Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Spannend novan!! Had je ook al last van echte weeen of alleen nog voorweeen? Fijn dat je al 2 a 3 cm hebt! Lucky you! :D

2. Novan

Novan Actief lid

16 aug 2010
    154
    0
    0
    leidinggevende kinderopvang
    Ik denk niet dat het al echte weeën zijn. Het is meer een wat zeurderig gevoel dat komt en gaat. Nu neemt het trouwens ook al weer af in intensiteit, dus ik denk niet dat het echt door gaat zetten...

3. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Kersverse mam's gefeliciteerd :):)

En wat een mooie foto's van julllie wondertjes ....

Ik had op iedereen persoonlijk gereageerd maar mijn laptop heeft echt kuren onding.:x dus doe het dan nu maar even zo. SORRY

Nou vandaag hier ook de kraamhulp voor de laatste x geweest :(:(:(
    Wat een schat was dat. Ze heeft me echt een fantastische week gegeven. En me echt laten genieten zo anders als de vorige x. Ook veel me geholpen om een stukje los te laten van Jens toen.

Jens is wel een beetje opstandig , maar dat was normaal zei ze. En dat zal best wel goed komen. Voor Femm is hij wel heeel lief gelukkig. Vanavond heeft hij haar de fles gegeven en trots dat hij was.

Trouwens Marieke nog Gefeliciteerd met Ties zijn verjaardag :)

Maienditje heb je toch nog lang moeten wachten om jullie kereltje in de armen te houden. Gelukkig is je verlof verlengd meid.

4. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Nog even mijn bevallingsverhaal.

Ik werd om 2.00 uur wakker omdat ik moest plassen.
    Toen weer naar bed en om 2.30 had ik zoiets dit zijn geen voorweeen meer.
    Maar gaan timen en ze kwamen om de 8 min. toen ben ik nog even hier op zp geweest toch maar naar bed, en toen ik naar boven liep voelde ik dat iets ging verliezen . Een hele hoop bloed dus. later zei vk dat dit de slijmprop geweest is . Ik had dat ding nog nooit gesien dus wist ik veel.
    Ik had haar gebelde n ze is gelijk gekomen.
    dat was om 3.30 uur zoiets.
    e zou om 7.00 uur terug komen , maaar toen ze eenmaal weg was kwamen ze al om de2/3 min.
    Ben nog gaan strijken want wilde afleiding hebben . dit ging trouwens niet van harte hoor;)

Toen in bad want er kwam meer tijd tussen en toen begonnen ze om de 2 min. Na een kwartier toch maar weer vk gebeld en moets gelijk naar ziekenhuis. waren even na half 6 daar. Om 6 uur vliezen gebroken. had toen 5 cm En toen ging het los. pff was echt heftig en snel.
    Vk ging papierwerk doen maar duurde zolang. En ik wou eigenlijk pijnstilling had ik me vantevoren voorgenomen. Maar toen vk eindelijk kwam zat ik op 8 cm en ging het niet meer.
    Om 8 uur mocht ik gan persen . Dit ging net als bij Jens heel slecht. Op mijn rug zakten de persweeen af en moest weer op mijn zij gaan liggen. toen kwamen ze weer krachtiger.
    een tijdje op mijn zij geperst maar moest toen toch weer op rug.
    Verpleegkundige heeft op mijn buik liggen te duwen. maar doordat zij net duwde als ik lucht wilde pakken ging datniet goed. toen heeft de vk zelf geduwd, maar dan op een andere manier gelukkig.En om 8.32 is Femm geboren. Ze lag toch een beetje vast ik heb dus schijnbaar een bocht in mijn bekken zei de vk want dat kon ze ook zijn aan de moederkoek hoe die eruit kwam. Het had ook niet veellanger mogen durenhet persen zei ze. Alhoewel Femm de hele tijd een constante hartslag had. Al met al was het een snelle maar toch ook heftige bevalling. En wat me het meeste bijhebleven is toen het hoofdje stond. dat branderige gevoel. Bij Jens was ik verdoofd en met de vacuum dus niks van gemerkt. was heel raar toen ze er daarna uitkwam. ik had 3 hechtingen en 1 ben ik kwijt.
    Ze huilde nou ja huilde schreeuwde gelijk en poepte het hele bed onder.
    Ze kreeg ook 2 x een 10 apgarscore.
    En om 11 uur waren we thuis. gelukkig.

Femm is op 1 week dus al 200 gram bijgekomen niks afgevallen ze doet het echt uitstekend. alleen moet ze haar duimpje nog vinden. dan slaapt ze s'nachts denk ik wat beter.
    Verder ben ik al 3 x gaan wandelen een klein stukje , maar dat is nog vermoeiend merk ik

Ik lees dus wel mee maar met de foon kan ik niet reageren.
    Roel heeft nu vakantie 2 weken dus kunnen e nog effe met zijn 4tjes genieten.

