Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    mooie foto's van buiken en van jens!

2. bumpie

bumpie Niet meer actief

@ kirin: Wat een prachtig ventje :D:D:D

3. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    kirin ik ben op slag verliefd! wat een dotje je zoon!!
    lijkt me op de eerste foto niet eens zo klein voor 33 weken... maar de tweede hahaha leuk met die luier§§
    geniet van elkaar!!!

vandaag diploma uitreiking gehad van mijn 2 slb groepen... volop bloemen en babaykleertjes gehad! roze en blauw want ho ze ook aandringen ik heb niks willen zeggen...
    ook nog wat tijdschriften voor tijdens het verlof, knuffels en natuurlijk wer sokjes... hahaha hoeveel heeft een mens er nodig!

kortom erg verwend was ook een btje mijn feestje leek het wel.
    om 12u weer naar huis gemogen en morgen hele dag vrij!!!!!
    er is een personeelsuitje... survival... tja niet voor mij dus! misschien ga ik wel in de avond bbq/en op het strand met de collegaas even kijken hoe de dag dan verloopt en dan slik... is de week bijna om.... verlof in zicht... pfff wat komt het dichtbij.

ik jank weer om alles hebben jullie dat ook??? spanning denk ik...
    lijkt wel n waterval.. zit er echt doorheen af en toe hoor... pfff

gitseravond weer controle vk, bloeddruk 125/75 was dus ok
    over 2 dagen weer even controle bloeddruk.
    geen duidelingen meer gehad en beebje schopt lekker...
    de vk dacht dat beebje gedraaid was naar stuit, ze voelde het niet goed, dus keek ff met de echo hihihi mar nee hoor zij zag de billen aan voor het hoofd! haha wat een stunt, die beeb van mij doet echt alles om te pesten he vanaf dag 1 al... dus uiteidnelijk bleek beebje gewoon al ver ingedaald te zijn, zoals zij zij diep te liggen, waardoor ze hier niet zo goed voelde en dacht dat de billen (mooie stevige kont dus hahaha) het hoodje was...

as papa natuurlijk is een deuk... pff dat gaat me nog wat worden...

4. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat leuk manonenmike die verwennerij, denk dat dat bij mijn leerlingen er vanavond niet inzit tijdens de diploma uitreiking. Zijn alleen maar jongens en die vinden het wel allemaal heel mooi hebben zich idd ook suf gevraagd of het wel een jongen zou worden ;), maar aan kado's zullen die jongens niet denken.

Ik hoef idd ook niet mee met het personeelsuitje, wij gingen een hele dag naar Utrecht met wandelingen etc. Nou niet dus, zou volgende week zijn. Moet nu nog tot volgende week vrijdag werken, maar intotaal zijn dat nog alleen maar alle ochtenden heerlijk.
    Jij ook bijna verlof geniet ervan en lastige kindjes haha, heb jij weer mooi een echo gehad toch :)

5. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Nou ik heb echo gehad vandaag...

Mijn kleine fijne kindje heeft een mega groeispurt gemaakt. Hij loopt een week voor op groei, hoofdje en bovenbeentje zelfs twee weken. Ik heb ook veeeel vruchwater.

Omdat hij tot nu toe klein was, was ik echt stomverbaasd! Mijn suiker is geprikt, het zal mij benieuwen. En ik was ingesteld op bevallen met 41 weken, maar nu ineens de realisatie dat ie ook weleens voor 40 weken zou kunnen komen....

6. Ghurabaa

Ghurabaa Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.236
    1
    38
    The Netherlands..
    @ Kirin: Gefeliciteerd met de geboorte van je zoontje! Gelukkig gaat alles naar omstandigheden goed..
    Wel even schrikken hoor, de eerste is al bevallen. En dat in juni! Hopelijk mag hij snel naar huis.. :)

7. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    oei zat me ineens te bedenken dat als ik tot 38 week moet het nog maar 23 dagen zijn :$:$:$:$ spannend

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kirin wat een wolk van een zoon! En je bevalling klinkt best goed, inderdaad op het feit na dat het te vroeg was dan. Maar gelukkig doet jullie mannetje het goed!

