Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Bumpie ik zou fles van vier uur niet doen maar rond die tijd of iets later groentehap met fles.
    Al zien ze op cb liever nog fles dam hapje das puur oefenen.
    Maar logisch dat ze nog voldaan is van de fles als je het zo dicht op elkaar geeft.

Huis is schoon, gaan even wandelen buiten

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wel leuk om te lezen wat voor 'schema's' jullie kindjes hebben.

Hier als volgt (alles plusminus, afhankelijk van hoe laat ze wakker wordt en hoe laat ze weer moe is):
    -8.00/9.00 uur fles 180+6
    -9.30/10.30 uur naar bed
    -10.30/11.30 uur wakker en groente of fruithapje
    -12.00/13.00 uur fles 180+6, daarna naar bed
    -15.30/17.00 uur wakker (slaapt 3-4 uur) fles 180+6
    -17.30/18.00 uur naar bed (slaapt half uur tot uur)
    -18.00/19.00 uur wakker
    -20.00/20.30 uur fles 210+7 Daarna naar bed

Ze krijgt totaal dus maar 830 cc en twee eetlepels groente of fruit. Maar ze groeit telkens 600 - 900 gram per 4 weken, dus meer heeft ze gewoon niet nodig. Heb haar deze week thuis even gewogen (weer 4 weken geleden op het cb) en ze weegt nu ongeveer 7,2 kg, dus weer 700 gram in 4 weken.

Succes met de drukte Karen!

Om 1 uur 's nachts bevalling hier meteen begonnen met weeën om de minuut van een minuut lang. Om half 3 waren we in het ziekenhuis, weeën werden heel snel heftiger en zo rond half 4 zat ik midden in 1 grote wee! Had totaal geen adempauze meer en nog maar 4 cm. Om half 5 had ik ruggenprik (heeeeeeeerlijk!). 10 uur is Jessi geboren na een kwartiertje persen :D 9 uur voor een eerste vond ik eigenlijk al heel netjes, maar er zitten hier tussen die er helemaal spoed achter hebben gezet :$

Gisteren weer bij ons nichtje geweest, ze gaan nu sneller spreiden en hoogstwaarschijnlijk zal ze eind volgende week of net na dat weekend de kijkoperatie krijgen. Als ze dan met gips terugkomt heeft de tractie genoeg gedaan en hoeft ze niet geopereerd te worden, ALS alles op zijn plaats blijft zitten in het gips. Dus nog steeds heel erg onzeker. Als ze geopereerd moet worden zal ze elke paar jaar onder het mes moeten totdat ze uitgegroeid is.... Maar we hopen er natuurlijk het beste van! Maienditje, er hang nu 'maar' 600 gram aan elk beentje, is voor het spreiden zelf voldoende schijnt. Maar voor zo'n klein lijfje is dat best veel!

Jessi kwam een hele gave auto tegen in het ziekenhuis, die moest ze even proberen :D

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    leuke foto tooske!

4. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    @Tooske: Wat een geweldige foto!! En ze ziet er zeker niet ondervoed uit hoor ;)

Hier 2 zieke kindjes......Megan 38.8 en aan het stijgen en heel hangerig en ze herhaald wel 200keer: Woel mie nie jekker.........vertaling voel me niet lekker.
    Suzannah verhoging 37.7 maar huild in haar slaap.
    Pffff

5. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thnx Gup! Vond haar er ook wel koddig opstaan met haar rode bolle wangen, open mondje omdat ze het zo leuk vindt en michelinbeentjes :D

Niemand kan haar voorbij lopen zonder iets te zeggen over haar rode bolle wangen/ hollands glorie of michelinbeentjes! Toch zit ze op de middenlijn qua lengte en gewicht. Ach, ik was vroeger ook zon mollig ding als baby zijnde ;)

6. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beterschap met je kleintjes Sloppy! Zo zielig als ze ziek zijn....

Dat bedoel is dus, niemand kan het zonder opmerking over niet ondervoed zijn hehe ;)

7. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Heerlijke foto Tooske! Ik las ooit dat jouw man geek tweede wil, hoe gaat het nu daarmee, draait hij al bij?

Sloppy, beterschap met jouw dames! Sneu voor hen en doodvermoeiend voor jou lijkt me.

Lilaa, zolang slaapt Sam nog niet. Hij is pas net van de bv af en krijgt nog een fles om 22.00 uur.

Ros84, was erg leuk dat je me uitnodigde! Ties is helemaal verzot op zijn broertje. Ze slapen samen en dat gaat super. Hij wordt boos als ik Sam eens laat huilen en gaat hem dan zelf troosten. Dan komt ie helemaal aansjouwen met dekens en knuffels enzo, zo lief!
    Soms gaat Ties ook naast Sam liggen op het speelkleed en vertelt hij hem hele verhalen, en Sam maar lachen!
    Keten doen ze ook, samen in bed. Een kwartiertje en dan slapen ze :)

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    sloppy ook al zieke kindjes:( hier om half 7 ff naar de hap, vermoed oorontsteking bij daniel:(

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    marieke, leuk is dat he! daniel wil ook meer met lydia dan lydia aan kan en hebben samen al hele gesprekken, snap er alleen nog neit veel van

10. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    A ha, nu is dat probleem meteen ook opgehelderd :D
    En ik moet er bij zeggen, ik dacht even dat ik fout zat, de naam M. komt misschien niet zo vaak voor in Nederland (lijkt mij ook niet), maar is een typische naam in opmars hier (ik dacht dus eerst dat je Belgisch was en wist daardoor helemaal niet meer wie je nu was :D).

11. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Inderdaad :)

12. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    @Tooske: Inderdaad, leuke foto :p (en schattig meiske).

