Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @suzanne wow gaaf zeg dat kinderwagenwiegje!! heel erg mooi!

@missa hoe was je echo?

@aankomen hier de laatste tijd echt een kilo per week ofzo.. in totaal nu 11kg, maar laatste weken is het zo hard gegaan, hoop wel dat het niet nog 7 weken zo doorgaat

@huisdieren laten wennen, thanks, had zelf de tip ook weer ergens gelezen hoor ;) maar lijkt wel te helpen. Ja met honden moet je daar ook best wat aandacht aan besteden en laten wennen, meer nog dan katten denk ik..
    ben wel heel benieuwd hoe mijn kat gaat reageren straks op de kleine! denk dat hij het maar raar vindt en uit de buurt zal blijven :p

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @loveneshika: welkom!
    @box: in de stuurhut hebben we de box nog staan voor daniel, voor in de kamer moet er een nieuwe komen en die wil ik van de week halen, maar daar gaat daniel eerst nog in, die vind het gelukkig nog heerlijk!
    @suzanne, leuk wiegje! wij hebben ook hele ouwe, rond de 110jaar:) heeft mn opa nog ingelegen, mn ooms en ma, 3/4 van de neven&nichten, iedereen bij ons thuis en het leukste: manlief ook omdat zijn ouders de wieg hadden geleend:D
    @kleertjes: zitten hier nog in dozen, eerst het kamertje klaar maken;)
    @sammie, gefeliciteerd!
    @mooie buikies!

3. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo allemaal,

Vandaag al weer 30 weken nog plus minus 10 te gaan.
    hoeveel weken moet je zijn dat je zwangerschapsverlof moet nemen?
    @box ik wil hem ook al heel erg lang al beneden hebben , denk dat ik hem na het weekend na beneden haal dan ben ik al weer bijna 31 weken dus vind ik het wel leuk.
    vandaag maar even de vluchttas klaar maken, en kijken wat ik nog mis, want moet wel zeggen ik ben zo vergeet achtig als het maar kan pffff hahahaha

4. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Goeiemorgen!!

@box: Daar wacht ik nog even mee. Ik heb ook katten en ja die zullen er even weer aan moeten wennen. Maar ik denk dat ik het de laatste 2 weken van tevoren doe.

@ katten/hond laten wennen. Wij hebben het met Nicole natuurlijk al meegemaakt. Onze hond was zelf nog een pup. Dat gaf een boel drukte maar tegelijkertijd merk je gewoon dat ie niet beter weet. De katten??.. Ach die bleven gewoon op afstand, want wat dat nou was???? Dat vonden ze maar eng hoor.. En nu nog houden ze Nicole scherp in de gaten.. want ja ze maakt nog steeds onverwachte bewegingen. Inmiddels kan ze wel een aantal katten gewoon aaien. Die vinden het best. En de rest.. ach die blijven gewoon uit de buurt. Mijn advies om de katten laten wennen: Niet te druk om maken.. gaat vanzelf.

@slapen; Afgelopen nacht redelijk geslapen. Maar ik merk dat ik de laatste tijd gewoon niet zo goed slaap als anders. Door de zuurbrand of doordat de kleine frummel lekker aan het spelen is.

@vluchttas: moet ik nog steeds klaar maken.

@ kleertjes: Staan nog in de dozen. Al wel op de kinderkamer. Maar ja de kasten moeten eerst goed schoon. En aangezien die aan de muur hangen zal ik op een trap moeten om er bij te kunnen. Met mijn duizeligheid van de laatste 2 weken durf ik dat niet echt. Aankomend weekend manlief maar even lief aankijken ;)

@suzanne: Leuk wiegje. Wij hebben nu ook de oude wieg van mn man. Mn schoonmoeder was m tegengekomen tijdens het opruimen. De bekleding moet er nog even om enzo en dan kan ie alvast bij ons op de slaapkamer.

@vergeetachtig: Pff praat me er niet van.. Ben net een zeef...Mn man en de rest van de omgeving vinden het geweldig trouwens.. Die lachen zich helemaal suf, omdat ik dus af en toe echt niet op de meest simpele woorden kan komen. Bovendien ben ik soms alweer vergeten dat ik iets gezegd of gevraagd heb.. Ach nog 8 weken en dan komt het hopelijk weer goed :p;)

@ego: Vanmorgen wakker geworden met wat pijn in mn heup. Maar na wat beweging lijkt het weg te trekken. Dus heb denk ik verkeerd gelegen. Verder voel ik me redelijk fit. In ieder geval iets beter dan gister. Maar ja ik zie het wel. Vandaag wat kleine dingetjes doen en natuurlijk genieten van mn kleine meiske!!!

5. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Hier even niet bijgelezen. Weer een migraine aanval gehad vanmorgen..... Wordt er echt niet vrolijk van.

Vandaag is mijn verlof in gegaan!! Heerlijk genieten zou je denken maar ja door die rot migraine is het genieten er wel af.

Iemand misschien nog tips voor mij om het misschien beetje dragelijk te maken???

Heb vanavond weer accupunctuur. Gelukkig komt mijn moeder 1 keer per week schoonmaken :D Dat geeft nu wel een beetje rust en een lekker schoon gevoel. Ze is gister net geweest. :D

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @bumpie: jaaaaa eindelijk verlof! Ben jij nu de eerste officiele? Dus even niet meegeteld die al ziek zijn maar nog geen officieel verlof van 16 weken? ehm tips bij migraine niet echt, maar heb een vriendin die het heel erg had en bij haar kwam het doordat haar bloedsuikerspiegel soms heel laag was als ze niet op tijd at en dronk dus misschien heeft t daarmee te maken? Kan je daar niet op laten prikken bij de huisarts? Dan is het misschien redelijk eenvoudig een beetje in toom te houden? En verder mag je alleen paracetamol denk ik he? Echt shit lijkt me dat....

@slapen; hier ook niet geweldig, vooral dat dromen, djeeez! Ik droomde soms al best heftig, eigenlijk kan ik me bijna elke dag wel iets herinneren van een droom maar nu, ze zijn zo heftig en zo echt en zo de hele nacht lijkt het wel pfff ook vermoeiend!

@box: die staat hier al, heb n fotootje toegevoegd. Anders stond ie uit elkaar in de weg op onze slaapkamer, dit is toch wel echt veel gezelliger in de woonkamer :)

oh en we hebben gisteren een wipstoel van nuna de leaf ofzo besteld. Ik wilde gewoon een simpele maar manlief vond deze het mooist, haha. Volgens de verkoopster is het leuke van dit ding wel dat de baby maar een klein beetje hoeft te wiebelen en dan gaat dat ding al helemaal heen en weer bewegen. Ben benieuwd!

Hier de box:

7. Lori

Lori Bekend lid

1 dec 2010
    544
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mooie box, Josjo!

Bij ons staat de box nu ook in de kamer. Zo leuk! :) Nog een week werken en dan begint mijn verlof ook. Heerlijk!!

8. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    hallo,

vandaag alweer 30 weekjes , nu gaan we echt aftellen hahah ben al best nerveus heel raar want bij me andere 2 had ik dat helemaal niet. net ging ik douchen en kwam er allemaal geel spul uit me borsten, dan heb je toch weer zoiets van hmmmm komt echt dichtbij :)

9. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    echo was super twin doet het goed de onderste ligt nu weer anders nu het hoofd omlaag bovenste nog in stuit, maar kan nog alle kanten op had nog veel vruchtwater... baarmoeder zat nog 3 cm dicht dus das ook super.. qua groei doen ze het goed 1 woog 1884 gram en de ander 2046 gram

@josjo mooie box!!

10. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    JIPPIE!!!!!
    De GUO (echo) was helemaal goed! Ze zag geen bijzondere dingen... Echt, dit was even een hele grote opluchting zeg! De tweede meevaller deze week!
    Qua groei zat de kleine man ook goed. De computer zei nu 1800gram op basis van de metingen. Gewoon netjes in het midden van de curve....

Vanmiddag ook direct de auto naar de garage gebracht. Krijg ik (gelukkig) een leenauto, maar wat ben ik dan blij met onze auto zeg! Wij hebben een Toyota Verso, maar ik kreeg nu een Toyota Yaris mee... Ik stootte een paar keer mijn hoofd tegen het dak ;) en jee wat een kleine auto zeg! Maar goed, ik ben allang blij dat we een auto meekregen.
    Nu afwachten wat de kosten zijn. In het gunstigste geval een paar tientjes en als het de drukplaat oid is dan moeten we wel rekenen op een bedrag van €950,-!!!! Ik hoop dus dat we morgen de 3e meevaller hebben deze week......

