mocht na 2 uurtjes vergaderen lekker naar huis!! heb wat typ werk meegekregen nou prima toch! hahaha dus nu lekker onder de partytent aan een glas 0.0 rosee bier hahaha en btje werken, btje genieten... heet dit nu rustig aan doen?? zo ja bevalt t me wel en ga ik morgen na de de diploma uitreiking ook maar ´rustig´aan doen hihi... vrijdag laatste werkdag!!!
@guppekop: wij hebben een nogal breed ovaal bad dus dat gaat prima nog en sjoerd is ook niet zo groot dus was erg gezellig saampjes in bad... @kleertjes: lastig he, om wat te vinden wat neutraal is! Vorige week zagen we een heel schattig wit rompertje met kraagje (soort poloshirt rompertje zeg maar) dus wij die gekocht maar voor n meisje lijkt die me toch niet echt wat hoor.. veel neutrale kleertjes zijn toch ook wel jongensachtig dus er blijft niet zo veel over... lang leve het internet, als uk geboren is meteen een hoop bestellen @kraamfeest: gaan wij niet doen. Misschien wel alle collega's van Sjoerd op 1 dag maar ook dat zien we nog wel.. niks gepland in elk geval. Ik vind het leuker om er dan wat langer over te doen om alle bezoek te zien, maar dan wel wat persoonlijker en rustiger.. @manonenmike: beter voor elkaar! hier nog een half uurtje en dan weer een half uurtje fietsen, toch wel lekker hoor op de fiets weer naar t werk
zo heb hier de box maar ff van boven gehaald, zo maar ff een doekie er over en dan inelkaar zetten... straks maar ff met dochter in bad buiten
Ik kom net van het zwembad vandaan, heerlijk!! Het water buiten was ijskoud, echt zalig. Ben nu net thuis en ik had alle gordijnen dicht gelaten. Volgens de thermostaat is het binnen 22 graden, dus meer dan prima. Ik ga nog even pitten tot straks!
zo, dat was lekker buiten! Heerlijk met mn voeten in het zwembad, vond het jammer dat daniel het zat was! maar toch bijna 2u weer buiten geweest. Nu nog eten koken
@Kirin: GEFELICITEERD met jullie zoon! Je bent zeker de eerste Ik hoop dat jullie mannetje snel uit de couveuse mag.
Allereerst @kirin van harte gefeliciteerd met jullie zoon jens hoop dat we snel een fototje krijgen te zien met je verhaal hoe en wat, kom eerst maar even lekker tot rust , en ja je bent zeker de eerste... nou ik ben gelukkig weer helemaal opgeknapt, het is denk ik toch een buikgriep geweest heb nu nergens meer last van alleen dat ik de kleine een stuk minder voel bewegen!!!! hebbben jullie dat ook? 7 juli moet ik naar de vk , ik ga wel even vragen of ik al ontsluiting heb want ik voel die druk en die steken nog steeds maar ja even afwachten, toch wel eng want als je dat zo leest van kirin kan het er zo zijn pfff vind het maar eng worden allemaal hahahha fijne avond allemaal xxxxxxxxx
Kirin, van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jens! Te vroeg, maar gelukkig gaat t dus goed! Suzanne nog proficiat met je verjaardag ManonenMike, ziet er leuk uit op de foto's je babyshower. Zo te zien ben je flink verwend Marieke, de kans is volgens mij inderdaad erg klein dat je op dezelfde dag bevalt als je op dezelfde dag uitgerekend bent! En mochten we samen liggen te puffen, das toch ook geen wereldramp he ZJ, pfff das wel een vervelend vooruitzicht ja.... En mooie buik hoor! Judith, jeej das wel schrikken als je je paard zo ziet liggen! Gelukkig lijkt t dus mee te vallen. Spannend hoor de liggingsecho, ik moet nog een week geduld hebben. Fijn dat je mannetje zich in de bevalling aan het verdiepen is, wel een fijn idee dat ie er straks ook wat vanaf weet he. Delfina, wat fijn dat je moeder wil bijspringen zeg! Maienditje, ja je moet goed oppassen met die warmte! Ik had vandaag ook een paar momentjes dat ik even bang was dat het mis zou gaan. Guppekop en Marieke jullie dagbesteding klinkt errug goed! Hier gewerkt tot 3 uur, toen boodschappen gedaan voor thuis en op de zaak, eten gekookt, effe gezeten, gegeten, naar pufclub geweest en toen was het eigenlijk alweer bedtijd Luusje zou het ook zeker even vragen ja, dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Josjo, jij bent alvast aan het proberen hoe het voelt over een week Missa, box wil ik ook volgende week gaan zetten. Ziet er volgens mij echt wel 'echt' uit ineens.... Heb jij een extra grote box voor de tweeling?
