Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ja, en weet je... tegen de tijd dat jij dan weer lekker met een kleintje zit, zijn alle zwangeren van nu er alweer uit en kunnen die ook weer jaloers zijn op jou... :D

2. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Ah, meis... heel veel sterkte... dit klinkt zwaar allemaal!!
    En leren 'nee' zeggen, echt heel belangrijk, hoor. Ben ooit zo hard onderuit gegaan dat ik in opname moest en nu inmiddels sinds 2006 nog steeds in therapie.

3. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Gefeliciteerd!
    Ik ook... einde juni :D

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Pandora whaha hoe dúrfde je ook iets te zeggen van die smaakvolle naaktreportage!! ;)
    pfff.. wat een mens

maar veel belangrijker: heel veel sterkte met je moeder

@Maienditje gefeli met de 5 maanden :)

@tante worden: nog niet dat ik weet maar iedereen gokt op mijn broer en schoonzus die in oktober getrouwd zijn! (al weet je natuurlijk nooit hoe snel het lukt, als ze het al aan het proberen zijn).. lijkt me leuk, een neefje of nichtje voor mijn beebje (en voor mijzelf)

Beebje net na de ochtendvoeding + in de box spelen + knuffelen in bed gelegd maar ze ligt al een tijdje te jengelen, zo toch maar even kijken.. ze is zo onrustig overdag, de laatste dagen. Wel goed geslapen gelukkig.

fijne dag iedereen!

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zeg, waar kan ik die naaktreportage zien, wil ook wel eens kunnen lachen ;)

Proficiat met jullie as tanteschap Wondertje en Karen! En ski ze daar he Wondrtje! Hier al vanaf mijn 14e tante, mijn broer is 9 jaar ouder dan ik, die heeft al 3 kinderen, waarvan de oudste dus bijna 17 is. En mijn zus is 6 jaar ouder dan ik en die heeft 2 kinderen, de jongste daar is 8, dus Jessi is een echt 'nakomertje' :D Net popje weggebracht naar mijn zus, normaal komt mijn moeder op dinsdag altijd oppassen, maar mijn ouders zijn op vakantie, dus mijn zus stond te springen, kom maar hier met mijn kleine meisje!!!! Die komt daar niks tekort vandaag, sprong een gat in de lucht toen ze hoorde dat ze groentehapje mocht geven haha!

Volgens mij hebben we allemaal wel eens in therapie gezeten hier, hier ook. Ach, hulp vragen als je het nodig hebt, belangrijk! Maar oh zo moeilijk. Sterkte iedereen ermee!

Het eerste tandje van ons meisje zit er nu echt aan te komen, al 2 avonden jengelig, terwijl ze normaal altijd heel rustig is. En gister wat verhoging, 37,76, een rode wang, en ik voel een klein oneffenheidje onder.

Ik ga aan het werk hier, pfff.

6. Siren84

Siren84 VIP lid

8 jul 2010
    5.115
    1
    0
    Groot rijkdom! 2 meiden!
    Breda, Noord-Brabant
    Ff vanaf me tel. Een bericht. Manlief heeft de hele week de laptop mee, niet handig!

@cb Lizzy is 67cm, 6895gr. Netjes gemiddeld.

@2e kindje, heb de pil voor een half jaar .. Die eerst maar zo lang nemen, dat weet ik zeker, daarna maar even kijken..heb geen idee.
    Die dame waar jullie t over hadden vd week ken ik niet...

Ik ga weer vliegen..moet werken vanmiddag!

7. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Sterkte Pandora, vergeet niet aan jezelf te denken hoor! (en ja ik weet het, makkelijker gezegd dan gedaan, ik ben ook zo'n type die dat uiteindelijk ook vergeet)

Therapie hier ook en nu heb ik sinds maandag weer anti-depressiva. Ik was er totaal mee gestopt tijdens de zwangerschap en na de geboorte van Tristan wilde de dokter even aankijken hoe het ging. Denk dat 4 maand aankijken lang genoeg geweest is.

Ik zit nu ook sinds 2 dagen met pijn in mijn nek. Leek erop alsof ik verkeerd gelegen had maar dat is normaal gezien de volgende dag wel over. Heb al paracetamol en ibuprofen geprobeerd maar die helpen niet.