Ik zag trouwens een mooie box voorbij komen! Leuk!
    Vanavond gaat Maarten onze slaapkamer een beetje opruimen en dan zo dat de wieg ook kan staan. Scheelt weer in de babykamer, want daar staat de wieg nu en dat zou nu effe wat ruimte schelen....

@Bumpie; lekker van je verlof genieten! Volgens mij ben jij dan de eerste!!

Nou dames, fijne avond verder!!!

11. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @cindy80 meis goed om te lezen dat bij jou ook alles goed is!!

12. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @josjo: gave box zeg!

@luusje: leuk he, al gaan lekken:( ik heb dr ook al last van:(

@missa, mooi dat alles goed was!

@babykamer is nu bijna helemaal klaar met verven:) had alleen klein beetje te weinig dus moet 1 stukje nog een keer doen, het is nu wel 1x gedaan maar omdat ik de verf zo dun had gemaakt dekte het niet goed. Ach ja, dan maar potje erbij halen en nog een keer he! gelukkig is het maar 2m2 en helemaal recht dus zo gedaan. Dan kan hopelijk zaterdag de vloerbedekking erin en dan kan ik het volgende week afmaken. Heb alleen het idee dat het toch meer meisje dan neutrale kamer word:) Dat word nog opletten met de accesoires:)

wiegje staat in de kamer nu met matrasje erin, heeft daniel zn beer erin gelegt! dekentje erover heen en toen was het aaien over de kop van de beer en "tuste!" zo lief! Hij heeft beer ook al in het badje gedaan en in de wandelwagenbak (alles staat in de kamer omdat ik geverfd heb)

@heb bij kruidvat hele leuke nijntjesdingen gezien! rompertjes, slaapzakjes, omslagdoeken etc! Voor daniel heb ik er 2 superstoere race-rompers gekocht, benieuwd wat papa er straks van zegt:D

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy wat fijn dat alles goed is en hopen idd op 3 meevallers.

mooie box voorbij zien komen en allemaal andere mooie foto's.

En de eerste met officieel verlof, wauw gaat echt snel. Ik zat me net ook te realiseren nog maar 1 week lesgeven dan nog een week allemaal leuke dingen en dan de rapporten en boeken etc. en dan klaar :)

Gisteren ook een hoop dingen geregeld: kaartjes besteld en volgende week de enveloppen ophalen, nazorg door de verloskundige geregeld en intake kraamzorg. Krijg 49 uur en 15 uur extra vanwege verzekering, dus meer dan genoeg!
    Vandaag weer controle gehad in het ziekenhuis en eindelijk kon mijn mannetje weer mee! Alles was goed, groeicurve van de 30 weken echo was helemaal goed, alleen de beentjes dan 1 1/2 week voor maar dat was helemaal niet erg. Krijg er over 3 weken nog een, enige voordeel van overgewicht hebben. Bloeddruk was ook netjes 120/80 dus alles volgens het boekje. Ik ben tot nu toe trouwens 1 kilo aangekomen, was er eerst 4 afgevallen dus nu als je het zo kijkt + 5, maar kijk je naar wat ik eerst woog dan is het + 1.

Nou morgen nog een lesdagje en dan weekend heerlijk, ben echt aan het aftellen...

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    cindy wat goed dat je nu uit de onzekerheid bent.

ik had vandaag ook afspraak bij gyno en weer echo i.v.m het feit dat de vk vind dat ik teveel vruchtwater hebt en de termijn vorige keer verder lag.
    en zij denkt nog aan suiker terwijl de dagcurves steeds prima zijn, vandaag er weer 1 achter de rug.

nou bij de gyno. zat ik ook voor niks vind het soms wel zonde van mijn tijd hoor, eerst zit je weer 3 kwartier te wachten voordat je eens aan de beurt bent.
    vraagt hij wat ik kom doen, ja geen idee had een verwijskaart met wat latijnse namen dus ja en de vk had de afspraak gemaakt.

