Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel is al snel gestopt met hard groeien, net als Megan van Sloppy, hij was/is te actief om te groeien terwijl hij at als een bouwvakker. maar ja, met 6maanden rond de tafel lopen, daar is wel energie voor nodig he

2. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Maat 3 is hier 4-9 kg en maat 4 is 7-14 kg. Nu nog maat 3 en Tristan weegt iets van een 7.3 kg.
    Had laatst met haastig te zijn een pak luiers in maat 4 meegenomen en die heeft hij die dag toch aangehad en ging wel hoor. Hij zat toen trouwens nog onder de 7 kg.

Maar je moet niet enkel op het gewicht afgaan bij die luiers. Zo was ons ventje echt wel een sprietje toen hij net geboren was dus hij heeft vrij lang in maat 1 gezeten. Toen is hij ineens gaan vullen zeg maar en dan gingen de maten wel wat sneller.
    Op het laatst zat maat 2 nog goed rond zijn middel maar ging wat strakker rond zijn beentjes en als hij dan iets langer een natte luier aanhad dan werd het allemaal sneller rood.
    Daarom naar maat 3 gegaan en dat begint nu een beetje dezelfde toer op te gaan als maat 2.

Misschien dat ik nog 1 pak in maat 3 haal maar dan toch zeker over naar 4.

3. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Ik kijk qua luiers ook nooit na gewicht.
    Maat 4 lijkt me ook al groot want bij 6 houdt het op maar wat gup zegt op den duur blijven ze steken natuurlijk.

Hier fijn poppetje dus anders loop alles via de beenpijpen eruit bij al maat 3

4. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Ik heb ook niet gekeken naar gewicht maar 3 begon te knellen bij zijn beentjes en als hij geplast had leek het of het erdoorheen kwam (pampers baby dry) luier en broek voelde klammig.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Zo, ben weer een beetje bij :)

@billencreme: Gebruik ik hier 1 keer daags, meestal 's ochtends. Ze heeft dan natuurlijk wat langer met een volle luier gelegen... Maar tot nu toe geen uitslag gelukkig!

@luiers: Hier nog maat 2, net weer een voordeelpak gehaald. Maat 3 hebben we ook wel, maar als we die gebruiken gaat het er langs bij een poepluier. Die zijn ook altijd erg dun door de voeding. Maat 2 smeert bijna nooit, tenzij ze echt een mega luier heeft.
    Gebruik trouwens Kruidvat. Vind pampers echt ondingen, altijd klamme rompers... En ze stinken vind ik (de maat 2 tenminste) ;)

@Maienditje: We hebben Evi gister gewoon naar het KDV gehad. Tussendoor dus even naar de huisarts. Ging prima. Ze heeft lekker gelachen en gekletst en zelfs haar ab ging er daar makkelijk in. Alleen de flesjes heeft ze niet leeg gedronken, maar dat geeft niet.

@Groeien: Wat kun je als kersverse mama toch altijd onzeker gemaakt worden met al die regeltjes en lijntjes enzo he? Wordt er soms zo moedeloos van... Zolang de kleine lekker speelt, de ontwikkeling vooruit gaat en vrolijk is is het goed lijkt me toch? Moederinstinct zegt me meer dan al die regels eigenlijk ;)

@Hapjes: Denk dat we gaan beginnen als Evi van de ab af is. Ze is dan ruim 5 maanden. Er werd aangeraden om met ca 5.5 mnd te beginnen met wennen ivm mijn allergieën. Ben zo enorm benieuwd hoe ze erop reageert! We willen geen gepureerd voedsel gaan geven, maar gewoon stukken in het handje. Haar voedingsstoffen haalt ze voorlopig toch wel uit de fles :D Lijkt me echt zo wat voor Evi, dat pakken en zelf doen. Helemaal zin in!

@Ritme: Hier gaat Evi gewoon mee als het zo uitkomt. Fles kan ze daar wel krijgen en slapen kan ze ergens anders ook wel. Neem de reiswieg dan altijd mee en bij m'n ouders of m'n zus slaapt ze in een campingbedje. Ideaal die dingen :D
    Moet ook wel zeggen dat Evi een super makkelijk kind is. Als je een kindje hebt dat heel gevoelig is voor prikkels kan ik me zo voorstellen dat je dingen zo plant dat het het best uitkomt voor de kleine. Mijn zus komt daardoor niet zoveel meer buiten de deur, haar kleintje is echt een huilbaby. Kan het me helemaal voorstellen! Mensen hebben daar ook wel begrip voor toch?

