Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    @marieke: Gezellig dat je er weer bent!!
    @luusje: Super dat je de zw in kan.
    @bedje: Die staat all1 nog maar klaar. Opmaken enzo komt nog. Ik moet de kleren ook nog opnieuw indelen. Nicole en de kleine uk komen op 1 kamer dus ja moet ff goed ingedeeld worden. Heb een begin gemaakt, maar ja nu mag ik ff niks. Ben blij dat mn moeder volgende week hier komt. Zij gaat me de komende tijd helpen met alles.

Pff voelde me zo stom vandaag. Ik moest een paar dingen doen maar ja daar moest ik bij sjouwen en veel te veel bukken dus heb ik de overbuurvrouw maar om hulp gevraagd. Die vond het totaal geen probleem, maar ja het voelt zo stom en vervelend.

De kleine uk is hier overdag ook actief, maar de meeste activiteit merk ik toch echt als ik "s morgen net wakker ben en 's avonds na 10 uur!!!

Van die steken onderin heb ik ook. Had ik met Nicole ook en dat had met indalen en banden te maken zei de vk toen. Verder last van de liezen, onderrug en weer de heupen.. Maar ja het is voor het goede doel: nog zo'n wondertje ter wereld brengen!!!

2. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gave foto ManonenMike!

Gezellig Marieke dat je weer komt meekletsen :D

Luusje, fijn dat je nu in de ziektewet zit, kun je inderdaad rustig aan doen.

Hier ook meeste activiteit 's avonds en 's morgens vroeg (ik hoef mijn wekker niet te zetten, wordt rond 5/6 uur wakker van die kleine!).

Hier alles net gewassen en bedje opgemaakt voor de sier, kan ik straks altijd nog even wassen. Die kleine zal toch eerst in wieg of kinderwagen liggen op onze kamer. Ook heerlijk geshopt bij de Xenos, allerlei stofjes en lint. Ga een lampenkap bekleden en de letters van de naam ook. Een beetje opfleuren de boel :)

Vandaag controle bij de vlos gehad, alles weer goed gelukkig! Geboorteplan besproken en verwijzing voor liggingsecho, die heb ik 7 juli.

Ja wordt echt al wel spannend he dames
    !

3. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Vanmiddag is mijn vriendin hier geweest en het was lekker ouderwets gezellig.
    We hebben samen wat voorbereidingen gedaan voor de geboortekaartjes en ik hoef nu "alleen nog maar" de adressen op de enveloppen te schrijven. Dat wil ik morgen doen, want ik heb voor morgen nog niks gepland. Dat scheelt straks allemaal weer tijdens de kraamweek... Ik moet alleen niet vergeten om nog postzegels te kopen, want die zou ik zo vergeten... ;)

Hier is het bedje ook gewoon opgemaakt, maar de baby gaat voorlopig eerst in het wiegje. Tegen de tijd dat hij in het ledikantje gaat was ik het dekbedje nog wel.... Maar voor nu staat het gewoon heel gezellig!

Ik denk dat ik het weekend ook de "vluchttas" in ga pakken. Nu ik maandag onverwachts door een bloeding naar het ziekenhuis moest kwam het namelijk wel erg dichtbij......

Fijne avond allemaal!

4. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bedje ah ja, wij zetten eerst het ledikantje op onze slaapkamer dus de beeb gaat wel gelijk daarin, ik ga het denk ik binnenkort dan ook opmaken en afdekken met een laken tegen evt. stof!

@delfina goed van je dat je hulp hebt gevraagd bij het sjouwen!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @bedje: ik ga zo de wiegbekleding wassen (gister opgehaald bij mn ouders) en dan de wieg opmaken maar ik verwacht dat ik het nog een keer kan doen omdat daniel de wieg voor zn beer gebruikt;) Ledikantje hebben we nog niet

@vluchttas: nog niet mee begonnen/over nagedacht, moet wel nog ff fatsoenlijke pyama's erbij hebben! En ff lijstje maken wat zusje voor daniel moet inpakken voor het geval dat ze het toch niet aan kan om met daniel alleen te blijven, dan komt ma ze ophalen maar is wel handig als ze dan ook de spullen hebben...

