Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ik had het zelf nog niet eens gezien. Was bij de vk op de foon aan het lezen. Maar kan niet reageren om een of andere reden met dat ding.

2. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    nou 1 week.... bij mij is het ook alweer een tijdje geleden hoor, maar manlief heeft natuurlijk ook geklaagd en nu hij weet dat het kindje er dan aan kan komen.... zeurt ie ineens niet meer haha
    helaas dus geen petje af voor mij.... men vrij sexloos op he moment...

3. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @haaruitval; hier geen last van, maar dit had ik wel in het hele begin van de zwangerschap. Nu een dikke bos en ik denk dat na de bevalling mijn haren wel weer zullen uitvallen. Was bij Thijmen ook...

@Bumpie: Ik denk dat het wel fijn voor je is dat je nu wat duidelijkheid hebt omtrent die vervelende migriaine. Geeft het je nu ook wat rust?

@Inleiding vs keizersnede: Tja.., van een keizersnede ben ik helemaal geen fan en ik hoop dat ook niet mee te maken. Als het moet dan moet het, maar anders.....
    Inleiding..., die ga ik waarschijnlijk ook krijgen. Maar niet voor de lol, maar gewoon omdat mijn lichaam helemaal "op" is. De vorige keer ook gehad en met een ruggenprik was het goed te doen. Daarvoor alleen maar flinke rugweeën gehad die ik niet goed kon opvangen. Als mijn lichaam en geest er niet zo (als nu) er waren, dan bleef ik liever wachten tot 42 weken.......

@Marieke1983; Je hebt het in ieder geval wel voor elkaar gekregen om die verwijzing naar de gyn te krijgen voor een Implanon! Kostte even wat moeite......

@Ego: Hier weer eens (hoe kan het ook anders) een rotnacht gehad. In bed geen last van harde buiken of pijnlijke rug gelukkig, maar ik lig gewoon niet lekker en ik ben aan het piekeren over alles en nog wat. Zodra ik vandaag weer opstond voelde ik m'n rug weer, dus dat is wel balen.
    Vanmiddag ga ik nog even een bakkie doen bij een vriendin hier in de buurt en daarna haal ik Thijmen nog even op van het dagverblijf.
    Morgen weer naar de gynaecoloog. Eerst zou ik alleen gaan, maar ik zie er best wel tegenop gezien mijn ervaring vorige week... Dus Maarten gaat nu wel mee. Ik heb wat dingen op papier geschreven wat ik wil zeggen en vragen, maar ik vind dat zo stom staan. O, wacht even dokter! Even mijn papiertje erbij halen..... ;)

Fijne middag iedereen!!! :)

4. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Ooh wat spannend!! Hopelijk komt het nu goed op gang. Kan goed begrijpen dat je dat gerommel zat bent. Mijn buik rommelt sinds een week ook gedurende de hele dag en nacht, af en aan. Wordt het ook al een beetje zat, want telkens denk ik "zal het nu begonnen zijn?" en vervolgens is het weer weeg.. ;)
    De baby schopt ook heel hard af en toe en dat doet gewoon zeer..

5. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Hier ook sexloos. Al een hele tijd. Echt geen zin in.
    Bah voel me net een walrus. En heb een vaag vermoeden dat vriendlief dat ook vind. Wou deze week wel voor wat op te wekken. Maar daar had hij niet zo'n zin. Of de zenuwen beginnen door te komen :D

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    haha nou jammer dan van dat papiertje.... ik vergeet altijd alles te vragen.... dus juist een goed idee dat papiertje!

Ik heb vannacht ook super slecht geslapen... mega pijn in mijn beken (schaambot) en omdraaien is gewoon geen optie mee.... maar helaas de toilet roept om het uur want kleine uk ligt op mijn blaas te bewegen.. (zo irritant) en mega last van zuurbranden, was er misselijk van geworden!

7. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Dat heb ik dus ook. Maar ik heb al vanaf 36 weken ook voorweeen. Maar zaterdag is het eigenlijk veel heftiger begonnen.
    En idd zou het dan nu beginnen denken. Terwijl ik al een bevalling heb gehad. Blijf je er toch onzeker onder. Maar toen ben ik ook min of meer ingeleid zeg maar. En had ik 3 cm ontsluiting en niks gemerkt;)

Ja schoppen gebeurd hier eigenlijk niet meer echt. Wel afentoe een knie. En schuiven zeg maar. En mijn ribben hebben ook wat meer rust gekregen. En wat me opvalt iK heb gisteren geen pilletje voor zuurbranden hoeven te pakken. Wel een rennie. Nou daar ben ik ook al blij mee.

8. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Guppekop als je nu haaruitval hebt heb je mss vitamine B tekort.
    Ik heb de hele tijd mijn zwangerschapsvitamines geslikt. En deze x geen last gehad. Vorige x wel maar toen slikte ik die dingen ook niet echt.
    Normaal hou je je haar ook zegt maar vast tijdens de zwangerschap en als beeb ongeveer 2 tot 3 maanden is gaat het uitvallen. Dir is dus haar wat je eigenlijk op al die maanden ook normaal verloren had. Alleen nu in 1 x . Vitamine B12 met kiezelaarde kan heel goed werken. Alleen opletten of je dat nu mag hebben. Foliumzuur is ook goed. Ik raad dit mijn klanten ook aan die wat zo veel haarverlies hebben.

9. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    financieel administratief medewerkster
    Utrecht
    @Leeuwtje: Wow....nou wordt het voor jou toch wel spannend hoor...ben benieuwd of het iets op gang gaat brengen. De gelukkig is die andere vk op vakantie:p. We horen het wel!!!

@Ghurubaa: Over anticonceptie na je zwangerschap kun je het inderdaad met je verloskundige over hebben. Die komen volgens mij in je kraamweek ook nog langs en dan wordt er ook daarover gesproken volgens mij...als ik het me nog goed kan herinneren;)

Nou hier wordt ook weinig gesext hoor....ja om het op gang te brengen misschien maar verder ook niet, hahaha. Die mannen moeten maar even geduld hebben...toch:p?!?!

Nou nu ga ik echt beginnen met poetsen hier....bah bah:(

10. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Hoi hoi,

Ik heb even snel bijgelezen, maar nog niet alles. Omdat ik er zo vandoor moet toch al even een paar reacties. Later vandaag vul ik wel weer even aan.

@ waterdichte molton/hoeslaken: ik heb de onze bij de action gehaald, maar die was wel wat groter 180x200, kostte ongeveer 12 euro… ze hadden wel 160x200 geloof ik, maar weet niet zeker of ze ook 14x200 hadden. Dat gekraak en geschuif met het zeiltje uit t kraampakket waren we ook snel zat en dit hoeslaken vind ik echt een aanrader. Ligt prima, zweet niet (met de huidige weersomstandigheden althans…)

@ striemen, nog geen enkele. De vk was er laatst verbaasd over hoe mooi mijn huid er nog uit ziet! Heb dagelijks gesmeerd met buik en borsten creme van de hema, maar geen idee of dat helpt. Mijn moeder vertelde al dat zij ook nooit striemen heeft gehad.

Pinkie: succes met kiezen! Wel fijn dat alles toch in orde was en je naar huis mocht!

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    hoop dat dat zo blijft zonder striemen! mijn vk was ook zo complimenteus, tot helaas een aantal dagen geleden ... 38 a 39 weken mijn eerste striem :(

12. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    @ Leeuwtje; spannend!! Fijn dat de vk al wilde strippen. Ik durf die van mij zoiets niet te vragen, volgens mij zegt ze gewoon dat ik maar even moet afwachten. ;) Niet dat ik het nu al zou willen, maar ik moet dinsdag weer terug en dan mag het van mij wel.
    In elk geval veel succes, ben heel benieuwd wanneer de kleine er is!

@ Waterdichte molton; ook hier van de action, op aanraden van de kraamverzorgster. Die dame die hier was voor de intake gaf me die tip en mijn vk vond het super dat ze dat gezegd had. Hij kraakt niet, ik lig er prima op.

@ sex; pfff, gelukkig maar dat wij niet het enige sexloze stel zijn momenteel. :) :p Heb er trouwens de hele zwangerschap al weinig behoefte aan en mijn vriend vindt het maar vreemd met die dikke buik, hihi. Maar vanochtend had weer een collega tegen 'm gezegd dat we dat maar eens moesten doen om de bevalling op te wekken. Mijn vriend vindt het alleen nog te vroeg, maar wie weet volgende week...:D

13. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Het wordt hier zo langzaam maar zeker wel spannend zeg....! En het is ook zo rustig, het mag ook wel onderhand n keer hè.. :D

@rugpijn: bij mij begon het onderin mijn buik met n soort menstruatiepijn maar dan in n soort golf dat t kwam en ging, was duidelijk een wee, al weet je niet van tevoren hoe dat voelt :)

