Zo wat is er veel gekletst zeg @ros ben nu ook wel erg benieuwd naar haar naam. @guppekop sterkte met je zwager @linn fijn dat de ab aanslaat bij evi @pandora ja klus is idd al tijdje niet geweest goed van je dat je pb hebt gestuurd @bumpie mooie foto van je meisje @hier drukke maar gezellige dag gehad bij mijn schoonzusje en zwager. Morgen op vakantie heb er zin in. Ben wel erg benieuwd wat Mirre van de autoreis gaat vinden
Hey Meiden, @Linn, hoe is het met Evi? En een dubbele oorontsteking is niet fijn voor dr @Wondertje; waar gaan jullie heen? @Weer; weer rotweer volgens mij vandaag. pffffff.....Toch maar even wandelen met de kleine....maar wacht nog wel een uurtje of wat Nou, het is goed gekomen met mijn schema soort van. Kleine werd om 8 uur weer wakker voor zijn fles, en daarna gaan slapen tot 8.15 net
@leeuwtje: Met 7wkn zijn ze er achter gekomen omdat ik hele erge buikpijn kreeg en maar bleef vloeien...... Het zat inmiddels zo vast dat ze bang waren niet alles te hebben weggehaald dat ik 21nov nog een keer gecuriteerd moest worden. Bij jou dus ook? Bij mij hebben ze de placenta helemaal na gelopen en toch niet gezien dat het niet goed was.
hallo meiden, voel me gelukkig weer beter misschien kwamen de buikkrampen ook weer door de menstruatie. gisteren wel heel de da meegelezen maar geen puf gehad om te reageren dus zal nu een lang bericht worden. mooie trouwfoto's komen er voorbij, zal mijne ook plaatsen. linn: ben je nog gewoon gaan werken gisteren, en is het goed gegaan met evi op de opvang? just me: heerlijk he gewoon gelijk wat doen als de kleine wakker is, merk hier in het weekend dat we vaak om 11 uur al klaar zijn met het huishouden terwijl we zonder kind dan pas uit bed kwamen. natas: hopelijk de prikjes overleeft en fijn he dat we er allemaal nu even van verlost zijn. aldi: als je iets bij aldi, geldt ook voor lidl uit de folder wilt moet je er vaak echt om 8 uur staan. soms krijgen ze ook net 3 stuks maar aangeleverd. tooske: wat fijn dat het een mooi afscheid was, en idd super knap dat die vader de moed kon opbrengen om zelf ook wat te zeggen. En je nichtje heeft nog wel een lange weg te gaan, zware belasting voor haar ouders die zullen er wel steeds heen gaan of hebben je een schema gemaakt zodat ze nooit alleen ligt. ik blijf hopen dat deze spreidstand al voldoende doet en de operatie achterwege blijft dit is al erg genoeg. vakantie: er worden hier mooie landen en reizen besproken, helaas kom ik niet ver , durf niet te vliegen. vind het wel gedurft met zo'n kleintje ver weg, zou bang zijn dat hij ziek word en je de taal dan niet goed kent en weet ik niet wat allemaal. maar dat komt vast hier door ik ben : autist heb er gelukkig weinig last van alleen dat ik een duidelijk structuur heb in mijn leven en zoals andere zeggen niet tegen overwachtse dingen kan. maar wel gewoon onderwijs gevolgd en met de tijd word het ook minder. juist hierdoor blijf ik mensen met een beperking ook nog steeds super interessant vinden om mee te werken. maar er zijn veel verschillende vormen van autisme en ik heb mutisme. gup: hoe is het nu met je zwager, is er al iets bekend over blijvende schade of dergelijke. oh las verder dat het gelukkig mee blijkt te vallen al is het erg genoeg weer: hier gisteren ook weer een stormachtige dag, kortom weer om binnen te blijven. wondertje: fijne vakantie, geniet ervan. fotoboek: hier per maand een fotoboek, heb ze bij ikea gehaald en doe het ook old school. met de feestdagen alles afgewerkt tm hij 3 maanden was dus redelijk bij maar mogen zo al weer 2 maanden bij. maar maak ook veel minder foto's merk ik , binnenkort eer uitzoeken en eerst laten afdrukken. heb ook een heel zwangerschapsboek met het verhaal van begint tot eind en alle echo's enzo. we maken echt een doos voor hem met eerste kleertjes/schoentjes/dekentje enz wat hij meekrijgt als hij het huis uit gaat. haaruitval: nou ga toch niet alweer zwanger worden om dit tegen gaan hoop dat het vanzelf een keer ophoudt, eet veel vis wie weet helpt dat. lila: ik heb me hier ook wel afgevraagd of het normaal was hoeveel mijn kleine slaapt, maar aan de andere kant dacht ik hij zal het dan wel