tooske : fijn dat bijvoeden goed gaat en ze er niet op reageert. en heel veel sterkte gewenst voor je nichtje. ik heb hier een xl-avent fles waar 330 cc in kan ideaal ik had met die andere ook dat het net niet ging of het werd een zooitje. had hier ook eerst difrax flessen maar bij mij man lekte die altijd, merk wel met avent dat hij veel meer uitspuugd bij een boer dat is echt niet bij difrax omdat ze minder lucht pakken. laatst speen 3 geprobeerd maar daar liep alles er langs en stikte hij steeds omdat het te snel ging dus gewoon weer speenmaat 2 erop. bijvoeding: hier dus naast 3 flessen een complete groente hap 150ml. wil zo ff brainstormen op een nieuw schema aangezien hij vandaag om 7 uur al kwam kan ik misschien in de ochtend fruit geven en hem laten wennen aan iets meer wakker zijn. ik geef nu ook nutrilon h.a maar zijn eczeem gaat goed dus ga misschien straks ook over op gewone maar geen idee hoe je het slim moet doen. dus ik lees de tips mee, al zullen er nog weinig op nutrilon 2 zitten. hier een rustige werkweek vandaag 1 kindje, morgen 2 en donderdag 2. en manlief is vandaag en morgen nog vrij. dus ook een goede week om evt nieuw schema aan te leren.
Hmm... ik hoor het al Vanavond rijstebloem door de fles Ze slaapt altijd goed, maar t is 's ochtends zo vroeg! Vanmorgen half 6. We hebben het kunnen rekken tot 6 uur voor een fles, maar toen moest het toch echt gebeuren! We zijn vandaag nog allebei vrij, maar van uitslapen komt niets. Normaal gaat ze na de eerste fles wel weer slapen, maar ze is nog steeds wakker. GAAP We gebruiken de difrax fles en nog steeds een s-speen. Heb wel een drie standen speen in huis. Moet ik die dan gebruiken? En hoeveel schepjes rijstebloem moet erdoor? En dan ook wel de nutriton of is dat dan een beetje teveel van het goede? Normaal krijgt ze 's avonds 210/7 met drie schepjes nutriton. Pandora, heb je weer kunnen slapen?
Ik geef geen nutriton door de papfles anders wordt het beton Ik doe 3 eetlepels rb door de laatste fles. Ik weet niet welke fles je hebt maar ik doe 180/6 en dan soms wat extra water anders past het niet in de difrax. 240/8 Veel hoor, ik zou persoonlijk nooit zo'n grote hoeveelheid geven, vind het erg veel voor het maagje. Maar ik snap het wel als je kleintje zo veel slaapt en weinig flessen krijgt. Hier was het vanmorgen 8.20, heerlijk hoor. Morgen weer werken vind het altijd zo zielig om haar dan wakker te maken.
Volgens mij kun je idd van ha1 overstappen naar standaard 2, je kunt het mengen om zo de overgang soepel te laten gaan. Schepje van nr 2 voeding is groter maar dat is geen probleem. Hm er zit er een naast mij te persen, dus ga zo maar eens kijken naar het resultaat
En natas wat was het resultaat. Hier met nieuw ritme maar begonnen net fruit op. Die van mij is een kleine vreetzak hoor alles wat je aanbied gaat erin. Eerste keer fruit geen probleem, 1stuk gepureerd op wilt hij nog meer. Groentje was hier.ook gelijk volledig heb het niet opgevoerd. Heb een keer aan cb gevraagd of er een max was aan de hoeveelheid melk per keer maar dat was er niet als je maar niet meer dan een liter per dag geeft. Qua gewicht zien ze liever nog vijf flessen van 200 dus vonden het goed als ik meer per keer gaf en minder flessen. We zullen straks wel zien nu door het fruit erbij toch vijf maaltijden voor zijn idee
Oh ja ook weer ongi geworden wel snel ben nog maar sinds een week gestopt met bv. Gelijk de pil ingenomen is wel wennen naar 1,5jaar
