het recept van de courgette je kookt hem eerst dan doe je er iets kookvocht of halfschepje zuigelingen melk bij maakt het smeuiger en dan wat rijstebloem tot het de gewenste dikte heeft. NOu ik ga werken Iedereen fijne dag. Ben lekker voor de verandering keer om half 2 vrij
Werkse bumpie. Manlief voelt zich beter en gaat vandaag weer de buitenlucht proberen dus zullen om 1 uur is na de ah gaan, ben wel benieuwd naar het boek. Kleintje weer goed geslapen, nu met zijn alle nog lekker in het grote bed
424 Evi's in 2011! En ik ken er maar 1 Volgens mij een naam die meer voorkomt in het westen van het land. @Elisje, ik heb je een pb gestuurd. @Oorontsteking, nu is Evi er van af en heb ik de hele nacht met oorpijn wakker gelegen Lijkt nu weer beter, maar au zeg! @MP, Inmiddels al voor zo'n 450 euro aan spulletjes verkocht @Auto, Hij wordt toch niet total loss verklaard. De dagwaarde en de reparatiekosten liggen super dicht bij elkaar en de expert is er van overtuigd dat repareren voordeliger is. Dus we krijgen onze eigen auto weer terug. Aan de ene kant jammer, we hadden ons al een nieuwere auto voorgesteld Aan de andere kant ook wel fijn, nu hoeft er geen geld bij @Katten, We hebben twee katten en die gaan morgen verhuizen. Vind het heel dubbel, wil ze aan de ene kant graag houden en aan de andere kant weet ik dat ze (vooral één) hier niet gelukkig zijn en het waarschijnlijk leuker gaan hebben in hun nieuwe thuis. @CB, Haha, daar heb ik me ook nog nooit iets van aangetrokken. Krijg elke keer een ander advies. Dan geef ik weer te veel, dan weer te weinig, dan weer precies goed. Ik geef gewoon flesje naar mate mijn dochter daar behoefte aan heeft. Niks gaat boven mama-instinct @Hapjes, nog een weekje, dan is Evi 5,5 maanden. EINDELIJK Ben erg benieuwd hoe ze gaat reageren... @Tandjes, Hier gister ineens huilen! Evi huilt echt NOOIT! En ze wordt zeker nooit wakker als ze 's avonds eenmaal in bed ligt. Schrokken ervan haha.. Denk tandjes, ze werd helemaal woest op die bijtring Straks maar even spul voor halen... @Reiswieg, Evi past er nog steeds goed in. Hebben een Mura, die is ook vrij groot. En Evi is niet zo groot, dus goede combi Vanaf wanneer is het eigenlijk "normaal" om de reiswieg op te ruimen? @Rollen en zitten, Rollen gaat steeds beter. Nog niet helemaal zelf, maar bijna Zitten doet ze heel stevig, alleen het evenwicht is er nog niet haha. Valt steeds om Volgens mij is Evi ook best langzaam met zulke dingen. Die van m'n zus is ruim 2 weken jonger én heeft beugels en die rolt al wel Evi is meer een denkertje.. Zal ze wel van haar mama hebben Straks eens even naar m'n ouders. Beide jarig van de week, mams vandaag. Beide oma's komen vanmiddag. Altijd wel gezellig.
daniel was een racemonster met 7weken buik-rug, 4mnd rug-buik, gaan zitten en kruipen, 5mnd staan, 6mnd lopen langs de tafel, 11mnd volledig loslopen. Lydia gaat hem niet meer inhalen althans, het eerste stukje niet
buggy gaat beter over het algemeen, die is vaak smaller. En ik denk dat het ook scheeld hoe je kindje is. Kijk, daniel ging zelf zitten met 4mnd dus dan vind ik dat het wel kan, maar als je kindje met 10maanden ofzo zelf gaat zitten zou ik ook zeggen: zolang wachten
Tooske, hoe is het met je nichtje hoeveel kg hangt er nu aan haar beentjes en hoe is ze er onder. Hoop dat ze er weinig van merkt en gewoon vrolijk is
@sloppy jeej wat goed van Suzannah dat ze van haar buik naar haar rug is gedraaid!! @Natas of ik in de buurt woon weet ik niet maar de andere Mare is eind juli geboren dus dat zal toch niet de jouwe zijn @Elisje wat een verhaal allemaal, sterkte ermee, hopelijk zit iedereen binnenkort beter in zijn/haar vel, het is allemaal al zwaar genoeg zo met een (1e) kleintje! @JustMe ahw ik kan me voorstellen dat je je kleintje mist, ik zou het echt moeilijk vinden om haar uit logeren te brengen... maar fijn dat de mogelijkheid er is voor jullie! en straks extra veel knuffelen @CB ben ook heel tevreden tot nu toe, ze maken helemaal geen probleem als beebje iets onder het gemiddelde zit ofzoiets, nog geen consternaties ontstaan @Gup ja ik sluit me aan bij Pandora,ben ook benieuwd hoe het kamertje geworden is! @rollen van rug naar buik nog niet gespot.. heb soms het gevoel dat ze wat langzamer is dan leeftijdsgenootjes, zag bijv. bij het babyzwemmen gister dat veel andere kindjes al redelijk goed op hun voetjes/beentjes konden staan, als ik haar omhoog houd dan tolt ze op haar voetjes, zijkant, teentjes, etc. maar niet stevig nog maar ja, ze is ook best wel klein voor haar 'leeftijd' (wordt nu al vaak jonger geschat, pff, net als ik) dus misschien dat een wat steviger kindje lichamelijk ook sneller ontwikkelt? ik verheug me op het gebruik van het zitje in de kinderwagen, ze huilt nu best wel vaak in de wagen, volgens mij mede omdat ze niks kan zien (behalve lucht en mijn gezicht), is saai natuurlijk.. maar ja, over een paar maandjes I guess @Linn ik ken in mijn omgeving ook 1 Evi van zomer 2011! volgens mij zijn Jens en Fem(m) wel redelijk in opmars als namen de laatste jaren.. maar ja dat verschilt per jaar weer hè, al blijft de top 10 best wel onveranderd vind ik het gaat er helemaal om wat je zelf mooi vindt! Beebje verplaatst zich lekker in de box op haar rug, duwt zich steeds af met haar beentjes en gaat de hele box rond.. in bed lag ze gisteren ook ineens scheef, met slaapzakje en al, had zich denk ik opzij getrokken aan de spijlen fijne dag allemaal!