@gister weer bij de vk geweest, alles was goed. Bloeddruk was iets gestegen, was nu 110/60, 1.2.kg aangekomen zit nu op mn ouwe gewicht:) en ukkepuk was goed gegroeit

6. josjo

josjo Fanatiek lid

6 nov 2008
    2.757
    156
    63
    Arnhem
    @Marieke leuk dat je er weer bent!

@Missa: mooie kamertje hoor!!

@Luus: mooi dat het nu geregeld is op je werk! Die steken hoeven natuurlijk niet te betekenen dat je ontsluiting hebt, maar als je dit bij je eerdere zwangerschap ook had, is het gek dat ze dat niet toch even controleren. Ik bedoel, wat is daar nou de moeite van? Ik zou gewoon weer bellen als je je ongerust maakt?

@slapen: vannacht eens geprobeerd om met een kussen onder het matras aan het voeteneinde te slapen waardoor de matras dus wat hoger ligt onderaan, was lekker!! damn, heb echt een stuk beter geslapen :)

@bedje opmaken en wassen, dat doe ik ergens in week 34/35 (wassen) en dan daarna opmaken en ach die stof... ik ben er niet zo bang voor eigenlijk.. heb ook een klamboe die ik dicht kan maken bij zowel het bedje als het wiegje dus zal wel goed zijn denk ik?

7. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemiddag!

Sorry dat ik al een tijd niks van me heb laten horen, druk geweest, vriend net 4 dagen ziek geweest, en nu ben ik zelf ziek.
    Bedankt voor alle felicitaties voor de huwelijksaanzoek!
    Zag dat er een paar aantal jaar getrouwd waren, gefeliciteerd!

Vorige week groei echo gehad en onze kleine man was toen (29w6d) 1710 gram, net iets boven gemiddelde.
    Gewicht nog steeds -2 kilo, ijzer blijft lager worden dus nu extra foliumzuur erbij gehad.
    Vorige week voor het eerst zwanger en fit gym gehad, gister 2de keer en erg gezellig, lekker klein groepje van 9 meiden.
    Maandag heeft zusje geslachtsecho gehad, en we krijgen een nichtje, echt super leuk :D

Heb veel gelezen maar het fut niet voor om overal op te reageren, sorry! Hoofd staat op ontploffen van de verkoudheid.

8. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mooie echo foto´s voorbij zien komen!

luusje: Fijn dat je het nu rustig aan kan gaan doen. Heb ik ook gedeeltelijk gedaan toen ik te veel klachten kreeg.

Ik ben vandaag zooooo moe. Ben om 10 uur vanmorgen m'n bed uitgegaan en ben er om 11.30 maar weer ingegaan. Had de kracht niet om iets te doen, voelde me zo m oe terwijl ik vannacht best goed heb geslapen.
    Wil tijdens m'n verlof nog zo veel doen, kasten opruimen, schuur opruimen, maar zo komt er ook niks van.

Ik heb het ledikantje en de wieg al opgemaakt. Het ledikantje word niet meteen gebruikt dus voordat hij erin gaat zal ik het nog wel een keer wassen, maar het staat zo leuk.

Ik ben bezig met een geboortebord te maken. Heb gister de houtenplaat in de grondverf gezet en toen dat droog was ben ik begonnen met schilderen. Toen mijn man thuiskwam was hij verbaasd dat ik 'm zo mooi had gemaakt. Heb de voorkant van het geboortekaartje nagemaakt. Moet alleen nog wat lijnen strakker maken en de naam erop schilderen en dan is ie klaar. Ben er echt trots op, jammer dat ik 'm nog niet aan anderen kan laten zien.

9. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik denk dat ze bij luusje niet willen controleren omdat toucheren ook kan prikkelen? Weet het anders ook niet.

Heb net haring gehad, zooooooo lekker!! Heerlijk van de visboer, ik ben weer verslaafd :D

Net waren we bij vrienden die een dochter hebben van 3 weken. Mijn man heeft haar de fles gegeven en zat helemaal te stralen, zo leuk! Als er nog geen baby op komst was hadden we er vanavond eentje gemaakt :D:D

10. delfina

delfina Actief lid

10 dec 2010
    250
    0
    0
    NULL
    Provincie groningen
    Zo vandaag bij de VK geweest. Kleine uk lag met het koppie de goede kant op, maar ja ik heb een ruime buik zei ze dus het kan nog alle kanten op. Bloedddruk was weer keurig in orde. Kortom wat dat betrof was alles prima in orde!

