goedemorgen dames, kirin spannende dagen beleef je dan nu maar wees blij met iedere dag die je kleine nog binnen blijft scheelt weer een dag vechten op deze wereld. en geloof mij mocht je naar huis mogen hoe moeilijk het is neem die bedrust anders word je als nog terug opgenomen en moet je wie weet wel blijven tot die 42ste week. had mijn vriendin namelijk ook. mooie buikjes komen er langs, zoals gezegd die van mij gaat van het weekend even op de foto. doorgeven als ik bevallen ben, nou als ik thuis ben kan ik mijn laptop wel die dag daarna aanzetten en op de telefoon met internet is een berichtje zo gedaan. maar laten we nu bij iedereen hopen dat er pas over zo'n week of 6 de eerste meldingen pas komen. hier vandaag op het programma om alles te wassen en de vluchttas klaar te make. even op internet googlen wat er geadviseerd word in zo'n tas. beval wel thuis maar je weet nooit of je alsnog naar het zk moet. volgende week word er een hoog/laag bed geleverd door de thuiszorg dit omdat ik wegens mijn gewicht thuis moet bevallen en ik zelf geen 1 persoonsbed heb. hun vonden mij al laat omdat het 2 maanden van te voren klaar moest staan, maar vind ik onzin als ik nu beval mag het toch niet thuis. maar heb liever wel alles optijd geregeld dat levert minder stress op denk ik. suzanne kan het niet te maken hebben met de indaling van je kind. die van mij bleek nu helemaal ingedaalt te zijn en ik heb wel dat fietsen en kaarsrecht zitten nu echt niet meer fijn is. hopen dat je wel duidelijker word, niet dat het straks een verwaarloosde blaasotsteking is want dan ben je verder van pad. hier gisteren infoavond borstvoeding, was erg leuk ga het gewoon proberen dus nu weet je een beetje wat er bij komt kijken. helaas heb ik gezegd als ik heel de dag bezig ben met voeden doe ik het niet maar dat is toch een investering waar je niet onderuit komt wil je de productie goed op gang hebben. ik wilde het graag mengen met kunstvoeding dat mag opzich wel maar onder de 6 weken adviseren ze geen flessenspeen, ook liever geen fopspeen omdat het kind dan niet schijnt te weten meer hoe hij aan de tepel moet drinken. maar ja een speen pakken ze vaak toch niet wegens te weinig zuigreflex maar een flesje moet toch kunnen. net als dat ze adviseren de baby de eerste 6 maanden op de kamer te leggen zodat je de sympthonen van wanneer het wil drinken beter ziet, nou daar heb ik vanaf het begin gezegd begin ik niet aan. een baby kan je niet verwennen nou ik vind van wel, hier komen ze met 10 weken en dan is er al genoeg aangeleerd. maar dat is iedereen zijn eigen mening. gisteren ook naar vk geweest en opzich was als goed. standaard dingen zoals bloedruk,gewicht (nu + 4 kilo), urine bloeduitslag had ze binnen en was ook allemaal keurig. kindje lag ook al helemaal ingedaald en we konden het hartje zowaar een keer horen. wat sommige al hier eerder zeiden deed die van mij nu, doptone kwam er op en weg ermee dacht hij een keiharde kick gaf hij. ik moet enkel volgende week naar de gyn. voor controle voor het termijn waar ik het eerder over had gehad. uit de 12 en 20 weken echo is dus gebleken dat het termijn toen helemaal klopte. maar omdat we dat gingen bespreken en het kind dus nu 1,5 week verder blijkt te zijn en ze het vruchtwater wel iedereen extreem veel vonden moet er even naar gekeken worden. over het vruchtwater had ik aangegeven dat mijn moeder ook meer had dus dat het erfelijk kan zijn maar ja hun willen het toch opletten en houden suiker in hun achterhoofd. terwijl na mijn te hoge lunchtest de dagcurves tot nu toe altijd goed zijn. dus met extra contole en echo's (wat niet erg is) in de gaten houden of het kind structureel te groot groeit, dan zullen ze het waarschijnlijk met 37 weken ofzo op wekken ik weet het niet. wel balen wat met 30 weken zei de gyno juist dan het kindje 1,5 week verder lag maar wel heel klein was een normale 6 ponder in ieder geval dus kijken wat ze nu zeggen. vk denkt nu gewoon aan een groot kind door het vele vruchtwater en het termijn tot 20 weken gewoon goed liep. nou dat was weer een heel verhaal. straks nog even werken tot half 12 en dan is het laatste lange weekend aangebroken tot aan mijn vakantie/verlof 25 juli
ik heb vanavond mijn eerst acupunctuur behandeling voor de migraine. Hoop dat het een beetje helpt. Heb nu eerst 3 sessies want de behandelaar gaat naar china. En dan is hij terug na de bevalling en dan kunnen we weer verder. Ik hoop dat die eerste 3 sessies al verlichting bieden
even snel berichtje van mijn kant. vanochtend weer controle gehad, 2.5kg aangekomen in bijna 3weken, bloeddruk 100/50, ukkepuk was goed gegroeit en ligt met koppie omlaag. ga er weer vandoor, ben nl jarig dus nog druk!
