Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    nog niks.. :(
    heb hem op amivedi en die andere site gezet
    thanks voor het meeleven iig!

@Siren hm apart dat ze om 0u kwam voor een fles, idd misschien toch overdag te weinig gegeten/gedronken? heb ik iig ook gehad toen ze overdag slecht had gegeten, had ze toch honger 's nachts.. hopelijk was het eenmalig

@bumpie leuk idee om het pakje in te lijsten, heb ik nooit van gehoord
    lekker geshopt dus ;)

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie leuk eerste pakje inlijstje, en ikea heeft idd van die zeg maar 3d lijsten, ga misschien je idee jatten haha.

En hier heeft jeremy van de oxxy slofjes maat 16.

Nou huis is spik en span, jeremy doet zijn middag slaapje.
    Mam as languit op de bank.

Zo douche en vanmiddag ff buiten van het redelijk lekkere weer genieten

3. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ros wat naar, hoop idd dat ie aan de boemel is en een dezer dagen blij en voldaan op huis aan zal gaan?:D Sterkte...

Maienditje, elke dag zes kindjes? Vijf dagen per week? Best heftig lijkt me? En ben jij dan gastouder of kdv? Het is aan huis toch? Heel druk lijkt me...

Hier een drama avond en nacht, Vanmorgen zeven uur, toen bij ons in bed een papfles en daarna met mama lepeltje-lepeltje gelegen en in slaap gevallen :D en vanmiddag knapte ze echt op. En net zei ze een heeel duidelijke pa-pa :D ze zei het al weken maar nu was het echt zoals het hoort zeg maar, trots!!! :)

4. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Ik zei wel nog: de volgende leer ik eerst mama hahaha :D

5. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.875
    4.131
    113
    Ik heb alles laten liggen! Hij had zelfs de pannen met kliekjes nog gewoon op het aanrecht staan....lekker aangekoekte aardappelpuree van een halve dag oud:p
    Het speelgoed lag nog door de hele kamer en de flesjes van de kinderen stonden ook nog vuil ergens....
    Heb er echt helemaal niks aan gedaan! Vanmorgen ben ik even met de oudste naar de winkel geweest en toen ik thuis kwam was het meeste keurig opgeruimd:D

Ros, weet je al meer? Goed dat je hem op die sites gezet hebt.

Leeuwtje, hier in het dorp zijn de afgelopen weken 2 Jens-en geboren.

Karen, hier lukt het ook nooit om alles op orde te hebben. Maar jij hebt er 4, dus lijkt me nog veel drukker (ook al zijn de oudste al wat groter....)Alleen die wasjes al heb je dan een dagtaak aan lijkt me.

Nu schijnt het zonnetje hier. Als die nog even blijft, gaan we straks nog eventjes stukje wandelen.

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ja ik hoop ook op iets eenmaligs...lagen allebei net lekker te slapen. Ze is verkouden geworden, loopneus, kan het niet bijhouden met poetsen. Zielig. Nu slaapt ze, heb ze net in een lekker warm bad gedaan. Ik hoop dat ze snel opknapt.

7. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ja, dat klopt natuurlijk ook wel. Ik heb het gevoel dat het met vier gewoon nooit stopt en dat ik nergens nog tijd voor heb, maar ik heb ook moeten leren om heel veel door te vingers te zien en de boel soms de boel te laten. Soms kan ik dan nog wel eens jaloers zijn op van die duizendpoten zoals Maienditje, maar ik geniet gewoon vooral lekker van mijn viertal en relativeer dan maar wat niet is gedaan... het loopt niet weg :p

Overigens ben ik een aantal jaren geleden serieus gecrasht met grote gevolgen omdat ik oa nogal perfectionistisch was, dus ja, das ook een reden waarom het nu allemaal wat minder is... en het kan dus ook... dat verbaast me vaak nog het meest!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ros, heb je al iets van de kat vernomen? Bah, leef met je mee meis. Hoewel we nu geen katten meer hebben weet ik nog maar al te goed hoe kl*te ik me voelde als ze 's nachts niet binnen kwamen :( Knuffel voor jou!

Josjo, wat goed! Hier ook steeds papa :( En ik maar met haar oefenen mama mama mama hahaha! Komt wel hoop ik ;) Papa is nou eenmaal favoriet, echt een papa-meisje!

Maienditje, goed bezig hoor!
    Ik ben vanochtend goed begonnen, had voor half negen de ramen al schoon. Helaas is er daarna niet meer veel van gekomen. Ben nog steeds niet helemaal fit. Vriend is ook aangestoken ben ik bang, die is zojuist weer naar bed gegaan...

Net m'n fiets eens op marktplaats gezet. Ben benieuwd of ik hem goed kan verkopen. Moet haast wel, hij is praktisch niet gebruikt en ziet er dus nog super uit.

Bumpie, vervelend he, dat die Prenatal en Ikea zo dichtbij elkaar zitten :D Kan het ook nooit laten om dan allebei maar even te doen :D Liever wel zonder vriend, anders moet de MM ook meteen ;) Dat vind ik nooit zo haha!

9. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Beterschap!

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Zo ik ben schoon soms vaal ik wel dat je een uur later dan al weer zand voelt liggen maar op zaterdag poetsdag en berder laat ik het doen.
    En hond die verhaard werkt ook niet mee maar het geeft me dan vodaan geoel dat het gebeurd is.

En ik wilde ook al zeggen karen jij hebt vier kids dus standaard meer was en rommel maar vooral genieten van je gezin.

Hier net op bed met zijn drieen ff maskertjes op en gedouched nu nog eens van het weer genieten buiten.

Josjo ik heb een eigen kdv aan mijn woning ja dus zes kids per dag van 0 tot 4 van ik op van maaandag tot vrijdag.
    Door wat flexcontracten kan ik het ook een week rustig hebben.
    Er zijn drukke mimenten zoals etenstijd en slaaptijd maar verder is het heerlijk de kids om je heen.
    En die van andere zijn altijd makkelijker, het luisterd goed maar ze wete dan ook wel mij grenzen.

Toen jere,y ook geboren was had ik helemaal geen seciaal gevel ik kan nu nog niet uitleggen waarom maar zijn verzorging was zo normaal.
    Gelijk een goed ritme later komt natuurlijk ook pas de band met je kind.

Nou iedereen nog een fijne dag.

Morgen ga ik weer eens wat foto's van jeremy inplakken denk ik

11. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Oh ja hier is het ook al een paar weken echt mama en dat kan papa niet hebben.

12. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Maienditje, maar wat is dan het verschil met kdv en gastouder of is dat n heeeel domme vraag haha. Kan me best voorstellen dat je niet meteen dat speciale gevoel had hoor, maar inmiddels voelt dat wel anders toch? :D

Siren beterschap met lizzy!

En linn ook weer (nog?) ziekenboeg thuis... Sterkte daar!

Hier is het trouwens niet zo dat ze een papa-meisje is, eerder n mama meisje, al heeft ze alleen n sterke voorkeur als ze ontroostbaar is, wat weinig voorkomt...

En tjonge, ze ligt alweer bijna 3 uur te tukken, 1 uur naar bed gegaan....!

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Maienditje, je zet me steeds meer aan het denken om me misschien te gaan omscholen... Ik zou zo graag iets met kinderen doen! Heb een jaar pabo gedaan, maar het lesgeven was niet echt mijn ding. Het knutselen en de opvoedkundige dingetjes van de kleuterklassen vond ik heerlijk, maar het leren rekenen aan een 10 jarig vond ik maar niks ;) Misschien is kinderopvang wel meer mijn ding...

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja, nog ziek, weer ziek, ook niet echt ziek, maar ziek-achtig zeg maar ;)
    Pff...word er niet goed van! Sinds de zwangerschap heb ik echt een weerstand van 0,0!

15. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Josjo, moeheid teken van....???? Ben je.....????? Denk je????

Sammie, sinds Jessi een hele boterham met beleg eet tussen de middag ben ik haar fles gaan afbouwen tot 150+3 schepjes. Voorheen zat ze op 200+6. Als ik die was blijven aanbieden had ons smulpaapje die wel gewoon leeggetankt, maar vind ik te veel, ze is al zwaar zat, heeft het totaal niet nodig. Ze heeft in de ochtend nog 100+6 en in de avond nog 220+7 en die gaan altijd leeg. Wij hebben juist een enorme tutterkont, vind het heerlijk om fles te drinken, mede daarom en omdat ze dan extra vocht binnenkrijgt en beter kan poepen, doe ik extra water in haar flessen. Als ze de fles ziet begint ze te piepen en houdt pas op als ze m te pakken heeft :D Karen, wat lijken onze meisjes toch veel op elkaar, mn bezig met de fijne motoriek, minder met de grove motoriek, enorme tutterkonten, ligt Anne-Fleur toevallig ook graag op schoot als ze moe is om te knuffelen?

Zal van het lijstje vakantiespulletjes voor beebjes op fb eens een documentje maken vanavond, is wel zo handig!

Haha Maienditje, die spin was behoorlijk jammer, maar na de eerste dag niet meer gezien. Vond het eigenlijk niet zo heel erg deze week 's avonds alleen. Lekker op mijn gemakje in de bank, laptop op schoot, tv aan, zak chips erbij, niks meer aan doen :D Maar wel lang genoeg ja, weer heel fijn dat ie thuis is, vanavond lekker met tweetjes en de hond bankhangen!

Hij was echt verrast vanmorgen dat ik er met Jessi stond! Hij verwachtte dat een vriend hem kwam ophalen, maar als verrassing was ik met Jessi gereden. Jessi op kwart over 5 uit bed gehaald, meteen vrolijk en wakker. In de auto alleen maar gespeeld in de mc, niet geslapen en op Schiphol pas toen vl er was eerste flesje op, rond 8 uur. Ze is zo lief geweest! En op de terugweg viel ze halverwege in slaap. Echt super gegaan dus!

