Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    financieel administratief medewerkster
    Utrecht
    @Bumpie: Over dat inleiden weet ik verder niet hoe dat gaat en of je moet blijven of niet...misschien even op het internet kijken;)

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @marlijn, hoe is het nu met je dochter?

@rowan, welkom bij de wachtende!

@Leeuwtje, fijn dat je me gezelschap heb gehouden in mn dromen:D Dr klopte geen snars van, zaten samen bij mn moeder thuis;) Daar had je trouwens wel een gave wieg! en we hebben naast elkaar in het ziekenhuis gelegen en smste elkaar tegelijk;)

@hier: weer een rotnacht gehad, veel wakker gewest. En zo te zien aan jullie tijden had ik beter hier kunnen komen:D Maar goed, we zijn de nacht weer doorgekomen, eens zien wat de dag ons brengen zal

3. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    Utrecht
    @Guppekop: Met mijn dochter gaat het gelukkig weer goed. Als eenmaal alles eruit is, zijn ze weer hele opgewekt merk ik altijd;)....ze heeft verder de nacht goed doorgeslapen en ligt nu op mijn plekje naast papa.

Ik was er alweer vroeg uit, kon niet meer slapen. Jammer genoeg kwam dat niet door weeen of iets:p......Ben ook benieuwd wat de dag ons weer zal brengen. In ieder geval heerlijk weer en niet te warm volgens mij, zowel dan blijf ik lekker binnen!

4. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Nou dames ff heel kort hoor..het blijft hier maar rommelen.. een aantal heftige gehad maar helaas nog geen duidelijke regelmaat..ben benieuwd of t wat word...

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

spannend delfina.

volgens mij rommeld het bij iedereen wel iets :D

6. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou dames, jullie zijn vannacht actief geweest hier! Ik ging gisteravond met kramp en harde buiken naar bed, nog paar keer flinke in bed en daarna is het weer weggegaan. Dus best wel goed geslapen. Nog wel een constant zeurend krampje vanbinnen, maar verder is het weer rustig. Vriendlief vroeg gisteravond bezorgt of ik nog steeds kramp had, want had ik vorige nacht zo´n last van gehad en had gister gewoon echt mijn dag niet, denk dat die dacht dat t zover zou zijn! Ik zeg kan nog wel 2 weken duren schatje....

Bumpie, jeej as woensdag wordt je dus al ingeleid als er verder niks gebeurd van te voren! Spannend hoor! Ik weet ook niet of je dan nog 24 uur moet blijven. Misschien kun je vandaag effe bellen om dat te vragen, dan weet je het iig.

Hier vandaag thuis beetje aan kant maken, was vouwen, strijken, stofzuigen en misschien nog effe gras maaien. Even kijken hoe ik me voel :)

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja inderdaad! Tis onrustig bij iedereen, maar wat bedoelen jullie precies met ´rommelen´? Hier zijn het menstruatiekrampen en vaak icm harde buiken....

8. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    Utrecht
    @Delfina: Spannend! Hopen dat het gaat doorzetten;)

@Tooske: Ik bedoel met rommelen inderdaad ook wat menstruatieachtige buikpijn...ik heb zelf daarbij geen harde buiken of iets. Maar dat is bij iedereen verschillend denk ik. Je hebt trouwens wel een hele lijst met wat je gaat doen vandaag:$....trek dat echt niet meer hoor;)

9. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik weet niet wat ik moet doen vandaag. Heb alles af :D Ben echt dom aan het wachten. Zo nog ff een wasje en dan zien we wel. Heb zo wel erg lange dagen....

Heb wel enorme druk naar onder kan het niet echt plaatsen... voel het in me onderbuik en onderrug.

Zal vandaag nog ff foto maken van de box:D

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hallo meiden,

erg he dat wachten bumpie.
    bij ons is dat ook zo erg maar probeer het los te laten, maar je als je hele dagen op de bank hangt en eens laptop erbij pakt en tv aandoet duurt 1 dag lang en dan al een hele week helemaal.

dat is het nadeel dat mijn man thuis is anders liep ik nog wel een beetje te keutelen maar ja nu zeurt hij ook steeds.
    elke ochtend vraagt hij of hij de kleine al uit zijn kamertje moet halen.

we hebben nu net gewoon op de agenda geschreven bij 4 aug. afspraak: kind op de wereld zetten.

zal het helpen, hahahah.

hier dus ook steeds die menstruatiekrampen met soms steken, rugpijn en harde buiken.

morgen naar de v.k om te kijken hoe het daar binnen ervoor staat.

ga vandaag denk ik even mijn ziekenhuiskoffer uitpakken, staat er nu al vanaf 13 juni en misschien wel fris om de kleertjes toch nog een keer even te laten luchten.

nou alle dames een fijne dag vandaag met wat ze gaan doen, mooie weer komt eraan en dat is hier al te merken.

11. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    JIHAAAA!! (nee geen babynieuws), maar voor het eerst in maanden heel goed geslapen!!! Ben er maar 1x uit geweest om te plassen (normaal wel 6 tot 10 x), bijna geen pijn in bekken gehad... is ook al maanden niet meer voorgekomen!!!
    Ben nu lekker uitgerust, dus laat de baby maar komen, nog 1 dag en ook ik ben 40 weken!

Rowann, welkom! Leuk dat je Augustus mama wordt.... we hebben hier ook wat Juli mama's, (te vroeg geboren), maar die kletsen hier ook nog lekker mee :)

Bumpie, mijn zus is met haat laatste baby ook ingeleid in het ziekenhuis (2 weken over tijd) en stond een uur na de bevalling weer buiten :) dus denk niet dat je hoeft te blijven :)

12. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ps. allemaal bedankt dat ik jullie slaapzand heb gekregen ;) zo te zien op het forum heeft de rest wakker gelegen vannacht :)

O en het rommelt al zo bij iedereen, nou hier nog steeds helemaal geen enkel voorteken.... geen menstruatiepijn, of voorweeen te bekennen....

13. Marlijn

Marlijn Actief lid

27 mei 2010
    417
    0
    0
    Utrecht
    @maienditje: Nou inderdaad als er niks meer te doen valt ga je je toch vervelen inderdaad. Hier is mijn man ook thuis en dan doe ik bijna helemaal niks meer in huis;)......

@Suzanne: Fijn dat je eindelijk een keer goed hebt geslapen!!! Hopelijk volgen er nog meer van de nachten....kan je straks goed gebruiken als de kleine er is;)

Nou wij gaan hier even lekkere afbakbroodjes eten en denk dat ik daarna nog even mijn bed induik....begin namelijk nu wel erg moe te worden, dus kan dan beter even mijn rust pakken.

Fijne dag dames!!!!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    lange dagen: vind ik ook, vreselijk! als de was gevouwen is denk maar richting de winkels LOPEN met daniel, duurt een jaar zo ongeveer op het huidige tempo, maar dan ben ik er weer tijdje tussenuit en ze zeggen dat beweging bevordelijk is. Maar daar geloof ik geen zak van, want dan zouden er niet zoveel vrouwen voorbij de datum gaan;) Als het toch te veel is laat ik wim gewoon met de auto komen:D

zie dr nu al tegenop dat schoonouders "straks" als de kleine dr is op bezoek komen:) schoonpa is erg luidruchtig en ze weten alles beter "want ze hebben er zelf 8 (op)gevoed";) en van normale tijden hebben ze ook nog nooit gehoord (maar dat kan ook komen omdat ze bij schoonzussen wel lang/hele dag:$ mochten blijven). Zijn er hier meer die tegen bezoek van schoonouders op zien?

15. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik zie niet tegen hun bezoek op, wel tegen het feit dat ze meer met de baby willen dan ik ze ga geven. Mijn so zijn echt heel lieve mensen, maar met Ties waren ze veel te bezitterig en ik ben bang dat dat nu weer zal zijn.
    Gelukkig ga ik bv geven en heb ik met mijn man afgesproken dat alleen wij de verzorging doen.

16. bumpie

bumpie Niet meer actief

hier opeens diarree.. zou het een voorteken zijn?????? Straks nog even met manlief naar de lidl. En dan lekker buiten zitten. :D

17. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    #2537 judithvdc, 1 aug 2011
    Laatst bewerkt: 1 aug 2011
    Bezoek schoonouders: Mijn schoonmoeder zie ik helemaal niet tegenop, maar mijn schoonvader wel. Zit er niet echt op te wachten dat hij vrij snel na de bevalling naast mn bed staat. Maarja hij is nu eenmaal de vader van mijn man dus kan daar geen onderscheid in maken, schoonmoeder wel en hij niet.
    Opzich hebben we goed contact met hem, maar als hij op visite is dan loopt het gesprek ook altijd heel moeizaam, hij heeft gewoon nooit wat zinnigs te vertellen.

