Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heej Marieke, gezellig dat je weer mee komt kletsen!

2. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    En ik sta dus nog steeds op de laatste plek met m'n 34 uur? ;):p
    Als ik zo'n snelle bevalling had gehad als jij was Evi op de 7e geboren en niet op 9 augustus :D

Marieke, welkom! Kan me nog herinneren dat jij behoorlijk in strijd zat of je nou wel of niet wou weten of je een zoon of dochter kreeg, klopt dat?

Fijn dat jullie Igglepiggle een pb hebben gestuurd! Mis wel meer mensen. Heb EdN lang niet gezien hier en er waren geloof ik nog wel meer "nieuwe" mensen die ik hier niet meer zie... Misschien toch niet goed bij te benen? Moet zeggen dat ik er ook moeite mee heb hoor! :)

Grrr... zit echt een beetje in strijd met m'n gevoel. De laatste avond mét katten... Heerlijk dat ze een goed huis krijgen, maar toch naar om afscheid te moeten nemen van twee beestjes die hier 3,5 jaar gewoond hebben. Ze waren nog geen 7 weken toen ze hier kwamen.
    Nouja, kan er vast wel van slapen vannacht :)

Welterusten meiden!

3. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik vind het soms ook moeilijk bij te benen....maar wel gezellig:)

4. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Idem :p

Wat betreft facebook: mij kun je vinden als Karen Peleman.

5. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Lin om welke reden moeten de poezen weg.

En ik heb ook lange bevalling gehad.
    Begon maandagnacht op dinsdag 9 augustus had om 8uur s morgens al afspraak staan dus thuis ze weggepuft.
    En heb keihard heftige weeeen moeten wegpuffen tot donderdag 23.00uur toen werd er na mij geluisterd dat het hem niet ging worden
    Weeeninfuus erop later ruggenprik omdat ik anders totaal uitgeput was.
    Kon goed mijn ademhalingstechniek van de gym gebruiken maar ik had het gevoel dat alles bont en blauw zag van al drie dagen op dat harde verlosbed te liggen.
    Ik had na die drie dagen , 3cm en werd het dus een keizersnee om half twaalf s avonds die donderdag.
    Ik zei nu opschieten want wil hem dan op 11_8_11 geboren hebben.

Pandora zal eens kijken op facebook

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Linn84, dat klopt! Verschrikkelijk was dat!

En mijn bevalling was niet snel, alleen dat laatste stukje. Heb 2 weken weeen gehad iedere 5 minuten, maar dan vrij licht. Heb het liever langzamer want die 20 minuten waren hell on earth! Eerste bevalling was veel fijner.

Maienditje, dat is echt knap dat tijgeren! Hij ziet er ook echt al heel wijs uit in zijn tripptrapp :)

Ik ben op facebook M a r ij e h o e k , maar dan zonder spaties.

7. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Goede morgen

@bevalling: weet niet of ik tot de snelle of langsame bevallingen behoor.....oordeel zelf:
    Op 2 aug om 13uur begonnen de weeën direct om de minuut (waarschijnlijk omdat mijn vliezen gescheurd waren)
    Dus verloskamers voor de zekerheid gebeld en ik moest direct komen want ik zat in een weeën storm en die begon tijdens het telefoon gesprek. 15min later lag ik in de ambulanse naar het VU.
    ik had hele hevige weeën die op de min kwamen en als er meer tussen zat kwam dat om dat ze soms wel 3min aan hielden.
    Ik had totaal geen ontsluiting en zelfs geen verstreken baarmoeder.
    rond 19.30 stopte alles en ik mocht naar huis.
    De volgende ochtend begon het om 6uur weer en nog heviger als de dag ervoor...
    Weer naar de verloskamer maar nog steeds geen ontsluiting of vertreken baarmoeder.
    Hele dag hevige weeën gehad maar er gebeurde niks! Ik mocht blijven en ik kreeg een slaap pil. De volgende ochtend om 6uur weer vol in de weeën en ik heb om 7uur gebeld en mocht naar de verloskamers lopen (2 deuren verder op)
    Weer aan ctg en ja hoor om de min en heel sterk...
    Gelijk is er gekeken en verder nog helemaal niks! ARCH!!! Toen heb ik gezegt: nu is het genoeg, vandaag verlaat ik de VK met een kind en niet zonder!
    Daar waren ze het gelukkig mee eens en ze zijn om 8uur met gel begonnen. Gevold door strippen en vliezen breken, dat was overgens heel pijnlijk omdat ik nog steeds maar 1cm ontsluiting had en totaal geen verstreken of verweekte baarmoedermond......
    Om 16uur werd er gekeken of ik vooruit gang had geboek: NEE! totaal niks in vergelijk met dinsdag.......ik moet eerlijk zeggen dat het me toen te veel werd en ik volledig over de rooie gegaan ben!
    Mijn man heeft toen aangedrongen op een ruggeprik en die kreeg ik om 18.30.
    Om 19uur was ik pijn vrij en ben ik gaan slapen want ik had nog een lange nacht te gaan....
    Om 20.15 werd ik gewekt door een pers wee. ik denk eerst nog: dat kan niet ze hadden me verteld dat ik nog niet aan het bevallen was dus persweeën zaten tussen mijn oren!
    Maar na de derde wist ik het zeker en ik heb op het belletje gedrukt.
    (voor het beeld: ik lag in het donker)
    Na 5min, niemand.....na 10min, niemand, na 15min nog een keer gedruk.......gekeken of hij knipperd.....na 20min niemand......ik keek op de klok...na 25min ben ik volledig in paniek geraakt omdat ik de persweeën echt niet kon opvangen en ik mijn dochter al voelde aankomen.
    De verpleegster stormde binnen en mijn man er achter aan.
    Toen ik zei dat ik persweeën had kon dat volgens haar helemaal niet: ik was immers nog niet aan het bevallen.
    De VK kwam en ja hoor! Suzannah zat al in het geboorte kanaal en uiteindelijk is ze om 21.12 geboren :D

Dus ik heb er of zo'n 55,75uur over gedaan of ik heb het in 2uur gedaan........jullie mogen beslissen waar ik in de lijst kom ;)

8. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @marieke: welkom hier :D

@linn: hoe is het gegaan? Kan je er een beetje vrede mee hebben? Zou het ook heel moeilijk vinden hoor. Ik heb laatst onze laatste kat in laten slapen omdat ze ziek was (17jr geworden) ik had haar toen ik voor het eerst alleen woonde en zij was echt mijn beste vriendin.

@kleertjes: ik heb ook veel bij noppies besteld met 50%korting. Suzannah groeide veel harder als megan en die had nu mt62 en suzannah mt68 dus ik had bijna alleen maar zomer kleren van Megan liggen in mt68.
    Maar ik heb gewoon rompers met lange mouwen er onder gedaan :D
    Ook bij kleertjes.com kijk ik vaak bij de uitverkoop. Zo lopen ze in dure merken voor betere prijzen :D

@facebook: dit ben ik, Marcel En Sandra Snoek | Facebook
    jullie mogen me toevoegen hoor :D

Ga nu ff mijn kleintste uit bed halen. De oudste is er al uit........gezellig vroeg vandaag :D

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Sloppy dat ismook vreemd! Lijkt wel wat op mijn bevalling. Alleen de perswee herkende ik echt wel, heb lopen gillen om die kracht op te kunnen vangen. Pijn deed het niet. Het was echt niet tegen te houden.

10. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    Bij Megan heb ik ruim 2uur persweeën opmoeten vangen en het was alsof ik dat nog wel wist dus het ging redelijk. Ik raakte alleen in paniek omdat ik alleen was en toen ik uiteindelijk mocht persen ging het niet zo goed meer.

Gek eigenlijk dat die persweeën niet zo'n pijn doen als die ontsluiting weeën maar het is zeker echte oer kracht :D

11. LiLaa

LiLaa VIP lid

9 feb 2011
    6.120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Goedemorgen dames!

