@ pandora, volgens mij wel., ik kon het alleen hier bij de ah niet vinden. Je kan het wel via internet bestellen.
Goedemorgen! Beeb ligt nog heerlijk te slapen na zijn vroege ochtendvoeding en ik probeer nog even wat klusjes weg te werken. @bijtring Gisteren een bijtrijg van Nuby voor hem gekocht en hij begin er meteen op te sabbelen! @naam De naam van onze kleine kwam geloof ik maar drie keer voor, dus dat valt te overzien. @prietpraat Lijkt me ook zo gezellig in huis!
goeiemorgen! Hier een goede nacht gehad. heb voor dat ik ging slapen 2 valdispert rust extra sterk genomen. Die nam ik voor de zwangerschap ook al dus had ze nog in huis. Dus dat doe ik vanavond ook maar. Wordt nu een keer uitgeslapen wakker. Met mirthe gaat het hoesten ook steeds beter. WE hebben nog tot maandag ab. @ opperdepopboek: Ik heb hem gewoon bij AH gehaald. Je kunt hem ook via internet bestellen maar dan moet je wel in de buurt wonen waar ah bezorgt dat was dus bij mij niet het geval. @ hapjes: Gister courget hapje gemaakt uit dat boek en ze vond het heerlijk na 2 weken heeft ze toch redelijk veel weer gegeten. Ze at al heel potje groente maar toen ze zo begon te hoesten werd dat al snel minder. Ze eet nu half potje fruit. @ vandaag: Wil hier ff flink opruimen al het papierwerk enzo. pff dressoir wil bijnan iet meer dicht
Hier laatste werkdagje deze week. Het gaat al wat beter met manlief had zwtpillen tegen spugen gekregen. Vanmiddag alvast boodschappen doen, zal ook eens kijken of ik het opperdepopboek wat vind
Tristan heeft een actieve ochtend gehad en is nu net in slaap gevallen. Gisteren had ik van die gel gekocht voor als ze tandjes krijgen, mag het er tot 6 keer per dag op doen. Heb het er 1 keer opgedaan en hij kalmeerde direct. Ik had ook een pak luiers van het huismerk gekocht, toch maar even proberen aangezien de aanbieding op huggies afgelopen was. De luiers bevielen gisteren al maar wou toch nog even afwachten tot er een nacht mee doorgekomen was. En ze zijn prima. Scheelt de helft van de prijs dus kan nu 2 pakken kopen met hetzelfde geld waar ik normaal 1 pak huggies voor heb. Zelf voel ik me zo ongeveer een drugsverslaafde hoe ik hier zit met al die pillen... De pil, eentje voor de neuralgia, anti-depressiva en pijnstillers voor mijn nek. Maar mijn nek voelt al beter vandaag dus enkel deze ochtend pijnstillers genomen en dan zien of het te doen blijft overdag en vanavond zonder pijnstillers. Mijn man begint schrik te krijgen nu dat ik 1 van deze dagen echt niet vooruit kom (of ziek of nek te erg) dus die heeft al gezegd dat ik niet te veel moet doen vandaag en hij heeft de afwas gedaan en wat was weggelegd.
@Natas ik 'ken' ook een Mare die deze zomer geboren is @Pandora oeh schrikken dat hij ineens op zijn gezichtje lag! maar volgens mij stikt een kindje niet zo snel dan zo, er is meestal wel een 'gaatje' om adem te halen, maar wel even schrikken natuurlijk. Wel knap van hem! Mijn meisje draait zich nog niet om, alleen soms van buik naar rug, of een klein beetje op haar zij vanaf haar rug maar nog niet verder.. @Maienditje fijn dat het wat beter gaat met je man, is ook niks zo'n zielige man thuis vanmorgen weer wezen babyzwemmen met beebje, merk echt dat ze al beter mee kan doen (vorige keer proefles eind dec. gedaan), echt grappig met al die kleintjes voor degene die ook babyzwemmen doen: hoe groot is de groep bij jullie? ik vond het best druk! niet geteld maar denk wel minstens 10 baby's, iets meer waarsch
elisje....word je man o.h.a. al wat behulpzamer? ik vind het niet raar dat jij nu aan jezelf moet gaan denken.....je bent vanaf de bevalling eigenlijk 2 ouders in je eentje geweest en ik heb het gevoel dat je hem daarbij ook moet bemiederen.....dat kan niet he en jij moet er nu voor aan de pillen...terwijl jouw man een probleem heeft ( als ik dat zo mag zeggen als ik het verkeerd zie mag je dat ook zeggen ) of is zijn plotselinge behulpzaamheid uit de paniek dat jij niet weg mag vallen....omdat hij het niet alleen kan?????