@Optijd komen: Ik ben sinds Evi er is heel makkelijk geworden. Niet dat ik ergens uren later aan kom kakken hoor :D Maar als het een half uurtje eerder of later wordt, daar kan ik me niet meer zo druk om maken. Plannen en een baby gaat nu eenmaal niet zo handig :D

@Auto: Nog steeds geen nieuws :) Duurt me te lang haha! Maar goed, er moet eerst geboden worden via zo'n veiling ofzo en dan horen we waarschijnlijk begin volgende week wat we terug krijgen voor de auto. Dus dan kunnen we ook pas gaan bekijken wat we voor een andere auto uit kunnen geven. Lastig hoor!

@Weekend: Jullie nog leuke plannen? Wilde eigenlijk naar Ikea, een kinderstoel halen. Maar een vriendin neemt die nu voor me mee, kunnen wij Evi lekker rustig thuis houden van t weekend... Geen plannen dus :D

Zo, hoop dat ik weer een beetje bij ben ;):p

6. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hoihoi, kom toch maar efkes inchecken, na een subtiele reminder van Pandora, haha...:D Ben daar nog niet echt eerder aan toegekomen ook van de week, want m'neertje heeft een beetje een wisselvallige week achter de rug, lees: sprongetje/tandjes.

Maandag nog lekker wezen wandelen met een vrolijke, blije baby, maar 's nachts begon het gespook:(. Was niet meer gewoon huilen van "ik wil niet slaaaahaaapen", maar echt gillen en krijsen van "ik hehhep zooooon pijhijn mama":$, echt zielig manneke. Nou, die trend heeft zich de hele verdere dinsdag voortgezet, totdat we om kwart voor 6 op het lumineuze idee kwamen om toch maar effe gauw Dentinox te gaan halen, ook al zag en voelde ik nog niks in zijn mondje. Derop gesmeerd, en meteen weer lachen, die boef, haha!:)
    Voor de nacht nog een zetpilletje, goed geslapen en woensdag was het weer een heerlijk ventje. Gisteren en vandaag ging ook wel redelijk eigenlijk, al verdenk ik Hidde er nu wel van dat hij een erg slimme baby is; heb het vermoeden dat hij, door het drama van dinsdag (hele dag in de weer met troosten, bezig houden, sussen, wiegen, knuffelen etc.) al een beetje heeft ontdekt hoe hij papa en mama kan bewerken, haha. Vanmiddag lekker gewandeld in de zon, daarna boodschapjes gedaan, flesje erin, en hij ging zowaar heel relaxed naar bedje toe, terwijl dat normaliter aan het eind van de middag meestal circus is;). Vond het al zo vreemd, ik had ook echt het idee van "die spookt wat uit", haha... En idd.; 20 minuten later ineens, vanuit het niks flink beginnen te gillen. Ga je boven kijken, hang je boven zijn bedje, en dan word je natuurlijk getracteerd op de allergrootste *smelt*GLIMLACH*smelt* die je je maar kunt bedenken, haha! Maar ik had nu wel zoiets van: " Ja, dahaaaaaaag! Ben Gekke Gerritje niet! Hier heb je je speentje weer, en nu lekker slapen!" en dat is hij ook gaan doen!

Morgen gaat manneke voor het eerst echt logeren, spannend! Heb er eigenlijk helemaal geen moeite mee om hem achter te laten, vind het alleen morgen effe spannend hoe het gaat ivm zijn tandjes etc. We gaan nl. 's avonds naar een heeeeeeeeeeeeeel leuk bandje kijken/luisteren, en dat wil ik echt nie missen; zou wel balen als de logeerpartij op een fiasco uit zou lopen. Maar gelukkig gaat Hidde logeren bij een ervaren mama, dus die weet wel hoe ze hem stil moet krijgen, hoop ik:D

@Linn84; bedoel je Rapley? Ik heb wel potjes en fruit in de vriezer, maar wil ook zeker daarnaast stukken gaan introduceren ja! Ben alleen wel erg bang voor verslikken:)...

@Luiermaatjes; let idd ook niet specifiek op gewicht, maar als het bij de worstebeentjes begint te knellen ga ik een maatje groter. Heb nu voor overdag de Aldi-luiers maatje 4 en voor 's nachts nog Pampers maatje 3.

@Op tijd komen; oooooooooooooow, dat soort dingen en beapaalde afspraken etc., daar ben ik van meet af aan al duidelijk in geweest; een babytje en plannen..... neuh.... bij benadering wellicht, maar ik ben nu heeel flexibel geworden, haha... Jengeldagje? Dan ga ik niet lopen stressen dat ik nog daarheen moet, moet koken, wassen, strijken etc. Dan blijft deze mama lekker thuis, eten we een magnetronmaaltijd en ga ik lekker met beeb op de bank.