Hey meiden! Zo had ff weer wat bij te lezen... @Elisje; lukt dat wel met de normale speen, rijstebloem? Hier bleef altijd zoveel zitten ... @Tooske; wat zielig voor 't kleintje! Wel onwijs leuk dat je een aftelkalender hebt gemaakt. Creatief bezig hoor! @doorslapen; hier sliep de kleine door tot uurtje of 5, wilde toen wel verder slapen maar op zijn buik, dus bij ons gelegd, zodat ik kan opletten...Hebben jullie nog tips? @Pandora; jouw ritme komt nog wel hoor! Alleen ik ben nog steeds kapot van oudjaar...slaap zo slecht...de laatste dagen...gevoel hebben alsof je niet slaapt @Nutrilon 2; ja ik mag over 19 dagen over...maar wacht nog even af...ga eerst naar het CB, even kijken wat zei ook zeggen... Hier slaapt de kleine in een zijlig-kussen (wordt niet aangeraden maar....), omdat hij een scheefkoppie had ...Was in 1e instantie bedoelt voor overdag, maar hij viel altijd overdag in slaap erin, en hij is het gaan associëren met slapen. Op zijn rug slapen lukt echt niet...alleen zij of buik.... Trouwens leuk weetje. Kleine was een bijna-helmpje met zijn 107,9% en heeft nu volgens de laatste meting een perfect rond hoofdje van 100%. (Fysio geloofde het niet)
@tandjes: de eerste zit er aan te komen, maar bij daniel duurde het ook lang voor die echt door was dus verwacht dat het nog wel even duurt voor die echt door is bij lydia @vuurwerk: lydia heeft er niks van gemerkt, daniel hadden we wakker gemaakt en die wilde vannacht weer kijken, zo leuk vond hij het. @weegschaal: verschrikkelijk ding, kilo's blijven er maar af gaan, mag nu toch wel stoppen voor ik skelet met vel ben @potjes/vers: hier ook vaak vers @pandora, lekker zeg! hier werden ze vanochtend allebei om 9u wakker, mag wel vaker van mij al heb ik over daniel niet te klagen, die is eigenlijk nooit voor 8 wakker. Lydia rommelt nog erg, is tussen 6 en 9 vaak @siren, balen dat je ongi bent! ik ben er gelukkig bijna vanaf, laatste dag denk/hoop ik @justme: heeft hij al zoveel haar dan? ah ik lees het al. Foto? mobiel hangt hier nog boven de box, is te hoog om aan te trekken nu ze nog niet kan zitten. Al probeerd ze het wel vaak te pakken en word dan boos dat het neit lukt @pandora: hier komt het soms ook op 3 flessen uit, maar dag erna weer op 6 dus maak me er niet druk om. Cb doet dat wel, want 6 is te veel en 3 te weinig. Tja, ik ga er geen flessen inproppen of dr laten krijsen van de honger. Ze groeit netjes zo dus vind het wel best. @arm leeuwtje (wim zegt dat we vd week naar maasbracht gaan!) @slapen: lydia slaapt al vanaf 4dagen op de buik, anders slaapt ze max 15minuten. Daniel was net zo, heb er geen moeite mee, vind op de rug en spuug niet kwijt kunnen enger @rijstebloem: doe ik niet aan, ze heeft het niet nodig. @lijst met persoonlijke dingen: lijkt me leuk! @linn, hier ook nog alleen melk in de fles hoor! en sinds kort dan fruit, maar daar wil ze maar paar happen van. @aaah maienditje! lief zeg! @bijvoeden: geef net zoveel als ze op kan. Had gehoopt dat ze met 6maanden ook zo goed als volledig met de pot zou meeeten maar dat zit er bij haar niet in. @hehe, weer bij nu snel kindjes aankleden en opruimen hier