Vraag: Slapen jullie kindjes ook zo lang als Kaan?

Kaan slaapt nu van 19:00 tot 08:00:$
    Hij krijg 4 x 210 flessen.

Eerste flespap om 08:00 (Daarna slaapt hij gelijk tot ong 11:00)
    Om 11:00 Krijgt hij fruithapje.
    12:00 tweede fles (Rond 13.00 slaapt hij weer tot ongeveer 16:00/16:15)
    Om 16:30 krijgt hij zijn derde fles.
    Om 17:30 Groente hapje.
    18:30 Bad (om de dag)
    18:50 Laatste fles (en daarna slaapt hij van 19:00 tot 08.00)

Ik duik weer mijn bedje in ;)

12. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Marieke jeej leuk dat je er weer bij bent gekomen, was al benieuwd hoe het nu ging met jou en je 2 boys :) wat een flinkerd is Sam al!! wow. En heel leuk dat jullie besloten hebben nog voor een 3e te gaan, maar voorlopig even genieten van Ties en Sam :) hoe vindt Ties het om een broertje te hebben? lijken ze veel op elkaar?

@Maienditje wat raar van de bieb maar leuk dat je het koffertje alsnog hebt gehad, ik vond het best leuk!
    en Jeremy zit voor zijn fruithapje dus al eventjes in de stokke? heb ik nog niet geprobeerd maar mijn beebje kan echt nog niet zo goed zitten, ik zet haar altijd in het wipstoeltje.

@Karen ah dus jij herkent de shopdrang ;) de kleertjes van Nopppies zijn zeker superleuk, ze hebben heel veel 50% korting op hun site, heb daar ook veel gekocht!

@Bumpie ah je hebt toch een leuke tas gevonden, dus bij kruidvat kijken hoeft niet meer? leuk iig voor je!

@Elisje wat sneu dat Tristan zo moest huilen, hier idd ook wel eens gehad als ze schrikt van bijv. niezen of een plotseling geluid.

@snelle/lange bevallingen wat een verschil toch bij iedereen.. ik ben achteraf heel tevreden, duurde ca. 8 uurtjes met een wat trage start en een knallend einde (2 cm naar geboorte in 2 uur), lijkt me echt heel naar als je er dagenlang mee bezig bent! maar ja, té snel heeft ook weer nadelen (scheur, auw)

@Lilaa mijn kindje slaapt ook vaak zo lang hoor, soms wel ruim 13 uur inderdaad, verschilt beetje per nacht. en lekker je bed weer ingedoken?

hier weer een prima nacht gehad, eindelijk zelf ook weer eens goed geslapen na een paar rotnachten. Vandaag moet mijn man werken, saaiii ;) maar het zonnetje schijnt, er komt straks een vriendin op de koffie en ga lekker ff wandelen met beebje denk ik

fijne dag allemaal!

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    lilla hier heeft jeremy precies zelfde eet en slaap schema als kaan.
    enkel de fles van half 5 komt hier niet voor, zit op 3x210.
    laatste fles is hier iets voor achten zodat hij 8 uur slaapt tot volgende morgen 8 uur.

slapen doet jeremy ook veel probeer hem nu wel na de ochtend fles wakker te houden tot fruit maar lukt nog niet altijd.

zo heb er wat toegevoegd op facebook, je mag mij ook toevoegen te vinden onder maaike ijdema, wonend in middelburg

sloppy toch ook wel een heftige lange bevalling hoor.
    tenminste als ik die van mij uitschrijft komt hij ver over een met jou ben alleen nooit in de persfase belandt.
    ik bleef ook maar met ongeverstreke baarmoedermond zitten vandaar dat de cm niet wilde.
    de vliezen zijn gebroken op 1,5 cm niet gunstig zeiden ze maar ze moesten was.
    heb 4 keer gel gekregen deed niks laten verweken.
    en met een inwendig onderzoek tijdens een wee voelde ze er niks van bij de uitgang.