Gelukkig doet ons ventje het goed :) Die is weer lekker aan het spelen en ik ga zo even boodschappen doen. Had er gisteren niet echt de puf voor. De bustijden zijn veranderd en omdat ik dan ook nog met Tristan naar de dokter moest heb ik het maar gelaten, had geen zin in snel snel overal door te lopen.

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

Hier ook al therapie gehad. Ben een echt hypochonder met paniekaanvallen. En heb het idee dat het beetje weer begint te komen. paar weken druk gweest met werk en in huis werd het een chaos kon het neit meer bijhouden. Nu net ff een ronde gedaan door het huis. Hehe eindelijk aan kant. Alleen nog 3 volle wasmachines met was. :$ blijf aan het wasopvouwen enz.

pff nog steeds pijn onder mijn ribben. Volgens fysio waren het gewoon spieren loop mezelf gewoon weer op te draaien totdat ik weer neer val.

Heeft misschien iemand een tip om 's nachts goed te slapen en niet lopen te spoken? Slaap al weken onrustig(andere kant van de slaapkamer wakker worden, rare enge dromen, lamp aan doen in slaap en hier niets van weten enz. enz.)

voel me vandaag ook beetje depri. Heb de neiging om in huilen uit te barsten. Gelukkig is mirthe weer goed te pas. Alleen diarree van de antibiotica. Maar het hoesten wordt minder.

Sorry voor mijn ego verhaal.... Moest ff van me afschrijven.

@hapjes: Ik ga vanmiddag groentehapjes maken. Heb het boek opperdepop van AH. Staan leuke recepten in. Heeft iemand nog meer dat boek?

9. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Behoorlijk herkenbaar, die dingen...
    Ik ben zelf hoogsensitief en heb een borderline persoonlijkheidsstoornis (met oa angststoornis NAO). Momenteel heb ik mezelf behoorlijk goed onder controle na jaren therapie en tal van opnames, maar uiteraard en helaas herken ik het gevoel van depri zijn nog altijd heel goed. Wat mij in de laatste jaren enorm heeft geholpen is om er mindful mee om te leren gaan... dus niet bang zijn van die depri gevoelens, maar ze er gewoon even te laten zijn met de gedachte van 'so what, dan maar depri vandaag'. Heb je geen zin om veel te ondernemen, probeer dan toch in beweging te komen en iets te doen, maar misschien niet net datgene wat echt zo nodig moet, zoals die mand strijk of weet ik wat... misschien even een wandelingetje maken met Mirthe en wie weet is het gevoel dan wel weg...

Ook jezelf lekker even verwennen, helpt wel... lekker kopje thee, goed boek, dikke knuffel van Mirthe, warm badje... en ff lekker huilen als je daar behoefte toe voelt (why not?).

Wat de nachten betreft: Tja, daar heb ik minder goede tips voor. Misschien proberen ontspannen 's avonds voor het slapen gaan en ook hier proberen niet te veel over te gaan piekeren, want dan wordt het beslist nog erger. Slaap je niet, dan maar niet... dan rust je overdag maar even als dat kan.

Wens je er heel veel succes mee en hoop dat de tips je helpen! Sterkte en dikke knuffel!!

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    haai, hou het kort, ben beroerd dus ben weer weg

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik ben ook hoogsensitief. Als me meisje wakker is wil het wel heb ik wel afleiding aan haar. maar als ze in bed ligt ga ik piekeren.

Ga denk zo ff naar de plus wandelen ff me zegels voor de messen inleveren. :D

12. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Ik heb gisteren het boek opperdepop gekregen! Echt een leuk boek, kan niet wachten tot ik het echt kan gebruiken.

Meisje is vandaag naar de crèche, dus ik kan nu even aan mijn cv werken. Moet toch binnenkort beginnen met solliciteren......volgens mij is het wel echt moeilijk om een baan voor 3 dagen te vinden, maar we zien wel.

13. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Bumpie, heb je wel eens de rescue druppels van Bach geprobeerd? Ik heb bij tijden ook van die perioden en word daar altijd wel rustig van. Het heeft verder totaal geen invloed op je, dus je kan gewoon alles blijven doen.
    Sterkte ermee!

