Als ik menstrueer heb ik juist helemaal geen last van buik of rug. Ik heb dan eigenlijk alleen maar hoofdpijn. En tijdens de bevalling van Thijmen heb van het begin tot het eind rugweeën gehad...
Ja heel herkenbaar. Ik loop hier ook al de hele dag mee. Alleen bij mij duurt het wat langer en daarna blijft de pijn ook wat langer weg..
pff krijg nu ook pijn rond me navel net of je buik knapt. Komt ook met vlagen. Is vandaag toch rare dag vorige jaar heb ik op deze dag een miskraam gehad. Blijft toch een rare datum.
Raar idee he?! Ik ben nu 31-7 uitgerekend mar vorig jaar was ik 8-8 uitgerekend alleen moest die zwangerschap afgebroken worden omdat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap was. Stel dat ik dit jaar op 8-8 beval dan heeft er vast een engeltje op mijn schouder gezeten die zorgt dat ik op die dag beval.
ja echt een raar idee. Zo denk ik ook steeds over dat engeltje.. pff beeb is echt druk hier duw enzo gewoon pijnlijk heb idee dat het kontje er zo uit wordt gedrukt. Nu zo ff verjaardag ff uurtje heen en dan lekker plat Moet morgenvroeg naar neuroloog voor de migraine miss dat hij nog tips heeft
*Breekt ff in...* Lees over waterdicht zeil! Dat plastic uit het kraampakket is echt verschrikkelijk he, dat gekraak en gezweet op dat ding Nu heb je bij de Hema van die rubberen zeiltjes, ongeveer 90x60, misschien hebben jullie iets aan die tip?
nou, gezien ervaring van vorige bevalling lijkt me dat niks toen braken mn vliezen snachts en was ik van knieën tot halverwege rug nat... (moest blijven liggen omdat daniel niet goed ingedaald was)
Ik hoorde dat die waterafstotende molton's te koop zouden zijn bij de action, ik ga morgen even langs, laat wel weten of ze ze daar hebben! Die hema dingen lijken me inderdaad wel beter dan die zijltjes uit het kraampakket, bedankt voor de tip! Ik zweet me namelijk dood op dat ding! Hier sinds deze week heel licht 1 striem gevonden nu pas met 39 wkn....tenminste denk dat het er 1 is.... Succes voor diegene die op klappen staan! Hoop dat jullie snel uit jullie leiden verlost sullen zijn! Al die krampen en onzekerheid is ook niet he! Hier net bin de vk vandaan en alles is nog steeds goed. Geschatte gewicht is tussen de 3000 en 3500 dus is prima. Niet heel Groot! Hoewel Ik nog geen enorm teken van een aankomende bevalling voel, geeft de vk aan dat het wel eens dit weekend zou kunnen komen ... We shall see!!!!
Ik hen zo'n incontinentie molton bij de Hema gehaald. Ligt prima! Wel warmer dan normaal maar veel beter dan dat ding uit t kraampakket. Was wel duur vind ik..18
Ik heb een waterdichte matrasbeschermer die ik ooit bij de Wehkamp heb besteld. Heb ik altijd op ons topmatras liggen ter bescherming. Zweet niet en kraakt niet. Heb ook doe van de Action geprobeerd maar die kraakte behoorlijk als ik me omdraaide. Misschien is dat ondertussen wel verbeterd, is zo'n 2 jaar geleden dat we die hadden. Als mn vliezen nu in bed breken dan is ons matras tenminste goed beschermt.
Hoi dames! Vandaag voor het eerst naar de gyn geweest! een leuke man gelukkig! Maarrrrr heb wel wat meegemaakt zeg! Bloeddruk was veel te hoog en vertelde dat ik vocht vasthoudde en soms flikkertjes zag en hoofdpijn had. Nou mevrouw dan moet u hier toch maar blijven! huh blijven? ja want de symptomen lijken wel erg op zw vergiftiging dus u gaat zo een uur aan de CTG en er wordt er even bloed geprikt en u bloeddruk wordt in de gaten gehouden en dan kan het best zijn dat wij u hier gaan houden en het ligt aan welke stadium u zit als u wel zw vergiftiging heeft want als het erg is halen we u kindje vandaag en anders proberen we het te rekken tot 37 weken.... nou ja dat kwam ff rauw op mn dak! dus tja heb het maar over me heen laten komen en gelukkig was het niet het geval en mocht ik naar huis! pfieuw! Nu rustig aan doen! maarrr de gyn zegt tegen mij vorige keer een KS gehad en nu dan mevrouw wilt u normaal bevallen of weer een KS? ik zo huh heb ik keuze dan? ja hoor zegt ie het is uw lichaam en tja het is toch ook wel uitgewezen dat u nog wel een hoog risico loopt dat het uitdraait op een KS ook al gaat u het zelf proberen dus ik vraag hoeveel procent ik dan kans heb... nou het is maar 15 tot 18 procent dat ik normaal beval en ruim 80 procent dat het dus weer een KS wordt.... jeetje dat had ik niet verwacht! heeft met het litteken te maken zegt ie en de klachten die ik heb. Dus ik zeg mag ik daar nog even over nadenken? nou dat mocht gelukkig dus volgende week dinsdag moet ik zeggen wat ik wil. Nou ja heb niet echt een keuze en misschien is het wel beter ook een geplande KS maar moet echt even schakelen hoor! dus als ik een KS wil dan wordt dat toch meestal gepland in week 38-39? dus dat betekend dat ik over 2,5 tot 3 weken weer mama ga worden heel erg leuk natuurlijk maar ook heel onwerkelijk want had mij hier niet op ingesteld en moet echt even wennen aan het idee en ben ook nest wel bang ook al heb ik al een KS gehad dat was een spoed en dat krijg je lang niet zo mee als een geplande natuurlijk dus zie er best wel tegenop hoor. Iemand hier ook een geplande KS? of gehad? Liefs!!
