Augustus 2011 mama's ~Deel 1~

Discussie in 'De mama's' gestart door bumpie, 31 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    over die voeding 2 ga ik hier ook nog wel eens vragen vind het raar dat er zoveel verschil in zit met wat iemand zegt en op het pak staat en zelf hier onderling zeggen de cb's wat anders.

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mij lijkt gewoon wat er op het pak staat? die weten het beste wat er in zit en moeten gewoon aan de eisen voldoen...
    Maar wat fv betreft luister ik ook niet naar cb omdat ik vaak duitse heb en daar is de verhouding ook weer anders (bijv 180+5). Ik volg gewoon aanwijzingen op het pak en wat lydia wil.

3. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @zwemmen doen we nu wekelijks bij babyzwemles, sinds een paar weken, daarvoor een paar keer naar het vrij zwemmen geweest.. vind het echt een leuke activiteit om te doen samen met beebje! al is het een gedoe met jezelf en beebje omkleden, maar dat neem ik dan maar voor lief :)

@ZJ leuk, nu nog kraamvisite :) wat fijn dat je nicht kon langskomen

@Pandora ooohhhwww de pil vergeten, oeps! enne, wel 'actief' geweest ook in bepaalde dagen? hm.. spannend ;) wanneer zou je weer ongi moeten worden?
    enne, wat hóóp je dat het is? ;)

@Gup lieve foto's!

vanmorgen weer gezwommen met beebje, merk wel echt dat ze het leuk gaat vinden nu, lag vrolijk te spartelen en overal naar kijken.. dacht alleen dat ze wel weer lekker lang zou slapen (meestal kei-moe na het zwemmen) maar ze ligt nu alweer te jengelen, amper een halfuurtje geslapen..

nu wasjes draaien, bakkie doen en beebje er maar weer uit halen als ze niet gaat slapen

4. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ja en ook actief geweest Ros :D
    en wat ik hoop.....is het zo dan is het zo ;) zou absoluut meer dan welkom zijn:D
    maar zou er wel ff van schrikken, dat wel ( en ik niet alleen )

maar de kans is maar klein, en ik ga er niet vanuit
    alleen vond het zo vaag dat ik het ff moest delen :D

5. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    lees ik nu al 3 flesjes???? meneertje red het vaak nog net niet met 4 flessen :( het zijn er vaker 5 dan 4 :(

en zie op zp/fb ook al foto's met tuitbekers voorbij komen :$ das toch pas vanaf 6 maanden :(

6. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    @Pandora Wel goed dat jullie toch voor een helmpje gaan hoor maar ik snap je gevoel ook heel goed. Ben zelf ook zo'n type dat niks kan met op het randje of misschien. Ik moet een ja of nee hebben.

Deze ochtend kwam Tristan om kwart voor 8. Toch al later dan gisteren. Weer maar een beetje gedronken maar daarna ging hij wel weer slapen.
    Nu bedenk ik me wel dat normaal als ik iets aan de voeding verander hij wel vaker gek deed, maar nu met naar 4 flessen te gaan ging het gelijk goed. Achteraf bekeken had ik natuurlijk wel kunnen weten dat het nog zou komen.
    Gisteren zijn het dan 5 flessen geworden en denk dat het vandaag ook wel zo zal uitdraaien.

Nu raak ik stilaan ook het noorden kwijt in al die voedingsadviezen. Pfff ik hou ze maar in mijn achterhoofd en ga gewoon op gevoel af nu hoor anders kan je me over een paar weken ook zo een inrichting indragen ;)
    Als Tristan maar binnenkrijgt wat hij moet binnenhebben, of hij dat nu in 4 keer of in 10 keer doet... het enige verschil is dat het laatste meer loopwerk is voor mij ;) Het trekt vanzelf wel weer bij en de ene dag is ook de andere niet. Hij kan altijd wat minder lekker in zijn vel zitten.