Bevallingslijst Augustusmama's: Datum, naam, leeftijd, hoeveelste kindje, Bv/Fv, waar bevallen,indien geslacht bekend hele regel in kleur (roze meid, blauw jongen, groen geheim/verrassing). 28-07-2011 Bumpie, 25 jaar,1ste kindje , FV, thuis 30-07-2011 Leeuwtje8108,29 jaar,2de kindje,FV,ziekenhuis 31-07-2011 Judithvdc, 22 jaar, 1ste kindje, BV, thuis 02-08-2011 Suzanne1, 29 jaar, 1ste kindje, BV+FV, Thuis 02-08-2011 MamaNini, 26 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis (?) 03-08-2011 Maienditje,24 jaar,1ste kindje,BV,Thuis 03-08-2011 manonenemike, 27 jaar, 1e kindje, fv,ziekenhuis 03-08-2011 Janneke1904, 24 jaar, 1ste kindje BV Thuis 03-08-2011 Lindangel, 30 jaar, 2de kindje (1 zoon), BV, Ziekenhuis 03-08-2011 Ros84, 26 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 05-08-2011 Bibi26, 25 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 05-08-2011 xxlindaxx, 28 jaar, 1ste kindje, BV, zh 06-08-2011 Augmam, 18 jaar, 1ste kindje, ??, ??, ?? 06-08-2011 Marieke1983, 27 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis 07-08-2011 Lori, 30 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis 07-08-2011 Tooske, 30 jaar, 1ste kindje, BV proberen, kraamhotel 08-08-2011 Norwegian-Sky,24 jaar,1e kindje,FV,Ziekenhuis 08-08-2011 Zj84, 26 jaar, 1ste kindje, BV proberen, ziekenhuis 08-08-2011 Senn, 24 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Dootje24, 28 jaar, 2de kindje, start met BV,Thuis 10-08-2011 Luna1,26 jaar,2de kindje,FV,Ziekenhuis 10-08-2011 lovely1983, 28 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 11-08-2011 078mama, 31 jaar, 2de kindje, BV/FV ziekenhuis ks, 11-08-2011 Delfina, 29 jaar, 2de kindje, FV,Thuis 12-08-2011 Mijnimeel, 35 jaar, 3de kindje, BV, ziekenhuis 12-08-2011 Cindy80, 30 jaar, 2de kindje, FV, ziekenhuis 12-08-2011 Linn84, 26 jaar, 1ste kindje, ??, ??, 13-08-2011 Ghurabaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 13-08-2011 Fairylaughs, 22 jaar, 2e kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Guppekop, 20 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Josjo, 33 jaar, 1de kindje, BV, ziekenhuis 17-08-2011 Hamis50, 24 jaar , 1 ste kindje, BV, ziekenhuis 18-08-2011 Sloppyslayer 37 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 18-08-2011 MamaStefanie 19jaar, 2de kindje,FV, ziekenhuis 19-08-2011 Karin1982, 28 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis 24-08-2011 Sammie88, 22 jaar, 1ste kindje, KV, Ziekenhuis 25-08-2011 Luusje84, 26 jaar. 3e kindje, bv, thuis, 26-08-2011 Bika 27 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis 28-08-2011 LiLaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis Jongens: 15 Meisjes: 11 Verrassing/geheim: 13 Bevallen: 26-06-2011 Kirin - Jens - 2130 gram - .. cm - 33w4d Buddy lijst: Wie -----> Buddy Luusje84 ----> Bumpie Bumpie ----> Luusje84 Sammie88 ----> Kim1990 Maienditje ----> Sammie88 Marieke1983 ----> Tooske Tooske ----> Marieke1983 Manonenmike ----> Maienditje Afspraken: 28-06-2011 Sammie88 voorlichtingsavond zkh 29-06-2011 Sammie88 Controle Gyn 32wkn 30-06-2011 LiLaa Controle vk 30-06-2011 Mamastefantie controle Gyn 01-07-2011 Maienditje groei/liggingsecho 35 weken 02-07-2011 manonenmike fotoshoot 03-07-2011 Leeuwtje8108 VERLOF 04-07-2011 Missa Controle + echo 05-07-2011 Ros84 liggingsecho 05-07-2011 Josjo voorlichting zkh 06-07-2011 Cindy80 afspraak gynaecoloog 06-07-2011 Tooske controle vk 07-07-2011 Tooske liggingsecho 07-07-2011 Leeuwtje8108 liggingsecho 07-07-2011 luusje84 vk 22-07-2011 Cindy80 Afspraak gynaecoloog 03-08-2011 Cindy80 Afspraak gynaecoloog