Zj84: Wat een mooi ventje zeg!!! En wat fijn dat je nu al in de kleren past...daar zullen de meeste vrouwen een moord voor doen, hihi Ros84: Nou misschien kan het wel met te weinig vocht te maken hebben die krampen...maar aangezien ik behoorlijk veel thee drink op de dag en s'avonds....zal het bij mij wel met het extra gewicht te maken hebben Bumpie: Wat fijn dat je nu zoiezo duidelijkheid hebt dat als het niet uit zichzelf begint je kan worden ingeleid of een keizersnede krijgt...Maar ook ik zal voor je duimen dat de kleine uit zichzelf komt.... @Matrasbeschermer: Nou ik had hier ook een zeiltje uit het kraampakket...maar zodra ik op mijn bed ging zitten gleed ik er gelijk vanaf. Heb dat ding er gelijk onder vandaan gehaald en nu ligt er alleen maar een kraammatras/onderlegger zou maar zeggen...hoop dat het werkt...en anders heb ik nog wel een waterdichte molton liggen, is dat beter denken jullie..??? @Ego: Nou vandaag op controle geweest bij de gyn/arts-assistente...ze was nog steeds niet ingedaald. Wel was mijn bloeddruk iets hoger vonden ze 140/60 (bovendruk dan), maar was verder niet extreem in gewicht gegroeid dus dan was het wel ok. Ik voelde de kleine vandaag helemaal niet en ze hadden weer even een ctg gemaakt, nou dat werd dus 1,5 uur ze wilde maar niet bewegen en bleef maar slapen denk ik....uiteindelijk had ze genoeg bewogen en mochten we naar huis..vond het niet echt prettig hoor Verder volgende week weer op controle komen of eerder mocht het gaan beginnen....
@Pinky: Gelukkig heb je geen zwangerschapsvergiftiging en mocht je weer naar huis toe...is niet echt fijn als je het wel zou hebben Wat raar ineens dat je nu zelf mag beslissen of je vaginaal wilt bevallen ja of de nee... Ik heb namelijk geen keuze gehad. Het percentage wat slaagt met vaginaal bevallen na een eerdere keizersnede is wel veel hoger dan wat jou gyn zegt trouwens...dat heb ik op het internet gelezen en van mijn gyn gehoord. Een geplande keizersnede vindt trouwens plaats tussen de 39 en 40 weken...meestal 39 weken + een paar dagen. Succes met beslissen over wat jullie willen doen.....
even snel ga zo slapen , maar ik had de waterdichte molton van de action ging perfect en was meen ik 10 euro. Kraakte niet, was alleen wat warmer, maar ik heb het altijd warm dus weet niet of het dus echt zo was
Ff vraagje, heeft iemand ervaring met (voor)rugweeen? Ik heb sinds vannochtend al mega last van m'n onderrug, net boven m'n stuitje. Soms lijkt weg, maar t komt ook weer terug. T begint nu ook langzaam naar m'n benen door te trekken.... Zou dit een begin kunnen zijn... Hoop dat ik een rustige nacht tegemoed ga.. Of laat die bevalling maar beginnen. Dit is ook niks. Slaap lekker meiden!
Wel ervaring met voorweeen....deze kunnen ook regelmatig komen maar worden niet erger. Als ze regelmatig blijven komen en de pijn wordt steeds erger en heftiger kunnen het weleens echte weeen zijn....spannend
Ik heb sinds gisteren ook last van mijn onderrug. Soms trekt het ook weer weg en dan heb ik er een uur of zo last van.... Maar ik heb soms ook last van mijn darmen op het moment, dus ik weet niet waar het nu mee te maken heeft. Met voorwerk of m'n darmen...
Hoi Hoi! Dat kan kloppen hoor dat het percentage normaal hoger is alleen voor mij is het 15 tot 18 procent invm het litteken (echo gehad) en mijn klachten en voorgeschiedenis met vorige bevallen (hel) mag ik dus kiezen. Ow zo laat nog? mijn gyn had het over 38-39 weken want dan is de kans dat het uit zichzelf begint nog klein. Ik hoor het aankomende dinsdag wel wanneer de datum gaat worden vindt het wel erg spannend en ook wel eng hoor! Ow ja onze kleine man woog nu rond de 3 kilo op geschat op de echo en lag mooi op schema en alles was helemaal toppie gelukkig!