Meiden die nog wachten heel veel succes lijkt me voor jullie toch lang duren nu. vooral omdat er al zoveel bevallen zijn .

En hoe is het met mijn buddy ...
    Hou je het nog een beetje vol Gup

5. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Novan spannend ... succes meid

6. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    klinkt heftig!

zit er echt helemaal doorheen, maar zal toch nog ff door moeten he:)

7. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Heftig hoor! Maar gelukkig helemaal goed gegaan :)

Ik heb geen idee hoeveel hechtingen ik heb.... ben ingeknipt, maar schijnen nogal wat hechtingen zijn zij de vk, maar ik wil het niet weten, dan kan ik me niet aanstellen ook, ;)

Heb je zelf niet gepoept tijden het persen....?

Hoe slaapt ze? Hier kan ze haar duim ook niet vinden :( ze heeft veel last van krampjes, herkent iemand dit, dan huilt ze veel en wil ze alleen maar bij je liggen....

8. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Ja gelukkig alles goed en ik ben zo blij dat ik goed geluisterd heb met het laatste stukje voor hetzelfde geld was ik uitgescheurd. vk zei de hele tijd wanneer ik moest wegzuchten want ze zei je hebt genoeg ruimte en ik wil echt niet knippen. Ik was wel bang door de vorige x .

Ik heb toen een knip gehad en ook veel hechtingen. kraam hefft me nu het litteken daarvan laten zien en ze zei dat ze zelden zo;n grote knip ziet. nu benik een beetje gescheurd en weet eigenlijk hoeveel hechtingen omdat vk het zelf zei. maar heb geen last ervan:)

Overdag slaapt Femm goed alleen snachts dan moeilijker. alleen eerste nacht super wij hadden per ongeluk de wekker uitgeduwd en werden wakker van Jens :)
    Maar goed van een baby van `1 week oud vind ik haar heeel tevreden gelukkig een verademing tegenover vorige x.
    Krampjes heeft ze de eerste dagen geahd omdat ze pas maandag weer poepte . alles was verstopt bij haar en mij. Ik kan pas sinds gisteren en vanmorgen . En alle huis tuin en keuken middelen geprobeerd. Heb net ff aan Roel gevraagd en ik heb dus schijnbaar zelf ook een beetje achtergelaten voor de vk haha.
    Maar dat pakte ze gelijk weg zei hij maar wat allemaal op het laken lag was van Femm.

Trouwens wat een mooie bos haar heeft Mees , daar zijn kappers blij mee ;)

Buddy nog effetjes ik weet hoe je je voelt. Heb je nu wel andere gyn omdat je de afspraak verzet hebt ...

9. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    suzanne jij had ook zo'n zware bevalling. echt respect meid. En dan die rugweeen . bah bah. Ik had die bij Jens nu buikween. nou die zijn echt makkelijker optevangen.
    Vind het knap dat je niet om een ks gevraagd hebt.

Nou ga mijn meisje laatste flesje geven en kijken hoe de nacht gaat .

Welterusten ...

10. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    snel een foto dan ga ik slapen.
    alles gaat goed hier ook mijnn herstel.
    vinden ze hier net als op die van jou lijken bumpie staan versteld

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    maienditje: lieve foto!

leeuwtje: ja als het goed is krijg ik een andere gyn dinsdag:)

12. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Aan ok, nou wie weet ;) ben je wel al de slijmprop verloren? Want dat vroeg ik me dus af, of je al ontsluiting kan hebben zonder dat je de slijmprop bent verloren..

13. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Pittige bevallingsverhalen! Mijn bevallingsverhaal zal ik dit weekend ook nog even in z'n geheel schrijven en dan hier posten. Voor de meiden bij wie het is begonnen, zet 'm op. Het is pittig, maar echt zoooo de moeite waard! Vanochtend mogen Jesse en ik naar huis! Over een uurtje komt mijn man, die gaat Jesse dan nog even lekker in 't badje doen en dan kunnen we lekker naar huis. De kraamhulp komt om 11uur, wij zijn dan iets eerder thuis zodat we eerst rustig de honden kunnen laten snuffelen voordat er een ander bij is. Een vraagje voor de meiden die ook (een keer) een ks hebben gehad, vloeiden jullie daarna veel? Ik vloei eigenlijk sinds gister, dus de 3e dag, bijna niet meer. De kraamhulp in het zh zei dat het niet heel veel verschilt dan als je een natuurlijke bevalling hebt gehad. Had het haar de eerste dag gevraagd. Ik had verhalen gehoord van 2 kraamverbanden tegelijk enzo, nou ik zou het met een inlegkruisje nu ook redden. Vraag me dus af of meer meiden dit hebben(gehad) na de ks...

14. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Judith ik krijg steeds kraamverbanden en word vier keer per dag verschoond.
    Zit steeds goed vol ik heb juist gevraagd waar komt het allemaal vandaan.
    Zit nu op nog geen 36uur later dus weet niet wanneer her mindert.