nodig hebben alleen hier is het vreemde dat hij de nacht goed slaapt zeker 12 uur en dan al vrij snel weer naar bed wilt, lijkt mij normaler dat ze dan toch een paar uurtjes wakker zijn. maar dat doet jeremy s avonds soms is hij vanaf 6 uur wakker en na zijn fles van 8 uur speelt hij vrolijk door tot half 11. leg hem nu gewoon half 9 erin en dat werkt, hij gaat lief slapen. over heel de dag gezien is hij denk ik 3-5 uur wakker. lijstje: is leuk zo weet je toch wat meer van elkaar, thanks pandora voor het bijhouden, zal mijn beroep nog pb-en als je heb dan nog moet aanpassen kan je het erbij zetten. pandora: jij je werkdienst toch nog overleeft omdat je, je ook niet lekker voelde. en ik vind het prima als sommige mensen dingen prive willen houden is eigen keus natuurlijk. danielle: erg he dat bijlezen, er word hier wat afgekletst wel gezellig maar van 1 dag is mijn reactie op iedereen gewoon een pagina vullend heb ik het idee. kinderstoel: merk dat veel al een kinderstoel kopen ik heb de stokke en soms met ik hem er al in met een deken er tussen voor zijn hapjes, vanaf 6 maanden mogen ze toch al echt een tijdje erin zitten. sloppy:hier ook een poeper onder de fles ideaal, zeg al straks drinkt hij zijn fles maar op de pot,hahaha. en heerlijk he dat ze zoveel slapen merk bij jeremy ook in het weekend lijkt net of we geen kind hebben, alleen met weggaan is het soms lastig. omdat hij dus wel chagerijnig word als hij niet op zijn tijden in bedje kan slapen. leeuwtje: succes vandaag bij de gyn. hopelijk word je toch wat wijzer. en over femm het is lastig, ik houd hier altijd kinderen in hun ritme maar het kan eens voorkomen merk dat mij moeder me ook te overdreven vind om echt de tijden aan te houden maar ik zeg dan ook ik kan hem wel 1,5 uur eerder geven maar dan blijft hij voorlopen en is heel het schema weg. maar ze zegt ja maar wat heeft het voor nut om hem nu te laten huilen, maar vaak is dat omdat hij gewoon moe is. weet niet of ze bij jullie ook met schriftjes werken want merkte zelf toen ik op kdv werkte dat een ouder dan iets had gemeld aan de leidster , die gaf mij bij wisseling dienst alles door maar toch niet alles. dus bij ophalen vroeg een ouder ergens na en wist ik nergens van. ik een schriftje kan je schrijven dat je een paar keer heb gemerkt dat de flessen wat eerder gegeven worden en dat je kan voorstellen dat er soms een reden is waardoor dit gedaan word maar dat je liever hebt dat ze het zo lang mogelijk proberen te rekken omdat je anders 's avonds rot uit komt met je schema. zo ik ben weer bij ennu vandaag niet zoveel kletsen he. jeremy slaapt weer goed gelukkig half 9 gaan slapen, half zeven speen en nu ligt hij aan de eerste fles. alleen vraagje wat doen jullie in de nacht qua luier. ik gebruik pampers baby dry maat 2 maar in de nacht heeft hij deze natuurlijk bijna 12 uur aan en net voor de nacht een flinke fles op dus de volgende morgen is hij altijd goed doorgelekt. vandaag dagje vrij maar huishouden,was en boodschappen doen op mijn lijstje staan dus ik kom me dagje wel door
hier ook 2 foto's. 1 trouwfoto van 09-09-09 en op 30-7-2011 hebben we dezelfde shoot nog een keer laten maken maar dan met dikke buik. zo ik ga de kleine in bed leggen en nog ff luieren nou trouwfoto pakt hij niet maar staan ook in mijn fotoalbum
@maienditje; hier ook al een tijdje maat 3. Sinds vannacht maat 4 voor de nacht voor de zekerheid! Nou, twas wel nodig @trouwfoto's/foto's; wat een leuk idee. En ook al zo'n gave jurk. @flestijden; Beeb gaat hier logeren bij oma (2 nachten) Duidelijk aangegeven om zich te houden aan de tijden...Mag een uur eerder of later (bijv. als ie slaapt)...Huilt ie tussendoor, dan is het wat anders...En de afgelopen x-ren is het onwijs goedgegaan...gelukkig! @veel slapen; hier slaapt de kleine ook nog even na elke fles. Maar ga het echt niet aanpassen. Beebs slapen zoveel ze nodig hebben...kan me niets schelen wat het CB dan zegt. Anders zit ik met een beeb die het niet naar zn zin heeft...Moet wel zeggen als ie wakker is, is hij soms heel druk...Overdag slaapt hij denk nog zo'n max. 5 uur + 12 's nachts. @maienditje; Wat heb jij gedaan met het advies van Cb?
