Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Wow spannend!!!!! Ruikt het zoet? Oooo hoop het voor je

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ja zoetig, maar goed, ik zou niet weten hoe vw zou moeten ruiken.
    maar het zal echt wel niets zijn hoor, maar even laten checken vanmiddag kan geen kwaad.

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Tip: als je vocht verliest, en je twijfelt of het vruchtwater is, doe dan een wegwerpluier andersom om, dus met de plastic kant tegen je billen aan. Op deze manier vang je alles wat je verliest op. In een maandverband wordt het vocht zo goed opgenomen dat het voor de verloskundige niet meer goed te bepalen is of het vruchtwater, slijm of urine is.

4. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    deze heb ik ook gehoord:
    als je vruchtwater tussen je vingers " wrijft" en het wordt geen korrelig geheel dan is het echt water.
    Worden het tussen je vingers losse " dingetjes" dan is het heel dun slijm geweest.

5. Marieke1983

darom heb ik ook kraamverband, dat absorbeert ook niet zo snel. was een tip van mijn vk 2 jaar terug.
    dat wrijven zal ik eens proberen!

6. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Soms is het moeilijk te beoordelen of iets vruchtwater is. In je zwangerschap heb je meer waterige afscheiding en laat de blaas soms wat urine lopen zonder dat je het tegen kan houden. Probeer altijd eerst wat op te vangen in een potje. Ruikt het zoetig, is het helder of roze met witte vlokjes en blijft het continu lopen dan is het waarschijnlijk vruchtwater. Ruik het naar urine, is het geel of ruikt het zurig en is het één keer en daarna niet meer dan is het waarschijnlijk geen vruchtwater.

Wilde er zelf ook meer over weten, dus even gegoogled ;)

7. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Spannend Marieke! Ben heel benieuwd wat de vlos gaat zeggen!

8. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Spannnnnend! Hopelijk vandaag baby nieuws :D

9. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Gister controle gyn..:

Hoe bedoel je eigenwijs ;) eerst was de kleine man volledig ingedaald en bijna vast, gister kreeg ik te horen dat hij gedraaid is geweest (in stuit) en dus net een klein beetje is ingedaald. Hij vond het dus leuk om er weer uit te gaan, hopelijk probeert hij het niet weer :(. Wel al volop voorweeën, bloeddruk was verder goed en 0,5 kg aangekomen in 2 weken dus netjes. Volgende week weer controle.

10. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Bumpie: Wat spannend zeg! De uitgerekende datum.... Dan is het echt bijna!!!!

@Beenweeën: Geen ervaring mee, maar het lijkt mij echt verschrikkelijk hoor! Nu moet ik zeggen dat ik die rugweeën ook niet weg kon puffen en die waren ook verschrikkelijk!

@Annelynn: Als het aan mij ligt krijg jij er heel snel een vriendje bij hoor! ;) Maar goed, we hebben het niet altijd voor het zeggen he..... :)

@Ego: Vannacht sliep ik pas weer tegen 03.30uur, dus ben weer tot 12.00uur blijven liggen. Echt zó verschrikkelijk vervelend!
    Vanmiddag heb ik om 15.50uur weer een afspraak bij de gynaecoloog. Ik ben best wel nerveus zo na de ervaring van vorige week. Ik ben van plan om alles te zeggen en te vragen, maar ik weet eigenlijk nu al dat dat me niet gaat lukken.... Stom he? Ik heb wel een briefje gemaakt, maar dat vindt ik ook zo stom staan.... Maar goed, ik hoop in ieder geval dat we een datum voor inleiding kunnen prikken.
    Thijmen is vandaag en morgen bij opa en oma, dus vanavond kan Maarten weer wat in het huis doen. Echt waar, die twee mannen kunnen er wat van. Gisteren alles gezogen en gedweild en als je nu kijkt hoe alles eruit ziet... pff! Ik ga me er steeds meer aan ergeren. Het MOET wel schoon zijn als ik bevallen ben!!! ;)

Ik ben trouwens echt wel benieuwd wanneer de eerstvolgende baby zich aandient hier.....
    Las ook even iets over vruchtwater verliezen, maar als je beeb is ingedaald dan hoef je niet alles in een keer te verliezen. Dan kun je ook af en toe een klein beetje verliezen.... Spannend hoor, ik ben benieuwd wat de vk zegt vanmiddag daarvan!