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    woei wat megaveel om bij te lezen, heb erdoorheen gescand maar meer tijd had ik helaas niet :S

@luiers pampers maat 3, overdag active fit en 's nachts baby dry

@doekjes voor gevoelige billetjes van Etos gebruik ik

@als je weggaat en beebje zou normaal slapen; ik probeer afspraken wel een beetje om de voedingen/slaapjes heen te plannen.. soms kan ze ergens anders slapen (bijv als we naar ouders of familie/vrienden gaan) of in de wagen, maxi cosi, etc. of ze slaapt eventjes terwijl ik haar vasthoud, soms wel korter dan normaal.. maar dan haalt ze dat later thuis wel in

@naam haha, mensen, nu moet er geen mythe ontstaan rondom de naam ;)

@leeuwtje balen van het vloeien, hopelijk is het snel over!

@op de grond spelen soms, op een speelkleed dan uiteraard (of bedoelde je dat niet?)

volgende keer zal ik proberen wat meer te reageren, sorry!! fijne avond & fijn weekend alvast allemaal!

8. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hey Kabouter, fijn dat je er weer bent! Is het tandje inmiddels doorgebroken? Hahaha, weet wel zeker dat die ukkies al maar wat goed in de gaten hebben hoe ze aandacht kunnen vragen :D Verwennen geloof ik niet zo in op zo'n jonge leeftijd, maar ze weten maar al te goed hoe ze papa en mama moeten bespelen :D

Eerste keer logeren is ook spannend. Komt vast helemaal goed! Ga je naar een bekende band?

En ja, ik bedoel Rapley inderdaad. Dat verslikken lijkt wel eng, maar denk dat dat net zo goed wel gebeurd met gepureerd eten. Sterker nog, ik verslik me vaker in vloeibaar dan in vast voedsel :) Daarnaast heb ik nu gezien hoe snel Evi iets uit haar mond kan werken (speen, ab, spuitje) ;)

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hapjes: ik wil straks als lydia goed in de kinderstoel kan zitten ook stukken gaan geven. Broodkorst vanochtend ging goed:) dus morgen weer denk ik.
    Zijn er hier meer kindjes die altijdonder het eten of wakker zijn, of het worden? daniel zat er altijd bij als we aten, en lydia wil er nu ook perse bij zijn.

logeren: kijk, daar vind ik het dan weer wel te vroeg voor, dat gebeurd dus echt nog neit als het niet noodzakelijk is.

weekend: nog niet echt plannen, misschien nog kraamvisite morgen.

Maandag of dinsdag komt timmerman om nieuwe keuken te tekenen! ben er echt zo blij mee he! deze keuken valt nog net niet uit elkaar, maar scheelt niet veel.

@leeuwtje: AAARGH! nou heeft wim weer besloten om toch gewoon te gaan varen! MANNEN! zo wispelturig als de waterstanden. Kan ik nog niet naar dat winkeltje!

10. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey!

@Kabouter; jeetje, wat een ventje zeg! Krijgt ie nu tandjes of niet?

@aandacht trekken; doet de kleine vent hier ook hoor, zeker na oudjaar was het erg. Nu is hij wel lekker in zijn ritme. Speelt ie rustig alleen in de box, ziet ie paps of mams, druk doen, handjes strekken. Gaan we zitten, blijft ie kijken, en heel lief lachen/ schateren naar je...

@luiers; ik vond pampers idd ineens stinken. Maatje 4 is echt een beetje groot, maar voor de nacht is het prima. Overdag verschoon je toch vaker;)

@Spelen op de grond, ja idd op een speelkleed. Hier ook op het laminaat hoor, als ik net heb geveegd...kan die lekker proberen te glijden:p

@weggaan; heb een makkelijk ventje (even afkloppen), ga vaak weg, ook als ik moet voeden, gaan we gewoon ergens lekker wat drinken:p...En idd soms wil die net slapen (10 min voor we weggaan) Trek ik snel ze jas aan zet hem in ze MC.

@guppekop; hoe is het met je zwager, al wat meer gehoord wat de prognose is voor zijn herstel?

@vieze luiers; vandaag voelde hij wat warmer aan (geen koorts) en hij had een oranje dunne luier :-o....(komt denk van de wortels van gister)....of zou het wat anders zijn

@CB; luister naar ze, soms hebben ze wel iets, maar ik neem niet te veel van ze aan. Zeg netjes ja en nee;).

