@Suzanne: tijdens je zwangerschap voel je geen pijn bij plassen, je herkent t vaak niet, vandaar. Maar ws heb je het al ontdekt wat het is... Wel stomme reactie van je vk? @bumpie: hele mooie buik! @33 weken? Dan ben je een juli mama toch @zj: succes morgen, hoop dat t meevalt! @hier: vanavond eerste cursus samen bevallen, ben benieuwd! Fijne avond meiden!!
hoi hoi pff hier weer hele middag in bed gelegen met migraine. :x echt zo irritant. Heb het nu echt om de 3 dagen ofzo. En helaas valt er niets aan te doen :x Wil misschien nog acupunctuur doen. Ze zeggen dat dat goed helpt hoop dat het na de zwangerschap wel minder is dan nu. Voor de zwangerschap had ik het 1 keer per 2 maand ofzo. dus daar wil ik het ook voor doen. Dit vreet zoveel energie. Kan niet echt meer genieten op dit moment. Gelukkig slaap ik wel weer goed dat is nog een voordeel. Sorry voor mijn ego verhaal. Ben een klein beetje depri
Bumpie wat vervelend zeg! Suzanne wat een rare reactie zeg, maar voel je dan geen pijn bij plassen want dat vroegen ze mij ook en ik voel niets dus had zoiets van dat kan het niet zijn...
Tja rare reactie... maar ik heb dus helemaal geen pijn bij het plassen en volgens alle sites waar ik op kijk bij zwangerschap en blaasontsteking staat dat je pijn hebt tijdens of na het plassen... Blaasontsteking Tijdens de zwangerschap en in het kraambed kan er gemakkelijk wat urine in de blaas achterblijven, dat een goede voedingsbodem vorm voor bacterieën. Blaasontsteking is dan ook een veelvoorkomende kwaal. Het zo goed mogelijk leegmaken van de blaas en een goede hygiëne, waarbij de vrouw ervoor zorgt dat er geen darmbacterën in de plasbuis kunnen komen (van voor naar achter schoonvegen of wassen en niet omgekeerd), kunnen een blaasontsteking voorkomen. Het verschijnsle dat vrouwen tijdens de zwangerschap vaak kleine beetjes moeten plassen is geen teken van een blaasontsteking, maar een normaal verschijnsel doordat de baarmoeder op de blaas drukt. In geval van blaasontsteking zijn er pijn en een branderig gevoel bij het plassen Ik herken me dus veel meer in het bekken verhaal, maar zal voor de zekerheid maar even een plasje inleveren, al denk ik niet dat dat het is...
Kan het morgen voor de zekerheid ook wel vragen aangezien ik ook die druk onderin heb. Moet er morgen toch weer heen...
Heb jij het ook zo erg bij het opstaan of verzitten etc. voelt hetzelfde als dat je je stuitje hebt bezeert en dan opstaat.... ALsof je schaambot beurs is...
@Suzanne1; Ik heb in het begin van de zwangerschap 3x blaasontsteking gehad en daar zijn ze per toeval in het ziekenhuis achtergekomen door de urine op ketonen te checken... Bij mij deed het dus ook geen zeer met plassen en ik had ook geen kleine beetjes.... Je kunt het altijd voor de zekerheid bij de huisarts na laten kijken en als het geen blaasontsteking is kun je andere stappen ondernemen. Wel raar dat de vk zo reageerde, maar misschien zat ze midden in een bevalling ofzo???? @Bumpie; wat vervelend van die migraine. Ik hoop voor je dat je er snel vanaf bent. En ja, ik heb ook weleens gehoord dat acupunctuur kan helpen. Baat het niet dan schaat het ook niet denk ik dan maar! EGO Hier vanavond weer naar zwangerschapszwemmen geweest en het is nu nog maar 3x, want dan is het zomervakantie.... Balen, want ik geniet er wel elke keer van. Misschien dat ik dan gewoon op donderdagavond vrij ga zwemmen???
Alleen bij opstaan heel erg mijn banden onderaan voorkant buik, ook bij langer staan. Ook als ik omdraai ofdergelijke doet het zeer...
Het is hier heel erg druk. Dus er was eigenlijk geen tijd voor ons. Mij en mijn buurvrouw. De verloskundige is uiteindelijk om 17.15 eindelijk geweest. Werd tijd. Zat al vanaf vanochtend daar op te wachten. Het plan van aanpak is nu. Baarmoedermond rustig houden zodat er geen weeën optreden. Ben gisteren begonnen met adalat 120 mg. En ben nu aan het afbouwen vandaag 90 gehad, morgen 60 en zaterdag 30 en zondag niks meer. Als het dan goed gaat. Wordt ik langzaam aan gemobiliseerd en mag ik misschien zondag of maandag naar huis. Met waarschijnlijk wel absolute bedrust. En weinig beweging. Longrijpings spuit hoefde toch maar 2 keer en geen 3 keer. Kreeg dexamethason omdat de celestone niet te leveren is. Ik mag alleen maar liggen. Wel naar het toilet en nog net douchen. Als ik het maar zittend doe. Op zich zijn de harde buiken af genomen. Tijdens douchen voelde ik wel wat meer druk. Maar het was niet meer zo hard als gisteren. Tja wat is nu de conclusie. Weten we niet. Het kan zijn dat ik over een week of 2 weken bevallen ben. Maar het zou ook nog tot 42 weken kunnen duren. Er is niks van te zeggen. Heb vandaag 1 ctg gehad die was goed. Krijg nog een groei echo morgen of overmorgen. Heb verder nog wel veel hoofdpijn. Maar dat kan aan de adalat liggen. Krijg wel Paracetamol ervoor. Dus tja we zullen zien he. Ik lees hier alles. Maar het is lastig reageren via telefoon. Ik weet mistveld dat vroeg van die ctg en dat inwendig onderzoek? Maar bij deden ze gisteren toch wel een inwendig onderzoek met 31 weken. En dat was maar goed ook. Nu lig ik hier. Met een openstaande baarmoeder mond.