Hier ook pampers maat 3, maat 2 paste nog wel maar was niet voldoende voor de nacht. Heb ze toen overdag opgemaakt. @zj84 welke datum zijn jullie getrouwd? Wij 18 mei 2007. Ik heb nog steeds niet alles bij kunnen lezen van de dagen dat ik werkte.
mogguh! hier weer huishouddagje, veel wassen etc, bedden verschonen, strijkem, stoffen, zuigen. Naja hele ratteplan weer
@trouwen Hier in mei 2010 getrouwd in een jurk van het merk Sincerity. Vind die jurken nog steeds zo mooi!! @groenten Beeb heeft worteltjes gehad en vond het heerlijk! Alles was daarna oranje, hihi. Hoeveel fruit/groentenhapjes eten jullie kindjes nu? Al een heel potje per keer? (125 gram) @bv/fv Beeb wordt ook vaak rustig bij mij aan de borst als hij overstuur o.i.d. is. Hoe doen de meiden dat die fv geven? Klinkt misschien raar hoor, maar aangezien ik ga afbouwen ben ik even benieuwd naar dit soort dingetjes nu .
ik pak dr net zo vast als met bv, alleen dan gaat de fles erin met de difrax s-fles lukt dat. Of ik hou dr rechtop tegen me aan en ga rondjes lopen hapjes: appel kreeg ze na een week ruim 2 ijsblokjes van op, broccoli nog geen hele, maar word elke dag iets meer. vanochtend heeft lydia een halve broodkorst naar binnen gesebbelt! ze zat het brood eerst bijna uit mn handen te trekken dus haar een stuk korst gegeven, ging goed
@Billencreme, nu heel af en toe met de tandjespoep wat sudo. Verder ook een poeper tijdens fles of vlak erna.
@ slapen Sinds Tristan 's nachts doorslaapt slaapt hij veel minder overdag. Tussen fles 2 en 3 slaapt hij even en met wat geluk een hazeslaapje tussen de 2 laatste flessen. Soms is het wel grappig, dan ligt hij te spelen en te kletsen en van de ene second op de andere is het ineens muisstil, dan is hij in slaap gevallen. @ kinderstoel Ja die is hier gekomen omdat ik dan begonnen ben met fruithapjes. Op schoot werd het niet echt iets en in het wipstoeltje ook niet. Het zitten gaat nog niet zo goed maar ik ondersteun hem met 1 hand zodra hij een beetje wegzakt en kan het hapje nog op het blad kwijt. Hij blijft ook niet langer in de stoel dan de tijd die het duurt om het hapje te geven. @ schema Voor iemand die eigenlijk kan balen als dingen niet lopen zoals gepland ben ik wel heel makkelijk met Tristan. Ik heb hem nooit 'mijn' tijden opgedrongen, heb hem altijd op verzoek gevoed (ik geef al van in het begin flesvoeding) en na een poos had hij zelf een beetje zijn schema. Toen hij dan wat langer begon te slapen was dat vooral in de namiddag maar dat heeft hij zelf verschoven en nu slaapt hij dus 's nachts door. Nu heb ik wel de luxe dat ik het zo kon doen aangezien mijn man en ik allebei thuis zijn momenteel maar ik snap heel goed dat niet iedereen het zo kan doen. @ luiers Hier maat 3 nu ook en ga als dit pak op is ga ik waarschijnlijk wel over naar maat 4. Maat 1 en 2 heb ik zowat tot de gewichtsgrens gebruikt en ik merk dan toch dat ze sneller doorlekken als ze tegen die grens aanzitten. Ik heb hier trouwens al een paar keer in verschillende topics zien voorbijkomen dat voor 's nachts wel vaak een maat groter gebruikt wordt ivm doorlekken. @ hapjes Ik let er eigenlijk niet zo op hoeveel hij