Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Augmam

Augmam Actief lid

4 dec 2010
    113
    0
    0
    Zweden
  2. Augmam

Augmam Actief lid

4 dec 2010
    113
    0
    0
    Zweden
  3. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    zoo jeetje wat had ik even bij te lezen hihihi!

afgelopen vridjag de groei echo gehad... vergeet ik gewoon t gewicht en totale lengte te vragen stom he terwijl ik dat wilde...

vond het geen prettige echo de dame leek echt op zoek te zijn naar??? pfff
    ze vond het ook vreemd dat ik niet kon benoemen waarom ik doorverwezen was (tja ik ga niet zeggen omdat ik een extra echo wilde en mijn vlos daaraan meewerkt hihihi)

buike , hoofdje, bovenbeentje nieren, longen etc alles ok keurig op groei.
    in het hoofdje bij de hersenen had ze dan toch wat hoor de trut...
    een openingentje in de hersenen hebben ze deze periode nog een meisje 10 mm en jongen 10.8 tot 11 mm
    nu had ze bij mijn geslacht (ik probeer ff niks te verraden) het idee dat dat vocht openingentje 0,06mm te groot was waar gaat dit in hemelsnaam over!! ik werd woest. manlief vroeg dus netjes door nee het kon geen kwaad maar ASL ze dit constateren moeten ze je doorverwijzen naar het ziekenhuis zij ze met een lach dat is immers protocol.

de vlos heeft zij op de hoogte gebracht en die belede me in de avond, vond het ook erg vreemd maar zij dat het volgens protocol moest.
    ik heb aangegevend at wannneer ik niet zelf om die echo had gevraagd men niks gezien of geweten had... en sterker jullie weten van mijn valse start en hoe ik over echoscopistes denk...
    ze moest me wel gelijk geven, dinsdag bij de controle hebben we het er nog over maar ik denk dat we hier verder niks eme doen. immers in een dag kan het al veranderd zijn gaf ze ook aan.

en bovendien denk eens aan alle vroeggeborenen daar zijn de hersentjes toch ook nog niet volgroeid... goed pff
    ik ga stoppen want ik ga mezelf alleen maar boos maken nu...
    zo ff lekker naar de braderie!

4. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mooi buikje augmam!

@manonenmike: zal ze er niet zo moeilijk over doen omdat je geen reden wou geven van doorverwijzing extra echo?

@hier: gister leuke verjaardag gehad. "Schoonpa de gyneacoloog" was er ook, heb een dwarsligger (hoofdje rechts want die zag hij), moet nog 4weken en het is een meisje:( Kan me soms zo ergeren aan die man he! Meisje word gebaseerd op dat ik nu (gelukkig!) niet zo kotsmisselijk ben geweest als bij daniel. En dwarsligger klopt geen snars van, het ligt met koppie naar beneden en op het moment dat hij het zei lag ukkepuk ook helemaal niet naar buiten te duwen dus helemaal niet te zien hoe het lag op dat moment ;)
    Mn pa en ma hadden de wieg meegenomen die daar op zolder stond, zijn ze de bekleding vergeten!:(

5. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Mooi buikje augmam

Raar van die echo Manonenmike.

Bedankt voor alle lieve reacties de laatste paar dagen!

Ik ben gelukkig weer thuis! Wel met absolute bed/bank rust. Mag nog net in huis naar het toilet en mag nog net koken. Maar dan hebben we het wel gehad.

Volgende week moet ik op controle komen bij de gynaecoloog. En als het dan nog steeds rustig blijft, mag ik langzaam aan wat meer gaan bewegen. En misschien weer stukje gaan autorijden. Zodat ik ook even uit huis kan. ;)

6. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Mooie foto's weer hier!

@Kirin; wat fijn dat je in ieder geval weer thuis bent. Dat is toch wel het fijnste. Heb je wel mensen in je omgeving die je willen helpen en je afleiding kunnen geven, want als je helemaal niks mag..... Sterkte!

@Guppekop; fijn he van die schoonouders....
    Jammer dat de wiegbekleding er niet bij zat, anders had je de wieg lekker kunnen bekleden en dan is er weer een stuk af...

@Ego; Thijmen is gisterenavond ziek geworden. Heeft nu al vanaf vannacht flinke koorts (tegen de 40 graden) en ligt al heel de dag op de bank. Echt zó zielig!
    Mijn zus twijfelde trouwens wel of ze mij in zou lichten (ivm evt kinkhoest van haar zoon), maar die dokter van haar (overigens niet haar eigen huisarts) wist niet zoveel van kinkhoest zei hij en hij dacht dat m'n neefje het niet had (terwijl er een paar in zijn klas positief waren getest en hij al 3 weken loopt te hoesten als een gek!!) en dat het alleen gevaarlijk was voor hoogzwangere vrouwen (lees: vanaf 36 weken).....
    Ik heb toen later op de site van het RIVM gekeken en de besmettingsperiode is ongeveer 4 weken en als ik het zou krijgen mag ik niet binnen 6 weken bevallen. Dus als ik het volgende week krijg en ik beval met 37 á 38 weken is het wel een risico!! Stomme arts! Ik vind dat je als arts geen risico's moet nemen met dit soort dingen, zeker niet als de uitslag er nog niet is!

