Augustus 2011 Mama's deel 2

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Sammie88, 3 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sammie88

Sammie88 VIP lid

12 jun 2008
    11.287
    0
    36
    Emmen
    Goedemiddag!

Maienditje, had een pb gestuurd, dacht ik via de telefoon maar blijkbaar is het niet goed gegaan, staat ook niet tussen verzonden dus zal straks even opnieuw typen.

Ze heeft aardig wat gekocht! En inderdaad beide ander geslacht, dus super leuk!

Vanmorgen naar Gyn geweest en kleine is al behoorlijk ingedaald!
    Baarmoederhals wat 4,6 cm dus gelukkig nog goed.

2. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    wel balen sammie dat je het nu opnieuw moet type.

ik hoor er hier steeds vaker over een lengte van de baarmoederhals maar ik vraag er steeds bij de echo naar maar ze gaan er niet op in.
    vk weet ook niet of de lengte wat zegt over of er al wat rommelt of de boel nog goed dicht zit.

ga het vrijdag toch weer uitdrukkelijk vragen bij de echo dat ik wil dat ze hem opmeten, weet ik toch iets.

3. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @zj84: hier geen onweer gehad. Helemaal geen regen zelfs! en ben benieuwd naar de buikfoto;s!

@eerste tijd: had er bij daniel ook tegenop gezien. Je hoort iedereen over weinig tijd etc, nou, ik at me nog vaak zat te vervelen en dan was daniel nog een wakker en rap kindje! (rolde met 7weken). Scheelt wel dat hij dag/nachtritme heel snel te pakken had en ik hem in de kraamweek snachts wakker moest maken na 5u vannwege mn stuwing! Vraag me weleens af hoe het geweest zal zijn als hij een huilbaby was. En of we nu weer zo'n supergemakkelijk kindje krijgen.

@lengte baarmoederhals: is bij daniel nooit naar gekeken, alleen bij strippen en begin bevalling denk ik;)

@hier: net ff lekker ruim 2u op bed gelegen en nog geslapen ook! heerlijk! Wat een genot om die buik even te kunnen laten rusten op een kussen ipv de spieren te late werken!

4. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    @Lengte baarmoederhals; Toen ik vorige week maandag die bloeding had werd mijn o.a. baarmoederhals ook gemeten en die was toen nog 8cm!!!

@Het weer; hier vandaag heerlijk weer! Tenminste goed uit te houden! Vannacht wel tot een uur of 3 onweer gehad, maar dat vinden wij niet erg. Thijmen slaapt er sowieso doorheen en Maarten ook. Ik vind het vooral gezellig.... ;)

@Ego; Thijmen slaapt de laatste 2 weken erg slecht. Gaat pas heel laat slapen en wordt 's morgens rond 6.00uur weer wakker!! Terwijl hij voorheen klokje rond sliep.... Ik hoop dat het maar een periode is en dat hij vanavond even een keer op tijd slaapt en doorslaapt tot een uur of 7.00uur morgenochtend.... Het is nu al drie avonden tegen 22.30uur dat hij sliep en vanochtend was hij om 05.30uur al wakker.. Het vervelende is dat hij vandaag op het kdv zit en daar wil hij niet slapen overdag. Hij vindt de bedjes daar eng (zijn een soort kooitjes) en heeft daar nooit durven slapen.... Ze gingen vandaag dan wel kijken of hij evt. op de bank wilde slapen... Ik ben benieuwd. Ik ga hem zo halen.....

Nu nog verzinnen wat te eten vanavond... Ik vind het de laatste tijd erg moeilijk om te verzinnen wat te eten... Iemand een idee?? :)

5. judithvdc

judithvdc Bekend lid

1 dec 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Wat een hitte gister! Ik kan er normaal goed tegen, maar nu echt niet!
    Vandaag een stuk beter weer!

Gister liggingsecho gehad. Onze kleine man ligt keurig met z´n hoofdje naar beneden. Ik werd alleen niet lekker doordat ik op m´n rug moest liggen en dan wat grote bloedvaten worden dichtgedrukt door de zware buik. Toen we met 30 weken een pretecho lieten maken werd ik ookal halverwege niet lekker.

Lengte van de baarmoederhals hebben ze bij mij alleen bij de 20 weken echo gemeten. Mocht toen kiezen of ik dit wilde, aangezien het wel met een inwendige echo gemeten moest worden.
    Ze vertelde dat als de baarmoederhals korter is dan 3 cm dat er dan een verhoogde kans is op een vroeggeboorte. Bij mij was het toen 3,6 cm en dat was goed.

