Goedeavond allemaal. Moet volgens mij nog heel wat gaan bijlezen om jullie een beetje te leren kennen. Mijn vriend is vandaag flink aan de slag geweest met het kamertje. Tot vorige week hadden ee nog niet zoveel gedaan en dat benauwde mij een beetje. Dus na paar dagen flink klussen is het verven en het behangen klaar. Zal er morgen wel wat foto's opzetten. Zit nu per telefoon te kletsen. Verder weet ik niet hoe het bij jullie met beweging voelen is? Ik voel hem vrij weinig bewegen. Voelde het ook pas heel erg laat. Na 23 weken. De verloskundige vind dat ik het goed in de gaten moet houden. Als ik verandering voel. Maar ik voel nu al zo weinig. Heb de placenta ook aan de voorkant liggen. Dus dat schijnt wel nadelig te zijn. Ik ga proberen om geen nieuwe kleren te kopen. Heb de laatste tijd al zoveel gekocht. En ik hou niet eens van winkelen. Maar sinds ik zwanger ben. Maakt het me niet meer zoveel uit. Dat ik dikker wordt. Voorheen had ik altijd een beetje een dikke buiken complex. Lichamelijk gaat het hier redelijk. Heb veel last van harde buiken de laatste tijd. En last van mijn rug. Ook wordt ik erg vaak wakker. Maar dat hebben er dus meer. Voor degene die morgen moeten werken. Werk ze en fijne dag voor iedereen.
Cindy, heb net ook 'Komt een vrouw bij de dokter' gekeken. Had m al eens gezien, maar jeej, wat heb ik zitte3n brullen bij die film zeg Hoezo hormoontjes Alle meiden die pijn hebben/zich niet lekker voelen: HELE DIKKE KNUFFEL! Hier gaat t sinds eind van de middag weer iets beter met het depri gevoel. Merk dat ik het heel lastig vind om realiteit en beleving te scheiden.... Daar komt ook dat rot-gevoel vandaan denk ik. Maar gaat redelijk nu gelukkig. Morgen weer werken, laatste weekje! Marieke hoe was je lang weekendje kamperen? Doet je bekken t nog? Delfina, gecondoleerd met de oma van je man. Hopelijk heeft ze geen lang ziekbed gehad.... En Suzanne ben je nog bij je man gaan kijken naar het concert? Balen dat je zo slecht slaapt zeg.... Daar hebben er meer last van lees ik hier! Druk maken over bevalling: hier nog niet zo. Wel over hoe het daarna zal gaan, of we het allemaal wel kunnen en of het geen enorme druk op onze relatie zal leggen, of het niet enorm tegenvalt, of we geen huilbaby zullen hebben.... Maar goed, ik weet dat ik mezelf daar gek mee kan maken en dat het ook door mijn depri gevoel komt Dus iedereen hier die al een kleintje heeft gaat mij nu zeggen dat dit alles allemaal onzin is natuurlijk
hoi hoi pff hier weer een erge rot nacht gehad. gisteravond om kwart voor 10 begon weer een aanval van migraine :x dus hele nacht slecht geslapen en nu weer erg huilerig. Straks even naar ha om even me hart te luchten Moest bellen als het slechter ging. Daarna vanmiddag fysio heerlijk een massage. Dan om 15.50 controle vk. Verder hele dag mooi rustig aan doen. die migraine haalt me telkens onderuit. Hopelijk wordt het minder als ukje er is Iedereen een fijne dag gewenst! En werk ze!