@Kirin; van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Jens! Leuke naam! 't Was zeker wel een klein beetje schrikken dat je al ging bevallen? Ik hoop in ieder geval voor je dat jullie het allebei goedmaken en dat jullie snel van jullie mannetje thuis kunnen genieten. @Buddy; Ik heb ook geen buddy, maar ik vind het geen probleem om via mijn telefoon kenbaar te maken dat ik bevallen ben tegen die tijd. En misschien dat mijn man anders hier wat kan schrijven, maar ik denk dat ik dat gewoon ff lekker doe hoor!! hihi! Na de bevalling van Thijmen was ik zó fit dat ik de hele wereld aankon! dat moet nu toch ook 'gewoon' gaan lukken toch?? hahaha! @Ego; Veel te warm vandaag!!!! Mijn benen en voeten zijn echt superdik, ondanks het hoog liggen. Vanavond na het eten zijn we nog wel even naar het strand geweest (H.v. Holland) en dat was nog wel even lekker. Daarna even een verfrissende douche en nu nog even lekker met de beentjes omhoog in de tuin met de laptop op schoot. Ik ben bang dat van slapen weinig terecht komt met deze hitte... pfffff! Hebben jullie er ook zoveel last van? Het lijkt trouwens wel dat de baby het ook te warm heeft. Hij is vandaag zo rustig in m'n buik..... Ik voel hem wel, maar minder dan voorgaande dagen... Wel maar even op letten... Fijne avond verder en hopelijk slaap lekker voor iedereen!!!
pff zit ik hier dan om bijna half 2 's nachts. Kan nie slapen :x Gisteravond door mijn enkel gegaan en ben keihard op me rechterzijkant gevallen. Me hele been en elleboog geschaafd. En me bekken deed pijn. Gelijk de vk gebeld of het kwaad kon. Moest even uurtje gaan liggen en dan moest ik de kleine weer voelen. Gelukkig was dat zo Maar me been brand nu zo en kan amper in bed liggen pfffff wil zo graag slapen............. Heb ik weer hoor!
ff hier verder: let op bevallings details Tja ik werd vanochtend wakker met een vervelend gevoel in mijn buik en dacht dat ik last van mijn darmen had. Maar ik voelde heel de tijd iets opkomen en gaan in mijn buik. Wat niet fijn voelde maar ook niet echt pijn deed. Dus ik dacht: dat zouden toch geen weeën zijn? Ik toch maar beetje timen. Zat elke keer 8 minuten tussen. Toen kreeg ik toch aandrang om naar de wc te gaan. En toen had ik dus beetje bloedverlies met slijm. Ik koen wakker gemaakt. Was inmiddels rond 9.15. En voor de zekerheid het ziekenhuis gebeld. Tja kom maar hier heen. Ik toch maar snel een tas ingepakt. Ik dacht dat ik weer plat gelegd zou worden. Rond 10.00 waren we in het ziekenhuis en ben ik aan een ctg gelegd. En ik zag duidelijk dat er nu wel een soort van activiteit aanwezig was. Inmiddels begon ik ook van die menstruatie achtige krampen te krijgen. Die nog wel te harden waren. Gyn erbij om vaginale echo te maken. Maar ze kon de baarmoedermond niet eens meer vinden. Verloskundige toucheren. Bleek ik al 5cm ontsluiting te hebben. Rond 11.00. Toen wist ik dat ik vandaag of morgen zou gaan bevallen. Ik mijn moeder nog gebeld. Die is nog langs geweest. En die krampen werden ook steeds erger en vervelender. Maar nog steeds was het wel te doen. Rond 13.00 bleek ik al 8cm te hebben. Vanaf toen werden de weeën ook steeds wat erger. Hielden langer aan en kreeg ze niet meer makkelijk weggezucht. Rond iets voor 15.00 hebben ze mijn vliezen gebroken. En moest ik op mijn zij gaan liggen. Was niet zo leuk. Toen begon pas het echte werk. Toen kreeg ik de ergste weeën. Begon ook helemaal te trillen. Heb tussendoor nog lekker alles eruit moeten gooien omdat ik zo misselijk was. Na minuut of 10 mocht ik weer op mijn rug gaan liggen en echt gaan persen. Het echte persen heeft maar iets van 10 minuten geduurd. Maar na een keer of 4 persen was hij eruit. Kreeg hem meteen op de borst. Hij begon meteen te huilen. Maar na minuut of 10 hebben ze hem meegenomen omdat hij de couveuse in moest. Apgar score was de 1e keer 9. Daarna heb ik niks meer gehoord. Tja: en toen had je ineens een kind. Ik ben er nog een beetje van door slag. Ik weet dat het zo is. Maar nog wel in die moederrol groeien. Heb inkerend 2 keer gekolft. En voor de 1e keren gaat dat prima. Er komt in elk geval iets uit. Dus daar ben ik heel blij mee. Ff gekopieerd. Ergens anders vandaan.