Ros, snap het ook dat je van slag bent, je huisdieren horen ook bij het gezin en daar geef je veel om. Moet er niet aan denken dat ons hondje er niet meer is :(

Fijne vakantie Lori!

Olleke, wat raar dat fles 2 en 3 er niet 'afmogen' van je cb! Als beebje er weinig van drinkt lijkt me dat juist een teken de flessen eraf te halen? Pfff, 's nachts nog een fles lijkt me echt zwaar, die is er hier gelukkig al 6 maanden af :p Zou ik echt niet meer tegen kunnen....

Leeuwtje, Jessi is wel afkorting van Jessica officieel :D Moest ook even mn best doen, maar uiteindelijk begreep ik je verhaal ;)

Zeker leuk idee om pakje in te lijsten Bumpie! Mijn schoonmoeder heeft het rompertje dat ze van ons heeft gekregen toen we vertelden dat ik ook zwanger was met de tekst: 'opa en oma gaan het druk krijgen' (omdat mijn schoonzusje 8 weken voor mij bevallen is) ook ingelijst en op de kinderkamer bij hun opgehangen.

Josjo, fijn dat het weer beter gaat met je meisje!

Kl*te is dat Linn, zo half half ziek zeg maar....

Hier afgelopen donderdag huis al een beurt gegeven, maar ik ben geen enorme poetskont ofzo. Gewoon boven en beneden de stofzuiger erdoorheen gehaald, boven en beneden gestoft en nu moet ik alleen nog de badkamer doen (want dat is alweer een week of 3/4 geleden denk ik?) en de wc's nog effe schoonmaken. Ramen had ik vorige week al gedaan, maar dat was de eerste keer in bijna 4 jaar tijd dat we hier wonen :$ Kan heel goed hoor Karen :) Je moet gewoon goed onthouden wat nu ECHT belangrijk is :p

16. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier ook geen fleskind, ze bijt regelmatig op de speen, draait haar hoofd weg enzo, ze heeft liever iets van een lepel.

Hier ook geen enorme poetser. Heb er echt een hekel aan.

Leuk die ingelijste kleding, die ga ik onthouden. Helaas zit hier de ikea niet naast de prenatal.

17. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    nope geen nieuws hier, behalve dat mijn buren van verderop in de straat gisternacht een mega kattengevecht hebben gehoord waarna er een kat lang bleef jammeren..
    in mijn gedachten ligt hij nu ergens dood of dodelijk gewond in de bosjes maar heb hem daar al eerder niet kunnen vinden en kan moeilijk steeds met kinderwagen en al in de bosjes gaan wroeten :S

@papa / mama volgens mij is 'papa' makkelijker te zeggen qua klank, heeft denk ik weinig met voorkeur van beebje te maken ;)
    hier gaat het ook al wat meer op 'papa' lijken (is meer bwahbwah wat ze zegt)

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Josjo qua omvang is gastouder gelijk aan wat ik doe als een gasotouder fulltime werkt maar het gaat om het kleinschalige.
    In de opleiding zit wat verschik en bij een gastouder draait een kind mee in het gezin net als thuis en bij mij op kdv word de ontwikkeling meer gestimuleerd met thema's gewerkt en ik observeer de ontwikkeling.

Maar er zijn natuurlijk ook fanatieke gastouders.
    Voordeel voor de ouders dat ze bij mij veel meer vergoed krijgen van belastingdienst.

Linn ik heb ook pabo gedaan , stage bij klwuters maar tweede jaar kwam ik in groep avht niks voor mij.
    Banenkans was er weinig en al helemaal als ik enkel groep 1/2 zou willen draaien dus gestopt.

Ik had voor de pabo havo/spw4 gedaan als combi dus ging me verdiepen wat ik daarmee kon had nooit aan kleine kindrren gedavht.

Even keer op zenden drukken voordat het zo vastslaat

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Nu vind ik de leeftijd van 0 tot 4 geweldig ze maken zo veel ontwikkeling door .

Josjo ja nu is het geboel er wel was er al naar paar weken hior anders zat het toch niet goed haha.

vaak is papa een makkelijkere klank om te zeggen maar hier is van papa niks te vinden alleen mama en heel veel meer gebrabbel.

Hier ook wel een kind wat bij zien van fles driftig en als hij er bij kan oakt hij hem vast en gaat enthausiast drinken maar na een paar cc is het spelen leuker ermee.

Hier nog naar de stad geweest eerste keer nu op de fiets is nu 10 min rn dat kan hij ook zitten.
    En enkel asfalt gepakt maar hij bleef keurig zitten.

Ros snap dat je het ergste gaat denken hoop dat je moed houdt

20. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hier hetzelfde...

Ik ben docent Engels-Duits, maar heb echt voor geen meter zin om nog ooit voor de klas te gaan staan, maar zo'n kinderopvang daar droom ik al jaren van, helaas zie ik het niet zitten thuis wegens plaatsgebrek. Ik zou dus graag in een crèche gaan werken, maar vrees dat daar al een overschot aan werknemers zit.

Deel Deze Pagina