Maar goed, dinsdag horen we de uitslag van mijn zus en als deze positief is bel ik direct met mijn eigen huisarts. Misschien dat ik dan bij voorbaat al wel antibiotica krijg???? Ik hoop trouwens niet dat Thijmen het ook krijgt, aangezien hij nu ook al ziek is....

Pffff, wat een gedoe zeg! En dan ook nog niet GUO a.s. donderdag waar ik erg gespannen voor ben....
    Sorry voor mijn ego-verhaal, maar ik moest het gewoon ff kwijt... :(

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Augmam mooi!

@guppekop haha leuk zo'n schoonpa die alles denkt te weten.. mijn schoonmoeder kan er ook wat van, komt elke keer met de meest achterhaalde bakerpraatjes aan en welk geslacht de beeb dan moet zijn.. erger me er wat aan omdat ik het idee heb dat zij daar een voorkeur voor heeft.. maar ja, maar niet teveel van aantrekken..

@Leeuwtje kan me voorstellen dat je het niet fijn vindt dat je moeder een tijdje weg is.. ik had dat gevoel ook al met mijn ouders die nu op vakantie zijn (en nog 2 weken wegblijven), kreeg ook al een schrikbeeld dat ze er dan niet op tijd bij zouden zijn, maar als het goed is zijn ze natuurlijk ruim op tijd terug.

de tijd gaat echt supersnel, maar ben er wel blij mee, word nu inderdaad best wel ongeduldig, benieuwd hoe de bevalling zal gaan, benieuwd naar het geslacht van de beeb, etc. :)

8. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Het is bij ons natuurlijk dan ook vakantieperiode en ook al wil ik alleen Maarten bij de bevalling hebben, ik vind het wel jammer dat mijn vader 29 juli voor 10 dagen op vakantie gaat met de rest van de familie (mijn moeder wilde persé thuis blijven voor het geval dat! :) ) en mijn zus is daarvoor weer op vakantie net als zoveel mensen.... Wel jammer, maar dat is nu eenmaal de tijd van het jaar!

9. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Nou eten was heel gezellig .
    Alleen net bij afscheid tranen met tuiten gehuild. Die hormonen werken echt. Nu alweer. Zegt Jens , maar oma komt toch ook weer terug mama. God dan begin ik nog harder omdat hij dat zo lief zegt. Komen we thuis zegt hij nu ik ben ook een beetje verdrietig. maar duurt maar effe mam.

Mijn verstandige knul van nog geen 3. Kreeg een dikke knuf en kus en nu ligt hij te slapen. Wat zijn het toch schatjes.

sorry voor de ego.

10. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luusje wat een ontzettend lief kamertje zeg!

Missa, jeej ik vind 1 al druk in mijn buik, laat staan 2 :$

Bumpie, werkt de acupunctuur?

Suzanne, zou wel even kijken of je naar een fysio kunt, zodat je de schade kunt beperken met je bekken....

Kapedi, bedankt voor de gelukwensen! Ryan over 2 maandjes alweer 1 jaar :p

Cindy, wat balen dat Thijmen ziek is zeg en spannend of t kinkhoest is of niet.... en dan ook nog eens spannend de echo van as donderdag. Hoop voor je dat alles gewoon meevalt.

Augmam, mooie buik zeg!

ManonenMike, jeej, snap dat je je boos maakt daarover. Weet je al of je alsnog een extra controle krijgt nu?

Guppekop, nou fijn zeg zo'n schoonpa....

Kirin, wat fijn dat je weer thuis bent meis! Nu echt je gemak houden he, hoop dat je snel weer iets meer mag doen.

Ros, ja ik wordt nu ook al ongeduldig, komt ook omdat mijn schoonzusje net bevallen is en dan zie je daar dat kleine mensje liggen, nou dan word je wel ongeduldig hoor haha!

Leeuwtje, ah die hormonen he en dan ook nog eens zo'n lief knulletje die je dan wil troosten, smelt!

Hier vandaag lichamelijk een mindere dag. Afgelopen vrijdag laatste dag op het werk gehad, verwend met kadootjes en van iedereen afscheid genomen, echt wel raar, maar tis goed zo. 's Avonds nog bruiloft van een collega gehad en nog flink gedanst. Eigenlijk wel iets te veel, want heb t hele weekend al last van harde buiken. En ik ben gewoon de hele dag al misselijk en slap en die kleine ligt ook nog eens flink te woelen.... Ga zo maar mijn bedje opzoeken.

11. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    even geen lange reactie, vandaag leuke dag gehad naar Andre Rieu geweest, nu maar hopen dat die kleine nu niet opeens klassiek muziek fan wordt :(...
    Kaartje gekregen van een een tante van mijn man, maar was wel erg gezellig :)

12. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Gister al weer een migraine aanval gehad. Erg jammer omdat we ook gingen wokken. Maar gelukkig was ik toen al weer iets beter te pas. gisteravond nog bij me zwager en schoonzusje geweest die ook zwanger zijn. Zij is nu 23 weken. Vandaag ff naar het ziekenhuis naar mijn andere schoonzusje. Ligt al een week op ziekenhuis maar koorts wil niet zakken ondanks dat de blindedarm eruit is.

En verder een mooi rustig dagje. Beebje is erg druk. Heb soms het gevoel dat me bovenbuik helemaal blauw is. :D

13. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    vooralsnog geen interesse in de xtra echo die ze me wilde aanbieden in het ziekenhuis.... alles is verder in orde dus lijkt me niet zinvol....

vroeger heeft mijn moeder (en mijn schoonma ook) niet eens een echo gehad gedurende heel de zwangerschap ...
    ik denk idd ook dat het gewoon ´zoeken´was omdat wij niet wilde ingaan op het waarom van de groeiecho...

gister lekker eens trandwandeling gemaakt in hoek van holland en terrasje gepakt heerlijk ging me nog goed af...
    vandaag echter een super actieve beeb, die denkt natuurlijk ha nu rust jij zal ik eens van me laten horen...

dagje thuis aan t hangen, kopje tjee, boekje lezen heeerlijk.
    morgen sportdag op mijn werk ik ga wel even kijken, dus lekker dagje in t vooruitzicht en dan nog tot 29 juni!! aaaghhhh wat gaat t snellll!!!
    maar eerlijk gezegd mogen de komende 3 weken voorbij vlieger hoor...dat is de laatste maand immers aangebroken voor velen van ons...

woensdag weer naar de gym, gezellig clubje meiden
    jullie ook een leuke gym groep?

hier trouwens nog altijd een dichte neus afwisselend met een bloedneus... bahbah
    vannacht gelukkig wel doorgeslapen tot 8u vanmorgen dus mag eigenlijk niet klagen he...

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo lange pinksterweekend is weer bijna ten einde.

lekker relaxed gedaan nu en echt alles voor de kleine klaar gemaakt.

kleertjes gewassen, gestreken en heel het kamertje is er nu echt klaar voor.
    laatste enveloppe en kaartje afgemaakt.
    kraambedankjes staan klaar.

vluchttas staat klaar en het kraamverband staat beneden onder het bevallingsbed.

kortom ik ben er klaar voor maar kleintje mag nog wel heel even lekker warm binnen blijven hoor.

verder vanaf hier weinig te melden.

buikje is van vandaag dus 32+5 dagen.

donderdag weer naar gynocholoog om uit te zoeken hoe het nu met het termijn zit.

15. bumpie

bumpie Niet meer actief

ik heb net ook mijn ziekenhuistas ingepakt ;)

Heb beetje stekende pijn in onderrug als ik loop of beweeg. Zou dat van het indalen kunnen komen?

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    hier niet veel nieuws, alles gaat zo zn gangetje. Gaan paar dagen naar belgie dus laat ik niks horen ;) Ondertussen babykamertje nog een keer verven en voor de rest maar rustig aan doen voor zover mogelijk

17. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Even kort... ben kapot van een lange dag...dus morgen even bij lezen en reageren..

Vanmiddag is mijn vriend tijdens de Duitse Autosport op zijn knieën gegaan op een podium met honderden mensen erbij om mij ten huwelijk te vragen... mijn antwoord, JA! :D

18. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Sammie88: wat gaaf!! Van harte gefeliciteerd!!

19. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Gefeliciteerd!!!! :D:D:D:D:D echt heel leuk!

20. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Hier niet veel nieuws, schoonouders zijn er nog steeds en zijn flink in en om het huis aan het klussen... de boven verdieping zijn ze aan het isoleren en de moestuin in opnieuw aangelegd... we hadden een oud kastje gekocht op marktplaats en heb ik geschuurd en staat nu in de grondverf.... vanavond even rustig aan, morgen weer werken! Bekkeninst. gaat op zich redelijk vandaag, gewoon goed blijven opletten hoe ik beweeg en niets tillen! Hoop dat het iedere dag minder wordt ipv erger....

Deel Deze Pagina