@Kirin weet niet of dat te doen is hoor om alle voorgaande berichten bij te lezen maar: welkom hier! wat jammer dat je de kleine weinig voelt bewegen maar goed dat je het in de gaten houdt (en je vk ook). Je voorliggende placenta zal daar vast wat mee te maken hebben, dat herkennen misschien sommige andere dames hier ook wel? Ik voel mijn kleintje best wel vaak/hard, sinds week 18 ongeveer, ben ik heel blij mee maar aan de andere kant is het soms lastig dat ik er bv. niet van kan slapen (geen fijne houding kan vinden) @bumpie balen dat je je zo rot voelt, goed dat je daar even steun bij gaat zoeken! hopelijk voel je je snel beter voor de (nog) werkenden onder ons; succes deze werkweek! verlof begint in zicht te komen toch voor de meesten...? met hoeveel weken gaan jullie met verlof? ik 'officieel' met 34 weken maar zit al volledig ziek thuis, dus tja.. fijne dag allemaal
@cindy: zelf rijden zou ik toch proberen te voorkomen hoor. 4 minuten kunnen heel lang lijken als je met weeen in de auto zit... maar misschien valt te mee.. anders misschien met je vk overleggen? Misschien mogen jullie met haar mee rijden? Denk dat zij het ook niet zo'n goed plan vindt als je zelf rijdt? Verder hoor ik juist veel mensen zeggen dat je zeker de eerste weken helemaal geen roze wolk moet verwachten en dat het allemaal best zwaar is en kan tegenvallen? Ik ga er gewoon vanuit dat het erg zwaar kan zijn, dan kan het alleen maar meevallen he @kirin: gewoon lekker meekletsen, dan komt dat vanzelf! Rot dat je klachten hebt. Werk je wel nog of niet meer? @marieke: heb je gecampeerd? Ook op een luchtbed gelegen?? wauw, dat je dat nog kan ... wel mooi weer gehad denk ik he? @ros: kan idd niet wachten tot mijn verlof in gaat! Met 6 weken stop ik. @bumpie: had je die migraine eerder niet dan? hopelijk wordt het gauw beter ja, echt heel vervelend lijkt me dat! Beterschap... @hier: Vandaag een dagje thuis, misschien meer ivm de blaasontsteking. Heb ook erg last van obstipatie door de antibiotica. Kan niet wachten tot de kuur klaar is, kan ik weer aan de probiotica en kan het weer op gang komen
ja ik had voor de zwangerschap ook wel migraine alleen dan maar 1x per maand/2 maand lag eraan of ik voedinsmiddelen at die een aanval op wekte. Nou ze heeft even me bloeddruk gemeten deze was wel wat hoog 140-80 maar is nog acceptabel. Kijken hoe die vanmiddag bij vk is. Moest vanmiddag mooi even uurtje gaan liggen
@komt een vrouw bij de dokter: is idd film om bij te janken! @kirin: beweging voelen is hier heel wisselend. Gisterochtend was het heel rustig in mn buik en gisteravond weer megadruk. Ook nu al flink wat beweging gevoeld. Voelde het bij 14weken al, maar het is mn 2de en placenta ligt aan de achterkant en ik heb niet veel vet, dat schijnt ook te beĆÆnvloeden @ros: verlof gaat hier pas in met 39weken, we varen en anders moeten we of stil gaan liggen al die tijd (dus geen inkomsten) of personeel nemen waar we geen plek voor hebben. Maar het scheelt dat ik niet veel hoef te doen. Of ik beneden op de bank of boven in de stuurstoel zit maakt ok weinig uit alleen het buitenwerk word steeds zwaarder @josjo: hier was het wel gelijk roze wolk (oke, soms grijs randje) met daniel, maar dat is ook supermakkelijke kind vanaf het begin! maar ga er ook maar vanuit dat het nu stuk zwaarder is! @hier: ga zo de laatste 2 muren van de babykamer verven. Dan vanmiddag nog boodschappen doen en dan is het wel weer genoeg geweest denk voor vandaag
@Bumpie hou je het wel in de gaten . Bij mijn vorige zwangerschap had ik die bloeddruk ook. Mijn vk ging me gelijk op eiwitten in de urine testen toen . Vooral omdat je ook migraine hebt.
ja moet vanmiddag naar vk dus dan test ze toch op eiwitten. Maar mijn bloeddruk gaat tijdens migraine omhoog en zakt dan weer gigantisch dus hoop dat hij gezakt is. zo nu even een uurtje plat ff bijtanken
Hier gaat het wat minder... sinds zaterdag enorme keelpijn! Pijn met slikken me wat grieperig voelen, bah! Hopelijk snel weer over!