Gup, das ook niks nee als de kilos eraf blijven vliegen, geef je nog bv? Pandora, is ook wat! Wat Maienditje zegt, even wennen aan het nieuwe schema. Ik vind het heerlijk dat de laatste fles er tussen half 8 en half 9 's avonds ingaat. Heerlijk hele avond voor onszelf. En je kunt op tijd naar bed ja. Als je dan kunt slapen ten minste haha! Diëtiste hier zei dat bijvoeding voor de 6 maanden nog niet noodzakelijk is en dat ze alles binnenkrijgen wat ze nodig hebben met melk. Maar het is puur oefenen, oefenen, oefenen, wennen aan lepeltje, smaken, texturen. Maag-darmkanaal wat laten wennen. Hier zit ze al een tijdje op 3 x 200 cc en 1 x 235 en moet introductie van nieuwe voedingsmiddelen met kleine beetjes tegelijk doen, dus eer ze hier een heel potje krijgt zal nog wel even duren denk ik en ze heeft nog altijd voldoening met de flessen. Nutriton lees ik regelmatig over, wat is dat? Vanmorgen half 9 beebje wakker, kwart voor 9 er maar eens uitgegaan en om 9 uur hing ze lekker aan haar ontbijtje. Ligt sinds 10 uur weer op bed en als ze wakker wordt krijgt ze worteltjes, ben benieuwd. Ze stak gisteren trouwens telkens haar duim in haar mond net nadat ze een hapje banaan had gekregen haha! Mijn moeder zei al dat ze het dan beter weg kan krijgen door het zo op te zuigen, zag er iig wel grappig uit. Zal een kijken of ik een filmpje kan uploaden ervan. Maienditje, bah weer ongi! Hopelijk is t geen hele heftige, was bij mij de eerste na zs wel. Ja en elke avond weer aan die pil denken, duurde hier ook even haha! Natas, was het full house? Jullie beebje ook mooi op een schappelijke tijd wakker! Linn, hopelijk werkt het met de rijstebloem door de fles en slaapt ze morgen lekker langer uit. Zou wel een beetje opbouwen en dan met een iets grotere speen proberen ja, is toch even kijken per beebje hoe dat gaat. Maienditje, dank je voor sterkte voor ons nichtje. Gisteravond zijn we nog even met zijn allen bij mijn schoonouders geweest en mijn schoonzusje moest zo huilen en vindt het zo moeilijk dat ze dan ons kleintje zo gezond ziet en dat wil ze ook voor haar kleintje. Hoop zo dat ons nichtje het allemaal rustig over zich heen laat komen en dat ze alles accepteert, en dat ze gewoon lekker slaapt daar. Dat scheelt toch al een hoop kopzorgen voor schoonzus en -broer. Ik ga nog eens alle kerstbendezooi opruimen hier, weg ermee, alles weer lekker opgeruimd
03-07-2011 ZJ84 Timme 2612 gr 49 cm 34w5d 16-07-2011 - mamapatricia - lizzy - 2230 gr - 43 cm - 34w4d 21-07-2011 - Justme86 - jongen - 2940gr - 37w2d 01-08-2011 - Ros84 - meisje - 2888 gr - 47 cm - 39w5d 02-08-2011 - bumpie - Mirthe - 4200 gr. - 50 cm - 40w5d 02-08-2011 - Siren84 - Lizzy - 3140 gr - 48 cm- 37w0d 05-08-2011 - Leeuwtje8108 - Femm - 3665 gr - 51 cm 40w6d 05-08-2011 - Tooske - Jessi - 3215 gr. - ? cm. - 39w5d 09-08-2011 - Linn84 - Evi - 3285 gr. - 49 cm - 39w3d 09-08-2011 - Suzanne1 - Mees- 3535 gr - 51 cm 41w0d 11-08-2011 - Maienditje - Jeremy - 3830 gr. - 52 cm - 41w1d 16-08-2011 - EdN - David - 2840 gr. - 47 cm - 38w5d 17-08-2011 - LiLaa - Kaan - 3000 gr - 50 cm - 38w3d 19-08-2011 - Sammie88 - Kyan Leroy - 4465 gr. - 53 cm - 20-08-2011 - Merry78 - Aylin - 3580 gram - 50 cm - 41 w 20-08-2011 - Lori - jongen - 3725 gr. - 41w6d 21-08-2011 - Guppekop - Lydia Elizabeth - 3800gr. - 52 cm 21-08-2011 - Natas79 - Mare Josefina - 3175 gr. - 48,5 cm 22-08-2011 - Bloempie 1983 - Lana-3962 gr. - 54 cm 23-08-2011 - wondertje1985 - Mirre - 3590 gr - 49 cm -40w3dg 23-08-2011 - Elisje - Tristan - 2875 gr - +/-47cm - 39w4d 28-08-2011 - Pandora - Jongen - 3665 gr. - 50 cm - 41w1d
@Bos met haar zie de foto En dit was vorige maand... @tandjes; nu al? hoe merk je dat, dat ze tanden krijgen ? @Foto's hebben jullie nog leuke, lieve, sgattige, gekke foto's van jullie kleintjes @ondeugend doen; kleine grist net mijn eten uit me hand, snel weer terug gepakt. Loop met hem naar de keuken, glas pakken (heb soort vliegengordijn van bamboe, daar hangen, deur was onhandig)....blijft meneer er aan trekken...... @guppekop - ook in de nacht???
