Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    striemen er nu niet bij gekregen, bij daniel wel heel erg op mn buik, toen ik aan de pil ging paar onder mn borsten en in de puberteit op mn dijen. Heb ze dus wel overal:(

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Leeuwtje, waarom denk je dat ik hem met alle geweld door de gyn wil laten zetten? Mijn ha doet het ook, maat dat risico neem ik niet! Als ik bel om een afspraak te maken vraag ik ook om en gyn die ervaribg heeft met zetten.
    Nuvaring kan niet met bv :(

3. Asun

Asun Niet meer actief

Sex pff vorige week nog wel, moet daar nu ook niet meer aan denken

Anticonceptie nog niet echt over nagedacht. Twijfel wel of ik weer aan de pil wil, ik heb echt veel last gehad toen ik gestopt was met de pil..

Ego Hier weinig verandering. Net ging t iets beter, dus heb ik m'n kans aangegrepen om de wc's te poetsen.. haha. Nu weer last van m'n rug.
    Ga ff lekker op bed liggen met m'n boek. Ik ben haar naam was Sarah aan het lezen. Erg mooi en indrukwekkend boek!! Bijna uit..
    Iemand nog een tip voor een mooi boek?

4. Marieke1983

ja, Snowflower is erg mooi, van (kom even niet op de naam) Lisa nog iets? geweldig boek.
    Pil kan ook niet met bv. (zeg ik automatisch, weet niet of je bv gaat geven?)

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    wat er kan nog wel dan met bv?

6. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    @ haaruitval: geen last van gelukkig, maar heb ook niet het idee dat mijn haar veel dikker is geworden. Ben benieuwd wat er gebeurt na de bevalling...

@ anticonceptie na de bevalling (en een beetje ego): ben er ook nog niet uit. Had hiervoor ook een Mirena maar ging zowat out bij het plaatsen en verwijderen ervan. Bloeddruk kelderde vreselijk bij het zetten en ben volgespoten met adrenaline en nog iets anders (ben de naam kwijt) om mij weer een beetje bij te brengen. Het duurde meer dan 2 uur voordat ik naar huis kon, waar ik nog dagen lang vreselijk veel pijn heb gehad. Na 2 jaar bleek bij het verwijderen dat ik een behoorlijke cyste had door dat spiraaltje die al maanden flinke buikpijn veroorzaakte. Pas toen de cyste (gelukkig uit zichzelf) verdwenen was mocht ik zwanger worden. Spiraaltje lijkt dus niet zo’n goede optie, maar ik reageer ook niet goed op de meeste pillen (migraine…) en van de nuvaring word ik ontzettend emotioneel. Toen ik in Berlijn woonde heb ik een tijdje een pil gehad die ik wel verdroeg, maar deze is helaas niet in Nederland te krijgen. (althans, dat was zo in 2008) Iemand een tip?

Er zijn trouwens wel pillen die kunnen tijdens bv volgens de info avond in het ZH laatst, als je maar vermeldt dat je bv geeft wanneer je een recept vraagt want dan kunnen ze je er eentje voorschrijven die wel mag. Hangt van de samenstelling af geloof ik.

@ [FONT=&quot]Leeuwtje8108: spannend![/FONT]
    [FONT=&quot] [/FONT]
    Die heb ik ook een beetje, maar volgens mij had ik die al voordat ik zwanger werd…

Heel herkenbaar! Ik had er ook weinig zin in tot voor kort, en als het al gebeurde vond ik het niet altijd een onverdeeld succes. Mijn doorbloeding is de laatste weken kennelijk toch wat veranderd en ik heb nu juist wel weer meer zin. Het scheelt natuurlijk ook dat ik mij lichamelijk (meestal) nog erg goed voel want als je vergaat van de pijn heb je natuurlijk ook minder zin.

7. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Haaruitval: Hier nog niets van gemerkt...