Fijn dat je naar huis mag.

Hier zware nacht gehad dus sorry dat ik niet op iedereen reageer.

Als mijn man er zo is ga ik douche en dan kleine voor eerst in bad

15. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    @maienditje, ik had de eerste dag ook wel bloedverlies, maar echt vergelijkbaar met een menstruatie met wat stolsels. Toen had ik mn ruggenprik nog dus kon niet uit bed dus werd toen verschoond. Een dag later kon ik uit bed en kon ik t gewoon zelf doen. Toen werd het al veel minder en nu stelt het echt niks voor. Na een paar uur een klein vlekje in het verband, meer niet. Hoe gaat het bij jou met de pijn en is je operatiewond mooi rustig?

16. simple

simple Bekend lid

3 dec 2010
    951
    0
    0
    limburg
    Judith: om even op jou te reageren. Ik heb ook een KS gehad en het vloeien is bij mij ook echt weinig. Ik dacht dat het steeds minder aan het worden was na een week, maar nu is het toch weer wat omhoog gegaan en wat meer geworden. Volgens mij is de termijn van 3/4 weken vloeien normaal alleen is het dus vervelend als het zo op en neer gaat. Denk je dat je er bijna vanaf bent, komt het weer terug.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @judith: ik heb bij daniel ook heel weinig gevloeid!

zo, ga mn bed weer in. Ben aan de diarree geweest, misselijk en koud dus beroerd geslapen!

18. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    simple, lees je ondertekst wat heftig hopelijk maakt jullie kleine man het snel beter.

update van uit het ziekenhuis
    heb het idee dat de storm een beetje gaat liggen, iedereen heeft je inmiddes gebeld en met de kleine heb je, je draai gevonden dus kan ook even tussendoor tot mij zelf komen.

vanochtend gedoucht en wat is dat heerlijk was het liggen allemaal goed beu vanaf dinsdag.
    mijn wond gaat goed alleen had een allergische reactie op de pleister dus die hebben ze er snel afgehaald en nu zit mijn buik vol met vochtblaasjes, gelukkig doen deze geen pijn.

een douche doet me ook goed omdat je heel de tijd beetje lamlendig bleef en nu ben ik echt fit, voel me zo.

jeremy doet het ook nog goed, vind de borstvoeding we een investering vooral aanleggen, maar gaat steeds sneller en hij red echt 3 a 4 uur de tussen du drinkt goed.
    heeft ook goede plas en poepluiers.

poep is echt al poep van borstvoeding, ik voedt wl met tepelhoedje omdat mijn tepels te vlak zijn, gaan we wel langzaam proberen af te bouwen omdat ze het liever niet zien.

straks als ik thuis ben ga ik denk ik beginnen met kolven omdat papa dan de laatste voeding kan geven, ik ben er ook van overtuigd dat een kind het verschil goed kent en beide goed kan pakken.
    maar kan per kind verschillen natuurlijk.

jeremy is vandaag voor het eerst in bad gedaan door papa en steeds meer van de verzorging (aankleden/verschonen) doen we zelf.

door mijn kinderopvang kon ik dit wel maar ik kon niet eerder uit bed.

wil wel vragen wanneer ik naar huis mag, thuis is altijd lekkerder en ik herstel zo goed.

12 uur na de ks is bij mij mijn ruggenprik, infuus en alle hebben en houden er al uit gehaald.

Vanaochtend is ook de katerter eruit gehaald en ik heb al gewoon geplast.
    Ben wel benieuwd met poepen straks, heb al veel krampjes en laat lekkere scheten of dat gevoel kwijt te raken, hahahah.

nou ik ga weer eens verder en dan straks de kleine weer voeden.

ben echt benieuwd hoe ons hondje straks reageert, maar die is kinderen natuurlijk wel gewend maar dit is van ons dat ruikt ze.
    er is al een kledingstuk mee naar huis

ik denk dat het belangrijkste is dat we hem niet opeens anders behandelen maar dezelfde aandacht blijven geven

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik ben natuurlijk bevallen en heb maar 6 dagen gevloeid in totaal, na 2 dagen was het al bijna niets meer. Volgens mij hangt dat niet van de manier van bevallen af.

20. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Goeiemorgen dames.

ff een kort berichtje vanaf hier.. Vanmorgen gebeld met vk maar helaas hebben ze geen tijd om dit weekend te strippen.. ze hebben het razende druk.. Maar goed op het moment weet ik totaal niet hoe ik moet zitten/hangen dus loop maar wat heen en weer.. af en toe steken in mn doos en soort spierpijn in de buik.. heel vaag.. kleine uk is aardig wakker dus die beweegt flink.. maar goed ik waggel maar wat heen en weer en zie het wel hoe het gaat vandaag..

Deel Deze Pagina