ik had het de laatste dag ook om 4 uur gehad en raakte overstuur had geen vertrouwen meer in mijn lichaam en wat totaal uitgeput, vandaar ook een ruggenprik laten zetten.

nou hier vanochtend wat op pad gegaan en zo de kleine in bed leggen en dan aan het huishouden.
    heb de was alweer schoon in de kast liggen dus ff benedenboel goed onder handen nemen.

fijn weekend iedereen, beetje triest weer is het hier

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    jullie moeten niet teveel vertellen over de uitverkoop bij noppies hoor ben echt noppies fan, bijna enige merk wat in zijn kast te vinden is.
    maar ik mag niks kopen van mezelf heeft nog genoeg 62 en koop pas 68 als hij het echt aan kan.

ros: snelle bevalling is idd ook niks, tenminste kan ik me voorstellen dat je, je er weer psychisch niet op kan instellen en het dan ook erg heftig qua pijn is.

eten in wippertje geven ging hij zich vaker verslikken, hij lag te veel, kan de wipper wel rechter op zetten maar dacht dit gaat ook.
    en zijn fruit zit er met 5 min, in dus langer zit hij niet.
    op de grond kan hij ook enkel zitten met ondersteuning in zijn rug van voedingskussen hoor, zelfstandig klapt hij vooruit dubbel

15. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Ik zit een beetje met het volgende ik heb het volgende schema:

8.00 fles 210/7 + rijstebleom
    9.30-10.00 fruithap
    12.00 fles 210/7
    16.00 fles 210/7
    18.30 groentehap 2 eetlepels
    20.00 fles 210/7 +rijstebleom

Nou eet ze van die groentehap hooguit 2 hapjes en dan wil ze niet meer. Zou ik misschien om 16.00 groentehap kunnen doen en daarna de fles?

Of iemand een andere schema?

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    schema:
    -tussen 6 en 8 eerste fles, daarna of nog even slapen (als ze op bed fles krijgt) of lekker spelen in de box, met eten wil e er bij zitten en korst sebbelen, daarna weer in de box
    -bad, fles en naar bed
    -rond half 1 is e weer wakker, groente/fruithap +fles als ze niet genoeg heeft
    -rond 4u fles en dan weer naar bed
    -als wij gaan eten is ze weer wakker en kijkt ze het eten uit de mond;)
    -tussen 20 en 21u laatste fles en naar bed

bevallingen: bij daniel braken om 2.10 de vliezen, daarna gelijk naar zh omdat hij nog niet goed was ingedaald. In zh bleek dat hij gepoept had en ik had zo'n 3cm. Maar op 4 bleef ik heel lang hangen dus om kwart voor 11 besloten dat het ks werd en om 11.44 was hij er.
    Bij lydia eerst 1,5dag voorweeën gehad (vrijdagmiddag begonnen). De avond vk had het slecht, heb dr helemaal uitgekafferd;):) Zondag om 1.00u gingen ze pas echt wat doen, om 7u vliezen gebroken en rond 8u was e er na 3 persweeën, schaamlippen waren iets gescheurd. Bevalling van lydia zou ik wel over willen doen, maar dan wel vanaf zondag nacht:D

slapen: lydia slaapt de nacht bijna klok rond, overdag wil ze wel steeds meer wakker zijn.

17. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Anne-Fleur ongeveer hetzelfde en ook overdag toch nog vrij veel... dus, 't zal wel normaal zijn, zo...

18. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Moet nu snel weg, meisjes naar dansles brengen en zoon naar voetbal en sta er vandaag alleen voor. Mannetje is naar het Klara muziek/koren festival tot vannacht...

Lees straks wel verder en reageer dan wel nog...

19. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    voor degene die mij nu op fb hebben....in mijn profielfoto staat een slapende M. met een rood/grijs gestreept pakje aan en een mutsje op
    anders weten jullie niet wie ik ben :D

20. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Lekker mupke, hoor!!!

Deel Deze Pagina