Met mij gaat alles goed. Voel me wel ok. Wel heel erg moe en beurs . Met Jens gaat alles goed. De kinderarts is tevreden. Hij plast al goed. Poepen heeft hij heel klein beetje gedaan. Maar hij heeft pas sinds het einde van de ochtend echte voeding via de sonde. Proberen mijn afgekolfde melk te geven. Maar dat is nog niet zoveel. En dat vullen ze aan met flesvoeding. De zuurstof is afgebouwd. Hij ademt rustiger. Zowel Koen als ik hebben vandaag een uur met hem gebuideld. Dus heerlijk op onze borst gehad. Heb al en luier mogen verschonen in de couveuse. Al met al heb je het best druk zo. Je ben toch elke 3 uur aan het kolven. En je wil elke keer naar hem toe. De tijd gaat super snel. Ik mag hier tot vrijdag ochtend blijven. Daarna zal ik op en neer moeten gaan rijden. Gelukkig woon ik hier maar 3 km vandaan. Moet nog steeds een beetje terug op aarde komen. Zweef nog steeds in een soort ongeloof gevoel.
Jeetje Kirin wat heftig!! Wel fijn dat hij het zo goed doet maar wat onverwachts! Wist je dat jullie een jongen zouden krijgen? Hoelang verwachten ze dat Jens in de couveuse moet blijven? Geniet van je mannetje, hopelijk mag hij snel mee naar huis!
Jeetje Kirin, klinkt idd heftig. Je schrikt je kapot als je dat zo in het ziekenhuis te horen krijgt. En je kan je idd niet echt meer instellen, je hebt opeens je kindje. Fijn om te horen dat alles goed gaat met jullie.
@kirin: wauw wat n verhaal! Maar die bevalling klinkt wel ok zeg, hou ik van, een keer geen horrorverhalen. alhoewel, het feit dat je met 33 weken bent bevallen is natuurlijk al erg genoeg he... maar superfijn dat hij het goed doet en dat het goed gaat met jou. Snap best dat je nog moet wennen en het moedergevoel meer moet krijgen, maar dat komt vast gauw goed als ik je zo hoor...! Geniet van je mannetje!
kirin, dat klinkt als een bevalling die goed te doen is! Nu lekker genieten van jullie knulletje! Krijgen we foto te zien van hem? @hier: tis alweer warm. Zo de airco maar weer aan en denk weer veel bij het zwembad zitten. Goed excuus dat ik het te gevaarlijk vind om Daniel alleen te laten als het zwembad op staat Wel heerlijk geslapen vannacht! is echt zo wisselend! Vocht vasthouden valt gelukkig nog mee, al zitten mn schoenen wel krap dus maar veel mn slippers aan. drukke baby: die van mij werkt op zonne-energie hoe meer zon hoe actiever
@bumpie: agossie, dat is echt balen! Hopelijk knap je gauw op, dat kan je er niet bij gebruiken als je straks moet bevallen en ook nu niet trouwens, je beweegt toch al niet makkelijk... sterkte! @cindy: hier precies hetzelfde gisteren. Ik werd er een beetje zenuwachtig van dat ik maar geen contact kreeg met uk. Savonds ineens was ie er dan toch en hard schoppen! Normaal is dat vaak de laatste dag vd week (maandag gaat hier steeds zijn nieuwe week in). Dan is ie in het weekend rustig en denk ik; hallo? ben je er nog?? en op maandag kan ie dan ineens harder trappen. Dat was dus nu een dag later. Wel grappig dat dat altijd zo rond de weekwissel is. Is dat misschien ook bij jou?
zo pff wat een nacht. 1 uurtje geslapen :x net ff huisarts gevraagd of ik een tetanusspuit moet hebben.... ze bellen me vanmiddag terug... Mag je trouwens calendulan zalf gebruiken op een schaafwond? En tijdens de zwangerschap