Natuurlijk hebben we de pijn in mn rug en mn heupen besproken. Rust helpt wel dus toch veel rusten. De grootste prioriteit is Nicole en het huishouden moest ik maar lekker laten doen. Kleine dingetjes mag natuurlijk wel, maar wel luisteren naar mn lijf. Nou ja ik heb me er inmiddels maar wat bij neergelegd. Ik zit natuurlijk niet te wachten op nog meer of ernstigere klachten dus ik ga maar luisteren. Tis natuurlijk niet zo dat ik de hele dag moet zitten of liggen, wel de boel in beweging blijven houden.

Nicole is helaas niet helemaal fit. Ze heeft slecht geslapen afgelopen nacht en ze "klinkt dicht" Wat verkouden dus. Dus ben druk in de weer met Luuf. Verder is ze er redelijk vrolijk onder dus dat valt weer mee. Hopen dat ze aankomende nacht beter slaapt.

Ik hoop dat het voor de rest met iedereen alles goed gaat, zonder al teveel pijntjes/kwaaltjes/ongemakken. Fijne avond allemaal!!!

11. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    ik ben dik!!!! me voeten dan he... pffff niet normaal binnen 24 uur echt enorm dik...
    dus gebeld met de vk... veel water drinken en brandnetel thee?? bah lijkt me vies maar heb t wel gekocht net...

en benen omhoog leggen, ik net te fanatiek benen omhoog voelde ook weer niet fijn dus nu maar weer languit op de bank... iemand andere ideetjes... warm/koud badje heeft me ook niet echt geholpen gisteravond....

vanavond voorlichting BV in t ziekenhuis pff moet me er echt toe zetten om te gaan... eigenlijk ook helemaal geen zin....

vandaag afscheid op t werk van 1 team genomen, ik kom daar komende week en na mijn verlof niet meer terug. lekkere lunch gehad met elkaar en een cadeaubon van de bijenkorf gehad!! zo lief!

12. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Manonenmike, bij de hema hebben ze in de mama lijn feet and leg gel. Heerlijk mentol om je benen mee in te smeren. Werkt erg goed!

13. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook kapot, gelukkig geen vocht vasthouden, maar mijn buik groeit opeens explosief. Was eerst heel bescheiden, maar nu kan je er niet meer omheen.

Slapen heb juist mijn hoofdeinde iets omhoog en moet zeggen slaap veel beter.

Geboortebord hebben we samen met de peetouders bedacht en zij laten het voor ons maken, gaven ze als cadeau. Wist gelukkig al wel de prijs en die was niet super hoog anders had het echt niet gemogen. Of vinden jullie 25 euro helemaal compleet van hout en geschilderd min. 125cm hoog duur.

Ook super leuk had aan mijn leerlingen gevraagd of ze voor mij de namen uit hout wilden zagen om op de muur te plakken met bahang erover heen en dat hebben ze gedaan echt super mooi en natuurlijk hardstikke lief van ze, nu nog behang erop en klaar :)

14. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

@ vocht: ik begin nu ook vocht vast te houden in mijn voeten.

net weer naar acupunctuur geweest na een kwartier werd ik niet helemaal goed. Je ligt namelijk stiijl op je rug dus denk dat er wat af werd gekneld. leek net of ik flauw ging vallen. Toen maar gevraagd of ik wat rechterop mocht zitten en dat mocht en na 4 minuten weer heel raar licht gevoel. Volgens mij zakte me bloeddruk en thuis ga ik dan altijd vollop bewegen dan gaat het vanzelf weer weg.

Nog 2 weekjes en dan mag ik al thuis bevallen :D Wordt echt steeds benieuwder hoe hij of zij eruit ziet :D

@ nesteldrang: pff super erg hier. Kan echt geen rommel zien ;) heb me huis nog nooooooit zo netjes gehad.