@guppekop: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een mooie dag van!! En wat fijn dat alles goed was bij de vk!
Proficiat Guppekop! Vannacht is mijn schoonzusje bevallen van hun eerste kindje, een meisje Lize! Meer dan 2 weken te vroeg, maar snel! Om half 2 werd ze wakker en braken haar vliezen, ze had toen heel heftige weeën, dus de vlos gebeld. En toen die er was had ze al 9 cm ontsluiting! Dus heel snel naar kraamhotel gesjeesd en om 6 uur is ze geboren. Kan ik ergens tekenen voor zo'n turbo bevalling? 5,5 pond en alles gaat helemaal goed! We gaan vanavond meteen baby snuiven en mijn pak tissues gaat mee
Guppekop gefeliciteerd. Verloskundige is vanmiddag geweest. Ben gelukkig niet positief getest op een een of andere vaginale bacterie. Dus hoef niet profylactisch aan de antibiotica. Mocht ik nu bevallen. Verder heb ik nog steeds absolute bedrust. Misschien dat ik morgen iets meer mag gaan bewegen. Als ik zondag naar huis mag. Dan wordt het thuis ook absolute bed/bank rust. Het voordeel van zo'n zh is. Dat ze hier alles voor je doen. En thuis zul je toch het een en ander zelf moeten doen. En je bent gewoon aan je huis gekluisterd. Ze willen echt dat die baby tot 38/39 weken blijft zitten. Heb verder nog een groei echo gehad. Maar ze kon het hoofdje niet meten omdat het te laag zat. Wel de buikomtrek en het botje in de bovenbenen. En dat klopte met een termijn van 31 weken. Ze dacht als het hoofd ook een normale omtrek had. Dat het gewicht nu rond de 1710 gram ligt. Dat is trouwens precies het gewicht waar mijn vriendin toen met 34 weken mee is bevallen. Dat is ook goedgekomen. Dus tja. Had het vanmiddag wel even moeilijk. Was beetje emotioneel. Ben het gewoon beetje beu. Je weet waar je het voor doet. Maar het is allemaal ineens zo snel gegaan. Oja ctg van vanochtend was prima, geen harde buiken, prima hartslag.
Guppekop gefeliciteerd! Kirin doe maar wat ze zeggen, maar snap dat het emo is. Iemand tante las ik gefeliciteerd Hier ctg van vandaag was helemaal goed gelukkig...
@Kirin; ik snap helemaal dat je er emotioneel van wordt, dat is logisch! Probeer idd je rust te nemen die ze je voorschrijven en elke dag dat je kindje in je buik zit is goed! @Tooske; gefeliciteerd!!! Als ik jou was zou ik ook idd m'n tissues meenemen . @Ego; Hier een beetje balen van de auto. Nooit hebben we wat met de auto en nu hebben we ineens problemen met schakelen bij een koude motor.... Nu ben ik vanmiddag even naar de dealer geweest en zij konden na een half uur niks vinden, maar dat kan komen omdat op dat moment de motor niet meer koud was... Nu moet ik volgende week donderdagmiddag de auto inleveren en dan kijken ze vrijdagochtend hoe het ermee gesteld is. Ze denken dat het de koppelingsplaat of de drukgroep is.. Ik hoop het niet, want dat grapje kost zo'n 900,- en dat hebben we niet even zo liggen op het moment.... Dus hopen dat het de olie is die gewoon vervangen moet worden.... Kortom, balen!!!!
