Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    luusje gefeliciteerd!

2. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Luusje, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!

3. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Luusje gefeliciteerd!

Pijn, ik had enorme pijn... Maar ik had ook zichtbaar de blaren op mijn tepels staan!! Elke keer als ze dan aankwam met haar mond, zat ik te huilen van de pijn terwijl ze dronk...
    omdat ze elke keer die blaren open zoog...

Tepelhoedje was echt een uitkomst! Maar dat helpt waarschijnlijk niet als de pijn inwendig is....

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Luusje gefeli!

@Guppekop wat een mooie foto's!

@borstvoeding 'hoort geen pijn te doen' roept men steeds.. mijn borsten/tepels zijn wel heel gevoelig en als ze aanhapt is het soms even een *autsj*momentje maar daarna is het als ze drinkt niet meer pijnlijk..
    soms als het pijn doet hebben ze bv alleen de tepel ipv een grotere hap

5. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Luusje, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter!!

6. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luusje proficiat met jullie dochter, wat een mooie bijzondere namen!

@pijn bij voeden: de eerste dagen toen Jessi nog aan de borst dronk (nou, ja, poging tot), deed het bij mij ook wel wat zeer. Dat ging niet helemaal weg. Ook met tepelhoedje deed het nog pijn, was inderdaad inwendig, en dat is nu met kolven ook nog zo helaas.

Helemaal met die borstontsteking. Gelukkig valt de pijn aan die borst verder reuze mee. Alleen de koorts blijft telkens 's avonds nog opzetten en ben er echt heel moe van. Zeker met ons meisje die nu zo onrustig is door de spruw, al heeft ze afgelopen nacht van half 12 tot half 6 geslapen :$ Die had t effe nodig denk ik, ook erg moe van al het huilen, arme prul. Nu lijkt de medicatie toch wel aan te gaan slaan, ze ligt nu weer heerlijk te slapen in de wandelwagen!

Fijn dat de nacht zo goed is gegaan Guppekop! Ons meiske had inderdaad in het begin ook veel last van vruchtwater opgeven, heeft de eerste 2 dagen ook niet gedronken, had ze gewoon geen zin in.

Suzanne, auw dat klinkt heel pijnlijk die blaren! Geef jij nu nog borstvoeding?

Josjo, fijn dat t speentje helpt! Wij zouden ook graag een speentje gebruiken voor het inslapen, alleen moet ze die niet. We hebben al 4 verschillende geprobeert, maar ze moet t gewoon niet. Ze wil alleen flesje of een pink en verder zint madam het niet ;) Hopelijk vind ze snel haar duimpje, kan ze daar lekker op sabbelen :D

Kirin, dat kreunen zuchten doet Jessi ook veel als ze net naar bed is. Uiteindelijk valt ze bijna altijd wel gewoon in slaap. Sommige baby's hebben dat volgens mij gewoon nodig om in slaap te komen. Er zijn er ook die altijd even een beetje huilen en op die manier in slaap komen.

Wanneer neemt het consultatiebureau eigenlijk contact op? Jessi is nu 2 weken en 4 dagen. Ik ben zo benieuwd of ze al goed gegroeid is en wil haar graag laten checken omdat ze ook overal wat uitslag heeft, maar dat kan ook met de spruw te maken hebben....

7. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    @Tooske, hier komen ze morgen al van het consultatiebureau, dan is Jesse 13 dagen oud. Ze belde me vorige week om een afspraak te maken. Als je deze week nog niet bent gebeld zou ik zelf even bellen...

8. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi

net naar weeguurtje geweest. Mirthe was 200 gram aangekomen en weegt nu 4310:D Mag nu nutriton in de fles doen tegen het spugen. Heb soms het idee dat ze de hele voeding uitspuugt :$ en dan wil ze gelijk weer wat. Of na een uur. Helemaal niet handig. Vandaag ook weer een raar ritme vanmorgen manlief helemaal onder gespuugd en toen om half 10 weer 60 cc en net na cb was het tijd voor de fles drinkt ze maar 40 cc en valt weer in slaap :$ Ze meld zichzelf wel als ze honger heeft. Je krijgt haar ook echt niet wakker als ze slaapt.

9. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Luusje gefeliciteerd!

Josjo klopt wat jij zegt wat voeding betreft, maar daar heeft Timme niet genoeg aan. Morgen krijgt hij zijn eerste inenting en dan ga ik ook vragen voor voeding voor hongerige baby's weet niet of dat helpt

10. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    haha herkenbaar, hier ook een raar ritme vandaag..... als ze hier slaapt en ze is echt moe en probeer haar wakker te maken voor haar flesje, dan is ze soms ook niet wakker te krijgen :) dan leggen we haar maar weer lekker terug.

