Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Dames, onze maand juli is voorbij en bijna iedereen is bevallen (nog 2 dames te gaan!)

Ik wil jullie heel erg veel succes wensen! Jullie kunnen het:D!

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    deze baby's hebben niet veel haast dus kan nog wel even duren voor er nieuws is!

3. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Guppekop, zoals ik al schreef denk manlief nu dat hij de eerste tijd helemaal geen bezoek wil dus het zullen er sowieso geen hordes worden. Waarschijnlijk alleen ouders. We hebben alleen wel veel ouders (allemaal gescheiden en grotendeels hertrouwd). Maar mijn vader zit in de zomer in Frankrijk en zal er dus toch niet direct zijn.

4. Asun

Asun Niet meer actief

Ik meld me weer

Bumpie Wat een geduld moet jij hebben meis!! En ik loop nu al te klagen.. Shame on me;)
    Delfina Wil het bij jou al wat meer doorzetten?
    Suzanne Wat fijn dat je een goede nacht gehad hebt!!

Schoonouders Ik kan heel goed met mijn schoonouders (gelukkig). Voor hun t eerste kleinkind. Waar ik wel bang voor ben is al dat karaambezoek. Husband en ik hebben voor onszelf wel 'strenge' regels bedacht zodat we ons zelf niet over de kop lopen. En ook lekker met z;n 3e kunnen gaan genieten.

Ik heb dus echt de hele nacht wakker gelegen. Gelukkig vanaf 8 uur nog wat geslapen, t/n net.
    Ik heb echt het gevoel alof ik de hele nacht in de kroeg heb gestaan.. hahah. Ik heb geen echte weeen meer gehad, wel heb ik de hele tijd zo'n weeeig gevoel in m'n buik, zware onderbenen wat met vlagen door trekt naar m'n rug.
    Volgens mij zijn dit echt voorweeen....
    Ik ga nu ff 'ontbijten' en dan duik ik nog weer ff m'n bedje in hoor :)

Morgen heb ik weer een afspraak met de vk

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hm, helemaal niks lijkt me ook niks:D
    tja, op die manier heb je alleen al wel veel ouders ja die willen komen! hier stopt het gelukkig bij 4:D

6. Asun

Asun Niet meer actief

Kan iedereen wel goed met elkaar?? Mijn ouders zijn ook gescheiden.. maar de vriendin van m'n vader en mijn moeder moet ik niet tegelijkertijd in 1 huis hebben

7. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt Belliebel! De augustus beebies hebben tot nu toe over het algemeen nog niet veel haast nee ;)

Fijn dat je zo goed geslapen hebt Suzanne! En fijn dat je eens niet zo´n pijn aan je bekken hebt gehad, lijkt me een hele verlichting :) <

Guppekop, gewoon manlief meeslepen, kannie zelf uitkiezen wat jullie eten vanavond :D

Nou, hier al met de hond gelopen en was gevouwen, ga nu ad strijk, mijn FAVO hobby, NOT :(

8. Asun

Asun Niet meer actief

Wow wat zijn jullie allemala nog actief!! Ik trek dat echt allemaal niet met mijn rug...

9. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Schoonouders wonen in Duitsland, dus die zullen hier ook niet zo snel zijn, maar mijn ouders staan denk ik gelijk op de stoep en waarschijnlijk mijn zussen ook :) Vind ik alleen maar leuk!
    Als mijn schoonouders komen, blijven ze vaak een week, normaal slapen ze dan hier, maar nu gaan ze bij mijn zwager slapen (heeft een nieuw huis, in het oude huis was er geen logeerkamer), mijn man vroeg dus al, als mijn ouders er zijn, mogen ze dan wel een paar keer langs komen.... natuurlijk!!! Kan het goed vinden met mijn schoonouders.... en aangezien ze ver weg wonen, kunnen ze de kleine ook niet vaak zien + het is hun eerste kleinkind (mijn zwager is een vrijgezelle homo, dus tja die zal vast geen kinderen krijgen ;)...

10. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    IK kies:D anders krijg ik iets van sate ofzo op mn bord, niet echt iets waar ik zin in heb...

leuk he, strijken:D maar achteraf vind ik het wel altijd weer fijn als het netjes in de kast ligt/hangt!

@suzanne: dan is die kans inderdaad erg klein dat ze van je zwager ook nog kleinkind(eren) krijgen:D

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Novan, 13e zou idd ook kunnen, heb ik het verkeerd onthouden.

Suzanne, zijn wij familie? mijn zwager is ook een vrijgezelle homo :D

ik vind het lastig hoor met mijn schoonouders en vooral moeder. Ze zijn echt superlief en een geweldige opa en oma voor Ties! Maar ze zijn gewoon uit een andere familie en andere tijd dan ik. Mijn sm is echt opgevoed met het idee dat moeders wil wet is (heeft ze nu nog last van, haar moeder leeft nog) en ik ben heel zelfstandig opgevoed zoals de meesten van onze tijd.
    Ze probeert daar wel rekening mee te houden maar het lukt niet altijd. Ik heb haar bijv nog niet vergeven dat toen Ties een maand oud was ze mijn diploma uitreiking van de uni verpestte door boos te worden toen mijn man Ties niet aan haar wilde geven. (Ties was aan het mopperen, en mijn man vond terecht dat hij bij hem moest blijven, sm was het daar niet mee eens en wilde hem per se hebben)
    daar is toen een hele heisa om ontstaan, op MIJN dag nota bene!!!! toen we het met kerst gingen uitpraten had ze het er alleen maar over dat ik na de bevalling zo anders dan anders was, ik kreeg er geen woord tussen!
    dus, erg lief, maar met een gebruiksaanwijzing die ik nog steeds niet helemaal begrijp jammer genoeg.

ze mogen nu de eerste dag (als de bevalling goed is gegaan en de baby is rustig) best haar vasthouden, maar heel eventjes en geen half uur om al die foto's maar te kunnen maken.