Guppekop, Gefeliciteerd! Maak er nog een leuke en gezellige avond van! Tooske, Gefeliciteerd met de geboorte van jullie nichtje! Kirin, fijn dat de ctg goed was! Hopelijk blijft de kleine nog wel even binnen! Hier... maandagavond een stuk slijmprop verloren, gisteravond na ruim 1 uur lang om de 5 minuten pijnlijke harde buiken naar het zkh gegaan en er was inderdaad activiteit te zien... Gelukkig geen ontsluiting en een goed dichte baarmoedermond. Mocht met moeite naar huis, moest eigenlijk blijven maar heb het geluk dat ik erg dicht bij het zkh woon. Gister avond op tijd naar bed gegaan, vandaag niks gedaan en aankomende dagen ook rustig doen. Zodra ik weer pijnlijke harde buiken heb direct weer komen. Urine was helemaal schoon dus geen blaasontsteking.
Jeetje Sammie, dat is schrikken!! Doe maar rustig aan en probeer inderdaad niet teveel te doen ook al voel je je verder goed. Wel fijn dat je geen ontsluiting hebt en dat je geen blaasontsteking hebt......
@Tooske, gefeliciteerd!! Leuke naam ook! @Guppekop, jij ook gefeliciteerd met je verjaardag! @Kirin, nog even volhouden hoor! @Cindy, balen zeg van je auto.... net nu je het er niet bij kan hebben, @Sammie, pff da's even schrikken, rustig aan doen hoor!
er zijn al weer heel wat berichtjes gezet in deel 2. leuk hoor maar straks in jullie verlof moeten je niet volop gaan kletsenbetsen want ja ik heb geen verlof en anders hou ik het straks niet meer bij. leuk he baby's die nu in je omgeving geboren worden, zeker als je dan erbij denkt dat jij dat ook bijna in je eigen handjes hebt. vandaag bij prenatal echt de laatste spulletjes gekocht en een voedingsbh. ook alles in huis voor mijn vluchttas dus morgen deze gereed gaan maken. de 1ste was met kleertjes is gewassen en de zwitsal geurbuideltjes liggen in de kast, heerlijk. vandaag mijn steunkousen laten aanmeten, kon er toch niet meer onderuit zei de vk enkel nadeel dat het 3 weken duurt dus of het nog veel nut heeft. heb nu een tijdelijk iets voel me wel heel oud met die dingen om, maar alles voor het goede doel. nou ik wens iedereen fijne pinksterdagen en lees natuurlijk even elke dag bij
Bevallingslijst Augustusmama's: Datum, naam, leeftijd, hoeveelste kindje, Bv/Fv, waar bevallen,indien geslacht bekend hele regel in kleur (roze meid, blauw jongen, groen geheim/verrassing). 28-07-2011 Bumpie, 25 jaar,1ste kindje , FV, thuis, mama:meisje 30-07-2011 Leeuwtje8108,29 jaar,2de kindje,FV,ziekenhuis 31-07-2011 Judithvdc, 22 jaar, 1ste kindje, BV, thuis 02-08-2011 Suzanne1, 29 jaar, 1ste kindje, BV+FV, Thuis 02-08-2011 MamaNini, 26 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis (?) 03-08-2011 Maienditje,24 jaar,1ste kindje,BV,Thuis 03-08-2011 manonenemike, 27 jaar, 1e kindje, fv,ziekenhuis 03-08-2011 Janneke1904, 24 jaar, 1ste kindje BV Thuis 03-08-2011 Lindangel, 30 jaar, 2de kindje (1 zoon), BV Ziekenhuis 03-08-2011 Ros84, 26 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 04-08-2011 Missa,30 jaar, 2de & 3de kindje, BV,Ziekenhuis 05-08-2011 Bibi26, 25 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 05-08-2011 xxlindaxx, 28 jaar, 1ste kindje, BV, zh 06-08-2011 Augmam, 18 jaar, 1ste kindje, ??, ??, ?? 