@Gup en Sloppy: beterschap met de kindjes. Dit is niet leuk, nee :(

Ik heb vanmiddag weer kleertjes geshopt :)$), vooral nu we al aan de derde afprijzing zijn en het tot -70% ging... erg interessant, maar al bij al toch weer veel geld kwijt (tja, dat krijg je met vier kinderen natuurlijk), maar wel leuke dingen en super koopjes gescoord... mama helemaal blij, papa iets minder... :D

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske supercute die foto :D en nogmaals sterkte met je nichtje, echt heel sneu al dat gesleutel aan zo'n klein babylijfje, maar hopelijk gaat het haar goed helpen

@Bumpie voor zover ik weet is een fruit- of groentehapje vóór 6 maanden sowieso niet 'nodig', qua voedingsstoffen, ik heb begrepen dat de melk nu nog voedzamer en belangrijker is dan groente of fruit, dat is meer om te oefenen met van een lepeltje eten en smaken/texturen uitprobren.. opzich is het dan niet erg als ze maar een paar lepels groente eet, het is denk ik meer zonde als ze 'vol' zit met groente waardoor ze minder melk zou drinken daarna..

@Karen leuk, weer geshopt ;) bij Noppies weer? (sorry Maienditje dat ik het weer noem :p)
    beterschap voor alle zieke kindjes :(

@Marieke wat schattig dat Ties zo gek is op zijn broertje! lijkt me zo leuk, een broertje of zusje krijgen voor je eerste kindje!

14. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier ook een wat ziekjes mupje, 38 C, dus wat verhoging. Ze kijkt ook zo lodderig.

Leuke foto zag ik weer voorbij komen!

15. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier slaapt ze ook makkelijk 12/13 uur, laatste fles is nu zo om 19.30/20.00 uur. De dag wisselt nogal omdat haar slaapjes nogal wisselen. Ze krijgt 4 flessen en een fruit en groentehapje.

16. sloppyslayer

sloppyslayer VIP lid

10 feb 2007
    10.549
    0
    0
    zandvoort
    hahahahaha, ach dat zeggen ze bij mij ook hoor :D
    Hollands glori enz enz.
    Opa en Oma noemen haar zelfs dik..........pffffff
    Bekijk bijlage 214869

@slapen: hier van 19uur tot ongeveer 8uur............soms eerder soms later.

17. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    wat slapen jullie kindjes allemaal lang :$
    we hebben geprobeerd de late voeding eerder te geven....maar dan kwam meneer ook gewoon eerder ;)
    dus hier om 23.00 nog steeds een fles ( moeten we hem wel voor wakker maken ) em dan slaapt hij tot 6.30-7.30.....dan weer een fles en slaoen we samen nog tot ongeveer 9.30 ( doordeweek heb ik namelijk nooit een vroege dienst op het werk :D)

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Leuk om al die verschillen te zien in de behoefte van ons kindjes die toch allemaal ver even oud zijn.

Hier zeggen ze ook altijd das een lekkere hollandse knul zeg ik nou ze klagen juist dat hij te mager is hoor.

Ik weet nu helemaal niet meer wat ik moet doen want hij mot de melk gewoon niet maar ja iets van brood mag nog niet.
    Hij heeft natuurlijk een fles om 8.00/13.00/20.00 en laat van zijn 210 nu de laatste dagen steeds 120 staan.
    Vaker fles aanbieden heeft geen zin, hij doet wel gewoon zijn ding maar ja hij kan hier niet op groeien denk ik.
    Of hij zit niet in een groeispurt nu.
    Kan wel fruit en groente laten vallen maar dan drinkt hij niet meer dus dan liever nog wat binnen.
    Zijn hapjes hier zijn complete maaltijden 150gr.

Misschien maandag kijken of ik langs inloopspreekuur kan.
    Heb dan enkel ook 3 opvangkindjes

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, de katten zijn weg. Raar hoor, kale bedoeling zo in huis! Vriendlief heeft er meer moeite mee dan ik, zo zielig. Maar we weten dat het zo beter is. De beestjes waren niet gelukkig hier, nouja, vooral één van de twee. Ze leek gewoon een hekel aan me te hebben. Zij niet lekker in haar vel, ik niet lekker in m'n vel. Drie keer op een dag dreigen met een asiel daar werden we allemaal niet beter van ;) Ze gaan vast gelukkig worden bij hun nieuwe bazin, daar ben ik van overtuigd!

@Slapen, hier ook niet lang hoor. Ze slaapt wel vroeg, tegen 17 a 18 uur is ze zo moe dat ze wil slapen. We maken haar dan wakker voor de laatste fles tegen 21 uur en dan slaapt ze door tot een uur of 6. Soms half 6, soms half 7, maar veel later wordt het niet helaas...

@FB, zal eens bij de nieuwe vriendjes van Pandora en Natas kijken :D
    Altijd gezellig!

@Hollands glorie, hier ook zo'n michelen poppetje :D Verschilt zo per kind! Evi krijgt 4 flesjes en heeft rillen waar je u tegen zegt. Haar nichtje krijgt 5 flessen is een heel slank meisje.
    Maakt me niks uit, geniet van m'n bolle meissie :D

@Sloppy, Beterschap daar!!

@Gup, Ook beterschap! Hoop dat het meevalt met Daniel!

20. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ zieke kindjes: Beterschap!!

vanmiddag naar ikea geweest met mijn moeder. Echt heel gezellig en mirthe mooi mee. Heeft haar ogen uit gekeken. Is nu net in slaap gevallen op haar speelkleed. ;) Heb een kinderstoel nog meegenomen van ikea die is smaller dan zo'n houten. Ze zat er net helemaal trots in. Ik hou toch gewoon mijn oude schema maar aan.

fijne avond. Mijn schoonzusje en zwager komen langs met hun dochtertje.

Deel Deze Pagina