Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    iemand zei trouwens dat in omneo nutriton zit. maar die hebben ze veranderd, Femm begon opeens te spugen en toen zag ik pas dat licht spugen als tekst van het pak was afgehaald. volgens mij zit het er niet meer in. Ik doe er nu zelf iets bij.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik durf het bijna niet te zeggen maar Sam zit in maat 74 al...

3. bumpie

bumpie Niet meer actief

Mirthe ook al sommige dingen past 68 nog maar niet veel meer

4. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @Link; kreeg 1 gekke site te zien, die kreeg ik niet te zien. Heb even een nieuwe neergezet.

The Legacy of an Adopted Child

@Ik dacht te lezen dat je pas over gaat als je kind tegen de 800 cc overgaat (staat ook op dat pak)...Anders even CB vragen (moet pas 8 feb. weer)

@Flesvoeding; hier bezig met me laatste pak HA1. Als ie op is gaan we naar 2.

@Eten; We zijn er weer wat bij gaan doen, 's ochtends rijstebloem.
    7.00 - Fles 210/7 (vanaf nu met rijstebloem)
    9.30 - Fruit (1 potje)
    11.00 - Fles 180/6
    13.00 - Ligapapje
    15.00 - Fles 180/6
    17.30/18.00 - Groentje (1 potje)
    19.00 - Fles 210/7

Kan natuurlijk wat afwijken. Maar gaat goed ook met de ontlasting. En als het wat minder gaat. Geven we hem bruine bonen met appel. Alleen vandaag poepte hij wel veel hoorde ik van vriendlief :-D...Verder doen we altijd 10cc extra water in de fles.

@Maat; hier ook 68, 74 ; afhankelijk van het merk.
    @luiers; laatste pak 3, dan naar 4 (snachts al 4)

5. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    mooi gedicht !!!

6. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier maat 62 en 68, heel klein vallende kleding maat 74. Wel maat 4 luier, vond ik beter zitten.

Voeding nu bijna helemaal op 2, van de dietiste onder de 600cc pas helemaal op 2, ach overal zeggen ze iets anders

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    oh mensen van het voorheen-buikjes-topic.. ik zocht voor de gein op wennietje en kwam zo op haar laatste vraag aan de verloskundige op het forum van een paar dagen terug: "Beetje intime vraag maar ik ben 10 w zwanger en gisteravond kwam ik klaar en had daarna pijn in mijn buik.nu nog steeds heb ik nu kans dat jet misgaat"
    ....
    ik lach me een hoedje! (vooral in combi met het gegeven dat er bijna elke dag een andere vraag in deze trant wordt gesteld, over hobbels rijden, pijnlijke darmgassen, te hard poepen, etc)

@JustMe mooi!!

@Gup jammer dat er weinig leuke kleertjes te shoppen zijn daar.. heb jij evt tips voor leuke (grote) babyzaken in noord-west Duitsland, rond Bremen/Osnabrück/Oldenburg (zie dat dat de grootste steden in de omgeving zijn op google maps :p)

welterusten allemaal, hopelijk allemaal heerlijk slapende beebjes :)

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ros84....ik lees je stukje over wennietje en ik spuug mn thee over mn toetsenbord van het lachen :):D

@kleertjes...ik durf dus echt nog niks voor de zomer te kopen...nu nog niet zo heel lang maat 68, maar sommige dingen in 68 worden gewoon wel al weer krap

@afvallen...tja....ik weeg eigenlijk 4 kilo teveel naar mn zin, maar ik zit veel meer met mn nog niet helemaal platte buik, dan met die 4 kilo teveel
    ik weeg nu 63.
    10 kilo meer dan 3 jaar geleden ;) maar voel me wel beter met die kilo's extra
    ik ga ook niet lijnen ;) pas als er een 2e is en daar nog kilo's van blijven hangen

@uitslapend kindje....dat was vandaag voor het eerst hoor ;) het is een keer 9.00 geweest.....maar normaal is de eerste fles toch echt tussen 6.30-7.30
    maar van mij mag het morgen weer hoor....ben ik namelijk ook vrij :D

9. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    nou pandora wij hebben wel veel gemeen qua namen en gewicht ook.:) ik weeg nu ook 63 en voor Jens 53 . wil er wel nog 3 vanaf. maar goed mijn buik na 2 zwangerschappen is die wel uit model hihi. en of dat goedkomt. bij Jens was die allang plat. toen was ik 23 kilo bijgekomen. veel vocht. en er zijn er 5 blijven hangen toen , na verloop van tijd nog 2 dus 60 kilo was begingewicht. nu 15 kilo maar bijgekomen. en ik moet er nog 3 zeker. maar goed ik heb mijn 2de al.;)
    Ik ga niet lijnen. minder snoepen en sporten helpt hier ook al.

wat hebben jullie beebjes lang geslapen. nou hier gewoon 7.00 zoals altijd.:( Jens sliep altijd lang. Femm lijkt echt op haar papa.die is ook vroeg wakker. Jens is echt mij.
    smorgens zijn we volgens vl hetzelfde. kruipen weer helemaal onder het dekbed roepen doe het licht uit. de molletjes zegt hij dan. femm is ook gelijk vrolijk. gaat ze helemaal wippen in bed. scheelt wel dan op mijn ochtendhumeur;)

nou die wennietje maakt zich wel heel erg druk .

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

mijn zoontje ook:)

Ow en facebook zp is super ;)

11. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    @meiden; ken niet het hele verhaal; maar ik snap wel dat jullie lachen:p

@Gedicht; ja ik las en dacht wow

@Babyfoto's; me mams had me babyboek meegegeven, echt grappig ook met wanneer ik wat deed enzo...ik stond dus met 8 maanden...(zag een foto waaraan ik me stond op te trekken aan de kinderstoel:p)...En ik had echt een BOS!! met haar, zag een foto van een maand na me geboorte...jeetje, meer haar dan hoofd...

12. Sila24

Sila24 Niet meer actief

oh jeetje ik probeerde wat bij te lezen maar is me tevveel hier nog pamper maat 3 maar komt omdat ik nog 6 pakken daarvan heb daarna gaan we over na 4 . Maar hij past nog goed in maat 3 nog

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Goedemorgen hier goede nacht gehad dus tactiek werkt.
    Laat jeremy in de avond van zes tot zeven nog slapen.
    Hij is dan om acht uur wel goed moe om gelijk te slapen maar heeft nog wel energie voor heel zijn fles op te drinken.
    Met dat als gevollig dat hij nu nog lekker slaapt

14. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    OMG Ik voel me alsof er vannacht een trein over me heen is gewalst :( Evi heeft besloten dat ze niet gaat slapen vanochtend, dus die haal ik zo maar weer uit bed... Beetje jammer ;)

Maar....Ros, dat stukje van jou over onze grote vriendin, daar kan ik wel om lachen :D:D Hahaha, sommige dingen veranderen nooit!

15. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    hahaha ros: hilarisch! :D wat n doos is ze nog steeds zeg..... pfffff

linn: ik heb gewoon het 1e boek van Sonja, die is best streng vind ik. Heb ik wel nodig als ik ES doe haha. Gisteren wel 2x gesport, voelt goed! Alleen die kilo's en bijbehorend zwembandje willen er nog niet af...

enne, beterschap nog steeds meissie....

justme, wat n prachtig gedicht! Echt ontroerend...!

En Karen, mooi verhaal zeg! Kan me voorstellen dat je er nu zo van geniet!

Annelynn is vandaag 6 maanden, wauw! :$

Voeding 2: volgens mij is het ook 6 maanden, zoals maienditje zei. Niet eerder in elk geval? Wij geven het sinds gisteren (ok 1 dag eerder:p) en ze krijgt maar rond de 600 nu (2x180 en 1x210). Daarnaast natuurlijk wel fruit en groente. Ben benieuwd wat het cb er van vindt... maar ze doet het er echt goed op zo dus ik denk dat het wel goed is....

16. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Josjo, gefeliciteerd!! Wat gaat de tijd toch snel he?!

Volgens mij "mag" je 2 pas gaan geven als ze én 6 maanden zijn geweest, én maximaal 800 drinken. Van de 1 kunnen de niertjes max 1000 aan, wellicht dat die 800 ook om zo'n soort reden gesteld is als grens?

Nu weer even slapen... Althans, als Evi dat goed vind ;)

17. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Josjo Gefeliciteerd, alweer een half jaartje oud is jullie kleine! :)

@voeding Ook wij hoorden dat je echt pas met 6 maanden over mag stappen naar de '2' van flesvoeding

@Linn84 Welterusten! ;)

Vraag: gisteren heeft mijn schoonmama de berg van het hoofdje van onze beeb gehaald (wij hadden dit nog niet eerder gedaan) met babyolie en een babyborsteltje om het er vervolgens af te vegen. Nu heeft hij sinds gisteren al een knalrode hoofdhuid en het zit me niet lekker. Is dit normaal?

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @justme, lijkt me best apart...

@baantjer: zijn wij pas mee begonnen, via youtube en dan gewoon bij aflevering 1 begonnen

@voeding: ik maak het op wat ik heb en ga dan over op 2 denk (heb nog 2,5pak nu). Als het lukt ga ik het van t weekend vast inslaan, scheelt hoop geld

@leeuwtje, na deze reis komen we naar m'bracht!:) ze zijn daar nu met roerwerk voor ons bezig en dat is dan klaar:)

@marieke, wow, grote knul!

@wennietje: oeioei, dan maar geen seks meer de komende weken:D

@ros: daar komen wij nooit:p zitten vooral zuid duitsland. galaria kaufhof heeft vaak wel grote kinderafdeling (c&a klasse), kik heeft soms ook wel leuke dingen (zeemanklasse). Woolwort haal ik ook weleens wat vandaan (lijkt op kruidvat). Verder heb je h&m, c&a en soms hema en zeeman, maar dat verschilt niet veel met Nl. Voor de rest zal ik het niet zo snel weten eigenlijk. Hangt er natuurlijk ook vanaf wat je smaak is

@slapen: lydia was kwart voor 7 wakker en ging kwart over 8 weer dr bed in

@lori: geen idee, maar ik denk het wel

19. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Nou, niet slapen dus...
    Mevrouw wou oefenen :D Had gister nog geschreven dat ze totaal geen initiatief nam tot rollen en nu ligt ze constant op haar zij te spartelen... :D
    Ze ligt nu wel even in bed, maar weet dat ze er binnen het uur weer uit wil voor een fles, dus om nu zelf weer te gaan slapen heeft geen nut. Dan maar een kopje thee. Ook lekker!

Lori, Ik haal af en toe ook wat berg weg van Evi's hoofdhuid op diezelfde manier. De huid is dan wel rood ja, maar dat trekt met een half uur wel weer bij. Misschien is je sm iets te fanatiek geweest?
    Heeft hij er ook last van? Anders even in de gaten houden vandaag en dan zal het vast weer wegtrekken...

20. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Lori hier gebruiken we de borstel niet voor berg maar eerst keer met kammen was zijn oofd ook heel de dag rood.
    Denk combi van dun huidje en de borstelharen misschien nog hard.

Hier vanachtend uur gewandeld naar de winkel enz. zitten nu aan het fruit en dan de kleine naar bed.

Linn hopelijk kan je vanmiddag nog mee gaan tukken.

Ik zie wel wanneeer ik na voeding 2 mag dacht dat met zes maanden standaard overstap was, zoiezo nidt eerder nee maar heb echt kinderen in de opvang op twee zitten die meer drinken dan 800.
    Maar normaal zitten de meeste dan wel op 3 flessen nog maar natuurlijk.

Josjo gefelici met het half jaartje hoor een half verjaardagsfeestje bij he

Deel Deze Pagina