@bumpie de hapjes uit dat boek, is dat steeds alleen 1 soort groente of fruit of zijn de hapjes gemengd? ik wil ook courgette gaan proberen bij haar binnenkort.. zijn nu aan de bloemkool doe steeds een paar dagen hetzelfde. Grappig want de eerste dag is het dan altijd even wennen en dan gaat het elke dag wat beter beebje ligt echt lekker te slapen nu trouwens na het zwemmen lekker rustig, en heeft mama tijd om ATWT in te halen en het nieuwe Nespresso-apparaat goed in te wijden (oude was stuk gegaan, was even afzien een week ) Welke site was dat van de babynamen, hoeveel de namen voorkomen? Kan het zo snel niet terugvinden
hey Pandora, tegelijk aan het posten ik sluit me hierbij aan en ben idd ook benieuwd Elisje hoe dat nu gaat thuis met je vriend/man, of hij je wat meer helpt en of het wat beter gaat tussen jullie? pas goed op jezelf iig!
@ ros: Je hebt hapjes met enkel 1 groente maar ook gemengd. Ik heb bv gister ook groene groentehapje gemaakt. brocolli met sperzieboon. zal ff een paar andere suggesties typen: wortelpuree, bloemkoolpuree, pompoenhapje, gourgette met rijstebloem , fruithapje banaan, perzikhapje, perenmoes, banaan met sinaasappelsap, banaan met mandarijnsap, banaan-mangohapje, zomers perzikhapje met peer, fruitige appel wortelpuree, banaan-bessenpuree, fris meloenhapje, appel-abrikozenmoes, exotisch fruithapje, herfsthapje met fruit, bloemkool-wortelpuree, broccoli-wortelpuree, doperwten-courgettehapje, groene-groentenhapje, doperwten met munt, romige avocado met tomaat, hollands babypureetje van bloemkool en broccoli, kleurige bietjespuree met wortel, venkel-wortelpuree, zacht-zoet witlofhapje. dit was allemaal voor 6 maanden. Staan nog meer variaties onder bij sommige gerechten. En dan heb je gerechten voor 7-9 maanden. Ik vind het echt een leuk boek. vanaf 1 jaar staan er gerechten in voor het hele gezin
Het is idd te zien op de site van svb. Van elisje volg ik niet maar met haar man speelde vast in jullie oude topic. Hier zo weer mijn rustmoment. Hier al 3weken niet gebabyzwemd en moet komende drie woensdag ook werken vind wel balen, hij beleefd er zoveel plezier aan. Drukte is heel wisselend soms drie soms 20kindjes. De les is hier van 10weken tot 1,5 jaar oud samen.
Je zit er zo ongeveer helemaal op. Voor de zwangerschap had ik ook wel medicatie, deels er ook gekomen omdat alles op mij terechtkwam. Ook nog lange tijd mee de zorg voor mijn man zijn grootmoeder gedragen, dan tante die helemaal niet meer wist waar ze het had toen haar moeder (de grootmoeder dus) gestorven was. Mijn man helpt nu inderdaad wat omdat hij het alleen niet zou redden. Het enige dat hij nu zowat uit eigen beweging doet is af en toe met Tristan spelen. En eigenlijk is het te idioot... Langs de ene kant wil hij geen hulp voor zijn probleem maar langs de andere kant wel. Hij heeft nu een therapie over de telefoon. Maar al een paar keer voorgevallen dat hij er geen zin in had en ging slapen dan en dan sta ik daar als ze naar hem vragen aan de telefoon. Dus ze hadden gezegd als hij de volgende keer niet aan de telefoon zou komen ze ermee gingen ophouden. Kan ik best aannemen, ik bedoel er zijn nog andere mensen ook op de wachtlijst en die willen misschien wel meewerken. Maar ik merkte enkel opluchting bij mijn man toen ik hem dat vertelde. Het het toen in eigen handen genomen want ik dacht van ja, hallo, zo makkelijk kom je er niet vanaf. De eerstvolgende afspraak... je raadt het al man ging slapen. Al van ruim tevoren, dus ik heb ze toen gebeld met de mededeling dat hij ziek was en of de afspraak verplaatst kon worden. Dat was geen probleem. Hij was er eerst niet mee opgezet dat ik dat gedaan had, maar heb hem toen wel duidelijk gemaakt dat hij zich er nu moest aan houden of hij zou wel eens alleen te staan komen. Vanaf toen heeft hij zich wel al netjes aan die afspraken gehouden. Maar vermoeiend is het wel.