Tooske, ik geef nog wel borstvoeding, maar kolf nu alles, ze dronk te weinig aan de borst (voornamelijk voormelk, terwijl het voedzame juist achterin zit), dus kolven gaar erg goed en ze drinkt nu ook erg goed :)

11. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    en dan durven de buren nog te vragen: is het een meisje? (nee zegt wim, tis een jochie maar van de "verkeerde kant":D)

12. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ guppekop: Leuk versierd hoor!

Hier vanmiddag ook te vraag is het een meisje? :$ Ze had echt meisjeskleren aan met roesjes en roze. :$

13. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Bumpie; gaaf versierd zo!

@Geslacht; hier nog niet zo vaak gehad, maar wel toevallig vanmiddag. "Is het een jongen of een meisje? Tja, als ze zo klein zijn zie je het nog niet zo goed he"??
    Nou, als je naar z'n kleertjes kijk is het overduidelijk een jongen hoor! Grrrr!!!

Hier weer veel te veel gedaan vandaag. Ik voel het weer aan mijn buikwond...... :(

14. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Haha Guppekop! Mooi versiert zeg!! Echt leuk gedaan!

Hier zei mijn zwager tegen iemand, ik heb een nichtje erbij gekregen... O leuk zei de oude man, wat is het een jongetje of een meisje? Haha

Tja nu is mijn zwager zelf nicht.... Dus had geen domme vraag hoeven zijn ;) haha

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    wow, gaaf Guppekop die versiering! en die vlag heb ik ook voor de deur hangen :)

16. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Luusje gefeliciteerd met jullie dochtertje en zusje .:)

Gup wat een mooie foto's van jullie meisje en leuk die van Daniel en Lydia samen Lief ...
    En fijn dat de nacht zo goed verlopen is.

Hier vannacht een fijne nacht gehad Femm heeft van 22.30 tot 5.45 geslapen heerlijk.
    Heb haar sinds vandaag op 5 x 120 gezet. ben nu dus benieuwd hoe dat vannacht gaat.
    om de 3 uur werd teveel voor haar iedere x 100 ml.
    nu is ze ook al de hele dag heel rustig. hoop dat dit beter voor haar is.

Morgen gaan we naar plopsa hasselt. aangezien het weer maar niet mee wil werken. En dondedag gaat Femm een dagje naar mijn moeder dan gaan we de hele dag weg. En vind dat toch nog teveel voor haar. mss ook wel voor mij maar we zullen zien ;)

17. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hey dames,

Wat is het stil hier op het forum...
    Hoe is het met iedereen en de baby's??

Morgenochtend moeten wij voor controle naar de kinderarts in het ziekenhuis. Ik ben benieuwd wat er gezegd gaat worden. Noah kreunt aardig wat als hij slaapt, dus dat wil ik sowieso wel even aankaarten.
    Voor de rest zijn we druk bezig met de voorbereidingen van het kraamfeest wat we zaterdagmiddag gaan houden. Helaas zijn er heeel veel mensen die hebben afgezegd en zoals het er nu naar uitziet komen er maar heel weinig mensen... (tenzij mensen gewoon komen zonder zich aan te melden zoals op het kaartje stond)
    Als bedankje hebben wij een doosje laten drukken zoals het geboortekaartje er ook ongeveer uitzag.

Ook moet ik nog steeds erg goed op mijzelf letten dat ik niet teveel doe, want ik ga nog steeds over mijn eigen grenzen heen en dan heb ik dus 's avonds vooral weer erge last van mijn buik....

Nou, om 22.30uur (als het goed is) Noah zijn laatste fles voor vandaag en dan kijken hoelaat hij weer komt voor een voeding..... zzzzzzzzz

18. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    Hier nog niet de vraag gehad of ze een jongen of meisje is, maar vind dathelemaal geen gekke vraag want bij de meeste pasgeboren is het ook niet overduidelijk te zien. Maarja als er roze slingers hangen zou je het wel moeten weten haha..

19. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Vandaag voor het eerst hele dag alleen met mirthe:D Manlief is weer werken. Ze kwam vanacht om 4 uur voor de fles en om 8 uur weer. Helaas zat doorslapen er vanacht niet in. Maar had ik ook niet verwacht na zo slechte dag drinken gister. :( maar nu al weer 2 flessen 120 cc:D

20. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    hebben jullie niet dat er max 4 uur tussen voedingen mag zitten en 's nachts evt 1x max. 6 uur? dat hebben wij te horen gekregen voor de borstvoeding, zetten dus braaf ons wekkertje steeds 4 of 6 uur later en soms moet ik haar dan ook wakker maken voor de voeding..

@bumpie veel plezier op je eerste dag helemaal alleen met de kleine! meiden onder elkaar ;)

mijn man is heel augustus vrij, dus nog een kleine 2 weekjes en dan gaat hij ook weer aan het werk.. benieuwd hoe dat is! toch wel pittig dat je dan niet even kunt afwisselen met verschonen e.d. als je heel moe bent ofzo..

fijne dag iedereen, ondanks het barre weer!

Deel Deze Pagina