:00 maar mee naar benee genomen, gezellig geknuffeld op de bank, klein fruithapje nog (vond groente te zwaar, zo laat), flesje er achteraan en nu tukt ie lekker. Ben wel benieuwd nu hoe het vannacht gaat, want tot nu toe zaten we met de laatste fles nog tussen 9 en half tien, nu lag hij om 9 uur "al" op bed.

@Lori, gecondoleerd nog... Wel fijn dat oma beebje nog heeft gekend he? Dat mis ik ook wel een beetje, ik heb zelf geen grootouders meer; opa had dat machtig mooi gevonden, en ik vind ook dat Hidde een beetje zijn oren heeft ;).

Straks nog effe gauw de sokkenvoorraad voor Hidde aangevuld, vond de Paul Frank-sokjes bij KV te leuk om te laten liggen. Wel maatje 12-18 mnd meegenomen, want anders past het niet om zijn spekbeentjes:D. Ze blijven goed zitten verder. Ow ja, en nieuwe pyjama's erbij. Was van de week kleertjes aan het opruimen, heel stapeltje pyjama's in kleine maten erbij, toen kwam ik er achter dat ik in 74/80 nog geen pyjama's had.
    En als het wat warmer weer is/wordt, zitten die eczeem-pakjes van Padycare echt niet zo lekker; gaat dan weer net teveel broeien. Dus nu lekker katoentjes erbij gehaald.

2. Gwen85

Gwen85 Lid

16 nov 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Lori: Gecondoleerd.

@Maienditje: Wat gezellig dat paasfeest. En hartstikke leuk dat je dat organiseert voor de kindjes. Doe je dat met alle feestdagen?

3. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @lori gecondoleerd

4. Gwen85

Gwen85 Lid

16 nov 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Wondertje: Grappig ook uit de buurt van Breda. Toevallig ook in het Amphia bevallen? :)

5. Gwen85

Gwen85 Lid

16 nov 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tussendoortje: Ik zit een beetje in dubio. Vind het aan de ene kant nog niet zo nodig die tussendoortjes. Fem eet brood en fruit goed maar groentehap gaat er de laatste dagen maar matig in (ging voorheen wel goed). Lijkt me wel weer handig om een lange vinger ofzo mee te nemen als we eens op pad gaan. Ik denk van de week maar eens proberen.

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gwen, lydia eet op onze tijden mee, en dan heb ik smiddags een groot gat voor dr, dat word dan opgevuld met flesje roosvicee en soepstengel

7. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Pfff hier morgen maar weer naar de ha. Femm wil weer niet drinken en weer diarree. vermoed weer ootpijn. gisteren slikte ze haar warm eten ook niet door. en op kdv heeft ze haar middagfles geweigerd . al denk ik wel dat ze daar iets makkelijk mee zijn. maar was net ook in zei ik groei aan het lezen en las dat er nu ook een sprongetje kan zijn. die symptomen zijn er ook. maar vl moet maar gaan. tijd zat nu. wel raar dat hij nu thuis is. ik werk ook aan huis. kids wel gewoon naar kdv heeft. je moet 1week vantevoren afmelden . en had ook al geld van de belasting.

dankjulliewel allemaal. alleen vraagje wat houden jullie doen. zijn werk heeft het namelijk nog niet schriftelijk laten weten dat hij op nonactief staat. dat is volgens wat ik lees op internet wel verplicht. hij heeft gisteren wel in een aangetekende brief laten weten dat hij er niet mee akkoord gaat. en bereid is te komen werken. ik vind dat hij eigenlijk gewoon had moeten gaan en geëist dat hij het op papier kreeg. als ze vuil willen zijn kunnen ze nu zeggen dat hij gewoon niet gekomen is. en dus werk geweigerd heeft. maar de rechtsbijstand zegt dat de brief van hem voldoende was. Ik heb er een raar gevoel over.

Vabond al paaseieren geraakt bij mijn ouders . mama had grieks gekookt. lekker. jens vond lamskoteletjes heerlijk. heb hem maar niet verteld dat hij fiets zondag nog geaaid heeft.

Gup en pandora jullie waren goed op dreef vandaag .