De bevalling komt nu toch wel erg dichtbij. Nog 4,5 week en dan ben ik al uitgerekend! Wil nog zo veel in huis doen voor die tijd, maar heb er gewoon de energie niet voor. Gelukkig komt mn moeder volgende week helpen met de lastig bereikbare plaatsen schoonmaken, zoals onder het bed en bovenop de kasten.

6. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36

leuk!! vind je dat lastig om te laten doen? mooi om je buik zo vast te leggen, mag je trots op zijn toch :)

7. Leeuwtje8108

Leeuwtje8108 Fanatiek lid

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Kom effe spieken , want ben met mijn laatste werkweek bezig en doodmoe. Paar dagen niet hier geweest.

Zie dat de eerste baby geboren is .
    Kirin en manlief van Harte gefeliciteerd met Jens. Hele mooie naam.
    (Mijn zoontje heet Jens .)

Ik hoop dat hij snel mee naar huis mag.

Ik kom straks nog effe terug en anders een andere x. Moet nu nog 2 uurtjes werken. Zie dat ullie al buddy's aan het regelen zijn.
    Wie wil mijn buddy zijn ???? PB
    Ik ben vanaf zaterdag weeer volop actief. dan heb ik verlof .

8. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    ZJ, wat leuk dat je buikfoto's gaat laten maken. Inderdaad wat Ros zegt, je mag trots zijn op je buik toch! Wil ik eigenlijk ook nog laten doen door vriendlief.

Ik lees van alles over lengte van baarmoedermond, heb ik ook nog nooit wat over gehoord bij mijn echo's....

fijn Judith, dat jullie kleintje mooi met hoofdje naar beneden ligt.

Cindy, wat balen dat Thijmen zo slecht slaapt, heb je zelf ook geen rust....

Ik ben zo enorm benieuwd hoe groot ons kleintje is momenteel en of hij/zij mooi met t koppie naar beneden ligt! Nog een week wachten tot de echo....

Hebben jullie ook zo'n 'last' van harde buiken? Ik sinds een paar weken, maar de laatste week echt wel veel! Ook als ik gewoon in bed lig 's nachts out of the blue.

9. maienditje

maienditje Fanatiek lid

26 nov 2010
    1.872
    0
    0
    NULL
    Zeeland(Provincie)
    hopelijk heeft thijmen geslapen, ik ken zijn gevoel.
    heb hier natuurlijk ook van die proffesionele bedjes en 1 kindje krijst altijd alles bij elkaar.
    ik zei al tegen die ouders hij krijgt er denk ik een claustrofobies gevoel bij want het is een dichte achterwacht en dichte hoofd+voeteneind van voor gaat het rekje naar benenden met de spijltjes en dan is de bovenkant afgwerkt met een linnendoek zodat ze er niet uit kunnen vallen.

over het eten dat heb ik ook, gewoon het aan het aanrecht staan vind ik geen pretje meer dus koken doet mij man maar ja met dat warme weer heeft hij ook vaak geen zin.
    vandaag is het gebakken ei geworden hier

10. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Nou klaar met werken en even alles bijlezen en proberen om op iedereen te reageren !

11. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Thijmen heeft niet geslapen vandaag op het KDV, dus hij was wel heel erg moe. Gelukkig proberen ze wel van alles en kan ik goed met de leidsters erover praten (ik ben daar locatiehoofd geweest). Ze doen hun best, maar meneer is gewoon een beetje eigenwijs...;)

Vanavond lekkere verse sperzieboontjes gegeten met aardappelen en een stukje kipfilet en een rauwkostsalade.... Was eigenlijk wel goed te eten:).

Thijmen lag rond 20.00uur op bed en sliep binnen het halfuur, dus dat is fijn! Het is wel zo dat hij sinds kort in een peuterbed slaapt en ziek is geweest en sindsdien valt hij alleen maar in slaap als je bij hem aan het voeteneind zit. Ik ben er eigenlijk geen voorstander van, maar we laten het nu maar even zo. Thijmen heeft het al lastig genoeg met al die rare dingen die er gebeuren; Hij is veelal bij opa & oma omdat ik niet voor hem kan zorgen in mijn eentje, zijn kamertje is veranderd en 'zijn' bedje staat ineens in een andere kamer voor de baby, mama heeft baby in d'r buik en veel niet in orde, ziek geweest, warme weer en slecht slapen.... Ik kan me voorstellen dat ook hij niet super in zijn velletje zit en dan doen we het slaapritueel even nog op deze manier en straks gaan we het weer anders aanpakken en ach.... misschien zit hij ook weer in "zo'n periode"...;)

Nog een paar weekjes!!!!! 't Komt echt dichtbij he??? Ik heb er wel heel erg veel zin in! Lekker genieten met z'n viertjes....

