Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    linn, ja als ze dat maar eens zouden leren.... hier al kindjes die terug kunnen rollen naar de rug? En hoe heb je ze dat geleerd? Schinjt heel moeilijk te zijn voor die ukkies, en toch, Annelynn kon eerst dit. Heeft ze 3 keer gedaan op verschillende momenten en nu is ze het vergeten jaja....;)

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Hier rolt hij ook al van buik naar rug sinds hij 3maandenis andersom juist niet, gooit zich wel op zijn zij en heeft maar klein zetje nodig

3. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja is vast ook lastiger. Haar armpje moet dan eerst weer terug, dat snapt ze nog niet.

Ga zo voor het eerst broccoli geven. Wortel ging super! Ben benieuwd wat ze ervan vindt!

4. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    @Linn als je zelf gevoelig bent moet je er wel mee oppassen, hapje staat ook gewoon in het ah boek. Ik gebruik wel die milde sap van appelsientje.

5. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Ja, ik ben er erg gevoelig voor :D geef Evi daarom ook bijvoeding volgens een voorzichtig schema. Vergeet ik wel eens :);)

Broccoli ging goed. Volgens mij vond ze het zelfs lekker! Alleen hebben we nu een bijna groene keuken haha!

6. sjorsjette

sjorsjette Fanatiek lid

31 mei 2010
    3.251
    0
    0
    Docent
    Rotterdam
    Hai lieve aug 2011 mama'sssss

Hier is Sjorsje weer ff met nieuwsssssssss..... :):D

We hebben weer een echo gehad met 12 weken en 4 dagen gister... het gaat superrrrr met de baby!!! Ons frumpje groeit erg goed en we hebben een mooi kloppend hartje mogen horen. We hadden ook de nekplooi meting gister.. ook een goede uitslag; Kans 1 op 10.000
    Qua groei ligt de kleine nu 2 daagjes voor maar dat kan geen kwaad.

Jeetje na tranen van blijdschap en ongeloof begint het nu dan ECHT in te dalen.. WIJ worden ECHT AUG papa en mama (alleen 2012 dan) hihi :p

Nou wilde me blije nieuws met jullie delen.. ga vanaaf me echo foto's uploaden in me album.. nu ff gauw koken.

xxx Liefs Sjorsje

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier precies zo, nu OF groente, OF fruit. Nou ja, geen brood omdat daar melk in zit en omdat ze nog geen gluten mag met haar kma, omdat dan kans groter is dat ze daar ook intolerantie voor opbouwt.

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook nog mc maar dan zonder jas, heb een extra dekentje, anders past ze er maar amper meer in met haar schoudertjes! En al wel wandelwagenzit, maar in die we hebben (Quinny) zit/ligt ze echt heerlijk geborgen, kan bijna helemaal plat en met hoofdje naar mij toe. Maar toch kan ze net effe wat meer zien! In de wiegbak kan ze haar kont niet meer keren....

9. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah wat zielig voor Timme! En voor jullie natuurlijk.... Hoe gaat het nu met jullie manneke?

10. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Meid, wat heerlijk! Dan maar 2012, das ook een prachtig jaar om papa en mama te worden hoor! :D Hoef je niet te vertellen dat je moet gaan genieten, dat komt wel goed dacht ik zo!

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerst kookten wij kraanwater altijd. Nu overgestapt op warm water uit de kraan, geen centje pijn en hartstikke makkelijk :D

Zieken onder ons: heel veel beterschap!

Maienditje, goed dat je je er weer toe hebt kunnen zetten om te beginnen met Sonja, zet m op he!

12. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    @Tooske, Warm water uit de kraan gebruiken wordt afgeraden door waterleidingmaatschappijen, omdat daar bacteriën in kunnen zitten die schadelijk zijn voor baby's. Je kunt wel koud leidingwater gebruiken en dat dan bijvoorbeeld in de magnetron opwarmen.

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Brrr.... Zeker moeten we zoooo dankbaar zijn!

14. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nooit iets over gehoord? Ook niet cb ofzo.... Mijn nichtje doet dat ook zo. Zou dat ook nog kwaad kunnen nu ze al bijna 6 maanden is? We hebben heel lang gekookt namelijk, pas sinds kort over op warm water uit de kraan. Zal het eens nakijken, maar lijkt me raar dat koud water dan geen bacteriën zou bevatten....

Maienditje, lief dat je het vraagt. Morgen wordt ons nichtje geopereerd (kijkoperatie). Als ze met gips daaruit komt staat alles goed op zijn plaats. Als ze zonder gips uit de kijkoperatie komt zal ze in Rotterdam geopereerd moeten worden.... Heel spannend dus!

Sjorsje, wat heerlijk meid!!!! Genieten nu he :p

Famke, welkom hier!

Ik ga lekker effe paardrijden, tot snel weer dames!