Marieke, fijn dat jullie kleintje het zo goed doet! Dus jij denkt dat je eerder gaat bevallen?

Missa, jeej dat gaat wel heel erg snel! Krijg je een keizersnee?

ManonenMike, dat schijnt vaker voor te komen ja dat het hoofdje en het kontje door elkaar gehaald worden haha. Ben benieuwd hoe het bij mij uitpakt volgende week met de echo. Vlos denkt namelijk dat hoofdje beneden ligt, hoop het zo!

Bumpie, das wel schrikken zeg die val! Hoop dat je vanavond al wat beter kunt slapen.

Beweging: hier gaat kleine af en aan door gedurende de dag en dan met name 's avonds en 's morgens. Doet echt zeer af en toe!

Vandaag is mijn mams komen poetsen en de tuin is ook weer gedaan, heerlijk....

9. Kirin

Kirin Actief lid

3 dec 2009
    275
    0
    0
    Noord Babant
    Dank jullie wel iedereen. Ik lees wel alles. Maar het is lastig terugzoeken en reageren op de iPhone.

Die luierfoto is ook wel 1 van de cutest foto's die ik heb.
    Het gaat hier best wel oké. Maar slaap heel slecht. Had eigenlijk van 12 tot 6 minimaal willen slapen. Maar deze kamer waar ik nu lig is bloedheet ten opzichte van de kraamsuite waar ik lag. Dus na 2,5 uur slaap ben ik eruit gegaan en ben op de couveuse afdeling gaan kolven. Omdat ik inmiddels ook al een buurvrouw op de kamer heb. En die heeft ook niet zo'n goede nacht en die wilde ik niet storen. Toen van 3.30 tot 5.30 heb ik wat liggen suffen. Maar had zo'n hoofdpijn dat ik om Paracetamol heb gevraagd. En ik begin nu aan mijn borsten te voelen dat ze steeds zwaarder worden en dat ik volgens mij stuwing begin te krijgen. Ga zo toch nog even proberen te slapen tot het ontbijt komt. Met Jens gaat het goed. Hij was beetje onrustig vannacht. Heeft moeite met poepen blijkbaar. Mijn borstvoeding is dus flink op gang aan het komen. Hij krijgt nu 8 x 7 ml. Wat natuurlijk helemaal niks is. En ik had net al 50 ml gekolfd. Dus dat is wel heel goed.

Aan alle andere dames, mooie buik foto's. En hou de baby's nog maar even binnen.

10. missa

missa Fanatiek lid

7 jan 2008
    1.049
    0
    0
    Holland
    @tooske zoals het er nu naar uit ziet kan ik gewoon bevallen, maar met een tweeling laten ze je vaak niet langer lopen dan 38 week

11. bumpie

bumpie Niet meer actief

hoi hoi,

Hier een goede nacht gehad ondanks het warme weer. Heb heerlijk geslapen en net uit me bedje. Me beentje wordt wat beter het brand niet meer zo. Aleen dat vocht in de benen :$ Me schoen past nog net :$ Zo ff tetanusspuit halen ;) daarna ff schoonmaken en dan met de beentjes hoog:D

Iedereen fijne dag vandaag! Ik hoop wel dat het nog iets meer afkoeld.

12. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    zo dames, lekker weer wat gekletst hier.

ik heb vrijdag weer een echo, om te zien hoe het nu loopt qua grootte.
    bij de daadwerkelijke 9 -10 ponder schei ik er ook mee uit bij 38 weken dus dan nog een weekje of 3 / 3,5.

maar ben er klaar voor, voor hoever je er klaar voor bent.
    als mensen vragen ben je klaar zeg ik qua spullen en alles wel maar ja psychische weet ik het niet.
    ik weet wat ons te wachten staat maar je weet nooit hoe je kindje is en hoe je er op reageert en hoe je lichaam het allemaal aan kan.