Hier soms een koek beren tussendoor soepstengel ook. gisteren een halve liga maar ik had meer op mij dan Femm in haar mond. op kdv krijgt ze altijd smiddags een koek met sap.

Wel raar om hier ook Femm te lezen bij een andere mama haha.

8. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Lori gecondoleerd .

9. wondertje1985

wondertje1985 Fanatiek lid

28 jan 2011
    1.123
    0
    0
    Noord-Brabant
    @gwen nee ben in het twee steden bevallen. Woon precies tussen het amphia en twee steden in.

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Lori gecondoleerd

@Olleke welkom!!

@Tussendoor af en toe een berekoekje of lange vinger

@Klus jaa die sokjes zijn leuk wil ze ook nog halen hoop dat ze ze nog hebben.

@Leeuwtje wat een rot situatie hopelijk hebben jullie snel een beetje duidelijkheid.

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

moet ff van me afschrijven hoor. Gistermiddag kwam er een ouder op het werk haar zoontje ophalen ze is 37 weken zwanger. De kleine had in stuit gelegen dus ze hadden het echo-apparaat erbij gepakt. En toen zagen ze dat er iets niet goed is. hij/zij lag heel raar met de nek ofzo. Ze moet vanmiddag naar het ziekenhuis. Ze was namelijk gewoon bij de vk. ze was helemaal door de war. Ik kwam net binnen lopen en vroeg wat er aan de hand was. Ze huilde zo hard:( Ze zegt ja de kleine is niet goed. Eerdere echo's niets te zien en nu dit..... Hopelijk valt het vandaag allemaal nog mee. Gisteravond na het werk ff naar mijn collega gelopen en het verteld. Ze schrok echt. Haar meisje heeft een bacterie gehad waardoor ze te vroeg is geboren. Ze had in de baarmoeder al hersenvliesontsteking gehad. Het eerste wat ze zei het zou toch niet van dezelfde bacterie zijn...... We hadden in die tijd dat zij zwanger was een heleboel kinderen met een vlekjes ziekte (waaronder mirthe) huisarts zei toen het was een virus. Moet vandaag nog voor mezelf naar huisarts (bloeduitslagen schildklier) dus wil het toch eens vragen of dat verband kan houden. Zit me echt niet lekker.:(

sorry ff ego. Geen fijne situaties zo op het werk. Mijn collega's bellen gelukkig als ze iets weten. Vind wel raar dat ze pas vanmiddag terecht kunnen op het ziekenhuis. Naar mijn mening als het echt wat is kun je direct terecht.

@ lori: gecondolereerd.

@ nieuwe mensen: welkom

@ koekje: ze eet hier lange vinger en rijstewafel, maar ik vind dat nog wel eng.

12. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Wat schrikken bumpie, hopelijk valt het mee.

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ff snel bumpie tien ik nog op een groot kdv werkte heeft ook een moeder onbewust de vijfde ziekte opgelooen door zieke kindjes haar baby had ook een slecht begin.
    Maar al had mirthe het ook je niet schuldig voelen tenminste hoop dat je het niet doet.

Het is wel super erg hopen dat het toch nog goed is.

Verder op iedereen gereageerd loopt die klote telefoon vast pak vanmiddag wel ff de laptop

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Goedemorgen!

@Lori, Gecondoleerd. Zeker fijn dat ze je kleintje nog heeft leren kennen, mooie herinnering voor later.

@Bumpie, He bah, kan me voorstellen dat je ontdaan bent. Maar inderdaad, je moet je er niet schuldig om voelen hoor, je kan er niets aan doen. Hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen!

@Leeuwtje, Tja, lastig. Ik zou Josjo even een pb-tje sturen als ik jou was. Zij is hr adviseur (geweest?) en weet er alles van. Kan je vast een goed advies geven! Sterkte ermee in ieder geval, lijkt me een rotsituatie. Zeker als jij ook aan huis werkt, je zit toch zo opeens op elkaars lip. Hopelijk komt er snel een oplossing. Wil je de reden kwijt waarom ze hem op non-actief hebben gesteld?

@Rest, reageer ik later op. Duty call's...