ervan eet momenteel. Ik maak vers en weeg momenteel niks. Het hapje hoeft nog niet dus ik dwing ook niks. Eet hij maar een paar lepels dan is dat prima voor mij, eet hij meer dan is dat ook prima. @ billencrème Ik gebruik het spul amper. Enkel na een 'lopende' poepluier en als ik merk dat zijn billetjes wat rood zijn. Ik gebruik trouwens zink en castor crème, spotgoed spul maar werkt goed. Sudocreme vind ik niet makkelijk smeren vandaar dus die andere creme. Heb ook bepanthen in huis voor het geval het echt erg zou zijn maar vind dat spul ook maar niks qua smeerbaarheid. Zou dan nog eerder aan de slag gaan met vaseline. En Tristan rolt nu helemaal zelf van rug naar buik (deed hij al een hele poos) en weer terug (heb het hem nu al een paar keer zien doen). Hij gaat ook meer gericht om met speeltjes, weet nu bijvoorbeeld ook dat hij ergens moet drukken om er geluid uit te krijgen en ook precies waar dat is. Tot vorige week kwam er af en toe wel eens geluid maar dat was meer toeval dan. Gillen doet hij nu ook en blijkbaar vindt hij het heel leuk om te doen, wij vinden het wat minder leuk
@Kinderstoel ik wacht daarmee echt tot de 6 maanden en ze echt zelfstandig even kan zitten. Nu lijkt het mij echt te vroeg en niet goed voor haar rug. Ik heb de tripp trapp gekocht en staat nog in de doos, kan ik ook niet in de verleiding komen om het wel te doen.
@Elisje; wat gaaf dat ie rolt Hier lukt het tot de zij... @billendoekjes: welke gebruiken jullie? - hier huggies pure (0.99 ct voor 1 pak 64st)..prima doekjes! (bij action). @creme; heb babyvaseline van de surinaamse winkel. Is ook voor zijn lichaam superspul. En ruikt lekker...(zwitsal krijgt ie een droge huid van). @troosten; wat guppekop zei net was ie over de rooie(kreeg zichzelf niet in slaap) me borst is zn hoofdkussen @hapjes; vandaag het ligapapje ging er snel in ...nu pompoen aan het maken. Verse peren gehaald en broccoli, dus genoeg te doen.
Ik gebruik neh neh doekjes van de action, goed en lekker goedkoop. Zal die huggies ook eens proberen. Gebruik hier ook geen zwitsal, maar natusan of van de tuinen eigen merk.
Ga die maat groter qua luier voor de nacht eens proberen vanavond. Al zal mijn mijn man het ingewikkeld vinden. Zeurt nu ook dat er op zijn papfles een andere flessenspeen moet, haha. Just me het advies van cb luister naar ze maar doe er nooit wat mee over het slapen moest ik hem toch vaker wakker maken en houden, nou sorry maar dan word hij juist heel huilerig van de oververmoeidheid. Net wat jij zegt zijn wakkere momente is hij super druk.. Met flessen willen ze er ook nog vier zien en hapjes mocht ik van hun geven maar nu lieber niet meer omdat het ten koste gaat van een fles en die voedzamer zijn. Maar kan er niets inproppen wat hij niet wilt en hapjes vind hij lekkerder. Zo mijn to do list al bijna afgewerkt kan vanmiddag op de bank hangen
Dan zou je man hier helemaal gek worden Megan: Overdag: luierbroekjes Middagdutje: luier mt 4 's nacht's: luier mt 5 hahahahaha En bij Suzannah luiers wel het zelfde overdag Flesje beginnen met mt4 en dan halverwege over naar een papspeen. Zij heeft alle maten speen versleten van mt0 t/m pap nu