joehoe bloeddruk was gelukkig weer 120-80. En urine was goed. en kleine uk was al aan het indalen. Ben weer helemaal vrolijk
is dat even bizar t lijkt of iedereen hier na de 28/29 weken ineens verkouden of grieperig wordt.. zou t erbij horen??? nu nog wat snotteren mar t komt los alleen hoest ik me helemaal gek nu... mar je wel een hoestdrankje denken jullie?? vannacht maar 1 keer wakkeer geweest niet eens om te plassen maar weer vawege die dichte neus... vandaag hele dag ingewerkt voor mijn nieuwe taak, nog altijd leuk en ik zie t helemaal zitten... haast jammer dat ik pas in t nieuwe jaar weer start hahaha nee hoor grapje! maar ik heb er wel veel zin in! vrijdag een groeiecho... op aanvraag hahaha dus niet zozeer omdat t moet.. maar omdat ik t zelf wilde... de rest vd dag lekker vrij en mannetje ook dus misschien nog wat leuks doen als ik dan eindelijk opgeknapt ben... ik heb iets opgevangen over een babyshower!!!!! hoorde manlief aan de foon met iemand... dus ik blijf even allert! mmm lekker taart eten.... zaterdag 2 july heb ik nog een fotoshoot in t vooruitzicht met de buik! zin in!!!!! kortom allemaal leuke dingen in t vooruitzicht... ben zo blij dat t kamertje al af is dan heb je de tijd voor dit soort dingen he! @ werken, week 36 start mijn verlof/vakantie en de zomervakantie (onderwijs) dus ik heb geregeld de week voor de kerstvakantie hihihihih te beginnen ... je weet zelf dat je dan niet veel doet... en dan weer 2 weken kerstvakantie en dan 9 jan echt starten met werken.... @ slapen gelukkig hier wat beter... @bumpie beterschap meid!! ik voel met je mee...
Bevallingslijst Augustusmama's: Datum, naam, leeftijd, hoeveelste kindje, Bv/Fv, waar bevallen,indien geslacht bekend hele regel in kleur (roze meid, blauw jongen, groen geheim/verrassing). 28-07-2011 Bumpie, 25 jaar,1ste kindje , FV, thuis, mama:meisje 30-07-2011 Leeuwtje8108,29 jaar,2de kindje,FV,ziekenhuis 31-07-2011 Judithvdc, 22 jaar, 1ste kindje, BV, thuis 02-08-2011 Suzanne1, 29 jaar, 1ste kindje, BV+FV, Thuis 02-08-2011 MamaNini, 26 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis (?) 03-08-2011 Maienditje,24 jaar,1ste kindje,BV,Thuis 03-08-2011 manonenemike, 27 jaar, 1e kindje, fv,ziekenhuis 03-08-2011 Janneke1904, 24 jaar, 1ste kindje BV Thuis 03-08-2011 Lindangel, 30 jaar, 2de kindje (1 zoon), BV Ziekenhuis 03-08-2011 Ros84, 26 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 05-08-2011 Bibi26, 25 jaar, 1ste kindje, BV, Thuis 05-08-2011 xxlindaxx, 28 jaar, 1ste kindje, BV, zh 06-08-2011 Augmam, 18 jaar, 1ste kindje, ??, ??, ?? 06-08-2011 Marieke1983, 27 jaar, 2de kindje, BV, Ziekenhuis 07-08-2011 Lori, 30 jaar, 1e kindje, BV, ziekenhuis 07-08-2011 Tooske, 30 jaar, 1ste kindje, BV proberen, kraamhotel 08-08-2011 Norwegian-Sky,24 jaar,1e kindje,FV,Ziekenhuis 08-08-2011 Zj84, 27 jaar, 1ste kindje, BV proberen, ziekenhuis 08-08-2011 Senn, 24 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Dootje24, 28 jaar, 2de kindje, start met BV,Thuis 10-08-2011 Luna1,26 jaar,2de kindje,FV,Ziekenhuis 10-08-2011 lovely1983, 28 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 10-08-2011 Kirin, 28 jaar, 1ste kindje, BV, ziekenhuis 11-08-2011 078mama, 31 jaar, 2de kindje, BV/FV ziekenhuis ks, 11-08-2011 Delfina, 29 jaar, 2de kindje, FV,Thuis 12-08-2011 Mijnimeel, 35 jaar, 3de kindje, BV, ziekenhuis 12-08-2011 Cindy80, 30 jaar, 2de kindje, FV, ziekenhuis, 12-08-2011 Linn84, 26 jaar, 1ste kindje, ??, ??, 13-08-2011 Ghurabaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, zh 13-08-2011 Fairylaughs, 22 jaar, 2e kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Guppekop, 20 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 14-08-2011 Josjo, 33 jaar, 1de kindje, BV, ziekenhuis 17-08-2011 Hamis50, 24 jaar , 1 ste kindje, BV, ziekenhuis 18-08-2011 Sloppyslayer 37 jaar, 2de kindje, BV, ziekenhuis 19-08-2011 Karin1982, 28 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis, ?? 