hij vond het raar dat ik niet eerst een echo heb gehad dus die maakte hij dan even.
    maar vruchtwater was helemaal niet meer dan normaal en hij zegt een suikerkindje is het zeker niet want dan is het buikje extreem groot.
    kortom het kind groeit gewoon goed in de lijn alleen ligt 2 weken boven de lijn dus ik moest toch maar gaan denken dat het zeker geweten een 9 ponder word.
    moet er nog maar niet aan denken om dat op de wereld te zetten maar ja ze komen er altijd uit.
    vind altijd wel jammer dat die kinderen niet echt dat baby achtige hebben dus volgende week even overleggen met vk of ze niet gewoon al rond 38 weken iets kunnen, zodat het niet met 42 weken misschien pas komt.
    1 juli weer een echo om dan nog eens te kijken hoe de groei loopt maar de gyno. zei ook dat hij heel gelijkmatig liep.

hij zegt er is niks ergs aan we gaan uit van een gemiddelde maar zitten altijd kinderen onder of boven en dat geeft niet.
    dus ja kijken wat de vk. hierop zegt.

maar er word steeds weer wat anders gezegd dus ik zei nou het kind is gezond en doet het goed dat is voor mij het belangrijkste en verder zie ik dan wel hoe het ter wereld komt en wanneer.

liever een groot kind dan een kindje met een afwijking.
    tenminste als ik dan gisteren ook weer babyboom heb gezien ben ik echt alles dankbaar dat we niet in zo'n lastige situatie zitten maar dat alles gewoon vlekkenloos verloopt.

hier staat de box ook maar ja word ook gebruikt voor de opvang.
    en de nieuwe wagen hier net binnen gekregen.
    nieuw onderstel van de buzz 4, manlief wilde van het weekend even oefenen met in en uit klappen maar ging wat te hard dus brak er een onderdeel af.
    maar ja beter dat het nu gebeurd dan als de kleine er al is.

en toch wel leuk het voor een 2de keer uitpakken.

nou ik ga nu eens genieten van een avondje vrij

15. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Weer erg weinig hier gereageerd, maar ben gewoon steeds zo moe. En bekkenklachten worden ook weer erger dus doe het echt even rustig aan.

Josjo: wat een mooie box! Onze box staat al een paar weken. Had toen een dagje een oppaskindje dus hebben we maar meteen de box neergezet en niet meer weggehaald.

Cindy: Super dat er niks bijzonders te zien was op je echo!

Maienditje: Gelukkig dat het geen 'suikerkindje' is. Een 9 ponder zit ik ook niet echt op te wachte, maar precies zoals jij zegt: liever een 9 ponder dan een kindje met een afwijking.

bumpie: geniet van je verlof! Ik moet morgenochtend nog werken en ook ik heb dan verlof! Ben er helemaal aan toe. In de zorg werken is toch wel erg zwaar met een dikke buik.

Vluchttas moet ik ook maar snel eens gaan klaarzetten. Heb net de eerste kleertjes gewassen, dus als 't dan allemaal droog is dan kan het in de tas.

Onze honden willen we vrij kort na de geboorte even aan de baby laten snuffelen. Vooral om dat onze labrador blind is, dan snapt ze even waar al het geluid vandaan komt.
    We hebben dit ook in het geboorteplan gezet.

Hoop dan m'n man zo eens thuiskomt, begin honger te krijgen...

16. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    aaah! ik kan wel janken! heb ik eindelijk de babykamer geverfd, krijgen we zo'n hoosbui dat er in de slaapkamer, de kamer en de babykamer ingeregent is terwijl ramen dicht stonden:( (nadeel van oud schip:() Als ik pech heb kan ik 3/4 van het verfwerk van vandaag overnieuwt gaan doen:(

17. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland

Dat ga je niet menen!! waar is het water doorheen gekomen dan?

18. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Jeetje, wat een verschrikkelijke pech!! Hopelijk is het snel verholpen...

19. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    ooo wat erg ik hoop dat het een beetje meevalt!!

20. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    onze slaapkamer en gewone kamer zijn ramen die langs elkaar schuive als je ze open doet en is het tussen de overlapping zeg maar gekomen.
    Babykamer heeft een patrijspoort, en die sluit dus blijkbaar niet zo goed als we dachten:( daarbij had ik hem vanmiddag niet goed vastgezet en wastie stukje opengewaaid. Maar toen ik hem dicht deed kwam er nog water door heen. Hagelstenen lagen gewoon 2meter het kamertje in:$:( Als daniel op bed ligt ga ik maar eens poolshoogte nemen hoe het er nu voor staat.

Deel Deze Pagina