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip

13. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Nee, lijkt mij ook niet zo gezellig. Daarom doe ik ook nog geen harde uitspraken :D. Ik verwacht namelijk dat manlief er ook wel anders over denkt wanneer ze er eenmaal is!

De scheidingen zijn voor beiden inmiddels meer dan 15 jaar geleden. Sinds mijn man en ik samen zijn (bijna 8 jaar) zijn we ook wel begonnen met iedereen gewoon uitnodigen bij feestjes en dat gaat best goed gelukkig. Vooral voor mijn ouders vond ik dat spannend in het begin, maar de ouders van mijn man gaan al jaren goed samen.

Jee, ik kan mij voorstellen dat dat geen fijne situatie was! Het klinkt alsof ze het wat lastig vindt om goed naar anderen te luisteren en zich in ze te verplaatsen, maar dat ze het wel goed bedoelt. Omdat dit kindje onze eerste is heb ik tot nu toe nog niet zo’n relatie/band met mijn sm, maar ik kan mij voorstellen dat dat verandert (vooral vanuit haar) zodra de kleine er is. Maar daar ga ik mij nu nog niet al te druk over maken, we zien wel hoe het loopt.

14. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Strijk is klaar :D Inderdaad Guppekop, fijn als het allemaal weer opgeruimd en netjes in de kast ligt!

Marieke, dat klinkt niet prettig zoals je sm doet. Kan me voorstellen dat het je een beetje beangstigd hoe dat nu zal gaan. Ik denk trouwens dat niemand onze uk de eerste dagen vast heeft, behalve wij zelf hoor! Dat kleintje is net ter wereld, is al een enorme shok, dus eerst maar even veilig bij papa en mama :) Wij boffen met mijn ouders en schoonouders, zijn niet bezitterig ofzo en houden heel erg rekening met wat WIJ willen, dus dat is wel een geluk.... Maar goed, je hebt ze niet voor het uitzoeken natuurlijk en moet het ermee doen.

Nou, ik heb effe gezeten en ga nu het gras maaien, voel me nog goed dus effe van profiteren :D Asun, ik heb geen grote lichamelijk kwalen, dus dat scheelt natuurlijk een hoop. En als ik me zo meteen niet lekker meer voel knal ik gewoon de hele middag op de bank :p

15. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Ik heb nog lang niet alles bijgelezen, maar ik dacht hier moet ik even op reageren. :D Ik vind het vreselijk dat mijn schoonouders straks vlak na de bevalling aan mijn bed zullen staan! Echt, ik heb zó'n hekel aan die mensen. :x Van begin af aan hebben ze me behandeld als een stuk onbenul en duidelijk laten merken dat ik niet goed genoeg ben. Ze hebben het zo ontzettend hoog in hun bol. Mijn schoonzus en ik noemen schoonma altijd de queen. :p Ik moet zeggen dat ze tegenwoordig redelijk normaal doen, maar als daar 6 jaar voor nodig zijn is het bij mij al klaar. Maar ja, kan er niet onderuit hè. Ik hoop alleen maar dat ons beebje op tijd komt want dan gaan ze volgende week maandag met vakantie. ;)

16. Bibi26

Bibi26 Fanatiek lid

20 mrt 2010
    3.050
    0
    0
    Verder weinig nieuws lees ik behalve een heleboel gerommel. Wie weet kan de zon onze beebjes naar buiten lokken meiden. :D

17. Asun

Asun Niet meer actief

Heerlijk lijkt me dat. Ik wil eigenlijk nog zoveel doen maar ben steeds afhankelijk van anderen....Bleh! Ramen lappen, stofzuigen.. Ect als ik dat ga doen dan moet ik 2 dagen bijkomen. Maar ik denk dat ik t er straks toch ff op ga wagen. Stil zitten ben ik nu wel klaar mee.

18. Asun

Asun Niet meer actief

Aha ja idd!! Heerlijk dit weer! Al hoeft t van mij niet warmer te worden dan t nu is.

19. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kga nog ff mn bed in. Daniel ligt ook, hoewel hij nog niet slaapt. Eens kijken of we uurtje of 2 kunnen pakken

20. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mijn schoonouders zijn ook gescheiden. Nu ruim 3 jaar geleden. Toen ze nog samen waren vond ik het helemaal niet erg als ze langs kwamen, maar tegenwoordig heb ik t helemaal gehad met mijn schoonvader. Mijn schoonmoeder is wel echt een schat! Mijn schoonvader heeft een buitenlandse vriendin, maar die hoeft ie echt niet mee te nemen op kraamvisite want dan komen ze niet binnen en dan word het echt dikke ruzie. Die vrouw is medeverantwoordelijk voor de scheiding! We hebben haar in september gezien op de begravenis van de oma van mijn man en toen durfde ze ons niet eens aan te kijken. Ik ben net terug van de kapper. Eindelijk weer een keer een goede kapster gehad. Die bedrijfsleidster daar die knipt me nooit helemaal zoals ik t wil en deze tenminste wel! Ga nu ff de honden in de auto laden en dan een rondje door t bos lopen! Fijne dag meiden!!!! Hopelijk snel babynieuws voordat de warme dagen er aan komen.

Deel Deze Pagina