Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Sloppy toen ik nog bv gaf maakte mijn man op het eind ook nooit te fles.
    Ik had ingewikkeld systeem.

Mijn bv liep terug dus mengde met nutrilon, hij heeft het altijd afgekolfd gekregen.

Maar eerste 3flessen moest 90cc kokend water met 3 scheppen nutrilon en aanvullen met bv tot 200.
    Avondfles was 120+4 nutrilon en dan afvullen tot 250met bv en dan nog rijstebloem erbij.

Arme mannen die hebben het al niet makkelijk.
    Ik zei iedere keer ik vergeet toch ook niet hoeveel hij moet maar hij zei dan ja maar voor jou is het makkelijker jij verzint het, haha.

Zo kleine slaapt al weer even ik lig nu ook languit voor de tv, heerlijk

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guppekop hoe gaat t nu met ue zwager? Wat een schrik moet dat zijn geweest zeg....

Pandora,bedankt voor het bijwerken van de lijstjes! Ik merk ook dat de pil (hormonen uberhaupt) veel met mij doen. Zo had veel minder last van vreetbuien toen ik stopte met de pil, meer zin in sex en 'voelde' meer. Voordeel vd pil vind ik voor mij dan dat ik iets minder emo ben en minder hoge pieken en diepe dalen heb. Wellicht eens proberen te stoppen dan jij? Ben je al bij de ha geweest?

Hier ook wel een planner, ben van de briefjes om dingen te onthouden! Al moet ik zeggen dat ik toch ook wel impulsief kan zijn op zijn tijd.

Sloppy, ik gebruik doekjes voor gevoelig huidje zonder parfum, lanettecreme gebruik ook als billencreme, vooral in de vouwen zodat die niet rood worden en ook in haar nekje moet ik goed de vouwen smeren. Ze heeft exceem op haar hoofdje,daar heb ik nu een andere creme voor, omdat ze het de laatste week helemaal open krabde en er echt veel vocht uitkwam.... Je zou als je groente wil proberen ook ipv fruit kunnen doen, ze hebben t qwa voedingsstoffen toch nog niet perse nodig. Hier slaapt ukkie ook bijna altijd 3-4 uur na de tweede fles!

Linn dat herken ik wel ja,checken of ze nog ademt! Deed ik ook toen Jessi bronchitis had laatst.... Fijn dat ze redelijk slaapt.

Zo dat is n echte mengelmoes ja zj! Wij gaan ook nooit boven de rivieren wonen,zijn ook echte brabo's. Heb wel 3 jaar op kamers gezeten in Utrecht :)

Hoe was t bij de gyn leeuwtje?

Wondertje wat lekker zeg op vakantie! Waar gaan jullie heen? Moeten jullie lang reizen?

Maienditje,wist niet dat je autistisch bent,maar nu je het svhrijftbsta ik er niet van te kijken,stom he. Jij bent altijd wel van de structuur,regelmaat en duidelijkheid. Lief dat je blijft hopen voor ons nichtje! Ja was heel knap van mijn neef.... Mijn nicht heeft een stichting opgericht voor kinderen met hersenstamkanker, wilken ze andere kinderen mee gaan helpen: Gijsje Eigenwijsje

Hier al maanden maat 3! Ons popje heeft altijd vrij dunne intlasting door de pepti melk,is lichter verteerbaar,dus heel makkelijk overgelopen luiers. En idd plassen in denacht redde ze ook al langngeleden niet meer in maat 2. Nog even en ze kan naar maat 4 hier, ons poepmonstertje ;)
    Lori,beebje wordt hier ook rustig van fv,ze vindt het heerlijk om lekker te tutteren en ik neem haar meestal zo in de arm dat ze lekker geborgen ligt,zekernals ze moe is. Ik geef sinds een week bijvoeding, max 2 eetlepels perndag,ze hebben t nmog niet nodig qua voedingsstoffen,hier doen we t puur om haar lichaampje en mondje eraan te laten wennen.

Pompoen is hier een GROOT succes!

Natas,hier ook een flespoeper!

Haha,dan heeft mijn vent t makkelijk: altijd dezelfde luiers en fles is alleen de laatste fles meer. Nu de hapjes erbij komen wordt t wel iets ingewikkelder voor m, moet ie uit de vriezer halen hehe. Maar hij werkt overdag, dus heeft t nog niet hoeven doen. Alleen de eerste keer afgelopen week issie in de morgen thuisgebleven om mee eerste hapje te geven.

3. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    #463 Tooske, 6 jan 2012
    Laatst bewerkt: 6 jan 2012
    Zo naar de tandarts,van te voren beebje even afzetten op onze eigen zaak. Wel handig! Daarna weer ophalen,is zo gepland dat ze dan precies wakker is en fles moet, dus dat kan vriendlief dan mooi doen. Als ik r weer ga ophalen kan ze thuis weer naar bed :)

Hoe doen jullie het trouwens als je nergens heen moet en beebje slaapt dan normaal? Ik weiger het om haar te kort of niet te laten slapen. Soms probeer haar ritme van die dag wat te vervroegen of verlaten,zodat het met slapen wel uitkomt. Maar meestal meld ik gewoon hoe laat ik kan, ze heeft haar slaap gewoon nodig! Zo moet ik zondag naar een verjaardag van een meisje dat 2 wordt,dus wel leuk om haar mee te nemen, maar ze vieren t van 1 tot 4, en ons popje slaapt ongeveer van 1 tot 4.... Dus ik ga de flessen iets vervroegen en dan is ze als t goed is rond 3 uur wakker en dan kan ik nog een uurtje gaan.

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tooske: ik ga gewoon hoor. Hier eigenlijk geen problemen, en ik ben er ook gewoon heel makkelijk in geworden. Wij hebben tot 3,5mnd heel veel naar het ziekenhuis gelopen en daar houden ze ook geen rekening met de slaap uren van je baby. In het VU hebben ze een kinderdag verblijf en toen ik voor mezelf moest heb ik haar daar in bed gelegd en toen ik 1,5uur later terug kwam sliep ze nog steeds :D:D
    En alles wat ze aan slaap te kort krijgt haald ze de volgende dag wel in.
    Ik hou daar dus helemaal geen rekening mee zeg maar en hier gaat dat gewoon goed......

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Tooske ik maak een afspraak net na een flestijd weet dat hij dan wakker is, bij thuiskomst stop ik heb wwer direct in bed.
    Bij een verjaardag, familie niet meegerekend ga ik na de fles totdat hij moe word dan gaan we weer.
    Ik zeg dan straks als hij wat groter is blijven we wel weer langer.

Net belde cb: ze vinden toch echt dat hij te weinig binnenkrijgt en daarom weinig aankomt 400gram per maand en moet toch min 1 kilo zijn.
    Zijn dagritme besproken en ze snapt dat er nergens een extra fles bijpast dus mocht zo blijven doen.

Tooske ik hou idd van structuur in het begin was jeremy totaal niet flexibel en elke dag moet precies hetzelfde verlopen, toen dacht ik wel even oh nee he.
    En heb toen wel deels geprobeerd om wat makkelijker er mee om te gaan en zelf te accepteren dat zijn dagritme wel eens anders kan lopen, daar werd hij ook makkelijker van.
    Logisch dat ik het op hem over bracht

6. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Natas wij zijn ook 18 mei getrouwd wat grappig zeg :)

Leeuwtje maandag is ze 40 weken, maar ze hebben haar natuurlijk toen al gezegd je wordt voor de kerst mama, nou en nu loopt ze echt tonnetje rond rond. Maar ze is nu thuis, omdat ze in het ziekenhuis ook alleen maar kon afwachten, toen had ze zelf zoiets van dat kan ik thuis ook, want de gel werkte niet :(

Luiers hier al over aan het stappen naar maat 4 , vonden wij prettiger werken.

Gisteren naar de intake geweest voor het kinderdagverblijf, volgende week woensdagochtend en vrijdagmiddag proefdraaien en dan die maandag voor het eggie. Maar dat komt allemaal goed :)

Net ook maar eens zijn kast opgeruimd en bijna alle 62 eruit gehaald, 68 zit nu mooier, heeft de lengte nodig. Maandag moet hij weer naar het cb, ben benieuwd!

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @mairenditje: 1kilo per maand aankomen? tot welke leeftijd is dat..........lijkt mij wel heel erg veel hoor.
    Megan groeide toen 500gr p/m en daar is nooit wat verkeerds overgezegt.
    Dit was tot 9mnd en daarna groeide ze nog minder p/m.....

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat een kilo per maand aankomen als standaard wordt gezien lijkt me ook veel, hier komt ze tussen de 700 en 900 gram per maand aan en ze zit precies op de middenlin met lengte en gewicht. Wel goed dat ze t in de gaten houden natuurlijk Maienditje. Ik ga naar de tandarts,bleh!

9. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @zj dat is zeker grappig!

10. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hihi os muppie komt wel een kilo per maand aan, en zit dan ook op de
    +1 lijn.

11. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    terug van de gyn, het was dus idd niet normaal dat vloeien, maar aangezien nu niks is kon ze niet echt wat zeggen inwendige echo gemaakt. en niks te zien. maar daar geloof ikniet aangezien ze bij Jens ook niks gezien hebben. Ze heeft wel ook nog een uitstrijkje gemaakt. vond het raar dat ze dat bij ha al niet gedaan hadden. anyways als ik weer begin met vloeien toch terug komen. en dan waarschijnlijuk voor alle zekerheid curretage. :(

Sloppy , ja bij Jens kwam na 12 weken een stuk van de vliezen naar buiten. met inwendige echo met 6 weken ook niet gezien. het stuk was ongerveer 4,5 cm lang en 1 cm dik. snap niet dat ze dat niet gezien hebben toen. Bij mij was wisseling van dienst bij mijn eerste bevalling. ze hebben de placenta toen waarschijnlijk niet nagekeken. pillen gekregen voor darmen en alles om mijn buikpijn te stoppen. nou ik had dus lichte weeen. en naar alle waarschijnlijkheid heeft de inwendig e echo dit opgewekt. want daarna begon de buikpijn. kan blij zijn dat er toen niks is gaan ontsteken.
    Nu zakte mijn bm weer niet goed en heel veel vloeien. ik was dus bang dat het nu weer gebeurd was maar mijn vk heeft me de placenta laten zien en goed nagekeken maar tja kan dus nog kijk maar bij jou.

Zj was net bij de gyn en belde ze en waren ze bezig om iemand inteleiden volgende week maatr die was 40 +6 ik dacht al dat zij dat mss was. ja idd dan kun je beter thuis zijn als daar de hele dag liggen. kunnen ze geen ks doen dan ?

Tooske ik neem hun altijd mee en soms gaat het ook niet anders. Is met Jens altijd goed gegan en Femm past zich ook redelijk aan. als ze maar haar etene krijgt.

Nou ik ga naar mijn kids. net nog gewerkt alle klanten gebeld of ze eerder konden komen wist niet hoelang het ging duren bij de gyn dus alles laat gepland. nou was lekker vroeg thuis. wel straks even naar de ha met Femm volgens mij heeft ze last van haar oortje ze wilo ook niet drinken. even laten checken voor de zekerheid.

maiebditje bedankt voor de tip moet hun dinsdag zelf brengen en dan vraag ik of ze er rekening willen houden. we hebben dus wel een boekje en dat moet ik iedere dag invullen als ze gaat en ze hebben ook zelf een klapper waar ze het schema in hebben staan.

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Dat van die kilo kwam van cb af.
    Was maandag dus gaan wegen, doe ik nooit maar omdat er nu twee maamden tussen zit.
    Jeremy werd een tien ponder geschat, kwam er met acht te wereld en is na een week oud terug gezakt na zes pond.
    Hij komt iedere maand vast 400gram aan maar de arts van cb zag dat ik geweest was en belde dus.
    Met vier maanden zat hij op vier flessen max dus moest groente geven in de hoop dat hij meer aankwam maar ja hij liet dus een fles staan.
    Ik snap hun idee maar hij zit op de lijn qua ontwikkeling ziet er niet ondervoed uit en mijn man is ook mager.
    Zelf ben ik heel mijn leven al dik dus heb zoiets hij komt vamzelf wel aan straks is hij weer te zwaar.

En hij is ook heel druk en actief tijdems het spelen

13. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    2Leeuwtje: toen ze bij mij een inwendige echo deden was het heel duidelijk......dat zag ik zelfs. Weet niet hoe groot het was maar dat deed er niet toe.
    Ik bleef stuwing houden en melk terwijl ik al gestop was met de BV. Ik heb er dnakbaar gebruik van gemaakt hoor door toch te blijven kolven zodat Suzannah toch nog 1 flesje BV kreeg p/d
    En balen dat ze toch een curetage willen doen maar aan de andere kant weet je dan wel zeker of er niks zit......
    Ik heb er nu 2 gehad en ik vond het reuze mee vallen :)

@ZJ: balen dat de gel niet heeft geholpen! Bij mij deed dat ook helemaal niks........maar dat hoorde ik pas 2uur nadat ze me vliezen gebroken hadden en mijn weeën weg zakte...
    Ik hoop dat de bevalling snel wil doorzetten voor haar hoor!

14. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Maienditje: Hij komt aan, hij groeit, hij is vrolijk en gezellig en ondernement............ik zou me geen zorgen maken.
    Wat je even tueel zou kunnen doen is pap in de laatste fels doen alsje dat nog niet deed.
    Bij Megan hebben we dat ook gedaan en dan hielp.
    Zij heeft tot aan ruim een jaar 5flessen gehad van 180/6 met 6scheppen nutriton en in haar laatste fles kwam er dan 6scheppen rijstebloempap bij.
    Ze draaide alle kanten op met 3,5mnd trok zich op tot staand met 3,5mnd kon met 5mnd zelf gaan zitten. ze liep met 8mnd en 1week voor de 1jr werd liep ze los........die kon niet aankomen, met alle beste wil van de wereld niet en het gaat echt heel goed met haar hoor. Ja ze is niet zo zwaar en ja ze moet nu toch echt gaan aankomen maar als ze niet aankomt maar ze eet voldoende.......wat kan je doen??
    Vertrouw op je moeder gevoel en niet op het CB hoor!

Andere vergelijking:
    Suzannah eet max. 900ml (vaak maar 800ml) per dag en dan een stukje fruit. Zij groeid als een gek! Ze doet ook helemaal niks maar groeien als een gek.
    Ze krijgt vanaf haar geboorte echt max 120ml per kilo lichaamsgewicht en daar heeft ze meer als genoeg aan. Als we haar pap geven dan drinkt ze haar eerste fles niet leeg......

Jou man heeft een kleine maag en kan nou eenmaal niet meer op. Als hij niet actief zou zijn is er reden tot zorgen :D
    Vertrouw echt op je zelf!

15. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @maienditje; hoeveel flessen krijgt hij nu, 3 of 4?
    @leeuwtje; jeetje wat vervelend, hopen dat je niet gaat vloeien en dat het uitstrijkje goed is!
    @zj; succes voor je szusje. Wachten kan lang duren :(...En balen als die gel niet helpt...

@gewicht; hier komt ons ventje best wat aan. Laatste x (5mnd) woog hij 6760 net op het gemiddelde. Lengte zat hij erboven...Ben benieuwd of dat nu nog zo is. Tilde hem vandaag op leek wel een blok steen...

@schema; vandaag ook ons schema weer in de war. Maar hij wilt ook steeds meer 'vast' eten. Even uitgetest en hij zit dus ook langer 'vol' dus vindt het eigenlijk wel logisch, ...Flesjes gaan tot nu toe allemaal nog op (210+7)...

Zometeen worteltjes geven aan de kleine....

@Spelen; laten jullie je kleintjes al veel op de grond spelen?>

16. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Sloppy ik ben ook iemand die totaal niet onzeker is en zeker niet naar cn kijkt.
    Werk natuurlijk hele dagen met kids van 0 tot 4 dus genoeg ervaring.
    En wat hij zegt hij is niet bleek of versuft.

Hij krijgt nu 3x210 dus ja krijgt zeg 600 binnen laat ook wel eens wat staan.
    In de laatste fles gaat al 5 scheppen rijstebloem.
    Hij weegt nu met vijf maanden bijna 6690gram en ze zeggen 1,5x gewicht qua drinken dus ja kom je op meer uit.
    Hij eet een vollefige groentehap 150ml vers en sinds maandag ook volledig fruit 150ml vers

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    tja, ze moeten bij mij gewoon mee in mijn ritme, anders kom ik helemaal nergens. Al slaapt daniel nauwelijks meer smiddags dus dat gaat dan weer wat makkelijker nu. Maar lydia kent ritme overdag nog steeds niet. Dus tijd om te gaan en ze slaapt = pech voor dr, gaat ze in de auto/wagen maar verder. Als ze kwartier/halfuur voor we weg moeten moe word hou ik dr wakker. Maar ik ben sowiso niet van strak regelmaat/ritme er in houden. Als we gewoon thuis blijven mogen kindjes het bepalen in grote lijnen, moeten we weg dan is het aan mij

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    pampers: hier nog maat 2, gaat overdag goed, snachts niet altijd meer
    zj, al naar maat 4! daar zit daniel nu ook in, al heel lang...

19. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Kyan zit sinds 4 mnd in mt 4 hij heeft best wel dikke billen en dijen hihi.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    niet vaak, want dat is niet veilig met daniel erbij;) dan ben ik continue aan het corrigeren "niet op lydia gaan zitten/liggen" "niet afpakken" (niet dat lydia dat erg vind, maar het principe afpakken..." Dus gewoon lekker in de box hier, en dan doet ze ook veel meer dan op de grond, daar valt blijkbaar meer te zien

Deel Deze Pagina