Had ook wel gehoopt tot 6 mnd met de reiswieg te kunnen doen, maar het bakkie is echt te krap... Dus tja, zit weinig anders op dan de kinderwagenzit. Wel zo plat mogelijk nog; zitten de riempjes nog wel wat los, maar ik stop er nog altijd een dekentje overheen dat ik wat strakker in kan stoppen. Het rollen is hier van de een op de andere dag gekomen; buiten af en toe een keertje per ongeluk van rug op buik rollen had Hidde thuis niks klaargemaakt, tot aan zijn ZH-opname vorige maand. Veel gedoe met opnamegesprek natuurlijk, want hij was niet lekker, er werd bloed geprikt, 10 X aan- en uitkleden voor verpleegster/dokter/assistente, plaszakje om, we zaten tegen voedingstijd aan... en eenmaal in zijn ZH-bedje begint meneer spontaan te rollen, hihi... Sindsdien werkt en draait hij zich een slag in de rondte, letterlijk en figuurlijk, idd ook met de voetjes langs de spijlen op. Maar ook wel een beetje gefrustreerd als hij niet zo gauw van buik terug op de rug kan rollen . Ik heb van de week bij het Kruidvat zo'n stoffen piano gehaald die je in de box kunt hangen, kan hij lekker met zijn voetjes tegenaan trappelen, en je kunt dat ding ook voor zijn neus op de grond leggen, om hem te stimuleren zijn armpjes te gebruiken dan. Verder is de ruimte in de box nu maar beperkt, he... Dus leg ik hem vaak op de grond op een dubbelgeslagen dekbed, met wat speeltjes of babygym erbij. Of als ik boven met de was bezig ben, mag beebje op ons bed spelen/rollen etc. Sta er dan wel met mijn neus bovenop hoor! Vraagje effe; hoe lang doen jullie met spenen, zowel fopspeen als flessenspeen? Staat toch overal dat je die na 6 weken moet vervangen eigenlijk? Nou, zolang er hier niks mis is met de speen, gebruik ik ze gewoon hoor...
wij gaan zo ff met de honden wandelen en lopen daarna het centrum in....ff rijbewijs ophalen en winkelen bij kruidvat vanmiddag nog even naar mijn moeder...ze heeft gisteren haar orthopedische schoenen gekregen...ze vind het helemaal niks heb samen met haar toch best leuke uitgezocht dus ik ga maar even vertellen dat ze er niet belachelijk bij loopt en dat ze onder een tuniek/jurkje ook gewoon leuk staan
@Ros nee eind juli is het idd niet. Ik woon in Haarlem @Linn hoe lang is jouw meisje? Ik heb ook de mura en het past nog wel hoor maar ze komt steeds omhoog etc. Had de inzet even gepakt maar daar is ze nog wel wat klein voor.
@bumpie werk ze @reiswieg hier pas Mirre er nog wel in alleen huilt ze dan erg vaak ik denk idd omdat ze niks kan zien @elisje sterkte @guppekop ja ben ook benieuwd naar het kamertje @cb hier ook nog steeds wel tevreden al moet ik eerlijk zeggen dat ik me er ook niet te veel van aantrek. Ik geef nog steeds bv en daar hebben ze als ik heel eerlijk ben niet echt veel verstand van. @rollen hier ook nog niet alleen maar met een beetje hulp kan ze het wel. Ze staat daar in tegen wel heel stevig op haar beentjes en probeert ook wel te lopen. @linn ik ken ook 2 e.vi's die vorig jaar geboren zijn. en wat fijn dat de auto toch gemaakt kan worden. En natuurlijk gefeliciteerd met je moeder @Hier alweer de laatste dag van de vakantie morgen weer naar huis. Mijn vader is vandaag jarig dus hebben nog een feestje hier. Fijne dag allemaal
Thnx Wondertje, jij gefeliciteerd met je vader! Evi is denk ik nu zo'n 63 a 64 cm. Ze past zat Net even gewandeld en ze is in de bak in slaap gevallen. Ze heeft nu boven en onder ongeveer 15 cm over. Trek haar nu wel een jas aan, het dekentje heeft niet echt nut meer...
