de familiewieg. Als die te klein word moeten we of ledikant erbij kopen of peuterbedje en dan daniels ledikant naar de baby. Maar heeft nog geen zin om nu te doen want past toch niet in het kamertje
topic is alleen beetje uit de hand gelopen. Veel mensen kunnen geen voorstelling maken bij het varende leven. En nu ga ik nog eens lekker verder met hormonen spuien daar!
aah dus als het een "thuisbevalling" word kunnen we altijd nog de rivier met de kilometer erbij doorgeven
Jeetje dames, wat wordt er vandaag flink gekletst zeg! Gezellie!!! @guppekop; Volgens mij draag jij je buik flink naar voren!? Ziet er goed uit!
Hi dames, Bedankt voor de leuke reacties... Onze dochter is nu 3,5 jaar....wordt 2 december 4 jaar...is nu wel een hele leuke leeftijd vind ik....ze vindt het ook erg leuk dat ze een grote zus wordt. Bij elke kinderwagen met een baby erin staat ze met haar handen op haar rug naar de baby te kijken.....echt schattig gewoon.. Nou zal even iets over mezelf vertellen...ben 24 jaar en woon in Utrecht. Verder ben ik alweer 6 jaar samen en 4 jaar getrouwd. Werk normaal als financieel administratief medewerkster, maar door omstandigheden werk ik al even niet meer....voor diegene die er mee over willen weten liever even een pb sturen...je weet maar nooit Wat willen jullie nog meer weten.....????
zo even een berichtje vanaf hier. vanmiddag al een berichtje gedaan via de telefoon maar toen vloog die uit, rotdingen soms. Maar even reageren op alles. Kaartjes naar zwangerschapsgymcursisten, die lerares wilt dus graag op de mail een bevalingsverhaal en ze zei vaak is het leuk om elkaar kaartjes te sturen. woensdag is laatste keer en dan spreken we alvast iets af om nadien af te spreken. dus geselecteerd kaartjes sturen is erg lullig, heb met 1tje echt heel leuk contact van alle 7. maar ja de enveloppe liggen klaar en zoals ik al zei ik ben 1 van de eerste dus kan niet afwachten wat de rest doet. Dan het wiegje ik heb een familiewieg en een ledikant op de kamer staan kraamhulp had het ook over wieg op de slaapkamer beter voor de zuurstof die door ons in de kamer hangt enz. en dat voor 6 maanden maar daar heb ik zoiets van komt niks van in. baby heeft een eigen mooie kamer, vader pakt het maar voor de voedingen. ik denk dat het ook krap word het weigje naast ons bed. dan partnerles hebben wij dus al gehad maar vond het helemaal niks. had mijn man verteld wat wij altijd deden op matjes , ademhalingsoefingen enz. maar de partnerles was in een kring 1,5 uur ge-ouwehoer over praktische zaken van vergeet dit niet en denk hier aan. nou ik had zoiets hij moet mij toch straks steunen in de ontsluiting en persfase met ademen en puffen. dus wil het nu thuis steeds met mijn man doornemen maar ja daar is hij niet zo van hij zegt dat vergeet je toch niet. vandaag een zware dag gehad merk nu echt onder het werk ook dat bij alles de rugpijn snel bovenkomt enz. vanavond rondleiding gehad in het ziekenhuis, al hoop ik daar niet te komen maar toch fijn om anders te weten waar je wezen moet. maar ook daar vooral praktische zaken die ook bij de partnerles naar voren kwamen, dus ben nu zeker goed op de hoogte van alles. fijn om te horen dat controles allemaal goed zijn en dat de kleintjes het goed doen. en gezellig dat er nog wat mensen bij komen kletsen. nou ik duik zo bedje in
@cindy: ja draag best wel naar voren, bij daniel was het nog erger! maar alles wat er aan komt gaat wel op mn buik en veel naar voren. Ben wel blij dat ik niet rond draag, vind zo naar voren wel mooi over het algemeen! Al voel ik me momenteel een hangbuikzwijn @maienditje: waarom is het voor de zuurstof beter als de wieg op de ouderkamer staat?