Fijne middag allemaal!

P.s. Schijnt bij jullie ook het zonnetje??? :)

11. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Marieke, spannend hoor! Ben benieuwd wat de vk gaat zeggen!

Cindy, succes bij de gyn vanmiddag. Maar hopen dat hij deze keer wat vriendelijker is!

@ ego: ik begin nu ook eindelijk wat pijntjes te krijgen, na de afgelopen weken vrijwel pijnloos door te zijn gekomen. Nu pijn aan de rechterkant van mijn buik (banden?), veel harde buiken en wat zeurderige pijn onderin…

Hier niet echt zon. 't Is ook niet echt koud, maar wel bewolkt.

12. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Gelukkig heb ik vandaag een andere gynaecoloog!! Ik heb de vorige keer gezegd dat ik 'm niet meer wilde.... ;)
    Gelukkig is volgende week mijn eigen gyn weer terug van vakantie....

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    zon? wat is dat? hier is het grijs in verschillende tinten:D

14. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Goed van je dat je dat direct aangegeven had! Heb ik vast wel gelezen vorige week maar was ik even vergeten...

15. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Novan; maakt niet uit! hihi!

En hier een heerlijk zonnetje hoor! :)

16. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hoi hoi,

ben zo moe jeetje heb vanmorgen allees de was opgehangen en de was opgevouwt en rond 12 uur werdt ik zo moe en nu nog steeds :( mischien toch maar eens over te gaan op s'middags een uurtje te gaan slapen.

ben benieuwd wanneer er weer een beeb komt !!!!

17. Asun

Asun Niet meer actief

Hier is de zon net weg... maar verder een heerlijk temepratuurtje hoor. Volgende week wordt t helemaal mooi weer :D

Ego Nog steeds super veel last van m'n rug, vooral als ik beweeg. Had t plan om naar de stad te gaan lunchen met vriendinnen. Maar durf niet te fietsen.. lopen doet al zo'n pijn. Leek me niet slim om de stad in te gaan.
    Moet zeggen dat ik van dat thuis zitten nu wel een beetje gek wordt.. Kan geen kant op zonder auto. Manlief heeft de auto voor z'n werk nodig, dus tja.
    Ik denk steeds dat ik iets vocht verlies, maar als ik er extra op ga letten of een inlegkruisje voor doe heb ik niks.:(

Cindy Ik heb wat gemist geloof ik... wat is er gebuert bij de gyn?

18. Asun

Asun Niet meer actief

Net Vk gebeld... waarschijnlijk zit er een zenuw vast.. :$ Morgen ff aankijken, en een telefonische afspraak met de Vk. Anders misschien fysio of iets..

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hm, weet niet wat beter is, kindje wat niet indaalt en dus hoog blijft liggen/ribbenstoter (zoals daniel) of wat wel helemaal is ingedaalt en zorgt voor steken downunder. Allebei behoorlijk pijnlijk zeg!

ah, daniel is wakker, dan gaan we ff stukkie fietsen met zn 3e

20. Marieke1983

nou, kom net bij de vlos vandaan.

twijfel twijfel twijfel, tot ze het hoofdje ging voelen. Deze bleek een flink eindje terug te zijn geschoten en zat erg losjes in mijn bekken. Toen had ze zoiets van, als het vw zou zijn geweest zou je echt scheuten moeten verliezen en dat is zeker niet zo. dus in de gaten houden, braaf liggen bij twijfel en bellen.

verder alles goed, bloeddruk wel weer aan de hoge kant maar dat was het. geen baby vandaag ;)

Deel Deze Pagina