24-08-2011 Sammie88, 22 jaar, 1ste kindje, KV, Ziekenhuis 25-08-2011 Luusje84, 26 jaar. 3e kindje, bv, thuis, 26-08-2011 Bika 27 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis 28-08-2011 LiLaa, 23 jaar, 1ste kindje, BV, Ziekenhuis Jongens: 15 Meisjes: 11 Verrassing/geheim: 13 Afspraken: 06-06-2011 Cindy80 afspraak diƫtist 07-06-2011 Cindy80 groeiecho 08-06-2011 Cindy80 uitslag groeiecho + controle 08-06-2011 Cindy80 afspraak psycholoog (bespreking geboorteplan) 06-06-2011 Delfina controle vk 07-06-2011 Augmam controle vk 10-06-2011 manonenmike groeiecho 14-06-2011 Sammie88 30wkn echo 14-06-2011 manonenmike controle vk 15-06-2011 Sammie88 Controle Gyn 20-06-2011 manonenmike laatste 3d/4d echo 20-06-2011 Ros84 controle vk 23-06-2011 LiLaa Groei Echo 28-06-2011 Sammie88 voorlichtingsavond zkh 30-06-2011 LiLaa Controle vk 02-07-2011 manonenmike fotoshoot 03-07-2011 Leeuwtje8108 VERLOF 05-07-2011 Ros84 liggingsecho 06-07-2011 Cindy80 afspraak gynaecoloog 07-07-2011 Leeuwtje8108 liggingsecho 22-07-2011 Cindy80 Afspraak gynaecoloog 03-08-2011 Cindy80 Afspraak gynaecoloog
Bumpie, balen zeg die migraine.... Dat indalen, vanaf hoeveel kan dat ongeveer gebeuren? Ik heb namelijk dat menstruatiegevoel ook gehad en ik heb heel snel het gevoel dat die kleine echt OP mijn blaas ligt.... ManonenMike: heerlijk die leuke dingen in het vooruitzicht! Geniet ervan hoor Ja, mij viel het ook al op ja, dat iedereen ineens ziek is en/of andere klachten steeds erger worden! Maar het einde is in zicht he.... Sammie, niet ziek worden he! Kirin welkom hier! Ja, er wordt druk geschreven ja Mijn schoonzusje voelt ook erg weinig beweging. Ze ligt nu 2 keer per week aan de ctg om te checken of het allemaal nog goed gaat. En tot nu toe is dat gewoon zo gelukkig. Is gewoon een rustig kindje. Maar hou het inderdaad goed in de gaten he! Hier een hele drukke, is van een kant geruststellend, maar kan (zoals iemand anders ook al schreef) echt wel lastig zijn. De afgelopen dagen moet ik bijna de heel dag door de voeten van die kleine uk naar beneden drukken, omdat ze echt tegen mijn ribben aan worden geduwd.... En heb al een paar keer een fikse trap gehad, waar ik echt van omhoog sprong uit de bank. Hoop niet dat t nog krachtiger wordt, want dan kan t echt heel pijnlijk worden. Depri gevoel gaat vandaag alweer ietsie beter. Tis zo raar dat je dat zelf niet onder controle hebt. En ook dat er geen aanleiding voor is en dat je toch zo'n enorm zwarte wolk boven je hoofd hebt hangen. Maar ik ga voor een nog betere dag morgen!
Gisteren toch naar het optreden van m'n man geweest... was weer veel te gezellig en dus ook wat laat geworden. Lag pas 01.30 uur op bedje en geen oog dicht gedaan en tot mijn grote ergernis kwam er ook nog een muis op nachtelijk bezoek pfff... ben er maar uit gegaan en naar mijn werk gegaan... ben helemaal versleten nu. Hier ligt de placenta ook aan de voorkant en voelde pas voor het eerst wat met 20 weken. Nu voel ik haar regelmatig, en ze ligt ook vaak aan 1 kant waardoor ik ineens een bult heb aan 1 kant. Heb even nieuwe schoenen online gekocht, loop nu nog steeds op hoge hakken van +10 cm en is nu wel wat waar aan het worden. Hebben meer mensen last van de liezen als je op bed ligt? Ik heb dat als ik mijn benen een beetje uit elkaar leg als ik op mijn rug lig... pff kan niet wachten tot ik weer op mijn buik mag liggen
bleh zit er echt ff doorheen Manlief is naar zn vriend vanavond en prompt dat dnaile niet gewoon gelijk lief gign slapen, heb hem 2x uit bed gehad en nu ligt hij dan toch te slapen,maar vrees dat hij nog wel keer komt vannacht en kheb gruwelijk last van mn buik. Harde buiken, krampen, kan niet lekker zitten omdat bekken pijn doet... als wim er wel was nu had hij de volle lading gekregen dnek