12. Tooske

Tooske Fanatiek lid

7 aug 2010
    1.678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Cindy kan me voorstellen dat je het ritueel even zo houdt met Thijmen nu ja....

Ja, ik vind het ook zo dichtbij komen!!!! In de periodes dat ik depri was van de hormonen kon ik er helemaal niet naar uit kijken, maar nu gelukkig wel, heerlijk gevoel is dat!

13. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    @ Suzanne nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag ! Ook voor je zus natuurlijk ;)

@ Manon en mike Jij bent lekker verwend op je babyshower. Hier in limburg doen ze daar niet zo aan volgens mij hihi. wel jammer.

@Guppekop haha zonne-energie. Vond hem grappig. Zal beeb nu wel rustig zijn of niet ?

@ Kirin wat een verhaal he . joh kan me voorstellen dat je nog effe moet wennen. Maar een prachtig kereltje hoor !

@ Beeb voelen ! geen gebrek aan. de hele tijd ellebogen knieen of voeten naar buiten haha. Voel deze nog beter als Jens en dat ging al heftig tekeer. Wel idd een ritme erin. Rond etenstijd heel heftig en tussen 22.00 en 22.30 uur.:)

@ Suzanne Fijn dat alles goed was met de echo. onze meid heeft ook lange benen. fotomodelletjes !!

@maienditje klaar zijn ervoor. Denk dat je je er tochniet goed op kunt voorbereiden. Ieder bevalling is anders. zegt mijn mam. die heeft er 4 gehad. hihi. En idd van het ergste uitgaan kan het alleen maar meevallen. Ik ga daar ook van uit. Jens was een huilbaby en laatste stuk bevalling was moeilijk. Sterrenkijkertje ! dus vacuum en knip. Nou kan alleen maar hopen dat aangezien deze beeb een stressvrije zwangerschap meemaakt het tegenovergestelde word. Alhoewel Ik nu echt een heerlijk ventje hebt. Die heel lief maar ook ondeugend is. Maar het ligt ook vaak aan hoe je zelf voelt en ermee omgaat. Ik was een emotioneel gebroken wrak door de omstandigheden. tel daarbij ook nog een niet wetend gebroken sleutelbeen van Jens bij op en je bent compleet. En toch durf ik het weer aan. :D haha.

@Cindy wat vervelend dat Thijmen zijn draai niet zo goed kan vinden.
    En idd zal hij er toch wel wat van meekrijgen. Misschien als jullie beeb er dadelijk is het allemaal beter gaat. Jens heeft dat vorig jaar ook gehad echt zo'n periode slecht slapenenz. Maar nadat hij in een groot bed ging was het over. Soms weet je toch niet wat in die kleine hoofdjes omgaat.

Hier gisteren in die hitte ook gewerkt bah bah. Was blij toen ik klaar was om 21.00 uur.
    Nog 3 dagen en dan verlof. Ben er echt aan toe. Wel gek dat mijn zaakje dan min. 10 weken dicht gaat. maar heerlijk rust.en niet meer staan de hele dag.
    Jens zei gisteren dat de baby op hem zijn verjaardag kwam. Zou best kunnen , aangezien ik op dezelfde dag als bij hem uitgerekend ben. zo toevallig. Ik hoop het alleen niet. zou graag willn dat beeb wat eerder kwam haha. ov er 1,5 weekje ofzo. ;)
    Mijn ouders komen woensdag terug van vakantie ze zijn 3,5 week weggeweest. En vond het echt erg. mis ze ontzettend vooral nu. Ben al zo emo.
    Morgenavond naar de vk. Ben benieuwd of beeb nu ingedaald is. Maar las dat dat bij een 2de ook pas onder de bevalling kan gebeuren. Ik heb alleen veeel last van voor weeen of indalingsweeen s'nachts. Dus slapen is ook hell hier. Gelukkig kan ik slapen s'middags als ik vrij ben . Jens slappt ook nog gelukkig. en hij word bijna 3 dus gelukkig wel.

Nou sorry dat ik zolang niet gepost heb, maar zat er even doorheen met werk en herrinneringen aan vorige zwangreschap maar voel me nu wat beter. ben blij als beeb er is.

Iemand wel nog intresse om mijn buddy te zijn ?

Groetjes ..

14. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    O ja baarmoederhals meten geen idee. hebben ze volgens mij nog nooit gedaan.

15. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Volgens mij is het opmeten van de baarmoedermond ook geen standaard iets.... Bij mij hebben ze het ook alleen gedaan omdat er "iets" was (in mijn geval een bloeding). Ze doen het ook als er "ingeleid" gaat worden. Wanneer de baarmoedermond dan niet rijp is valt er gewoonweg niet in te leiden....

16. manonenmike

manonenmike Actief lid

2 dec 2009
    329
    0
    0
    32 u per week werken & mama van mooie dochter zijn
    rotterdam
    lekker dagje thuis geweest... team was aan t survivalen...
    en ik heb online een fotoboek gemaakt van alle fotoos die gemaakt zijn tussen nov 2010 en nu... nog 4 lege bladzijden over voor de komende weken en tja dan moet ik heb echt gaan ebstellen hihihi... het eerste boek is dan een feit, ik ben van plan er ieder half jaartje 1 te maken vind t zo leuk om te doen!
    hoop dat ik er dan nog de tijd en energie voor kan vinden hahaha je bent er zo een dag mee bezig!

morgen weer bloeddrukcontrole en dan even langs mijn werk bureau wat leegruimen (fotoos enzo)

tja en dan tot 12 dec thuis!!! pffffff wat een vooruitzicht!!! ...

ik heb ineens een koopdrang herkennen jullie dat?

ik zoek nog een lekkere stoel voro de babaykamer ivm voeden... iemand tips??

fijne avond en anders n goede nachtrust of fijne werkdag morgen!

17. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    @leeuwtje, ik heb ook nog geen buddy dus als je wilt...?
    en wij hadden gister ook nog zon. Vandaag niet en de beeb is nu stuk rustiger

@cindy: hoop voor je dat thijmen snel weer lekkere nachten maakt! Hier is het probleem opgelost door hem een (kinder)kussen te geven:) Nou alleen zelf nog beter gaan slapen...

@koopdrang: valt redelijk mee hier. (wat vooral wim erg fijn vind:D)

@hier: redelijk geslapen, wakker geworden met kramp in mn been, voor- en achterkant en mn voet! AAAARGH! dat was echt niet leuk! en heb telkens krampen in mn onderbuik:( denk dat ukkepuk verder aan het zakken is. Ga zo nog maar meer babydingen wassen, krijg het op mn heupen ervan!

18. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Zelfs dat hebben we geprobeerd.....:)
    Maar goed, gisteren sliep hij om 20.15uur en hij werd vanmorgen rond 07.00uur wakker. Dat vindt ik wel netjes (hij was ook wel heel erg moe van het KDV....).

19. Leeuwtje8108

8 nov 2007
    1.251
    0
    36
    Hey Gup. Dan pb ik je effe mijn gegevens.
    Gezellig.

Hier werkt beeb niet op zonneenergie. En koopziek ook nog niet echt last van. Alleen moet mijn huis opeens schoon zijn. Normaal echt geen last van. Ben benieuwd vanavond wat de vk. zegt. Kreeg net toen ik een klant aan het knippen was weer voorweeen. bah en dan maar normaal doen. gelukkig was het zo voorbij.
    anders het hele dorp hier morgen in rep en roer. hihi. De kapster is al bevallen.haha.

@ Cindy dan heeft hij toch netjes geslapen. Hoop voor je dat hij vannacht weer zo'n ronde maakt.Jens heeft wel vaak dat als hij op kdv geweest is hij heel erg in paniek wakker word. Nu heb ik lavendel afgeknipt en staat op zijn kamer in een glas. Nu slaapt hij heel rustig. mss ook een idee. Of voor het slapen in bad en dan met de lavendel douchegel van zwitsal . je hebt er ook nog bodylotion van. Doen wij altijd bij hem.

@ Bumpie hoe is het nu met jou ????

20. Cindy80

Cindy80 Bekend lid

15 apr 2008
    769
    0
    0
    Woonbegeleider
    Zwijndrecht
    Hij heeft zeker netjes geslapen vannacht! Ik was er ook erg blij mee!
    Wij gebruiken inderdaad ook altijd die van de Zwitsal;), maar ik denk dat het nu gewoon weer zo'n periode is. Hij is net ziek geweest en dan heeft hij altijd daarna weer zo'n terugval... Hij wil namelijk overdag ook elke keer zijn speen, alleen die krijgt hij dus niet.... Hij wil overdag ook ineens elke keer op de bank liggen enz. enz.. Komt wel weer goed, maar bedankt voor de tip!!
    Die Lavendel in een glas water ga ik nog eens proberen!!! Dat heb ik nog niet gedaan..

Deel Deze Pagina