Tegen mijn moeder zeiden ze vroeger: 'Met dit kind valt niets te beginnen.' Ze liep boos weg en is nooit meer gegaan, maar ging gewoon naar de HA, voor de controles. Wat was er gebeurd: Ik moest blokjes stapelen en wilde dat niet, dus gooide ik ze naar het hoofd van mw. van het CB :D(hahaha)

@Vandaag; lekker gewandeld, en boodschapjes gedaan. Huisje gedaan; en van die tortilla's gemaakt, heerlijk:p...Kleine lekker gebadderd (lees; heel zijn kamer stond onder water)...En die ligt nu alweer lekker in dromeland. Hij gaat steeds beter zijn lichaam recht houden...en heeft ineens veel meer stabiliteit gevonden met zijn hoofdje en bovenlichaam...Gaat de goede kant op...Ben benieuwd over 2 weken naar de fysio....

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Gaan hier naartoe (effe off-topic, maar allee, beetje reclame maken:D): The Revolvers bij De Heer Ontwaakt 1 - YouTube

Ik heb al echt 25.000 keer in het mondje gevoeld en gekeken met een klein lampje, maar kan nog niks vinden, of de tong zit in de weg. Hoop dan aan de ene kant maar dat het misschien kiesjes zijn per ongeluk, want dat schijnt 2 keer zo pijnlijk te zijn...:$

Wat is een ganbare leeftijd om met Rapley te beginnen, heb me daar eigenlijk niet zo in verdiept?

Hidde heeft de afgelopen dagen regelmatig op de grond "gespeeld"; zeker nu hij zo druk is met rollen... tja, dan is de ruimte in de box toch beperkt. Vind het niet zo leuk kijken als hij met zijn wang tegen de spijlen gedrukt ligt, hihi.... Dus als ik bv. was aan het vouwen ben, sta te strijken, piepers schil oid, huppeteej, dekbedje dubbel op de vloer (ook nog vloerverwarming, dus wel lekker!), babygym erbij en klaar!

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    justme, enige wat ik vandaag gehoord heb is dat hij van de IC af is en op een gewone 1persoonskamer ligt
    -die poep kan idd goed van de wortels zijn
    -oei, als jouw kind ook zo word...:D

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kabouter klus, lijkt mij als ze stevig genoeg kunnen zitten?

14. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Femm si ook altijd onder het eten wakker. we zetten haar dan ook erbij kan ze lekker alles zien in haar kinderstoel. en lachen dat ze dan doet.

Oh balen gup, blijft er wel meer voor mij over haha ;)

Fijn een nieuwe keuken ik was ook blij 3 jaar geleden en vind hem nog steeds geweldig.

logeren hier is Femm ook nog nergens gewwest eigenlijk buiten als ik moet werken. Jens sliep met 3 weken al bij mijn ouders. Maar hij was een huilbaby en dan kon ik aangezien ik toen alleenstaand was 1 nachtje doorslapen. Alleen was ik dan toch wakker want ik hoorde hem overal ook al was hij er niet ;)

stukken fruit eng idee lijkt me maar mss is het wel heel goed !

Nou ha heeft Femm nagekeken maar geen oorpijn zei ze , wel erg verkouden. nu dus aankijken. maar madame was net niet te genieten . pfff hebben haar de fles al gegeven en zelfs deze dronk ze niet leeg. terwijl die normaal zo leeg is. nu slaapt ze dan. ik hoop de hele nacht. ze heeft eigenlijk de laatste fles nog nooit zo vroeg gehad.

volgens mij hebben wij hier ook echt een duidelijke sprong of tanden maar die zijn nog niet te bekennen.

15. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    pampers maat 3 hier. en idd eerst stonken ze niet. sinds ze vernieuwd zijn ruiken ze zo. maar kruidvat luiers was Jens altijd nat. mss is het met een jongetje anders weet ik niet ben daardoor op pampers gebleven . maar vind de bumblies bij de plus ook fijn alleen doe ik daar mijn boodschappen niet.

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    oh jij bent gemeen!!!!:x:x:x:D

hopelijk is Femm dan snel weer vrolijk!

17. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk om te lezen hoe iedereen dat anders doet met meenemen van beebje. Hier gaat ze mee naar familie wel gewoon mee, want mijn ouders en schoonouder en zus hebben een bedje en als we naar iemand gaan die geen bedje heeft neem ik campingbedje mee. Jessi is heel makkelijk, maar wil wel dat ze kan slapen als ze echt moe is. Maar voor korte uitjes probeer ik het wel om haar slaapjes heen te plannen, mn dan in de middag omdat ze dan altijd lang slaapt.