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    onze.kraamhulp gebruikte gewoon warm kraanwater..alleen moest het dan zo lang lopen voor de goeie temp. vond ik waterverspilling ;)

16. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    @ sjors, wat heerlijk! Gefeliciteerd!

@ leeuwtje, ben je blij met de nuna pepp? En kan de baby er ook goed in liggen/slapen?

Sterke voor alle zieken!

17. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    merry ik heb hem nog niet, maar heb er mee gereden bij babypark en we hebben besloten dat we die kopen straks. kan echt klein worden gevouwen en reed echt heerlijk. voor jens had ik een andere maar die is zoveel gebruikt dat hij niet meer lekker loopt zeg maar. ikm lees trouwens alleen maar goede recensies over de pepp.

18. Linn84

Linn84 Fanatiek lid

2 nov 2010
    3.489
    1
    38
    Hier wordt afgeraden om warm water uit de kraan te drinken:
    Waterbedrijf Vitens

En hier staat ook in dat babyvoeding prima klaar gemaakt kan worden met kraanwater, maar dat je geen warm water moet gebruiken:
    Waterbedrijf Vitens

19. JustMe86

JustMe86 Actief lid

28 nov 2010
    304
    0
    16
    Hey meiden,

Ben een paar dagen niet geweest, ben zo bezig geweest.
    Heb nog niet alles gelezen maar reageer gewoon op wat ik heb gelezen.

@Hier; De kleine was van de week alweer 6 maanden! Wat gaat het snel.

@Nieuwe hapjes;
    - Broodkorstje; soepstengel; heel leuk, lekkere kruimelboel, wil die niet altijd...
    - Berenkoekjes; vond ie wel wat...
    - Pap; fijne granen=lekker ; avondpap bambix= niet lekkers, die kreeg ik in mn gezicht
    - Nieuwe potjes; geprobeerd, bruine bonen met appel en rundvlees vond ie lekker; het jachtschoteltje van friso kreeg ik in me gezicht:p
    - Morgen lekker vrij en ga ik zelf aan de kook :), ook gelijk even kijken voor een apart pannetje (wijzelf eten soms pittig, dus wil niet in onze pannen koken:p)

@Warm water uit de kraan;
    - ik doe het zelf niet; vriendin van mij deed het wel.
    - oude huizen; hebben vaak oude leidingen
    - nieuwe huizen; hebben betere leidingen, waar de kans wel kleiner is.
    - MIJN TIP: gekookt water en koud water = ook handwarm;) in de juiste verhouding.

was ff een ego berichtje...reageer zo weer gup s wakker geworden..

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Famke ja valt tegen hè, t is te zien als er iemand meeleest ;) maar klets vooral ook gezellig mee als je wilt, alle augustusmama's zijn welkom!

@Leeuwtje wat was je status op facebook? jammer idd dat iemand zich erdoor gekwetst voelde maar dat zal je natuurlijk niet zo bedoeld hebben, ieder heeft zijn eigen referentiekader hè

@bumpie ach vervelend van je moeder dat ze haar knie heeft bezeerd, maar daar kan jij toch niks aan doen!
    hoe gaat het nu trouwens met slapen, jij was toch ook zo onrustig 's nachts laatst?
    & heb je een beetje steun aan je man/vrienden etc. want ik lees dat je echt niet lekker in je vel zit, heel begrijpelijk ook.. hopelijk kan je je spanning ergens in kwijt

@Linn brrr wat een naar verhaal van de vrouw van je collega, echt doodeng als je zulke dingen hoort over bevallingen! zo kan het dus ook gaan... ik vond mijn bevalling echt een heftige ervaring maar als ik zo verhalen van anderen hoor besef ik zeker dat ik erg heb geboft!

@Sjorsjette jeeeeeeeeej wat een mooi nieuws, fijn dat het zo goed gaat met de minibeeb!! Hoe voel jij je nu, nog steeds zo beroerd?

mijn meisje heeft gelukkig weer goed geslapen na de dramanacht gisteren, phew..
    ze heeft ineens best wel grote, dikke rode plekken op haar billetjes, iemand een idee wat het kan zijn? misschien luieruitslag maar toen ze dat eerder had zag het er volgens mij toch wat anders uit :S ik doe er maar bepanthen/zinkzalf op en even in de gaten houden...

beebje 'kent' papa nu gelukkig beter dan een tijdje terug maar als ze echt overstuur is is ze daar toch niet tevreden mee :p moet mama er toch nog steeds aan te pas komen.
    wel vervelend, regelmatig als ik even weg ben geweest (boodschappen, kapper,etc) kom ik terug bij een heeeeel hard huilend, ontroostbaar kindje en een gefrustreerde papa die roept dat niks helpt

anyways, nu ligt beebje er al lekker in na haar late voeding, even afwachten of ze blijft slapen en dan straks lekker een wijntje voor mama en relaxen op de bank :)

fijne avond dames!

Deel Deze Pagina