7. bumpie

bumpie Niet meer actief

nou net cd gebeld om advies. Moet gewoon 1 door blijven geven als ze het echt redt met 3 flessen.Zolang ze nog 1 krijgt mag ze gewoon nog een fles extra. Ze vond ook raar advies vande arts. Zo ineens over na 3 flessen en de flessen minderen. Dus nu die ene fles eraf en die laatste fles nog gewoon 210:D en als ze alles 180 drinkt en dan 3 flessen mag ze over naar 2. Nu mag ze gewoon als het moet nog een vierde fles.:D

nou ze zit lekker met een broodkorstje en lachen dat ze doet:D

8. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    met de second opinion in het ziekenhuis, gaan we dus eigenlijk gewoon al "het" traject in...tenzij ze daar op een heel andere meting uit komen en zeggen dat het gewoon echt niet nodig is
    maar komen daar dezelfde waardes uit, dan hier afgelopen week, dan word het een helm
    Leuk vind ik het nog steeds niet hoor :) maar heb het er vanmorgen ook nog met mn schoonmoeder over gehad, ik heb nu gewoon de keuze ;) zouden we niet voor een helm kiezen en over een paar maanden blijkt dat de vorm van dan zn hoofdje niet zelf bijtrekt, dan hebben we die keuze niet meer, omdat het dan te laat is ;)
    Ik heb hem als ukje in mijn buik beloofd, er ALLES aan te doen wat er in mijn macht ligt om hem een gelukkig leven te geven...daar hoort dit dus ook bij ;)
    ik wil niet het risico lopen dat hij later gepest gaat worden met zn scheef en plat hoofdje
    Het is puur cosmetisch...en ja ook mensen met schoonheidsfoutjes zijn mooi en zijn er niet minder om.....maaaaaaar kinderen kunnen gemeen zijn tegen elkaar, heeeeeeel gemeen ;) en hij moet nog zn hele leven met zn hoofdje doen ;)

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Pandora hier was vanaf geboorte al 20.00uur laatste fles die van elf uur er nooit ingekregen.
    Dus maa 4 flessen en vanaf 4maanden nog maar 3 flessen toen hij groenye erbij kreeg dus snap je waarom cb het niet met mij eens is.

En sinds 4,5maanden kreeg hij fruit en bood diksap gelijk aan in tuitbeker waarom niet al heb ik liever zo snel mogelijk voordat er tandjes komen een grote beker.
    Eerst speelde hij ermee laatste dagen drinkt hij er echt uit.
    Had eerst tuitje op aventfles maar met antilek werkt niet te hard zuigen.
    Op de foto van fb komt van babydump kan hij alles mee doen loopt niet leeg maar zodra hij er in bijt komt het er wel uit.

Zit er weer 1 op mijn schoot te poepen

10. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    pandora, hier pas bij 6 maanden (3 dagen ervoor) naar 3 flessen hoor, jouw ukkie is natuurlijk nog geen 5 maanden dus 4 of zelfs 5 flessen is niet gek hoor. Goed hoe je er in staat over het helmpje, zo zou ik ook denken, al is het makkelijk praten want bij ons is het natuurlijk niet aan de orde...

maienditje, welke tuitbeker heb jij dan? Ik heb de avent, kan idd ook op de fles en is met antilek maar ze raakt gefrustreerd want het lukt haar niet. Geef nu dus water of diksap uit het kleine flesje v avent met de 3 speen..

bumpie, leuk he, die broodkorstjes? En lekker dat ze dat vinden! :D

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ff ego: ons nichtje heeft een gipsbroek!!!! Tijdens de operatie heeft de orthopeet nog wat kunnen wringen en de koppen staan nu recht voor de kommen. De kommen moeten nu als het ware om de koppen heen gaan groeien. Ze moet over 5 weken terug om een foto te laten maken of er vordering in zit en of alles nog goed op zijn plaats zit. Wel zielig want ze zit heel strak ingegipst en ze heeft daardoor de afgelopen nacht maar heel weinig geslapen.... Maar het positieve is dat de kans dat ze niet geopereerd hoeft te worden in Rotterdam en dat er gezaagd moet gaan worden nu een stuk kleiner is. Als alles op zijn plaats wil blijven hoeft dat niet!

12. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    @Pandora Dat bedoelde ik dus. Het is inderdaad een cosmetische kwestie nu, maar als je er iets kan aan doen dan doe je het toch? Alles om het je uk later zo makkelijk mogelijk te maken want inderderdaad kinderen kunnen heel gemeen zijn naar elkaar toe.
    Wij zitten een heel klein beetje met hetzelfde. Tristan heeft een aardbeivlek op zijn hoofdje. Momenteel is dat echt een bult maar die zou wel plat worden. Er is ook genoeg kans dat de vlek zelf weggaat. Maar voor ons is het toch het belangrijkste dat de bult weggaat. Mijn man heeft een moedervlek in zijn gezicht, die is daar ook heel hard mee gepest vroeger. En die wil niet dat Tristan hetzelfde moet meemaken. Kijk als de vlek zelf er nog zit dat is al een minder groot probleem, zijn haar valt er nog over. Maar zolang die bult er zit zie je het natuurlijk veel duidelijker.

@Tooske Ik duim voor je nichtje dat alles goed gaat en dat Rotterdam niet nodig is.

13. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Tooske wow dat is voor nu super nieuws al blijf ik al dat getrek en gedoe aan het babylijfje voor je nichtje echt zielig vinden maar is voor haar bestwil.

Beker is van happy baby ik heb hem van de babydump.
    Is groen en blauw loopt krom net als een difraxfles, met handvaatjes en antislip rubbere voet.
    Ideale beker

14. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik zie.en hoor dat dan ook helemaal voor me hoe dat gaat
    "jij mag niet meespelen want jij hebt een scheef hoofd"
    "ik wil niet langs jou zitten, want platte hoofden zijn besmettelijk"
    "jij bent eng en vies"

of dat ze m na school opwachten om te slaan, omdat zn hoofd plat is

nee dat wil ik echt niet op mn geweten hebben ;)

15. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hier hetzelfde verhaal en ik houd het 's nachts ook heel zakelijk, zo leren ze snel wat het verschil is tussen dag en nacht... en vooral welke reacties van mama daarmee samen gaan (ben 's nachts beslist minder geduldig en vrolijk dan overdag ) :D

Anne-Fleur wrijft doorheen haar haren (die ze niet heeft) als ze heel moe is en rolt inderdaad ook met haar hoofdje op en neer als ze niet wil slapen, maar wel moe is en er dus tegen vecht.

16. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hier ook, hoor... en nog vrij groot. Maar kan tot 1.5 jaar duren voor die helemaal dicht is en dat is perfect normaal!

17. merry78

merry78 Actief lid

18 aug 2010
    490
    0
    16
    Gelukkig, wat een goed nieuws. Lekker van genieten!

18. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Inderdaad, zeg, supercute!!! Waar heb je die gekocht, Ros??

19. Karen1974

Karen1974 Fanatiek lid

29 mrt 2010
    1.229
    0
    0
    Hey, jij maakt het ff spannend, zeg :p

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske hopelijk gaat de gipsbroek helpen bij je nichtje! wel sneu maar lijkt me een veel fijnere optie dan een operatie

@Pandora ja je had een tijd terug toch ook al een 'hmm, zou het..?' moment gehad? ;) daarom weet ik dat het wel welkom zou zijn bij je, maar nog niet 'gepland' dus.. haha nou spannend, houd ons op de hoogte

@scheef/plat hoofdje bij mijn babyzwemgroep zit 1 kindje met een superplat achterhoofd, ook best wel scheef, het ziet er echt zielig uit, en die heeft (nog) geen helmpje.. :S
    ik zou het ook jammer en sneu vinden even zo'n helmpje maar het is echt rot als een kindje zo door het leven moet met zo'n maf gevormd hoofd

@(tuit)beker hier nog niet, CB hier zei dat dat meer vanaf 6 / 7 maanden is, ik wacht nog wel even af..

@voedingen beebje krijgt nog borstvoeding, zit al een tijd op 4 voedingen maar de laatste dagen is ze ineens weer wat meer gekomen, is ze ineens 's avonds laat nog wakker voor een 5e voeding.. misschien een groeispurtje?
    ach ik voed op verzoek en ik hoor het wel wat ze wil :)

@Karen ik heb het badpakje gekocht bij kleertjes.com , het is van het merk Mim Pi (oude collectie denk ik, want met korting)

ah er wordt weer gehuild boven, lief dat ze even wachtte tot ik mijn zin aftypte ;)

Deel Deze Pagina