06-08-2011 Marieke1983, 27 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis 07-08-2011 Lori, 30 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis 07-08-2011 Tooske, 30 jaar, 1ste kindje, BV proberen, kraamhotel 08-08-2011 Norwegian-Sky,24 jaar,1e kindje,FV,Ziekenhuis 08-08-2011 Zj84, 27 jaar, 1ste kindje, BV proberen, ziekenhuis 08-08-2011 Senn, 24 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Dootje24, 28 jaar, 2de kindje, start met BV,Thuis 10-08-2011 Luna1,26 jaar,2de kindje,FV,Ziekenhuis 10-08-2011 lovely1983, 28 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Kirin, 28 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 11-08-2011 078mama, 31 jaar, 2de kindje, BV/FV ziekenhuis ks, 11-08-2011 Delfina, 29 jaar, 2de kindje, FV,Thuis 12-08-2011 Mijnimeel, 35 jaar, 3de kindje, BV, ziekenhuis 12-08-2011 Cindy80, 30 jaar, 2de kindje, FV, ziekenhuis, 12-08-2011 Linn84, 26 jaar, 1ste kindje, ??, ??, 13-08-2011 Ghurabaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, zh 13-08-2011 Fairylaughs, 22 jaar, 2e kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Guppekop, 20 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Josjo, 33 jaar, 1de kindje, BV, ziekenhuis 17-08-2011 Hamis50, 24 jaar , 1 ste kindje, BV, ziekenhuis 18-08-2011 Sloppyslayer 37 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 19-08-2011 Karin1982, 28 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, ?? 24-08-2011 Sammie88, 22 jaar, 1ste kindje, KV, Ziekenhuis 25-08-2011 Luusje84, 26 jaar. 3e kindje, bv, thuis, 26-08-2011 Bika 27 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis 28-08-2011 LiLaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis Jongens: 15 Meisjes: 13 Verrassing/geheim: 13 Afspraken: 07-06-2011 Cindy80 groeiecho 08-06-2011 Cindy80 uitslag groeiecho + controle 08-06-2011 Cindy80 afspraak psycholoog (bespreking geboorteplan) 06-06-2011 Delfina controle vk 07-06-2011 Augmam controle vk 10-06-2011 manonenmike groeiecho 14-06-2011 luusje84 controle vk 14-06-2011 Sammie88 30wkn echo 14-06-2011 manonenmike controle vk 15-06-2011 Sammie88 Controle Gyn 16-06-2011 Missa 33 week Echo 17-06-2011 Missa Controle Gyn 20-06-2011 manonenmike laatste 3d/4d echo 20-06-2011 Ros84 controle vk 22-06-2011 Josjo controle vk + bespreken geboorteplan 22-06-2011 Josjo voorlichting VK over bevalling 23-06-2011 LiLaa Groei Echo 28-06-2011 Sammie88 voorlichtingsavond zkh 30-06-2011 LiLaa Controle vk 02-07-2011 manonenmike fotoshoot 03-07-2011 Leeuwtje8108 VERLOF 05-07-2011 Ros84 liggingsecho 05-07-2011 Josjo voorlichting zkh 06-07-2011 Cindy80 afspraak gynaecoloog 07-07-2011 Leeuwtje8108 liggingsecho 22-07-2011 Cindy80 Afspraak gynaecoloog 03-08-2011 Cindy80 Afspraak gynaecoloog
hoi hoi, Gister naar een acupuncturist geweest. volgens hem kwam mijn migraine weg vanuit mijn lever. dus hij heeft die punten behandeld. Je wordt wel super moe van zo'n behandeling. Heb super geslapen vanacht. Volgende week donderdag weer een behandeling. Hoop zo dat het helpt. Iedereen fijne dag vandaag!
en het kamertje, is nog niet af moeten nog wat dingen opgehangen worden de lamp moet nog opgehangen worden en klamboe maar er is een foto bij van de lamp Bekijk bijlage 158601