@marlijn, wat een schatje! Echt zo'n leuk baby wipneusje. Foto van Jesse komt van de week, dat lukt me niet via mn telefoon
@maienditje, Vandaag is dan vast de dag dat jullie kleintje ter wereld komt! Ik vond het breken van de vliezen een beetje spannend, wist niet zo goed wat ik kon verwachten, maar is alleen even een raar gevoel. Hoop dat je goede ontsluitingsweëen krijgt en dat je er niet te lang over doet. Sterkte meid!
Meiden bedankt voor hullue steun. Gelukkig aardige vk die gewoon vliezen wou breken want was nog steeds 2cm met baarmoedermond nog niet verstreken. Maat anders werd het rustdag en morgen weer gel dus ben blij dat deze aan mij denkt. Je raakt op van heel de dag hangen en liggen. Negen uur zijn de vliezen gebroken, vruchtwater is groen dus in gepoept. Daarom is hij waarschijnlijk niet zo actief laatste 2 dagen. Straks infuus erbij en kleine heeft draadje op hoofdje. Hoop dat mijn lijf meewerkt en het vlot bij voeteneind staat leeg bedje moet maar snel gevuld raken
@marlijn wat een prachtige dochter!!! geniet ervan. @maienditje heel erg veel succes en als t goed is heb je vandaag je beeb in je armen, ik zal aan je denken. fijne dag allemaal, ik heb vanacht bijna niet geslapen maagzuur bahhh
Hoi dames! Zo, is even geleden dat ik hier was, maar tis nogal een drukke week geweest sinds de geboorte van ons meiske! Zal nog even mijn bevalling uit de doeken doen. Van donderdag op vrijdagnacht begonnen de weeen om 1 uur 's nachts, maar meteen om de minuut en een minuut lang. Dus de verloskundige gebeld en die was er om kwart voor 2, toen gekozen dat we meteen naar het ziekenhuis zouden gaan en dat ik pijnbestrijding zou krijgen, omdat het meteen al zo heftig begon. Daar kreeg ik om half 5 een ruggeprik. Ik had toen 5 cm ontsluiting. De weeen waren ondertussen al zo hevig dat ze niet meer weggingen en de ene wee overging in de andere. Ik begon echt in paniek te raken, kon ze bijna niet meer opgevangen krijgen. En ik was nog maar op de helft.... Dus die ruggeprik was een verademing! Om half 7 had ik nog maar 6 cm en toen hebben ze wat wee opwekkers in het infuus erbij gedaan. Toen ging het snel, om half 10/kwart voor 10 had ik volledige ontsluiting en na een kwartiertje persen is ze om 2 minuten voor 10 geboren. Ook placenta kwam er meteen achteraan, dus dat ging allemaal volgens het boekje! Om half 1 waren we weer thuis. De eerste dag heeft ze niks gedronken, de 2e dag wel wat, maar ze pakte de borst heel moeilijk. Toen kreeg ik op dag 3 en 4 veel stuwing en toen hebben we met een tepelhoedje geprobeerd te voeden, maar dat zinde madam ook al niet. Eergisteren een uur liggen vechten en toen besloten ermee te stoppen. Ze krijgt vanaf eergisteravond borstvoeding uit een flesje en dat gaat super! De eerste 5 dagen zijn dus wel een beetje een gevecht geweest om haar te eten te geven. De 3e avond kreeg is stuwing en wilde ze de borst helemaal niet meer pakken. Ook had ze toen enorm last van krampjes. Toen heeft ze van half 9 in de avond tot 6 uur in de ochtend aan 1 stuk door gekrijst, vreselijk! En ik kon haar geen voeding geven, hoe frustrerend is dat.... Maar nu is het allemaal wat rustiger en regelmatiger en is ze een tevreden meisje! Zal nog even de lijst opzoeken om te kijken wie er allemaal nog meer bevallen is, iedereen iig gefeliciteerd met jullie creaties! Hier ook nog een fotootje van onze Jessi, dag 5:
tooske, mooie foto's van mooi meisje! @hier: raar idee, 1,5jaar geleden was daniel net geboren (11.44u) en nu kan elk moment de 2de geboren worden! Had beetje gehoopt dat het vandaag zou zijn, leek me wel leuk, precies 1,5jaar ertussen. Maar het ziet er nu nog niet naar uit dat ukkepuk dr uit wil
Dank je Guppekop! Nog even geduld hebben jij dus.... Zou inderdaad wel leuk zijn geweest, precies anderhalf jaar ertussen, maar ja die kleine bepaald he
wat een leuke babyfoto's meiden!! @Marlijn, wat naar dat het zo moeizaam is gelopen met de voeding maar gelukkig hebben jullie het nu met flesvoeding kunnen oppakken.. is er nog een kans dat je weer over kan gaan op borstvoeding of blijf je nu de flesvoeding geven? belangrijkste is dat ze nu een lekker vol buikje heeft in ieder geval na ook een wat moeizaam begin gaat mijn kleine echt helemaal 'los' met de borstvoeding, moet zelf mijn best doen om te zorgen dat er minimaal 2 uur tussen de voedingen zit, ze komt soms een stuk vaker.. al is het soms ook zuigbehoefte volgens mij, dan krijgt ze een speentje.. vind dat alleen nog lastig te herkennen wat het is @Maienditje sterkte! op naar het volgende babynieuws!
Update vanaf verloskamer. Vanaf elf uur slaat het infuus aan moet weer wat wegzuchten. Vk komt zo kijken of er al meer ontsluiting is. Wel lange dag vooral omdat he weinig kan. Snap ook nu wat ze zeggen over dat de man machteloos is
Volgens mij ben ik als bevallende vrouw hier al enigste druk. Beetje tijdvermaak. Net inwendig gekeken maat vijf uur infuus en veel gepuf zonder resulaay nog steeds 2cm met geen verweekte mond helaas. We moeten een lange adem hebben maar mijn lichaam begrijpt niet dat er aan dit proces ook een einde moet komen. Kijken of ik oogjes dicht kan doen
ik reageer later even op de anderen. Met mij en Jesse gaat het goed. Borstvoeding komt aardig op gang al krijgt hij soms wel wat kv bij omdat hij zo'n honger heeft. Vanmorgen is mijn ruggenprik er uitgegaan, infuusnaald er uit gehaald en catheter er uit gehaald. Ik heb nu gelukkig weer gevoel in mn benen en mocht daarom vanochtend lekker douchen. Jesse is lekker door papa en de kraamhulp in 't badje gedaan. Ik heb nu als pijnstilling diclofenac en paracetamol. Morfine kan ik niet tegen dus da dit maar. Heb wel veel pijn aan de wond van de ks, maar als ik naast me in dat bedje kijk dan word die pijn meteen verzacht. Ik ga nu even rusten voordat de visite komt.
Jeetje meid wat balen zeg dat het niet opschiet.. Hopelijk hou je het allemaal nog vol en zal je gauw de kleine in je armen hebben.. Mag ik vragen waarom je eigenlijk ingeleid werd? Want neem aan dat daar wel een reden voor was en als het zo lang duurt waarom gaan ze dan niet over op een ks?
Ghurabaa ik werd ingeleid omdat ze al zagen dat mijn lichaam dit nooit zelf zou klaren. Alles bleef potdicht beneden heb nu 4keer gel al achter de rug en gelykkig was met die 2cm die dat opleverde de vliezeb te breken. Nu komt het heftig en snel achter elkaat hoop dat het ontsluiting geeft anders zo aan pijnstilling denkem