Ik denk dat mijn oma ook heel snel op visite wil komen en heb daar eigenlijk niet zo'n zin in. Na een paar dagen mag ze komen, dan kan ik het niet meer weigeren en wil ook niet dat de kraamvisite uren blijft hangen.

Wat rommelt het al bij veel dames hier! Bij mij ook wel, maar verwacht niet dat het veel doet. Vannacht heb ik heerlijk geslapen. Heb midden in de nacht mn shirt uitgedaan omdat ik het warm had en een uur later werd ik wakker omdat ik echt ijskoud was. Fijn die hormonen!

Vanmiddag moet ik weer naar de vk. Ze gaat kijken of ze me dan kan strippen. Ben benieuwd!

Zit nu even bij de kapper. Ze gingen om 11 uur open en toen zaten er al meteen 2 wachtenden voor me. Dus ik zit nu met een cappucino op de computer in de wachtruimte.

18. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Goedemorgen allemaal!

Jeetje, er is toch weinig babynieuws de laatste tijd!Zou er iets in de lucht zitten? Mijn vk vertelde vrijdag ook al dat er veel juli-baby’s nog niet geboren zijn. ’t Was zelfs zo erg dat ze bijna geen afspraak meer kon plannen met mij omdat alle 40+ dames alle plekjes bezet hielden. Nu heeft ze haar pauze ingekort zodat ik vrijdag toch nog even langs kan komen!

Wat vervelend dat veel van jullie zo slecht slapen! Ik heb er zelf niet heel veel last (meer) van de laatste tijd. Ik hoef er maar 1 of twee keer uit en slaap dan vaak zo weer in. Daar mag ik mijzelf wel gelukkig mee prijzen geloof ik.

Volle maan is toch op 13 augustus ipv 15? Dat is in elk geval de datum die ik in gedachten heb. Ben dan 40+1. Manlief heeft steeds geroepen dat het 1 augustus wordt, maar dan mag het vandaag wel opschieten, dus dat zal wel niet. Nu denkt hij dat het de 8e wordt, op zijn verjaardag….

Schoonouders: tja, ik weet dat schoonmama wel graag direct op de stoep staat (en ik heb niet zo veel met haar), maar ze heeft al aangekondigd dat zij en haar man dan wel zo slim zijn niet meteen te lang te blijven. Mijn man heeft bedacht dat hij de eerste dagen liever helemaal geen bezoek wil… Toen hij dat laatst liet vallen waar zijn moeder en zijn oma bij waren nam oma het voor zijn moeder op “je moet wel begrijpen dat je moeder haar kleindochter gauw wil zien”zei ze. Mijn man zei toen “ja, maar om wie gaat het nou? Om ons toch zeker, en ons kind!” Ik vond het wel grappig. Zelf wil ik nog niet te harde uitspraken doen over bezoek na de bevalling. Misschien voel ik mij wel prima en denk ik “laat maar komen”, maar misschien wil ik eerst ook wel lekker even met zijn 3-en zijn, we zien wel.

Lange dagen: ja ik merk dat ik ook steeds minder doe en herken wat Maienditje zegt; als manlief thuis is doe ik veel minder. Dan hangen we lekker samen op de bank en kijken een filmpje ofzo. Als ik alleen ben, zoals vandaag, dan doe ik veel meer. Heb de was al gedaan, plekjes verf op de muur bijgewerkt en heb zo nog een lijstje klusjes dat ik af wil werken.

Fijne dag allemaal en succes met al het gerommel! Ik hoop dat het bij een aantal van jullie echt door gaat zetten vandaag!

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @judith: nog ff de haren bijwerken voor HET moment?:D

toch maar niet lopend naar de winkels. Heb net was gevouwen en opgeruimd en gestofzuigd en word gewoon helemaal naar in mn hoofd. Dus wim maar vast opdracht gegeven dat hij vanmiddag mee moet omdat ik mezelf niet meer vertrouw in de auto. En anders heeftie gewoon geen eten:D

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @novan: dat dacht ik bij daniel ook: laat maar komen! Voelde me goed dus waarom niet? Maar na een kwartier zakte ik helemaal in en kwam alle moeheid eruit. (had er dan ook wel 10 rond mn bed). Nu wil ik dus echt niet meer dan ouders en de zus die op daniel past mag ook even komen spieken. De rest moet echt even wachten

Deel Deze Pagina