Eerste keer logeren was hier rond de 12 weken.

Wij gaan hier lekker film kijken :)

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Rapley gaat uit van 6 maanden uitsluitend borstvoeding en daarna stukken voedsel. Borstvoeding is niet gelukt hier :) maar kunstvoedingskindjes kunnen gelukkig ook prima volgens de Rapley methode leren eten.

Hier staat super duidelijke info:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Vind het wel fijn om me super goed in te lezen voor we beginnen. Vind het nogal wat om ons kind te leren eten! Heb al wel in de gaten dat het veel geduld en veel schoonmaakwerk gaat vergen :D Haha

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik heb weer alles bijgelezen....maar het is teveel om te onthouden :D
    dus ik reageer ff op wat ik nog weet

@Pampers: Hier al een hele tijd maat 4. de maten zeggen volgens mij niet zoveel...ons manneke woog bij de geboorte 3665 gram maar heeft de eerste 2 weken prematuur luiers van kruidvat eigen merk aan gehad omdat de andere echt te groot was
    nu dus al een tijdje maat 4, want maat 3 zit veel te krap en lekt het langs
    Wij gebruiken ook KV eigen merk...vind pampers ook ondingen, hier ook altijd klamme rompers
    En ik vind ze belachelijk duur geworden...voor dat geld mag je wel wat meer kwaliteit verwachten

@op de grond spelen...ik leg regelmatig een groot kleed op de grond...of zn speelkleed. en vaak liggen we dan lekker samen op het kleed :) ik doe dit vooral omdat de honden er ook aan zullen moeten wennen dat er een ukkie door de kamer kruipt straks ;)

@logeren....ons manneke heeft al een keer bij opa en oma geslapen
    over 2 weken weer ;)

@huilbaby....M. was ook een huilbaby ( nu gaat het gelukkig goed ;) ) maar inderdaad....op een gegeven moment hoor je OVERAL huilen ;)
    als mijn vriend thuis kwam uit zn werk, was ik er voor heel even klaar mee en ging dan een eind met de honden wandelen, maar hoorde dan gewoon nog steeds gekrijs ;)

@ergens naartoe gaan....ik hou geen rekening met de slaap,- fles tijden...een fles kan hij ook ergens anders krijgen en slapen kan hij of in de kinderwagen of bij opa en oma in bed ;)

@Klus.....welkom meid...fijn dat je er weer bent :D:D:D

@doekjes....toen M. nog niet geboren was een doos van Zwitsal in de aanbieding gekocht....doos is net leeg, en nu waren er luiersdoekjes in de aanbieding bij de DA, dus deze meegenomen ( weet het merk ff niet ) maar ik vind ze niet zo lekker ruiken, dus als deze op zijn, dan komt dat merk er in ieder geval niet meer

@plannen dit weekend....morgen ga ik met een vriendin lunchen. M. blijft bij papa...normaal gaat hij altijd met me mee, maar ik heb even heel erg de behoefte iets alleen met een vriendin te gaan doen zonder baby erbij :)

verder gaan we niet veel doen....we hebben eigenlijk 2 verjaardagen, maar ik heb er helemaal geen zin in dusssssssssssssssssssss wij hebben geen oppas en blijven lekker thuis :D:D:D ssstttttttt :p

enne.....vandaag zijn M. zijn haartjes voor het eerst door mij geknipt :$ hij is echt met een enorme bos haar geboren en had een enorme mat...ik kon er bijna een vlechtje in maken :D dus de mat is eraf :D

vanmiddag kwam de zoon ( 19 jaar ) van mijn zus met een verlaat kraamkado :) ( hij was het steeds vergeten vergeten vergeten ;) )
    Hij heeft echt super leuke kleertjes voor M. gekocht...helemaal zelf uitgezocht, ik vond het zo vertederend.....
    ik zie hem ook helemaal in de winkel staan....stoere jongen, hele grote mond, maar een super klein hartje en dan kleertjes kopen voor een baby :D :)
    Hij is heel erg klein ( je zou hem 14 schatten ) toen ik net bevallen was, kwam hij hier met een plant :( binnen, waar hij bijna onder dood viel :D....voor mij, omdat ik zn allerliefste tante ben :D
    hij moets de allergrootste bos bloemen hebben die ze hadden, maar aangezien er alleen maar kleine bosjes stonden besloot hij dat een plant een beter idee was :D

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    aaah toch lief van hem!

Deel Deze Pagina