@anticonceptie : er is 1 pil zonder oestrogeen, iets van cerzette en als je die tussen dag 21 en 28 start, ben je meteen veilig beschermd tegen zwangerschap. Hier nog geen sex hoor maar hechtingen zijn bijna geheeld, had er ook maar drie :D... Wist dat ik bij het persen supergoed moest luisteren en doen wat ze zeiden, als t hoofdje staat ook echt ontspannen en wegpuffen als ze dat zeggen, en als dat dan lukt... Want dat is echt moeilijk, dan kan je zonder (veel) scheuren bevallen. Mits je geen heel groot kind hebt misschien, maar dan heb je inelk geval n grotere kans op niet scheuren.. Hoop dat jullie iets aan die tip hebben ;)

@molton: had m net gekocht en n uur later braken mijn vliezen haha dus ik bewaar m voor wanneer Annelynn zonder luier naar bed wil... Je hebt ze in 1 en 2 persoons bij de Hema.

@ vocht in gezicht: dat had ik ook de week voor ik beviel ineens! Hopelijk is dat n teken ja...! :)

14. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Waterdichte molton.
    Hier net van mijn moeder 1tje gekregen. Die had er nog een paar liggen van mijn oma. Alleen is het een 1persoons. Ging wel net toen ik hem eronder deed. Ik heb die kraammatrassen al op. van al dat geschuifel in bed.s'nachts. ondingen en idd dat gekraak. bah bah. NU had ik er nog 1 liggen van Jens zijn kraampakket. dat kraakte niet echt. Maar gebruik die ook bij hem . Nu hij zindelijk is voor s'nachts. Hij heeft ook zo'n waterdichte molton. Bij wehkamp besteld toen.

Josjo hoe gaat het nu met jou en de kleine meid ??

Beeb werd trouwens vanmorgen ook rond de 3,5 kilo geschat bij de vk. Net zoals Jens eigenlijk . Die woog 3460 gram. Nou genoeg om te krijgen in ieder geval. :D

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik weet dat die pil er is, maar hij is íets minder veilig en dat kan ik echt niet gebruiken! straks is er ineens een derde onderweg. normaal gesproken is ie goed, maar in mijn geval niet verstandig. ik hoop echt dat de implanon gaat werken bij mij. wil liever ook geen hormonen, maar condoom is niet genoeg is bij deze baby gebleken.

seks, hier ook niet meer, mijn lichaam wil niet tot mijn grote ergernis!!! het doet gewoon pijn en daar irriteer ik me mateloos aan.

striemen... ach ja, er zijn wel ergere dingen.

16. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

leeuwtje, spannend trouwens!!!!!!!!!!! :) :)

17. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Je hoort wel vaker dat implanon ook niet veilig zou zijn. Dat er evengoed vrouwen zwanger worden omdat hij niet goed geimplanteerd zou zijn. Geen ervaring mee trouwens.
    Ik heb altijd de pil gehad microgynon30. Maar wil nu eigenlijk spiraal omdat ik de pil niet meer zo goed verdroeg. chagi dat ik ervan werd en toen ik gestopt ben voelde ik me ook anders. raar beetje moeilijk om te beschrijven.
    Een vriendin van mij heeft de nuvaring. Zij vind het echt fantastisch. Pil werkte niet goed bij haar en spiraal ook niet. Dit wel.
    Toch ook maar eens met huisarts over hebben na de bevalling.

18. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    heb overigens wel striemen op mijn dijen....

19. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    striemen heb ik bij Jens wel heel erg op mijn borsten gekregn.
    Echt lelijk. Maar goed als je 3 cupmaten groeit in een razendsnel tempo.Nu heb ik volgens mij niks bijgekrgen daar. gelukkig maar.
    En ook geen spataderen gelukkig. Want met mijn beroep had ik daar extra kans op.
    Mijn moeder zegt dan och je hebt mijn huid en genen. hihi.
    Die heeft bij haar laatste kind pas 2 striemen gekregen. We zijn met zijn 4tjes thuis. EN heeft nu ook pas 1 spatader.

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zo weer terug van de action. Ze hadden de moltons alleen in 1persoons en 180x200 of groter. Heb maar de 180 gepakt, beter stukkie te veel dan te weinig aangezien ik heel het bed doorga als wim er al uit is. Daniel is nu lekker bezig met zn nieuwe autootjes, 12 voor 2euro ofzo:D waarschijnlijk gaat het niet lang mee, maar hoop dat ik hem zo weer tijd zoet kan houden. Hij is er nu in ieder geval lief mee aan het spelen, worden om ste beurt ergens heen gereden:D

Deel Deze Pagina