15. bumpie

bumpie Niet meer actief

oke maar kun je door de vijfde ziekte in de zwangerschap kan dan de foetus hersenvliesontsteking krijgen? pff het verhaal neemt nu zo'n rare wending dat we ons vanalles afgaan vragen.:( ga straks toch mijn eigen huisarts ff vragen. moet ik over 20 minuutjes zijn

16. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Linn ze zeggen dat hij niet goed communiceerde, dus niet een echte zware reden vinden wijzelf. het schijnt dat je eigenlijk alleen met heel zware redenene op non actief gezet kan worden. dinsdag moet hij bellen naar het werk en dan zullen we wel zien.

bnumpie klote zeg. maar even afwachten wat de ha zegt.

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoera mijn schildklierwaardes gaan de goede kant op! :D ft4 was nu goed alleen tsh was nog niet meetbaar. Hij werkt nog wel te snel maar volgens de huisarts is het met 6 weken goed. Alleen gaan ze me een jaartje in de gaten houden hoe de schildklier het blijft doen. Ben zo blij. Gelukkig voel ik het ook aan mezelf dat hij iets beter werkt. :D

Heb gevraagd of het kon zijn dat dat van mijn collega + ouder kon komen door dat virus van mirthe + andere kids. Het kon wel maar ze kon het net zo goed op hebben gelopen in de winkel of ergens anders. Ik zeg als ik ooit weer zwanger ben, ben ik in staat om niet te gaan werken. Ze zegt je hebt mirthe thuis en zij krijgt van allerlei virusjes. Maar de kans is zo klein dat je het zelfde mee maakt als je collega. Dus hoefde echt niet bang te zijn. Ze zegt als je naar de gyneacoloog in het ziekenhuis moet daar zweven altijd virussen. Dus dan hadden veel meer mensen dit mee moeten maken. Ze snapte wel dat ik bezorgt ben. Maar voel me niet schuldig tegen over mijn collega. En mijn collega neemt mij ook gelukkig niets kwalijk.;)

18. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lori gecondoleerd, fijn dat ze beebje nog heeft leren kennen, maar blijft moeilijk zoiets....

Leeuwtje, wij hebben zelf wel eens iemand op non-actief gezet omdat we keihard bewijs hadden dat ie 6 van de 8 werkuren computerspelletjes zat te spelen.... Hij heeft toen ook bezwaar gemaakt schriftelijk, dat is volgens mij ook wel voldoende voor jullie. Hebben jullie rechtsbijstand, anders zou ik die even inschakelen.

Ik woon ook bij Breda en Tilburg, zelfde plaats als Wondertje, maar ik ben wel in Amphia bevallen :D Kom oorspronkelijk ergens anders vandaan en altijd veel meer op Breda gericht geweest.

Ja zo zie je elkaar nooit en zo 2 keer in 2 dagen hè Wondertje haha! Wanneer weet je meer over het hoofdje van Mirre?

Hier krijgt ze soms een theebiscuitje, soms een rijswafeltje of als wij eten een stuk groente of fruit om mee te klooien, vind ze keileuk! Alleen rijstwafeltjes vind ze duidelijk niet zo lekker, die sabbelt ze zacht en dat knijpt ze ze helemaal fijn met haar vingers ;)

Klus: theebiscuitjes zijn zonder koemelk, evenals de nijntje biscuitjes en de meeste andere babykoekjes! Gewoon even goed op de verpakking lezen. Maar ik geef haar liever niet te veel bij, ze eet verder heel goed en ze is al mollig genoeg :) Krijgt ook meestal gewoon water of thee te drinken en maar heel af en toe diksap.

Gisteren weer een de gewone open beker gebruikt met drinken, ze kan nu echt meerdere slokken achter elkaar drinken, ziet er al best wel volleerd uit al zeg ik het zelf haha! En dan trekt ze daarna een snoet alsof ze wil zeggen gaaf he dat ik dat kan :D

Bumpie, spannend zeg, weet je al wat meer?

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    gatsie, wat een weer, echt koud!

20. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Fijn dat je schildklier weer een beetje normaal gat doen Bumpie. En tjsja is ook zo dat ze het overal kunnen oplopen....

Ja Gup, hier is het ook niet warm.... Weer tijd om slap te gaan ouwehoeren hier als het buiten niet lekker is :D Nee, ik ben aan het werk en daar ga ik NU weer mee verder ;)

Deel Deze Pagina