@Reiswieg Momenteel gaat het nog, hij heeft nog een klein stukje over. Ik hoop ook er toch nog wel wat langer mee te kunnen doen of toch tot Tristan zelf goed kan zitten. Hij lijkt het ook helemaal niet erg te vinden om in de reiswieg te liggen. Hij geniet van het bewegen van de wagen en heeft niet echt behoefte om rond te gaan kijken. Had hem gisteren weer even laten zitten en hij zat redelijk ,wel voorovergebogen. Zijn handjes steunden ongeveer naast zijn knieën. Zo bleef hij toch even zitten en maar rondkijken ondertussen en kwijlen natuurlijk. Sinds gisteren wordt de fles geven wel weer een opgave soms. Hij is heel snel afgeleid en stopt dan met drinken. Dan gaat hij jammeren maar als ik zijn fles weer geef dan zet hij het op een huilen. Het duurt dan echt wel tot een half uur voor hij weer wil drinken.
jens hoor je nu echt vaak ja maar Femm hier niet. kreeg veel complimenten . je hoort hier wel veel Femke. Femm past ook nog goed in de bak maar vond het ook niet meer leuk. ze wil alleen maar rondneuzen. nu dus de buggy van de wagen al 2/3 weken ofzo weet het niet meer precies. ze vind het fijn . zet hem op halve stand zeg maar. en als ze slaapt leg ik hem helemaal plat. dat ging met mijn andere wagen niet. en ze kijkt wel naar mij. maar ik heb de voetenzak erin en ze heeft een jas aan. dus hier zijn de riempjes niet te los. je krijgt voor mijnwagen ook nog een extra zitje voor erin voor als ze nog wat te klein zijn. maaromdat het nu nog "winter " is niet nodig met zak.
hier heeft Femm ook mijn achternaam . maar dat hebben we gedaan omdat mijn zoontje over 2 jaar mijn naam krijgt. dan is het voor hun makkelijker straks. Vond wel dat ze toen een beetje raar deden met de erkenning. weten jullie het zeker ??? ja anders deden we het niet.
Jessi komt 4 keer voor, dus voor ons ook gelukt om een niet al te veel voorkomende naam kiezen! Meestal moet ons meisje ook even wennen als ze iets nieuws krijgt, peultjes was ze niet kapot van, ook niet de derde dag. Vandaag voor het eerst peer, nou ze begon te mekkeren toen het schaaltje leeg was! Sterkte Elisje en een hele dikke knuffel! Ros, hier is het verschillend hoeveel er zijn met zwemmen (zijn zelf ook nog maar 2 keer geweest). Meestal ook wel tussen de 8 en 10 beebjes. Maar is een groot stuk, dus helemaal niet erg, juist wel gezellig! Kunnen jullie ook merken waar jullie beebjes van houden? Bijv. voorkeur voor bepaald speelgoed ofzo? Hier is ze heel erg van het kletsen en liedjes luisteren. Al het speelgoed met geluid vindt ze prachtig en begint te lachen als het geluid aangaat. Ook vindt ze het helemaal leuk als ik liedjes voor haar zing. Heb het idee dat ze veel meer met haar stem en geluid bezig is nu dan met haar motoriek. Ja, wat ze ook doet is heel hard tegen haar babygym aan stampen! Arme Winnie de Pooh Fijn dat je je weer beter voelt Gup! Wat spannend Maienditje, hoop zo voor je dat het wat wordt met die woning! Sloppy, wat knap van Suzannah! Ons meisje is nu 5 maanden en een week en ze kan nog niet zelf gaan zitten, rolt nog niet van rug naar buik, wel van buik naar rug. Maar is daarentegen heel vlug met haar babbel, soms lijkt het echt of ze mama zegt En ze is heel erg van het kijken, observeren, luisteren, maar dus minder vlug in haar grove motoriek. Ook is ze heel erg met haar handjes bezig, ze duimt soms en kan zelf haar tut pakken als die naast haar ligt. Rammelaar wordt hier heel gretig gebruikt!!!! Paar dagen terug hadden we geen slaapzak aangegeven en toen lag ze smorgens dwars in haar bed, deken en lakens eruit getrokken Wandelwagenzit gebruiken we hier al een aantal weken, kan bijna helemaal plat en kan met gezicht naar mij toe, dus eigenlijk ligt ze daar ook nog zo goed als in, met het verschil dat ze veel meer kan zien! CB is hier ook heel erg fijn! Maienditje, De beentjes zijn nu omhoog en worden nu per dag 2 standjes weider gespreid. Weet eerlijk gezegd niet hoeveel er nu aanhangt. We gaan vanavond weer op bezoek, zal eens kijken