@Pandora bij mij kreeg beebje ook een tijd 5 voedingen (bv) en de laatste rond 23u/0u maar is eigenlijk als vanzelf naar 4 voedingen geschoven, laatste rond 20u en dan slaapt ze tot de volgende ochtend hoop dat het goed is gegaan! en ik had dat ook! de eerste keer dat ze goed doorsliep was ik zelf de halve nacht klaarwakker, en lag me helemaal op te vreten dat ik nu eindelijk zelf kon doorslapen en dat het dan niet lukte.. helemaal gefrustreerd, en toen lukte het al helemaal niet meer heb je de slaap nog kunnen vatten na je berichtje? @Leeuwtje ach arme hond.. zo zielig is dat met oud&nieuw, onze kat is er ook erg bang voor.. had wel een relaxpilletje door zijn voer gedaan en lekker binnengehouden (is normaal een buitenkat) @Maienditje wat een superschattige outfitjes had Jeremy aan! heel feestelijk, cute @JustMe wat goed dat het hoofdje zo mooi rond was geworden! hier heeft fysio ook goed geholpen, al was het wat minder ernstig, was met een paar weekjes oefenen ook ronder geworden weer @JustMe / mamapatricia tuurlijk mogen jullie meekletsen bij de augustusmama's! en ZJ was idd ook eerder bevallen.. geloof dat ik nog steeds de eerste 'echte' augustusbaby heb op de vroege morgen van 1 aug @Tooske wat sneu voor je nichtje en haar ouders, lijkt me heel erg rot dat ze zo lang in het ziekenhuis moet.. hopelijk gaat het wel goed helpen! zo dat was een hele hoop om bij te lezen, maar wel fijn om alles in één topic terug te vinden! Beebje heeft goed geslapen vannacht van 21-9 uur ongeveer, nu slaapt ze weer.. straks als ze wakker wordt de 2e voeding en dan gaan we lekker de stad in, mijn man is ook thuis nl, verder hopelijk een relaxed dagje fijne dag allemaal! P.s. ik vind het wel een leuk idee van Maienditje om de lijst uit te breiden met leeftijd, hoeveelste kindje, maar misschien wordt het dan wel erg onoverzichtelijk? ik ben iig 27 (26 toen ze geboren werd) en is mijn 1e kindje
Inderdaad veel bij te lezen zeg!! Iedereen een heel gelukkig nieuwjaar. Wij hebben oud en nieuw bij de buren gevierd en Aylin heeft gewoon in haar eigen bedje geslapen. Ze heeft door al het vuurwerk geweld doorgeslapen, maar werd helaas wel om half 6 wakker. Maar gelukkig heeft ze na een flesje doorgeslapen tot kwart over 9. Even een vraagje over de fruithapjes, ik ben sinds vorige week begonnen. De peer ging er goed in en de eerste keer appel ook, maar de tweede keer appel begon ze enorm te kokhalzen. Dus de volgende dag had ik maar weer peer gegeven, maar daar begon ze ook bij te kokhalzen. Heeft iemand een idee hoe ik daar op moet reageren? En nog een vraagje, Aylin heeft behoorlijk veel haar. Maar aan de achterkant is het telkens een grote klitboel door het liggen. Ik kam het dan wel met wat olie, maar heeft iemand misschien een beter advies??
Idd full house hier daarstraks! Net lekker gewandeld met de hond, lekker weer is het hier! Na de volgende fles is het tijd voor de boodschappen. Wat een leuke foto's zie ik voorbij komen. @Tandjes hier kwijlt ze veel, rode wangen en van die fijne poep. Ook zie ik ze zitten en voel ik bobbels in haar kaakje.
@tooske: nee geef fles omdat lydia erg krampen kreeg van de bv zit nu 8kg onder gewicht van voor ik zwanger was van daniel! @wow wat een bos justme! gaaf zeg! *zit ik hier met bijna kaal meisje waar niks in de haartjes blijft zitten* Bedoel je het slapen? ja dan ligt ze ook op dr buik. I know, word niet aangeraden maar is wel de enigste manier dat ze langer dan kwartier slaapt @foto volgt nog
2Just me, so wat een bos haar, echt mooi! Hier ook een bijna kale dame Gup En Just me, de opvolgmelk, dus nummer 2, kun je gewoon gaan geven bij 6 maanden, zitten geen andere stoffen in, alleen hoger eiwitgehalte, dus voedzamer. Mij diëtiste adviseert om telkens een schepje meer van de opvolgmelk erin te doen en telkens een schepje minder van de nummer 1. Hier ook een foto van ons meiske. Ik ben trouwens 31, werk parttime op zaak van vriendlief.