Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Noah krijgt 100cc per fles aangeboden, maar hij drinkt de ene keer 70cc en de andere keer 90cc... Nu ook vaker 100cc, maar ik hoog niet op zolang hij nog om de 3uur komt en zijn flesjes nog niet allemaal leegdrinkt.

's Nachts bieden we Noah ook gewoon 100cc aan en meestal drinkt hij die ook helemaal op.

We gebruiken wel Nutriton (johannesbroodpapmeel) door de flesvoeding, want Noah zoog veel harder dan dat hij door kon slikken en daardoor verslikte hij zich veel en sijpelde er veel voeding langs zijn mond. Hierdoor werd hij ook heel moe en dronk hij gewoon slecht.
    Nu drinkt hij supergoed (ook al duurt het vrij lang)!!! :)

Vanmiddag gaan we nog even genieten van het (nog) mooie weer en kijken of een stukje kunnen gaan wandelen.

Gisterenavond ben ik naar een feestje gegaan van mijn zwager. Meegereden met mijn ouders en thuisgebracht door mijn broertje. Ondanks ik alleen maar heb gezeten op het feestje was ik helemaal gebroken!! Tijdens het voeden vannacht viel ik ook telkens zelf in slaap, niet normaal!! Vanmorgen met Noah ook maar heerlijk uitgeslapen, maar ik merk nu dus wel dat het er behoorlijk heeft ingehakt!
    Ik hoop toch echt dat mijn energielevel toch snel gaat stijgen..... Zou wel fijn zijn! :)

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    Dames, lees nog wel mee onder het kolven enz maar via mijn foon en vind erg irri om dan te reageren.
    Vaak slaat hij dan opeens vast en ben ik k alles kwijt.

Dames die bevallen zijn gefeliciteerd, zoveel moeten er zeker niet meer of zullen er sept.mama's bij komen.

Hier gaat alles goed met mij en jeremy

3. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    @guppekop. gefeliciteerd met jullie dochter!!!!

ik ben erg benieuwd wie er nu nog moet bevallen ik zie de hele lijst niet meer aahahhha
    ik ben toch niet nog de enigste ??????
    ik ben erg benieuwd wanneer onze kleine komt hoop niet te moeten wachten tot september ahahah

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Guppekop gefeli!!

5. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Er is ook nog een augustus deel 2 mama,'s allemaal dames die de 2e helft van augustus is uitgerekend ...

6. luusje84

luusje84 Actief lid

16 nov 2010
    356
    0
    0
    @Suzzane1 dit is toch al deel 2

7. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    Hier even berichtje van mij! Zijn weer lekker thuis! zo anders dan ik verwacht had!
    Nadat ik vrijdagmiddag weeën kreeg die onregelmatig waren had ik zoiets van weer vals alarm dus laten we maar naar bed gaan. Na paar uur was ik er weer uit zonder geslapen te hebben. Om half 6 ziekenhuis gebeld, moesten maar langskomen. Bleek nog steeds 1,5/2cm te hebben, CTG duurde heel lang omdat hartje af en toe erg laag was. Even later wilde ze ons naar huis sturen maar daar was ik het niet mee eens, flink hormonen in de strijd gegooit en mochten blijven. Heel de dag door weeën gehad, maar het bleef rond de 5/6minuten en werden ook niet erg veel pijnlijker. Met de vk die avonddienst had flink herrie gemaakt door de hormonen:) Enigste wat ze wilde doen was slaapmiddel geven zodat ik zou kunnen slapen. Om 1u was het erger geworden, vk had even gekeken maar was nog steeds krap 2cm te hebben en ze vroeg wat ik wou. Slaappil werkte niet maar ze kon wel overleggen met de gyn voor een spuit. Toen ik aangaf dat ik dan liever eerst wilde douchen zei ze dat ze ook een bad hadden waar ik wel in mocht. Daar 1,5u ingezeten, was heerlijk! Om 5u werd het echt erger en had ik ook idee dat het continue bleef. Omdat de verloskamers allemaal bezet waren moest ik nog even wachten, als er 1 weer schoon was mocht ik daarheen en verwachte de vk dat ze wel wat kon doen. Om 7u was er eindelijk een kamer vrij, na toucheren bleek ik 5cm te hebben en heeft ze mn vliezen gebroken. Gelijk daarna kreeg ik nog meer pijn dus belde of ik nog pijnstilling kon krijgen, had ze weer gevoeld, 6/7cm dus kon nog wel. Zij spuit gehaald en geprikt maar het heeft geen nut meer gehad. Om kwart voor 8 kreeg ik poepgevoel en mocht ik als het niet meer weg te puffen was meedrukken, om 8u toen de vk dr was mocht ik niet meer puffen maar moest gaan persen en om 5 over 8 was Lydia er! Vk stond er verbaast over dat ik maar 5 minuten en 3x persen nodig had. Ben er zelf ook nog beduusd van dat het laatste stuk zo snel ging. Had om 7u echt gevoel dat ik nog wel paar uur moest! Om 11u mochten we naar huis:) Ze weegt precies 3800gram en is 52cm
    Daniel is erg knuffelig en vraagt van ons veel aandacht, maar dat is niet gek gezien we 1,5dag weg zijn geweest.

8. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    net geboren...

9. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    broer en zus

10. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ alle inmiddels bevallen dames: PROFICIAT!!!!!!!! Guppekop, jij ook eindelijk zie ik net!

Hier ook errug druk en het zit momenteel even tegen. Ik heb een borstontsteking, ben ik flink beroerd van ook met flinke koorts. Heb wel antibiotica.

En sinds gisteren hadden we het vermoeden dat Jessi spruw heeft en inderdaad, dat blijkt ze ook te hebben. Dus vanmorgen bij de huisartsenpost medicatie opgehaald. Ze was zo huilerig gisteravond, gelukkig is ze vannacht rond 2 uur alsnog in slaap gevallen in mijn armen, ook helemaal uitgeput door het huilen natuurlijk. En vanmorgen was ze weer helemaal over haar toeren, ook heel druk met haar armen en benen. Ze heeft nu 2 keer medicatie gehad en ze ligt nu wonder boven wonder al sinds 2 voedingen te slapen, zo fijn dat ze dat nu kan!

Tis nu de hele dag door rekenen: om de 4 uur ongeveer kolven, om de 3 uur flesje, antibiotica moet OF 1 uur voor het eten OF 2 uur na het eten.... En ik ben ontzettend moe en koortsig, vriendlief ook, die is al weer aan het werk.... Dus hopelijk is dit alles snel weer achter de rug en kunnen we weer heerlijk gaan genieten van ons meiske!

@kleding: ik pas mijn oude spullen al wel weer. Was dan ook maar 8 kg aangekomen en er zijn er ondertussen alweer 9 af. Ik denk dat de borstvoeding daar ook aan bijdraagt, krijg het er bijna niet bijgegeten. Heb dan ook veel productie. Ik kolf maar 5 keer per dag, maar wel totaal meer dan een liter per dag. Heb dan ook al een flinke voorraad in de vriezer liggen :D

@Cindy, ja dan denk je dat je weer helemaal fit bent en dan valt het vies tegen he! Ik had dat ook toen ik weer een half dagje was gaan werken op onze zaak. Hakt er ineens in dan....

11. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Voor de dames die ook een ks hebben gehad een vraagje:

In hoeverre doen jullie dingen in het huis?
    En wat doen jullie voorlopig nog niet??

Ik merk dat ik weer van alles wil gaan doen, maar ik ben bang dat ik teveel ga doen.....

12. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ja klopt, dit is deel 2, maar dat was omdat deel 1 vol geschreven was. Als je zoekt op het forum zie je ook nog een andere augustus mama's voor de 2e helft van augustus...

Wat een kooi meisjes Guppekop!

Tooske, wat vervelend!! Hoop dat t snel over is allemaal... T is al hectisch en dan nog een ontsteking en spuw erbij ook!

13. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Ps. Ik heb ook al in de vriezer liggen ( in ijsblokjes zakjes ) kun je makkelijk afmeten als je maar een beetje nodig hebt :)

14. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    Een vriendinnetje had hetzelfde en ze had hiervan n filmpje op Facebook gezet. Bij haar had de kleine heel veel buikkrampjes en daardoor krijgen ze heel veel kracht en kunnen ze zich zelfs omdraaien... Zal bij Noah Misschien ook het geval zijn geweest?

15. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Gefeliciteerd guppekop met lydia
    Sammie met Kyan en Delfina met Melvin.

Ben je even een paar dagen niet geweest. ;) Ik lees dus ook tijdens de voeding, maar dat reageert zo lastig met 1 hand op mijn telefoon.

Gisteren had Jens een enorme off day. Alleen maar huilen en zijn eten uitspugen. Hij was niet te stil te krijgen. Elke keer als we hem in bed legde begon hij te krijsen. En het hield maar niet op. Heb uiteindelijk een paar uur lang hem in de draagdoek gedaan. Dat hielp een beetje. Uiteindelijk rond 21.00 was hij stil en heeft geslapen tot 0.55. Dus er zat ruim 5 uur tussen de voeding. Deed hij dat 's nachts maar eens.

Ik ben alleen zelf wel aan het tobben. Ik heb zo'n pijn bij de borstvoeding in 1 borst. Als Jens eraan komt, lijkt het net of er metmessen in mijn tepel wordt gestoken. De lactatiekundige vind het als spruw klinken, alleen Jens heeft helemaal nog geen klachten. En ik heb al een week pijn. Volgens haar zit het in mijn melkkanalen. Alleen de huisartsenpost vind dat onzin. Dus kreeg er niks voor en nu heb ik dus bij elke voeding enorme pijn. Volgens hem was het heel normaal dat borstvoeding geven pijn doet. En anders moest ik maar stoppen. Nou ja zeg.... Een borstonsteking is het gelukkig niet. Ga vandaag maar even contact opnemen met de eigen huisarts.

Vraagje aan de dames die borstvoeding geven: doet het bij jullie pijn?

Verder kan Jens ook enorm kreunen, snuffen, enz in bed. Verder valt hij erg moeilijk in slaap. Ook vaak omdat hoe lang ik hem ook omhoog houd er altijd nog eten terugkomt. We bakeren hem wel in. Maar helt dus niet bij elk slaapje.

Vandaag gaan we voor het eerst naar de consultatie arts.

Fijne dag iedereen.

16. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @kirin: hier doet bv geven soms ook nog pijn. Op het begin altijd en nu de ene keer wel en de andere keer niet. Ik las n artikel in kinderen van n vrouw die bij alle drie haar kinderen pijn had. Goed aangelegd aldus lactatiedeskundige, geen spruw, toch pijn. Volgens mij hebben wij dan dus die pech... Doet t bij jou ook soms zeer als het bijna tijd is voor bv en die kleine begint te huilen? Ik voel dan eenzelfde soort pijn maar dan minder erg..

Over dat huilen: sinds gisteren begonnen toch maar met n speentje, wilde eigenlijk geen speen.. Maar het helpt echt! Superfijn! Wel die van avent die bij bv wordt aangeraden en niet mee starten in de eerste vier weken maar jij bent eerder bevallen dan ik dus zou t wel al mogen.. We gebruiken hem alleen voor het slapen of als ze huilend wakker wordt maar nog geen tijd is voor bv. Tijdens het slapen moet ie uit maar dat doet ze zelf al :)... Hopelijk heb je hier wat aan...?

17. bumpie

bumpie Niet meer actief

Buddie Nieuws!!!

Luusje is bevallen van een dochter!!

haar naam is

Imay, Emma, Adelaide

gewicht: 3220

lengte: 48 cm.

Ik had vanacht een sms gekregen!

18. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    ff snel, lydia gaat zo in bad.
    Nacht is heel goed gegaan, ze kwam netjes om de 3/3.5u, heeft al 4 poepbroeken gehad dus dat is ook goed open, houdt de temp netjes rond 37.0/37.3. Ze spuugt alleen best veel, waarschijnlijk nog door vruchtwater. Zelf voel ik me ook super vergeleken bij daniel;)

19. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant

Deel Deze Pagina