Jeej, heeft iedereen verlof of wat???? Wat een geouwehoer hier hihi! Allereerst: ZJ proficiat met jullie zoon Timme, hoop dat jullie straks lekker saampies naar huis mogen! Suzanne, wat een flinke buik, maar erg mooi naar voren hoor. En jij ook Guppekop. Als ik het zo zie heb ik maar een kleine buik.... As donderdag echo, dus dan weten we meer over de maat.... Welkom hier Marlijn, gezellig dat je nog even mee komt beppen Druk weekend gehad op de zaak van mijn vriend, maar tis allemaal gelukt en goed gegaan. Hier vandaag voorgenomen om maar een halve dag te werken op de zaak van mijn vriend, maar zat er toch weer tot half 6. Morgen ga ik niet, moet echt mijn gemak gaan houden, maar tis best lastig.... Ow, t komt echt dichtbij nu he!
Zo, alweer de tweede die bevallen is! Dat gaat snel zeg! ZJ: Hartstikke gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik neem aan dat hij nog niet mee naar huis mag? Ben benieuwd naar de foto's!
goeie morguhhhhh hahahaha! net manlief uitgezwaaid die wist niet wat m overkwam ikke zo vroeg me bed uit! hahahaha!! fijne dag! ik ga lekker de hema leegshoppen (en eten..)
succes met shoppen manonenmike. ik draag ook echt de buik van voren wel fijn omdat ik al 100 kilo weeg is de achterkant ook wel breed maar niks veranderd door de zwangerschap. vaak zie je toch bij zwaardere mensen dat als het dan rond zit alsof het meer op overgewicht blijft dan dat mensen een zwangerschap verwachten. over wiegje 6 maanden op de slaapkamer werd dit gezegd. ik wil borstvoeding geven en het is zo ie zo beter omdat je sneller aan je kind herkent of het om voeding vraagt. wil je borstvoeding goed willen laten slagen werd verteld moet je je kind al aanleggen wanneer hij zijn oogjes opdoet en gaat zoeken. huilen of andere geluidjes maken is al een stap tever. nou moet ik zeggen dat ik een goede slapen ben dus ja als ik slaap merk ik toch niet of hij rondkijkt, en hoor door de babyfoon ook genoeg. en op een grote kamer alleen komt minder vers zuurstof dan op een kamer waar je ook als ouders slaapt dus zo iets vertelde ze dan. maar ja ik vind kinderen op je kamer eigenlijk hele erge onzin vanaf het begin dus ja ik begin er denk ik niet aan. en als door zoiets de borstvoeding afloopt heb ik het geprobeerd. zo wil ik ook wel optijd beginnen met het kind in een flesje geven, ik zie hier kinderen op de opvang die met 10 weken komen en slecht uit de fles afgekolfde melk drinken maar ze zeggen ja als je voor de eeerste 3 maanden fles aanbiedt dan raakt het kind in de was en pakt hij de tepel niet meer goed. nou we zien dus wel. zo man is naar het werk ga nog even op de bank hier komen de kineren om kwart over acht
@manonenmike ja ik heb er ook nog een wiegje bij voor bij ons op de kamer dan kan ik de kleine er zo uithalen ivm borstvoeding
@zj84 Gefeliciteerd met jullie zoon timme leuke en mooie naam ook. vind het wel raar hoor om zo te lezen, al weer 2 bevallen`, 1 in juni en 1 in juli !!!!! pff gaat zo snel. ik ben ook al lekker vrij heerlijk, werdt gister wel door een bedrijf gebeld dat mijn werk me ziek had gemeld en hun zeiden ja kan je niet aangepast werk doen? dus ik zei al ja hoe dan t is schoonmaakwerk bungalow huisjes schoonmaken, ik zou niet weten wat ik dan wel kan doen en t is nog maar voor 2 x dus snap niet wat ze moeilijk doen , ik ga toch niet meer werken nu want als ik al loop voel ik die steken nog en harde buik. nog een vraagje willen er hier van deze mensen hierna na deze kleine uk , nog een x zwanger proberen te worden???????? wij willen er hierna nog 1 dus ik denk dat we t meteen proberen . wel druk maar iik heb al 2 kids een jongen en een meisje 8 en 6 dus die ziiten allebij op school en kunnen al veel zelf doen , en we willen dan wel een speelmaatje voor deze kleine meid hahahahaah maar eerst maar kijken of t lukt, bij al deze 3 zwangerschappen was ik meteen zwanger dus volgens mij ben ik best wel vruchtbaar, en manlief goede zaad en blijven we na de bevalling ook nog lekker kletsen zo , vind dit wel altijd even een ontspanning en leuk. donderdag naar de vk en dan vragen voor die ontsluiting, gister wilde ik met me man........ hahah zeg maar , maar ik kon niet hoor het deed gewoon zeer, maar een heel raar gevoel. wie heeft dat ook is dat dan dan je ontsluiting hebt? groetjessss
