Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Na een heerlijke nacht in ons eigen bedje is het nu ff tijd om ff het 1 en ander te vertellen.

Zoals iedereen weet liet onze kleine man lekker op zich wachten. Vroeg in de zwangerschap heb ik al aangegeven dat ik niet van plan was om weer 42 weken rond te waggelen. Daarom was ik afgelopen woensdag al even in het ziekenhuis geweest voor controle. Ik heb toen een echo gehad en toen werd al snel duidelijk dat ook deze uk echt een ukkie was. Daarom alleen al moest ik de kleine zo snel mogelijk te wereld brengen. Nog een week rondlopen had voor de ontwikkeling van de kleine geen nut en bovendien zou ik alleen maar weer uitgeput zijn. Kortom meteen een afspraak gemaakt voor de volgende dag. Ik moest me om 8 uur melden in het ziekenhuis.

Na wat onderzoeken hebben ze om ongeveer 10 uur 's morgens gel ingebracht om de boel een beetje te stimuleren. Dit sloeg wel aan. 's middags om half 3 bleek ik 1 cm ontsluiting te hebben. Pff dit word een lange dag, dachten we toen. Maar goed ik kreeg geen gel meer of wat dan ook. Eerst maar eens zien of ik nu spontaan zelf verder ging. Nou dat ging prima! Rond half 6/6 uur was ik al op de verloskamers en jawel om 20.05 u. was Melvin geboren!

Uiteindelijk dus een supersnelle bevalling gehad! We moesten vanwege het lage gewicht van Melvin wel een nachtje blijven. Maar goed gisterochtend werden we allebei ontslagen uit het ziekenhuis! Tjonge wat was ik blij, we mochten lekker naar huis.

Zowel Melvin als ik voelen ons prima en het gaat dan ook hartstikke goed! We zijn hier heerlijk allemaal aan het genieten!

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

heb opeens sinds gisteravond last van de wond... Het trekt opeens heel erg. Herkent iemand dit? Voelt nie echt prettig als ik iets beweeg steekt het enorm

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Delfina; fijn dat het zo snel gegaan is uiteindelijk :) lekker blijven genieten!

Sloppy, zo de kleine heeft je lekker opgegeten!!! Afvallen hoeft dus niet :)

Gisteren voor het eerst naar buiten geweest! Ging goed, zijn 2 uurtjes op een verjaardag geweest van mijn nichtjes van 6 en 3.
    Maar de drukte heeft ze wel meegekregen.... Ze was heel moe en heeft vanacht lekker doorgeslapen van 2.00 tot 8.00 uur!

Maakt jullie kleine uk soms ook zo'n herrie als ze slaapt? Hier make ze allerlei geluidjes ALS ze aan het dromen is :)

4. bumpie

bumpie Niet meer actief

ja Mirthe maakt ook soms herrie als ze slaapt. Je ziet dan echt dat ze aan het dromen is.

voor de gene met flesvoeding om de hoeveel uur voeden julllie en hoeveel krijgt hij/zij?

5. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hoi Bumpie,

Hier ook last van de wond.
    Misschien toch iets teveel gedaan?
    Ik merkte vanmorgen toen ik even naar de winkel ging dat het weer zeer deed. Als ik rechtop een stoel zit heb ik het ook. Het is wel balen, want je wordt op deze manier wel beperkt in je doen en laten. Erg balen!
    Vanavond een 40-jarig verjaardagsfeest van mijn zwager. Ik heb geregeld dat Maarten met de kids thuis blijft en dat mijn ouders mij komen halen, dus hoef ik zelf niet te rijden.....

6. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Noah krijgt om de 3 á 4uur 100cc nutrilon hypoallergeen.
    In principe laten we hem zelf wakker worden voor zijn voeding, maar niet langer dan 4 uur ertussen.

7. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    mmm slapen van 2 tot 8, dat klinkt echt goed! zit er hier nog niet in ;) ben al blij met 3 uurtjes aaneengesloten..

kleine dametje hier maakt ook allerlei geluidjes als ze slaapt, snurkjes, piepjes, kreuntjes, etc. zal er wel bijhoren (hoop ik ;))

8. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    *ff klagen*

Ik baal als een stekker!
    Ik ben tijdens de zwangerschap ruim 30kilo aangekomen en volgens mij is er nog HEEL VEEL over!
    Ik pas qua kleding nog helemaal niks! Ik loop nog steeds in m'n positiekleding.
    Mijn heupen zijn echt MEGA en mijn buik is alsof ik nog 5 maanden zwanger ben alleen dan flubberig..... :(

Volgende week (maandag 29 aug.) ga ik beginnen met Sonja Bakker en ik hoop echt dat het gaat werken, want ik raak zo wel een beetje gefrustreerd....

Voordat ik zwanger werd van Thijmen ben ik met S.B. ook ruim 23 kilo afgevallen en ben toen van maat 46 naar maat 40 gegaan. Nu hoef ik niet persé maat 40, maar 42 vindt ik ook prima.....

Hebben jullie hier ook last van???

9. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ik heb nu maat 36/38 en voor mijn zwangerschap maat 34. Nu ben ik 1,77 m lang en was al iets te dun, dus hier hoef ik niet alles af te vallen... alleen mijn buik moet wel weer strak, dus denk dat t veel sporten, op dit moment heb ik nog maar een klein buikje over, maar voelt nog wel wat slapjes.

10. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ps. Ik pas ook nog niets van voor de zwangerschap.
    En bij jou Cindy is het al de 2e kleine, ze zeggen dat het dan minder snel gaat.... Met afvallen en buikje....

En ach je bent net 2,5 week bevallen dus je zal ook nog niet veel beweging hebben gehad! Hoop voor je dat de kilo's er straks voor je afvliegen :) ( hoop dat ook voor mezelf :)

11. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @Sammie en delfina: proficiat met jullie knullen! En voor wie ik in de tussentijd gemist heb ook gefeliciteerd!

Sorry, heb gewoon weinig tijd om hier te lezen en bij te kletsen sinds die kleine er is... Maar ik lees vaak tijdens kolven of voeden snachts nog wel even of er nieuws is.. Maar helaas lukt t dan niet altijd meteen te reageren..

Met Annelynn gaat t super, ben blij dat de bv uiteindelijk lukt. Ben nu aan t kolven want we hebben een BBQ bij vrienden en heb zin in n wijntje :) ik kolf trouwens na een voeding meestal nog tussen de 60 en 80.. En ze drinkt tussen de 70 en 100 ongeveer... Dus kolf per drie uur ongeveer 150. Wat ik niet wist, maar tip dan voor de dames die bv geven/kolven: de eerste vier weken moet je baak aanleggen en erbij kolven, liefst ook vaker dan na drie uur. Heeft ze maken met activeren van zoveel mogelijk melkkanaaltjes ofzo. Als je niet goed genoeg alles geactiveerd hebt de eerste vier weken, kan het zijn dat je na twee/drie maanden niet meer genoeg hebt... Hoop dat jullie hier wat aan hebben...

@Cindy: herkenbaar! Had hier n beetje te enthousiast mijn oude kleding tevoorschijn gehaald en de zw kleding in kratten maar pas ook veel nog niet helaas... Er moet nog zes kilo af... Maar no worries, heeel veel ex-zwangeren lopen nog n poosje in die kleding die je dan oh zo beu bent... :(

12. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Sammie en Delfina van harte gefeliciteerd met jullie mannetjes . Geniet ervan .:)

ZJ EN GUPPEKOP badankt voor jullie felicitaatie voor mijn verjaardag .:D

ZJ ja gelukkig was het beter weer gisteren. hebben lekker kunnen bbqen.
    hier was de straat ook overstroomt. vorige x met dat noodweer had ik zelfs mijn kapsalon onder water. nu gelukkig niet. heb Roel nog s'nachts laten kijken toen hij een flesje ging maken.

Ik geef om de 3 uur en ze krijgt 100 cc , maar ik ga het nu opbouwen naar 110 .