Anticonceptie: Ik zat ook al na te denken of ik wel weer aan de pil wil. Misschien de prikpil. Spiraaltje mag ik niet omdat je dan meer risico hebt op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en aangezien ik dat al een keer heb gehad, mag ik dus geen spiraaltje.
    Ik ga gewoon een paar weken na de bevalling naar de huisarts om te overleggen wat het beste voor mij is. Condooms zijn bij ons niet echt een handige optie, gewone maat zijn veel te klein voor mijn man. Heb me eigenlijk nooit erin verdiept waar ik een grote maat kan kopen, maar dat is alleen van toepassing voordat ik weer aan de anticonceptie begin. Vind het met zo'n rubber maar niets.

Ben trouwens vanmiddag naar de garage geweest waar we de nieuwe auto hadden gekocht. Die man deed ineens zo moeilijk toen ik kwam om het onderhoudsboekje te bekijken. Ik heb het toen maar mooi voor elkaar gekregen dat we de koop hebben ontbonden! Contracten heb ik mooi doorgescheurd! We vinden wel weer een andere, hebben geen haast.

8. Asun

Asun Niet meer actief

Ja wil wel bv gaan geven. Ik verdiep me er tegen die tijd wel verder in..;)

Boek net uitgelezen.. zo mooi! Moet er ff van bijkomen, kan nu niet gelijk aan een ander boek beginnen. haha
    Ik zal zo op Bol.com eens kijken naar snowflower

Judith Groot gekijk dat je de auto niet gekocht hebt... zou ik ook niet vertrouwen hoor

9. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Striemen; Deze had ik al van de eerste zwangerschap, maar ik heb er deze zwangerschap nog veel meer van bijgekregen. Helaas, maar niets aan te doen....

@anticonceptie: Hier zijn wij nog niet helemaal over uit. In principe is dit het laatste kindje voor ons, want mijn zwangerschappen zijn echt geen pretje. Het is voor mij 9 maanden ziek zijn en ik denk dat ik dat een derde keer echt niet aankan. Hoe graag ik ook zou willen. Misschien dat ik aan de pil ga, maar we zitten ook te denken aan sterilisatie bij Maarten. Dat is echter wel ineens heel rigoreus en je kan bijna niet meer terug..... Dus we moeten nog heel goed nadenken hierover. ;)

@Ego; Hier vanmiddag even een bakkie gedaan bij een vriendin en dat was wel weer even gezellig. Was weer een tijd geleden en dus konden we weer ff lekker bijkletsen. Daarna Thijmen gehaald van het kdv en nu is Maarten lekker aan het koken. Heerlijke nasi met een rauwkostsalade.... hmmmmm!!
    Morgen moet ik weer naar de gynaecoloog en ik hoop zo dat alles daarbinnen verweekt is zodat we een afspraak voor inleiding voor volgende week kunnen maken!! Helpen jullie mee met duimen??

Weet iemand trouwens hoe snel zo'n verweking kan gaan, want vorige week was mijn baarmoedermond nog 5cm lang!!! Ik zou het echt niet trekken om nog ruim 2 weken zo te blijven "lopen". Van lopen is al bijna geen sprake, want dat doet zeer..... :(

10. Marieke1983

Minipil, cobdoom, spiraal, implanon.

Prikpil denk ik niet, dat is echt de grootste hormonenbom die je maar kunt krijgen,

11. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    financieel administratief medewerkster
    Utrecht
    @Judithvdc: Nou groot gelijk heb je...fijn dat je nog van de koop af kon zien...en als er geen haast bij is maakt het inderdaad niet echt uit;)

@Anticonceptie: Ik ga waarschijnlijk als ik klaar ben met bv weer de Yasmin pil slikken....deze heeft toch de meeste bijwerkingen (althans bij mij)...heb voor mijn eerste zwangerschap de Microgynon 30 geslikt maar toen ik daarmee stopte om zwanger te worden merkte ik eigenlijk pas hoeveel bijwerkingen ik daarvan had. Na mijn zwangerschap toen weer mee begonnen maar dat was geen succes....:( Daarna spiraal...werd niet geaccepteerd door mijn baarmoeder die wilde het eruit hebben...Toen inderdaad de Implanon, maar hiermee hield mijn lichaam me voor de gek en leek het alsof ik zwanger was...;) Toen maar de Yasmin pil en die werkt perfect!!!

