Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Luusje84; Ik hoop voor je dat het doorzet! Veel succes!!

@Ego; Hier vandaag de eerste dag zonder kraamhulp. Jeetje, wat heb ik haar gemist zeg! Vanmorgen visite gehad van Maarten zijn broer en neefje + mijn schoonouders. Ik vond het echt veel te druk en ik was gebroken! Vanmiddag maar even samen met Noah heerlijk geslapen. Dat was wel ff lekker!
    Verder blijf ik erg emotioneel, dat gaat maar niet weg. Ik besef me maar al te goed dat het weer zó anders en verkeerd had kunnen aflopen! Ik ben echt zó blij met mijn gyn die mij heeft geholpen! Jammer dat 'ie na de ks snel weer weg was, dus heb hem niet echt kunnen bedanken. Ik heb vanavond een bedankje geschreven en deze naar mijn psych gemaild met de vraag of hij het door wilt mailen naar de gyn. Ik heb wel op 16 september een afspraak bij de gyn voor controle, maar dat duurt nog zo lang.

@anticonceptie; Ik twijfel nog wat voor anticonceptie we moeten gebruiken. Eerst zouden we Maarten laten steriliseren omdat we niet mee zwanger wilden worden ivm het ziekzijn tijdens de zwangerschappen. Maar nu twijfel ik ineens.. het is dan zo definitief! En ik ben bang dat ik spijt ga krijgen. Wie weet dat we over een jaar of 5 het toch weer willen...... ;)

2. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Dames mijn vliezen zijn een uurtje terug gebroken! :D Heb al gelijk flink buikpijn, zo spannend! :D

3. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Succes zet m op!!!

4. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes gurabee

Stolsels absoluut gehad, schrok er idd ook echt van!

5. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Ow wat spannend!!
    Heel veel succes gewenst!!!!

Hier zit de laatste voeding erin, dus ga lekker slapen.....

Tot morgen!

6. MamaNini

MamaNini Lid

13 mrt 2011
    51
    0
    0
    Interieurstyliste & Fotografe
    ZH
    Hallo allemaal!

Hier terug van heel lang weggeweest.. :D

Afgelopen zondagnacht (precies een week geleden) ben ik bevallen van een dochter: Jasmijn

Het plan om heerlijk thuis in het bevallingsbad te bevalle. Ging helaas niet door :( omdat madame in het vruchtwater gepoept had.. Uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen met de vacuümpomp en een knip (au).

Afgelopen week verschrikkelijk chaotisch geweest, 1-2 uur slaap per nacht en m'n vriend had halverwege een hyperventilatie aanval 's nachts dus die heeft daarna ook 3 dagen plat gelegen onder medicatie. :$

Borstvoeding gaat nu goed, veel oefenen maar heerlijk om je kleine op die manier van haar levensbehoeften te kunnen 'voorzien'.
    Verder komt ze al weer goed aan en is het een vreselijk mooie, lieve, heerlijke baby!

Iedereen die nog moet bevallen, heel veel succes, en iedereen die al mama is: geniet er van en succes met de nachten ;)

zal v/d week weer even updaten&foto uploaden.

Groetjes!!

7. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    nou bij mij heeft t niet doorgezet, heb nergens meer last van.

dus we wachten gewoon weer af hahahaah t is me er nu al 1 :)
    ga vandaag lekker op me gemakje me huis doen, en vanmiddag maar eens even een uurtje slapen en manlief laten koken ;)

succes churabaa

8. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    @Ghurabaa, spannend! Succes meid. Nu gaat het heel snel of misschien he je ondertussen de kleine al in je armen...

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @ghurabaa spannend!
    @mamanini gefeliciteerd met jasmijn!
    @luusje jammer dat er niks meer aan de hand is!
    @hier: ook alles rustig. Maar zit er giga doorheen:( bij eerste bezoek gyn werd gezegt dat ze met niet overtijd gaan laten lopen en vervolgens ben ik alsnog 40weken en ziet het er niet naar uit dat ukkepuk snel wil komen!:x Vanochtend al lekker alle gyn-ergenissen gespuit tegen wim:)

10. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ghurabaa: Succes
    @ luusje: Jammer. Ik hou me telefoon in de gaten hoor!;)

11. Asun

Asun Niet meer actief

Hier mijn verhaal:

Vrijdagochtend om 5 augustus om 4.00 uur begon het bij mij te rommelen. Ik had het gevoel dat ik ongesteld moest worden. Dit werd steeds erger, en om 6.00 uur kreeg ik echt weeen. Om 11.00 uur kwam de vk voor t eerst, 1.5 cm ontsluiting. Gelukkig zette het door. Om 16.00 had ik 4/5 cm ontsluiting. Om 18.00 uur 6/7 cm ontsluiting. Vanaf toen ging het erg langzaam. Uiteindelijk mocht ik om 22.30 gaan persen en een uur later is Lize geboren.
    Ik heb veel aan de zwyoga gehad! Doordat ik zo geconcentreerd was op m'n ademhaling was ik minder bezig met de pijn vd weeen!
    Het wegpuffen vd persween vond ik echt het heftigst!! Ik heb dit bijna een uur moeten doen. Het was heerlijk om thuis te bevallen! Lekker mijn eigen plek, spullen en sfeer.
    Ik zou eerst naar het ziekenhuis moeten voor de hechtingen, gelukkig hoefde dit toch niet en kon ik thuis worden gehecht. Zo konden we lekker thuis blijven met z'n 3en.
    We hebben echt een super verloskundige en kaarmzorg gehad! Ik kijk en terug op een mega leuke kraamtijd. Jammer dat de tijd zo snel gaat!!

Lize is een flinke meid, haar geboorte gewicht was 3990 gram en 51 cm. Ze doet het erg goed, bv is ook goed op gang gekomen. T enige waar ik 'last 'van heb zijn de hechtingen.We zijn nog niet buten geweest, want Lize is nog niet op haar geboorte gewicht, ze doet t goed dus met een beetje geluk mogen we dinsdag naar buiten (als het weer mee zit)

12. Asun

Asun Niet meer actief

Ff een vraagje. Hoe lang laten jullie jullie beebjes bij jullie op kamer slapen? Lize slaapt overdag op haar eigen kamertje en s'nachts nog bij ons. Lijkt me makkelijker ivm bv, en het horen van haar als ze honger heeft. Aangezien ik op verzoek voed
    Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

13. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    daniel heeft ruim een jaar op onze kamer geslapen (ruimtegebrek). Toen hij na verhuizing naar een eigen kamertje kon had ik het er wel even moeilijk mee! miste gewoon zn geluidjes!
    Deze ukkepuk gaat waarschijnlijk gelijk volledig op eigen kamertje slapen omdat onze slaapkamer nu zo klein is dat de wieg er niet fatsoenlijk bij past:( maar misschien ga ik voor de nachten de wagenbak tijdje gebruiken want het staat me eigenlijk niet aan dat het op eigen kamertje gaat snachts;)

14. Asun

Asun Niet meer actief

Guppekop - zie net dat je vandaag uitgerekend bent! Ben je t al zat? Hoop dat jullie beebje snel komt

15. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hier slaapt Noah ook in het wiegje naast ons bed. Ik vind het heerlijk! Ik geniet echt van de geluidjes en z'n lieve koppie... Ik ben echt superverliefd op m'n kleine ventje.... :)
    Hij heeft dus ook nog niet in zijn eigen kamertje geslapen.
    Overdag als ik beneden ben, dan slaapt 'ie lekker in de box. Dit deed ik bij Thijmen ook en dat werkt voor ons prima! Ik weet dat er mensen zijn die hier "tegen" zijn, maar wij vinden het gezellig en over een tijdje slaapt 'ie gewoon in zijn eigen bed en dus ga ik nu nog lekker genieten....

16. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36

spannend , succes meid ...

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    kan nog wel 9maanden:)

nee ben het echt helemaal zat. Veel alst van voorwerk maar het doet niks:( vooral psychisch zit er ik helemaal doorheen

@cindy: gezellig toch als ze in de box slapen! als daniel in de box in slaap viel liet ik em ook lekker liggen! Hoe ik het met ukkepuk ga oen weet ik niet, want daniel zit ook nog vaak in de box (vooral tijdens varen) en dat gaat waarschijnlijk niet werken tegelijk erin:D

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    mamanini gefeliciteerd met Jasmijn

Timme heeft maar 8 dagen bij ons op de kamer geslapen, ik sliep overal doorheen en werd alleen wakker als het moest. Maar mijn man werd overal wakker van en sliep dus niet. Daarom naar zijn eigen kamertje en dat gaat super.

19. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Gefeliciteerd mamanini!!

20. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287