Cindy geef jij s'nachts dan ook 100 cc. ik ben zo bang dat ze dan teveel krijgt. want dan zou ze 700 cc per dag biinen krijgen. en ze zeggen dat ze maar 600 mogen . maar ze is niet tevreden met bijv. 60 cc snachts.
    vannacht heeft ze dan van half 1 tot 6 uur geslapen en heeft ze haar nv eigenlijk gemist. maar dat was vandaag te merken. hoop dat als ik nu dan 110 geef ze een beetje meer verzadigd word.

en ik pas ook nog niet in mijn kleren. mijn heupen zit nog veel aan en mijn buik he.
    maar idd de 2de . geloof ook dat het minder snel gaat. straks maar sporten. en dat heb ik al 10 jaar niet gedaan.
    maar ben mijn positiekleren zo moe. bah bah. mijn ring past trouwens ook nog niet.

heb vandaag van Roel en de kids een mooie armband gekregen voor mijn verjaardag. gezellig naar stad geweest met zijn 4tjes. was heerlijk weer.

morgen voor het eerst de hele dag alleen met Jens en Femm ben benieuwd. zal wel vermoeiend zijn . en sávonds ook nog visite . hmm hoop dat we een rustige nacht krijgen.

Hoe is het met Gup en Novan .:(

13. JaDeBo

JaDeBo Niet meer actief

* breekt even in*

Dit sms kreeg een van de feb. mama's 2010 gistermiddag om 12 uur... hoop dus dat er inmiddels iets gaande is of ze haar beebje al heeft.

Gupnieuws
    Sinds 1 uur regelmatigere weeën. Om 6 uur gebeld, ze wilde me net naar huis sturen omdat het afzakte en nog niks had gedaan. Hormonen laten spreken, nog ctg gehad en onderzoek. Weeën waren minder door houding, iets meer ontsluiting. Nu blijven en wachten. Vanacht hier slapen!

*breekt weer uit*

14. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Buddy nieuws ... van guppekop

vanmorgen om 8.05 is Lydia elizabeth geboren . 3800 gram en 52 cm .
    Alles is op het 1ste gezicht goed.
    Waarschijnlijk vanmiddag naar huis .

Guppekop gefeliciteerd met jullie dochter en zusje .

Elizabeth moet trouwens tussen haakjes geschreven worden maar ik kan nog steeds geen leestekens zetten. sorry.

15. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Guppekop gefeliciteerd, eindelijk is ze er :D

Ik geef nu op vraag flesvoeding maar komt neer op 6x 120, maar duurt denk ik niet meer lang voordat hij meer wil
    Weet niet of ik dat verteld had, maar Timme heeft een navelbreuk, maar die lijkt alleen maar erger te worden :( iemand ervaring mee?

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @gup: jaaaa proficiat met Lydia!! Geniet van je meisje!

@zj: nee geen ervaring mee, misschien kan je de vraag ergens posten hier op zp? Goh 6x voeden, dat klinkt hemels! Valt me trouwens op dat jullie meer geven dan hier, Annelynn drinkt ongeveer 7x 80. Ze weegt iets minder dan vier kilo en volgens mij is het 150 gram per kilo licjaamsgewicht. Zou bij vier kilo 600 zijn?

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

@ guppekop: Gefeliciteerd!

wij geven 6 voedingen van 90 cc + 3 of 120+4.

Ze heeft vanacht geen nachtvoeding gehad maar kom dan uit op 5 voedingen. Maar denk dat ze wel eerder komt dan 4 uur tussen de voedingen.

Vandaag familiedag. Mirthe gaat hele dag naar mijn ouders. :( Wel raar hoor haar hele dag missen. maar ze is in goede handen. Vind het ook niet handig om haar mee te nemen met die drukte en warmte.

18. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Gup, gefeliciteerd met jullie dochter!!

19. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Guppekop gefeliciteerd!!! Eindelijk!! Genieten nu!

Hier borstvoeding uit fles, kom op 7 voedingen van 100 ml
    Wel drinkt ze soms 120 en dan weer 80. Soms heeft ze helemaal geen honger en wil ze gewoon slapen en krijgen haar dan met moeite wakker haha dan drinkt ze maar 30 of 50....

20. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hey Guppekop!!

Eindelijk!!!
    Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!
    Ik hoop dat alles goed is gegaan en dat jullie snel thuis kunnen genieten!

Deel Deze Pagina