@Ego: Nou het schoonmaken is toch nog gelukt..morgen nog even stofzuigen en dweilen en dan is het wel weer even best;)

12. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Misschien dan maar eens meer info opzoeken over de minipil. Maar waarom zou je ooit van de minipil weer over gaan op een zwaardere pil?? Hoe minder hormonen hoe beter lijkt me.,.

13. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ anticonceptie: Ik weet het nog niet. Door de neuroloog is mij vandaag aan geraden om niet weer met de pil te beginnen. Blijkt erg slecht voor de vorm van migraine die ik heb.. En had voor de zwangerschap ook erg last van de pil... dus die wil ik sowiezo niet weer. maar even kijken na de bevalling

14. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat boek staat hier ook in de kast, is echt heel mooi ja!!!!

15. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy, ik duim voor je meis!

Anticonceptie, nog helemaal niet over nagedacht....

Sex, toevallig deze week ineens ontzettende zin :D Was ook alweer een aantal weken geleden hier.
    Wel handig nu het bed zo hoog staat, iph'tje hihi :D

Vandaag weer bij de vlos geweest, eindelijk ligt onze uk ingedaald en vast in mijn bekken! Dus nu hoef ik meer meteen op de grond te duiken als ik een plons onder me heb liggen ;)

Ga nu effe in bad en dan naar een verjaardag, fijne avond iedereen!

16. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja mooi boek he!
    Ze heeft nog een mooi boek geschreven, de laatste zomer.

Ook een mooi boek is Simon van Marianne Fredriksson.
    of boeken van Carlos Ruiz Zafon zijn mooi;
    De schaduw van de wind
    Het spel van de Engel

En mijn lievelingsboek is Het Parfum... wel een beetje raar boek, maar 1000x mooier dan de film!

17. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    zo ff heel kort hoor.. heb een boel meegelezen maar had ff geen zin in reageren... maar tjonge heb net gedoucht.. en pff kreeg me net toch een kramp/druk onderin.. pff niet te zuinig...deed echt goed pijn..voorweeën of toch niet??? Nou ja ik ga maar voor de buis en wacht maar rustig af..

sorry erg ego maar moest t ff kwijt...

18. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Toevallig... Ik kom ook net onder de douche vandaan en ik had dan wel geen last van krampen, maar echt zoveel vocht in mijn benen en voeten dat ik bijna m'n been niet kon buigen. Heel mijn bovenbeen werd paars met rode vlekken:$, dus toen ben ik maar snel na het afdrogen met m'n benen omhoog op de bank gaan zitten.
    Merk nu wel dat de kleine heel druk is in mijn buik.....

19. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    @cindy... das maf.. hier heeft de uk volgens mij de hik.. verder beweegt ie heel licht/rustig.. Maar goed ik zie het wel.. schrok net wel ff... had bij nicole ook voorweeën maar die waren niet zo heftig.. ben benieuwd wat dit was.. maar ja durf ook niet te denken dat het nu gaat beginnen.. volgens mn vk moest ik ervan uit gaan dat ik tot de 41e week waarschijnlijk door moest lopen.. omdat nicole zo laat was (42 weken) verwachten ze niet dat het veel eerder komt.. dus ja weet neit echt wat ik hiermee aan moet.. Eerst maar eens zien of dit vaker gebeurd vanavond.. afwachten maar dus

20. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    financieel administratief medewerkster
    Utrecht
    Hier even een ego bericht...sorry!!!

Sinds gisteravond veel last van mijn darmen...dat er veel lucht in zit zou maar zeggen. Hierdoor is mijn buik echt helemaal opgezet en hard. Dit is vandaag nog steeds en wordt maar niet minder...terwijl ik inmiddels al wel 2 keer naar de wc ben geweest....:(

Zit nu te twijfelen of het geen harde buiken zijn die constant blijven...iemand een idee???

Deel Deze Pagina