Fijn dat het met Mirthe weer beter gaat. Hier ook diaree luiers van de antibiotica. Is het bij haar ook zo slijmerig??

Even namen vergeten, maar gefeliciteerd met het tante worden! :D Voor de meiden die me wat minder goed kennen, ik ben tante geworden twee weken na de geboorte van Evi. Was gezellig samen met m'n zusje zwanger, voor beiden de eerste :D Super leuk!!

Had gister wat! Ik werk dus bij die grote verzekeraar van het schaatsen. Gister hadden we een nieuwjaarsbijeenkomst. Omdat we "collega's" zijn, zijn de schaatsers daar ook bij. Zo dus ook de vijfvoudig Europees kampioen. Voor ons niks bijzonders dus eigenlijk, ze zijn er altijd bij.
    Maar...nu liep ik terug naar de auto. Eerst even betalen voor t kaartje, staat hij ineens naast me. En wat doe ik? Ik begin gewoon te stotteren. :) Hahaha, zo kinderachtig! Kon er nog net uitgooien "gefeliciteerd nog!". Kreeg een "ja, dank je wel" terug :D Dus...;) die zal ook wat gedacht hebben, wat een muts!

Tooske, die foto's staan er geloof ik niet meer op. Stonden in het augustus buikjes forum... Op zich wel leuke foto's (als je er van houdt) maar dat plaats je gewoon niet op een openbaar forum! En dat was ook wat er gezegd werd, niets over die foto's, maar gewoon of ze dat wel zo in het openbaar zou plaatsen. Ze stond er toch naakt op terwijl haar hoofd volop in beeld was. Bedoel, ik zou niet vrolijk worden als mijn collega's ineens zulke foto's van mij zouden vinden bijvoorbeeld :D

Guppekop, beterschap!

Maienditje, daar ook beterschap! Hoop dat Jeremy bespaard blijft!

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Gup beterschap.

Hier manlief nog steeds ziek blijft maar spugen en eet niks net de dokter maar gebeld.

Hier ligt jeremy en opvangbaby op bed.
    Om drie uur mag ze nog een fles en dan gaat ze alweer naar huis.
    Zet vanavond maar de frietpan aan voor mij alleen

15. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    beterschap meid !

maienditje zal je hbby lekker vinden als hij dat vet ruikt :D
    Hoe is het trouwens met dieeten , hoor eigenlijk niemand er meer over.

Vanavond sporten heb er zin in. vanmorgen alleen gewandeld naar de creche en boodschappen gedaan terug naar huis en weer terug naar de creche. Jens was moe onderweg . ik heb geen energiek meer zei hij. gelukkig heb ik een pakje te drinken mee , en toen had hij weer Energiek !! haha. die kinderlogica.
    Kan niet wachten tot wat Femm er allemaal uit gaat gooien.

Net had ik haar op de buik gelegd in de box. keek ik net ligt ze opde buik maar dan ook nog eens helemaal met het gezicht de andere kant op. gaat nu echt goed het rollen.

Maienditje ja had hun gisteren gevraagd of ze zich wat meer aan mijn schema willen houden dat ze dus vorige week echt ontregeld was. ja zei ze ze had zo weinig om 12.00 uur gedronken daarom vroeger die van 5 gegeven. ja maar ws ze dan aan het huilen , nee dat was dus niet gebeurd. nou dan geef ze maar gewoon normale tijd.donderdag geef ik de groentehap mee en dan geef ik thuis die fles wel. is het ook rustiger voor haar met drinken. heb geen zin dat ze dadelijk nog te weinig melk binnen krijgt.

bumpie dit had je toch ook op het laatst van je zwangerschap of niet, mss met iemand gaan praten. en kamille thee voor het slapen gaan drinken ? mssz een tip. ik doe altijd wat lezen ervoor dan slaap ik makkelijker in omdat ik dan al ontspannen ben. natuurlijk wel geen thrillers ;)

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Begin aanstaande maandag weer :D Heb er helemaal zin in!
    Eerder beginnen had geen zin, allemaal nieuwjaarsvieringen en deze week beide ouders jarig, dus daar lekker eten en gebakjes enzo.
    Maandag tijd voor Sonja :D

Ben trouwens een docu aan t kijken op RTL4, over een paar journalistes die crashdieten volgen en zo willen ontdekken wat het allemaal met je doet. Heftig hoor!

17. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap met je hubbies Maienditje, echt sneu dat alles zo ziek is.... Inderdaad, zal je hubbie lekker vinden die vette frietlucht hehe.

Leeuwtje, goed bezig jij, lekker actief! Ik wil ook weer, maar op een of andere manier komt het er telkens niet van, stom he? Moet er gewoon weer aan beginnen en als je dan weer in ritme zit is het makkelijker.

Bumpie, een warm bad met rustgevende olie, kopje warme melk, overdag actief zijn helpt ook, dus jezelf eens lichamelijk moe kunnen maken. Hoop dat onze tips je een beetje kunnen helpen....

Linn, muts haha! Ik zie het al helemaal voor me :D Jammer dat ik de foto's niet meer kan bewonderen ;) Ik zet hier ook geen fotos met mijn hoofd erop, vind ik ook net iets te persoonlijk worden :) Maar verder mogen jullie alles van me weten hoor :D

Merry, wellicht dat parttime nu juist wel makkelijker is, omdat bedrijven willen bezuinigen maar er toch werk verzet moet worden? Succes iig!

18. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    ik heb er ook 11 jaar over gedaan om weer te beginnen ;):D

was ook nieuwshierig naar die wennietje , denk indd dat die vlos op het forum een beetje gek worden. tjonge je zou zeggen als je er al 1 hebt dat je dan wel weet wat die steekjes zijn. las ergens in het begin dat ze wel een miskraam gehad voor dit kind en laat. Snap dat je dan onzeker word. maar stel die vragen dan aan je eigen Gyn of vk. foto's waren dat dan echte naaktfoto's nou nee die zou ik nu niet echt in een zwangeschapstopic neerzetten. whaha.

19. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    nou dacht net een heel verhaal getypt te hebben maar klik op reageren en weg is alles.

ik zal manlief niet plagen met de frietpan wij bakken het altijd in de actrifry van tafel ook gelijk gezond.

hier sinds de feestdagen niet meer op de weegschaal gestaan, denk het ergst en het ging zo goed.
    maar ik haal geen vreet en ongezonde dingen in huis en eet gezond en gevarieerd.
    wat er niet is kan ik ook niet pakken.

zou ook graag willen sporten maar kan me daar echt niet te zetten, naast mijn werk is mijn energiepeil 0.

ik zou je dan ook geen tips kunnen geven bumpie want welk moment van de dag ook als mijn hoofd mijn kussen raakt slaap ik zonder moeite.

zo ben lekker vrij voor vandaag morgenochtend nog 2 kindjes en s middags 1 en dan weekend, heerlijk.

peutertaal: hier had ik ook weer zo'n leuk iets noem het altijd pietpraat.

er wilde er eentje niet opruimen dus ik zong:
    Lukas de bouwer kunnen we het maken
    Lukad de bouwer DACHT HET NIET, maakte hij zelf af.
    word ik maart 3 en probeer dan maar je lach in te houden.

straks ook leuk als onze kleintjes brabbelen dan vraag je je wel eens af wat ze nou allemaal vertellen.

nou ga manlief maar eens aandacht geven

20. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    bumpie, sorry hier geen ervaring mee en dus geen tips meer wel een dikke digiknuffel voor jou... :)

linn: hahaha heerlijk, wat jou toch elke keer overkomt:D hihi maarre, ik hou best van schaatsen maar wie is dan die 5 voudig kampioen:(:D

die foto's staan er nog steeds op hoor, alleen welke pagina he...ik zal eens zoeken :D:D als je eenmaal een foto plaatst in een bericht staat die er voor altijd op volgens mij. best dom ja...

Hier aan het Sonja Bakkeren, alleen gisteren een halve doos ferrero rocher en bonbons zitten kanen, oei! Vandaag wel extra hard gesport (tijdens de pauze kan je hier sporten, 45 min rennen en daarna veel buikspieroefeningen en nog wat apparaten). Heb nu alleen n klein beetje last v mijn bekkenbodemspieren.... :( Moet je je voorstellen dat je dan nu al weer zwanger bent, die zijn echt nog niet hersteld, voel het normaal niet maar wel na intensief sporten....

Deel Deze Pagina