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @bumpie bah, vervelend, klinkt inderdaad als bloeddruk-dip.. en wat gaat de tijd snel hè :)

@Hema feet and leg gel heb ik hier ook, inderdaad heel fijn en fris om te gebruiken af en toe

@zj84 wat schattig dat de kindjes die letters voor je hebben gemaakt!

@nesteldrang kweeni, volgens mij valt het wel mee.. al wilde ik graag e.e.a. in orde hebben en ben wel begonnen met beetje opruimen bv. in mijn kledingkast maar ik hou het steeds maar kort vol, ben snel buiten adem en krijg pijn in mijn onderrug e.d. en dan moet ik mijn activiteit weer staken, dus om nou te zeggen dat heel mijn huis aan kant is, nee.......... (lang leve de schoonmaakster die we sinds kort besloten hebben in te huren!)

fijne dag allemaal!

16. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    @bumpie, kun je hier ook niet even komen poetsen? :D Ik werk nog veel op de zaak van mijn vriend, dus dat schiet er behoorlijk bij in hier! Gelukkig komt mijn moeder volgende week om alles lekker aan kant te maken :)

Vervelend dat je van die dikke voeten hebt Ros, die gel klinkt wel goed.

Haha Marieke, moest wel lachen om je tekst: 'als er geen op komst zou zijn hadden we er vanavond eentje gemaakt' :D

Hoe staat het bij iedereen met de zin in sex trouwens? En willen de mannen nog of zijn er mannen die het misschien eng vinden ofzo? Hier wel minder dan voorheen, maar af en toe heb ik er echt wel zin in ;) Manlief wil gelukkig ook nog gewoon.

Deze ochtend ff thuis gebleven, echt wel veel gewerkt deze week. Morgen moet ik ook, dus maandag ook maar dagje thuis en dan na volgende week echt rustiger aan doen. Kamertje gaat gestaag de goede kant op: heb de letters van de naam bekleed en ben nu bezig met de lampenkap. Zal straks toch maar een foto plaatsen als ie helemaal af is.

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    sex? wat is dat? dat ken ik niet hoor!:D
    hier zeer weinig, ik heb gewoon geen zin

18. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Zo er is weer flink geklets zie ik :)

@Delfina, Rustig aan hoor! Ik heb er enorm last van gehad een paar weken terug en is gelukkig nu een heel stuk minder (voel het nog wel en ben er inmiddels aan gewend geraakt denk ik, maar is echt een stuk minder sinds ik rustiger doe en anders beweeg... hieronder een paar tips die ik had gevonden op internet, vond het wel handig en werkt blijkbaar wel..
    Heb jij ook s'nacht's last trouwens als je je om moet draaien? Bij mij doet het dan echt pijn, en hoor mijn botten gewoon kraken :S

19. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    hier ook last van vocht, kussen onder matras gedaan en koel me voeten met koelcompressen wel erg lekker en drink veel verder veel beentjes omhoog, maar goed de temp van zondag en maandag zal het er niet beter op maken :x pfff als ik er aan denk

20. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @voeten en benen; ook last van, maar ik leg ze lekker vaak omhoog en 's avonds laat ik ze eens heerlijk masseren door manlief en ook dat werkt goed hoor! Ik denk wel dat het de komende dagen weer erger wordt ivm het warme (niet normaal meer) weer! Dus dan maar in de schaduw met een lekker koel voetenbadje.....

@sex; wat is dat?? 'k moet er ff niet aan denken!

Ik moet zeggen dat het allemaal wel erg dichtbij gaat komen! En ik heb het idee dat ik van alles nog moet regelen en dat ik veel dingen ga vergeten.. Ook al maak ik lijstjes...
    Vanmiddag ga ik mijn ventje ophalen bij mijn ouders. Hij logeert daar nog steeds 2 keer per week. Ik ben blij als straks alles weer in een ritme komt en dat als ik bevallen ben hij weer alle dagen en nachten bij ons is.... Ik mis hem echt heel erg als hij niet thuis is....
    Het weekend gaan we voor Thijmen een loopfiets kopen en die geven we dan aan hem als cadeau als de baby er is. Ik ben benieuwd wat hij ervan vindt....

Fijne dag allemaal!!!

Deel Deze Pagina