hoi hoi Hier een super nacht gehad zonder zuurbranden Wat een genot om gewoon lekker te liggen. Zo krijg je nog een beetje nachtrust. Moest natuurlijk om de 2 uur weer eens naar de wc. Maar gelukkig verder goed geslapen. Wou dat ik de omeprazol eerder had gehad. dus een tip dames ga naar de huisarts als de zuurbranden heftig zijn en vraag om omeprazol Hier om 11 uur de liggingsecho. Zal daarna ff fotootje plaatsen Nog even een keertje naar beeb kijken. zo ff naar action zo'n molton halen die waterdicht is
@ maienditje: ik ben het boek de tevreden baby aan het lezen en de bv methode die daar in staat, zegt dat je vanaf het begin (ik begin er na 1 week mee) , moet gaan kolven smorgens en die melk in een flesje aanbiedt als laatste voeding voor de nacht. Je kolft dan 1 borst leeg en de andere drinkt uk uit. Voordeel is dat je man dan ook kan voeden, jij kan lekker slapen, want ze zeggen dat t slagen van bv meer heeft te maken met jouw rust en zo min mogelijk stress dan of je wel melk zou kunnen produceren. En, je kindje is tegen de tijd dat je weer gaat werken aan de fles gewend. En 1 fles per dag zorgt er echt niet voor dat ie de borst niet meer wil. Ik ken een paar meiden die deze methode hebben gehanteerd en ze hadden allemaal blije baby's die binnen de tien weken de nacht doorsliepen (er staan ook vaste voedingstijden enzo in). Dus het kan wel denk ik hoor, de fles erbij geven...
@manonenmike, manlief dus een goed begin van de dag succes met shoppen! @maienditje: vind het maar rare redenering eigenlijk. Vooral over dat wanneer hij zn oogjes open doet. Denkt ze soms dat je de hele nacht wakker naast het bedje gaat zitten? En het lijkt mij juist dat ze op een kamer alleen meer zuurstof hebben? Ben zelf wel voorstander van kindje eerst bij je op de kamer (daniel 1jaar door omstandigheden) maar nu is onze slaapkamer te klein dus gaat niet lukken. Voordeel vond ik bij daniel dat ik mn bed niet uithoefde snachts kon hem zo pakken en als hij niet gepoept had verschoonde ik hem niet @volgende zwangerschap: wil wel nog 2 kindjes, maar eerste paar jaar nog niet. Denk niet dat dat mn lijf en relatie ten goede komt. Daarbij zit er maar 1,5jaar tussen daniel en ukkepuk dus zal druk zat zijn. @s*x: hier zeer weinig aan de orde, geen zin in en enigste standje wat kan is allebei op de zij en kort, anders barst mn buik van de pijn @ hier: aardig goeie nacht gehad tot 5u, toen moest ik naar de wc en daarna alleen maar liggen dromen. Kreeg de 20weken echo en toen zagen ze dat de baby zo'n erge hazelip had dat het met keizersnee geboren moest worden en dan gelijk geopereerd, mn jongste zusje (in de vorm van daniel) had SMA (die spierziekte uit babyboom, dat kleine jochie), ik werkte weer in de kas met mn ouwe collega's (dat was dan wel weer leuk), voor de rest kan ik me alleen nog maar herinneren dat er nog wat ergs gebeurden en dat ik heb lopen janken was in ieder geval blij dat ik wakker werd
@Bumpie; wat fijn dat de Omeprazol zo goed helpt! Kun je in ieder geval weer een beetje bijtanken 's nachts! @nog een kindje; Voor ons is dit het laatste kindje. Ik wilde altijd een groot gezin, maar ik ben nu 2x keer zwanger geweest en 2x van het begin tot het einde ziek (HG) geweest en het is een aanslag op lichaam en geest. Ik zou het niet nog een keer aankunnen... @Ego; Volgens mij wordt het vandaag weer ontzettend warm. Vanmiddag ga ik mijn ventje halen bij mijn ouders en daar ga ik dan ff lekker met m'n voetjes in een badje in de tuin.... Alleen jammer dat het morgen dan weer gaat regenen... Dames, een fijne dag vandaag!!!