*gaat de borstvoeding lopen.
    *kan ik de slapenloze nachten aan in combi met mijn werk die gewoon doorgaat.
    *alle opvoedideeën die ik nu heb kan ik die naleven of wijk ik er snel van af.
    *hoe ben ik met mijn eigen kind, toch anders dan andermans kinderen.
    en al dat soort vragen, daar weet je nooit van te voren een antwoord op.

maar heb wel zoiets van het mag komen vind het heerlijk, ben benieuwd hoe hij er uit ziet.
    elke dag kinderen verzorgen van een ander dan heb je extra zin in je eigen kindje.

de hitte neemt weer wat af maar heb er met slapen gelukkig nog geen last van.

bumpie gaat het alweer beter met je na je val??

Ik had hier gisteren ook nog extreme hoofdpijn van het warme weer maar me vriendin zei dat is gevaarlijk moet je gelijk vk bellen.
    Ik zeg nou ik kijk het aan, nu is het weg en heb niks ingenomen dus was gewoon echt de hitte.
    Alles verloopt goed dus ga niet bellen met ik heb hoofdpijn ze zien je aankomen.

Kirin ik heb geen facebook dus geen foto's maar geniet eerst van elkaar die foto's komen hier wel.
    wel fijn dat jens het goed doet maar hij moet zeker toch 37 weken in zk blijven ofmag hij bij goed gewicht en goed drinken al naar huis.
    Straks zal het heen en weer rijden wel vermoeiend zijn tenminste als je alle voedingen zelf wilt doen dat wilde mijn vriendin dus om de 2,5 uur zat ze weer een half uur in de auto richting zk.
    Fijn dat het voor jou redelijk in de buurt is.

en ZJ84 toch nog een beetje verwend al waren het jongens?? of ging het hun enkel om hun diploma.

Fijn dat mensen wat hulp krijgen van ouders/schoonouders is de huishouding snap wel net als delfna als je er heel de week alleen voor staat en al een frummel heb rondlopen dat, dat er bij inschiet.

sammie en nog met je zus de prenatal leeg gekocht, wel leuk als je samen zwanger zijn en jullie kregen nou juist net allebei het andere geslacht toch als ik het goed had.
    ik wacht ook nog wel je pb bericht af.

nou verder hier weinig te melden, kan nog steeds heerlijk de nacht rond slapen.
    alleen die kleine is echt ondeugend voor zijn papa.
    gisterenavond op de bank was hij echt druk ik zeg kom nu voelen maar steeds als ik dat zeg en papa legt zijn hand op de buik stopt het.
    echt erg hé, dus hij moet het doen met kijken hoe mijn buik te keer gaat.
    kleintje heeft hier ook nooit het spelletjes gedaan van hand erop en er naar toe zwemmen.

ga nu wel merken dat het ingedaald is, tenminste dat was het al vanaf begin juni maar gyno, zei dat kan zo veranderen maar volgens mij niet voel echt die druk van ondere en sommige houding zijn niet fijn.

vandaag rustig dagje hier, vanmiddag 1 kindje en nu 3 die kijken heerlijk de teletubies en zijn lief aan het spelen.

13. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goeiemorgen dames!

Wat is het heerlijk afgekoeld he, was wel iets te gek gisteren ;)

Vanmorgen op de weegschaal 1 kilo aangekomen! Dus daar ben ik wel blij mee. Zit nu op plus 7, dus met nog een week of 6 te gaan is dat mooi. Merk ook dat ik de laatste week weer wat beter kan eten gelukkig!

14. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    nou, hier is het alweer warm. Zit met smart op regen te wachten maar dat zal nog wel ff duren want er zit niks in de lucht wat er op wijst.

Ben het echt gewoon zo zat he! zal blij zijn als ukkepuk eruit is! Kan niet normaal zitten, lopen/staan is moeilijk vol te houden, liggen is niet fijn, slapen gaat vaak slecht omdat er niet normaal gedraaid kan worden... Enfin, kben het spuug en spuugzat.

Nu eerst daniel maar aankleden, die loopt nog in pyama

15. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    @Tooske da's heel netjes je gewicht, ik zit inmiddels op +12 kg :S had gehoopt dat het niet veel meer dan dit zou worden maar de laatste weken is er echt een kilo per week bijgekomen, aaah! was wel aan de lichte kant hiervoor dus misschien had ik wat extra reserves nodig? ;) ik snoep wel zo nu en dan maar volgens mij niet veel erger dan normaal...