@Kirin; het is dus nog even afwachten en toch nog wel veel onzekerheid... Sterkte en doe maar rustig aan....
Kirin, wat is dat schrikken zeg! Fijn dat ze nu wel een plan van aanpak hebben. Wel balen dat je volledig plat moet, kom maar lekker veel hier kletsen! Cindy, dus je moet toch nog langer geduld hebben tot volgende week donderdag.... Das wel balen! Snap dat je daar niet blij mee bent. En jammer dat je zwemmen bijna is afgelopen, alleen gaan zwemmen kan natuurlijk ook, maar is natuurlijk veel gezelliger met allemaal zwangere mutsen Suzanne, ik ben geen expert, maar jouw klachten lijkt wel op verweking. Ik heb hetzelfde maar dan bij mijn stuitje. Bumpie, ah nee niet weer migraine, das wel heel vaak om de 3 dagen! Kan me heel goed voorstellen dat je daar depri van wordt! Hele dikke knuffel meis, het einde is in zicht, we kunnen al gaan aftellen! Josjo, wat leuk cursus samen bevallen! Hoop dat jullie er allebei veel aan hebben. ZJ, fijn dat alles gewoon goed was! Goed dat je meteen aan de bel hebt getrokken toen je het niet vertrouwde. Inwendig onderzoek heb ik hier ook nog niet gehad. Sammie mooi buikje!!!! Mooi zo in zwart wit die foto Luusje, ja ook een mooi buikje van jou Vluchttas heb ik ook nog niet klaarstaan, doe ik denk ik zo vanaf de 36/37 weken. Bij ons was het de 4e maand raak, dus waren we erg blij mee! Ik lees hier verhalen over jarenlang, dat lijkt me echt heel slopend. Morgen laatste dag op het wek na 5,5 jaar daar gewerkt te hebben. Dus heb wat leuke dingetjes gekocht en ga trakteren en dan moet ik toch echt afscheid gaan nemen van al die leuke mensen daar.... Vandaag zijn we bij het kraamhotel gaan kijken en daarna effe geshopt en nog happie gegeten. En we hebben EINDELIJK een naam! Dat alles heeft mijn depri gevoel nog meer naar achteren gedrukt, dus ben weer veel fijner in mijn vel Ik kan weer meer genieten van de bewegingen in mijn buik en kijk weer veel meer uit naar de komst van ons kleintje. Ook heb ik gisteren een heel goed gesprek gehad met een vriendin die vorig jaar een post partum depressie heeft gehad, daar heb ik veel aan gehad. Ja dames, begint echt op te schieten nu! Hoorde iemand het al hebben over buddies. Das toch dat 1 iemand dan doorgeeft hier dat haar buddie bevallen is?
Tooske eindelijk een naam! Goed zeg, dat is toch weer een opluchting! Mijn tweelingzusje zit hier op het forum omdat ze ook zwanger is, dus zij zal wel doorgeven als ik ben bevallen Vluchttas, wat moet er eigenlijk in een vluchttas? Tooske; verweking, heb het even opgezocht en valt dus onder bekken instabiliteit... zag ook staan dat het kan komen als je al hypermobiel bent en dat ben ik... wist alleen niet dat het ermee te maken kon hebben... Oorzaak De bekkeninstabiliteit ontstaat dus door een verweking van de banden, waardoor men beweeglijker wordt in de gewrichten. Vrouwen kunnen ook voor de zwangerschap al hypermobiel zijn. Een grotere beweeglijkheid is dan al aanwezig. Het is niet wetenschappelijk bewezen maar men denkt er ook aan dat veel sporten op jonge leeftijd, vooral turnen en ballet, ermee te maken zou kunnen hebben. Hierdoor zouden de Si- gewrichten geen hobbelige maar vlakken gewrichtsvlakken hebben, waardoor de beweeglijkheid in de gewrichten toeneemt. Ook cultuur zou invloed kunnen hebben op het ontstaan van bekkeninstabiliteit. De klachten komen in Nederland en in de Scandinavische landen veel voor. slaaplekker!
@Vluchttas; dat is de tas die je klaar hebt staan als je onverwachts (toch) naar het ziekenhuis moet om te bevallen. Hierin zitten o.a. een shirt/pyjama om in te bevallen, iets voor daarna om aan te trekken (wel iets gemakkelijks), slippers/sloffen, badjas, gegevens voor ziekenhuis, fototoestel, eerste kleertjes voor de baby, toiletspullen.... Meer kan ik even niet bedenken....