ik ga dat boek ook bestellen....gisteren voor potjes weggeweest...de keuze is maar saai hier in de winkel hield het op bij banaan en peer en worteltjes en spercieboontjes....voorlopig geef ik nog niet 2 soorten door elkaar tot nu toe alleen fruit gegeven ( gisteren had ik de banaan in mn haren hangen...meneer heeft blazen ontdekt ) 's-middags lag hij dus lekker in zn bed zn speeksel weg te blazen...en dan kijk je hem aan...steekt ie zn tong uit ik ga ff plat ben al even afgewerkt...maar heb even snel een babywasje gestreken en gestogzuigd...hoef ik dat straks niet meer te doen als M.thuis is M.is nog bij oma....rond 14.30 ga ik m ophalen....heb hem verschrikkelijk gemist
en jij belt zijn afspraak af je bent hartstikke gek Geef m onderhand eens een schop onder zn hol dit blijf je niet volhouden meid......en als ik dan lees dat jullie wel een 2e zouden willen.....voor hem wel lekker makkelijk als hij er toch geen omkijken naar heeft af en toe met tristan spelen kom op zeg....wat een.laml#l tijd om te gamen heeft hij zeker wel? Dus hij haalt liever zn levensvreugde uit een dom computerspel...dan uit de liefde van zn kind????? dat hij straatvrees heeft is voor hem ook erg genoeg.....maar dat hij daarnaast niet geholpen wil worden en jullie een beetje aan jullie lot over laat, sorry maar daar heb ik geen goed woord voor over :x het is echt maar goed dat het mijn vent niet is....ik had 'm allang buiten geflikkerd als hij dan toch geen kant op wil je bent toch zeker samen een gezin maar jij regelt alles en dat is voor hem wel lekker makkelijk :x en zo lang jij dat blijft doen veranderd hij niet, echt niet....hij lacht je ondertussen gewoon uit en jij ziet dat niet als ik in jouw schoenen stond had ik allang een ticket bij ryan air geboekt...ging bij mn moeder logeren met de kleine geen tantes, grootmoeders en mannen......dat is allemaal jouw probleem niet...wat doen zij voor jou????? ( ik weet het mooi te vertellen he voor een ander ik die zelf ook nooit nee kan zeggen ) maar dit meen ik wel
ben weer iets beterder. Was/ben erg verkouden en daardoor giga hoofdpijn gehad. Nu is het al stuk beterder en een logee/meid die misschien wil gaan varen en nu als proef 2 weken met ons mee gaat (zusje van vriend). Is wel lekker, vooral omdat daniel weer flink ziek is. Had vannacht 39,9! vanochtend was het 38.5 en nu zat hij weer op 39.6 dus die wil erg veel aandacht hebben. euhm... wathad ik net ook alweer gelezen... oja, namen: daniel was 363, lydia 30x maar had ik nog niet gehoord/gezien
Fijn dat je weer wat beter bent en beterschap voor daniel ik vroeg me trouwens pas af....toen jij nog zwanger was heb je ooit een topic geopend hoe je op jullie boot het kamertje van jullie kleine meid in kon richten...stond toen een foto bij van de ruimte....en ik was benieuwd naar wat je er van hebt gemaakt
Pffffff..... Consultatiebureau = Consternatiebureau ... Ben maar blij dat we even zijn gaan wegen tussendoor, Hidde was nauwelijks aangekomen ... Eerder afgevallen zelfs; in het ZH op 14 Dec. 7610 gr., nu op CB 7550 gr. Daar schrok ik wel van. Hij is wel ziek geweest enzo, maar drinkt verder goed, speelt, kletst etc.... Kreeg ik bijna een veeg uit de pan omdat we "maar" op 4 flessen zaten... duh... Daar zaten we al vrij vroeg op, 4 X 150, met 6 uur ertussen, zonder problemen. Nou.... hij mag eigenlijk wel 5 flessen van 180 hebben, zeiden ze toen. Enfin, na wat aankloten ging dat er zonder moeite in (eerst naar 5 X 150 gegaan, toen opgevoerd naar 5 X 180.). Controle op CB; hm.... hij doet het goed, kijk maar of hij nu op 4 flessen verder kan..... aldus geschiedde.... en nu dus weer terug naar 5..... ja, zo bouw je wel een ritme op, pff!
Beterschap gup Man opvoeden gaat traag. Echt helpen zoals in veel dingen doen gebeurt maar met vlagen. Maar hij ruimt nu toch zijn rommel op. De keuken lijkt geen oorlogsgebied meer als hij er geweest is al kan daar nog wel wat verbeteren. En ja moeilijk om nee te zeggen, maar ondanks het extra werk en soms stress is het achteraf altijd makkelijker. Anders krijg ik alles in 1 keer op mijn dak en moet er overal naartoe gebeld worden en brieven geschreven. En dan zit tante hier van 's morgens tot 's avonds elke dag tot alles in orde is. En dan mag je nog zeggen dat ze naar huis moet maar dat hoort ze dus niet of ze vindt ons brutaal en gaat overal zeggen en rondbellen over hoe slecht wij haar behandelen. Liever op deze manier dan. Nu heb ik er wel ingekregen dat ik 1 keer per week haar post nakijk in plaats van dat ze elke keer hier staat met iets dat ze niet snapt, of me achterna loopt met een brief als ze me voorbij ziet lopen.
Ik luister niet eens naar die mensen hier is het zo....lukt het met 4 flessen, fijn...maar wil hij er 5...dan krijgt hij er 5 ze mogen hem tijdens de controles wegen en prikjes geven en de rest bepalen wij nee...ik was na het eerste ( en het laatste ) weeguurtje al helemaal klaar met de dames van het consternatiebureau