@Kirin balen dat je zo'n slechte nacht hebt gehad, en al die lichamelijke ongemakken.. sterkte, en geniet toch maar lekker van je mooie ventje!

@Maienditje haha wat een ondeugende beeb, stoppen met bewegen als papa komt voelen! gebeurt hier ook steeds, lijkt dan wel alsof ik het verzin! zeg ik; kijjkkkk mijn hele buik beweegt en dan kijkt 'papa' en dan stopt het.. maar gelukkig niet altijd.

vandaag precies 35 weken.. dus nog ca. 5 weken, al hoop ik stiekem 2-3 weken ofzoiets ;) heb je niet voor het kiezen hè

héérlijk dat het nu weer afgekoeld is, heb gelijk alle ramen en deuren opengegooid hier.. was zooo suf en warm en blah de afgelopen dagen, ook echt slecht geslapen mede daardoor :( dus hopelijk komende daagjes weer wat beter te harden

16. Suzanne1

Suzanne1 Bekend lid

28 nov 2010
    932
    0
    0
    NB
    Wat een lieve foto's van Jens zeg! Wat is ie klein en schattig!
    Blij dat het goed gaat met jullie allebij en hopelijk groeit ie goed door!

Ik ben gisteren voor de Echo geweest, De kleine weegt nu 2600 gram en had lange benen zei de VK.
    Ook lag ze al in de juiste houding met het hoofdje naar beneden.
    Voetje was 6,8 cm..... is dat groot....?
    Ik kon helaas het gezichtje niet goed zien, helaas.... ben er namelijk heilig van overtuigd dat ze flapoortjes krijgt haha :) (zowel ik als mijn man hebben geen flappies, maar zit wel in mijn familie ;)

17. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Suzanne, wat fijn dat jullie kleintje met t koppie naar beneden ligt :) Geen idee of dat groot is voor een voetje? Flapoortjes zitten via mijn vader ook in de familie.... Oudste dochter van mijn zus had ook flaporen, maar is er rond haar 6e jaar aan geholpen, dus die staan weer netjes recht :)

Ros84, als je van te voren vrij licht was dan schijn je wat meer aan te komen vaak. Die kilo bij mij is ook in 1 week tijd eraan gekomen ineens :$

Guppekop, kop op, nog even volhouden, we zijn er bijna!!!!

Maiendietje, ja spannend he of het straks allemaal wil gaan lukken.... Ik denk dat je er vooral vrij blanco in moet gaan, dat je niet te veel moet verwachten en moet bedenken dat het waarschijnlijk de eerste periode vrij zwaar zal zijn. Dan kan het alleen maar meevallen :D

18. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    hebben jullie vanacht ook zo'n last gehad van het onweer, hier hing het echt ruim een half uur recht boven ons en ik ben al zo bang voor onweer. Kreeg er gewoon spontaan harde buiken van :(

Rest nee mijn voorgevoel klopte, wel komen vragen en opmerkingen van juf u bent nu wel echt zwanger om te zien hoor. Maar cadeautjes nee joh, daar doen jongens niet aan ;)

Lees allemaal goede dingen over goed gegroeid etc. blij om te lezen. Nou vandaag mijn laatste vrije dagje en dan nog tot volgende week vrijdag alle ochtenden en dan heb ik verlof :)

19. zj84

zj84 Fanatiek lid

16 jan 2010
    1.163
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh en trouwens net een overwinning voor mezelf heb net met een vriendin, die hele mooie foto's maakt, afgesproken dat ze 13 juli buikfoto's gaat maken. Ben benieuwd!

20. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    tooske wat jij zegt heb ik dus ook.
    al mensen vragen ben je er klaar voor zeg ik ook zover je er klaar voor bent, we gaan gewoon uit van heel wat zware dagen in het begin dan kan het alleen maar meevallen.

ben ook niet iemand die verhalen van andere gaat lezen of filmpjes kijken zelf voor de bevalling maak ik me niet druk.
    ik heb zoiets het moet er uit en zoveel mensen is dit al gelukt dat het vast wel goed komt en hoe zie ik dan wel.

ben vrij nuchter dus laat me niet gek maken door er allemaal over te denken.

hier word het in de middag steeds toch weer warm

Deel Deze Pagina